- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (29 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Czy mieszkańcy Ujeściska stracą dostęp do wody i ciepła?
Od blisko 8 lat w Spółdzielni Mieszkaniowej Ujeścisko trwa spór o władzę. Teraz może on poskutkować pozbawieniem mieszkańców ciepła i bieżącej wody.
Przeczytaj całą treść dokumentu, jaki otrzymali mieszkańcy(pdf)
Dlaczego pan Grzegorz i ok. 3,5 tysięcy mieszkańców osiedla mogą stracić dostęp do wody i ciepła? By to wyjaśnić, trzeba cofnąć się o kilka lat, do roku 2007.
Sytuację w Spółdzielni Mieszkaniowej Ujeścisko, która administruje 1455 mieszkaniami i ma 1730 członków, można porównać do telewizyjnego tasiemca, z wciąż nienastępującym odcinkiem końcowym. Odkąd w 2007 r. pojawiły się w niej nowe władze (zdaniem sądu wyłonione niezgodnie z prawem, przez co wciąż nie wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego) z prezesem Grzegorzem Harasymiukiem, w spółdzielni trwa permanentny spór. Przerywany jest kolejnymi i zdarzało się - sprzecznymi - wyrokami sądów.
W lutym tego roku sąd rejestrowy ustanowił kuratora - mecenasa Pawła Konopkę - którego zadaniem było wyłonienie w ciągu pół roku legalnych władz spółdzielni, albo rozwiązanie spółdzielni.
Od wiosny kurator próbuje doprowadzić do zebrania grup członkowskich, które miałyby poskutkować wyborem nowych władz. To jednak się nie powiodło, ponieważ w pewnym momencie okazało się, że nie ma pewności, czy blisko 200 członków spółdzielni zostało przyjętych w jej poczet legalnie.
- Przez wiele lat osoby zarządzające spółdzielnią dodawały członków, choć mogły do tego nie mieć uprawnień. Dlatego teraz trzeba ustalić status tych osób - zarówno przyjętych, jak i wykluczonych. Złożyłem już pozew do Sądu Rejonowego Gdańsk Południe o ustalenia prawa członkostwa tych osób - tłumaczy Paweł Konopko. - Dopóki ta sprawa się nie wyjaśni, nie mogę powołać nowych organów spółdzielni. W przeciwnym wypadku uchwały zebrań grup członkowskim, a potem zebrań przedstawicieli członków, mogłyby być obarczone wadą prawną, a w konsekwencji zaskarżone i uchylone.
A zatem mimo ustanowienia kuratora, jak dotąd sytuacja spółdzielni nie stała się bardziej przejrzysta. To prawdopodobnie sprawiło, że cierpliwość stracił bank Pekao SA obsługujący konta spółdzielni, który zablokował część z nich.
- Nie mogę udzielać żadnych informacji, bowiem obowiązuje nas tajemnica bankowa - odpowiada Katarzyna Karpiuk, rzecznik prasowy banku Pekao SA, na pytanie: z jakiego powodu konta SM Ujeścisko zostały zablokowane.
- Bank działa bezprawnie - denerwuje się Grzegorz Harasymiuk, prezes SM Ujeścisko. - Mimo że te same osoby przez trzy lata podpisywały przelewy i dyspozycje w imieniu spółdzielni, dopiero w sierpniu, a więc blisko pół roku od powołania kuratora, bank zablokował nam konta. Znajduje się na nich ponad 1 mln zł przelanych przez naszych członków. To są pieniądze na uregulowanie zaległości i bieżących wydatków. Choć cały czas pobieramy należności od mieszkańców, to nie możemy zapłacić dostawcom mediów za usługi.
Prezes Harasymiuk uspokaja jednak, że sytuacja spółdzielni i jej mieszkańców nie jest tragiczna. Zarząd spółdzielni jest w stałym kontakcie z firmami dostarczającymi wodę, gaz, energię oraz ciepło. Od września działa już nowy rachunek w Żuławskim Banku Spółdzielczym, gdzie każdy członek spółdzielni ma indywidualne konto, przypisane do mieszkania lub garażu.
- Pozwoli nam to na regulowanie terminowo przyszłych zobowiązań - zapewnia prezes.
Skoro jednak winę za zablokowanie kont ponosi bank, to dlaczego w liście do mieszkańców znalazła się inna informacja? W dokumencie, do którego dotarliśmy całą winę zrzuca się na kuratora.
"(...)Przewlekłe działania kuratora doprowadziły do zablokowania środków finansowych na rachunku bankowym i przekazania ich w depozyt do Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ V Wydział Gospodarczy, co w konsekwencji skutkuje brakiem możliwości regulowania zobowiązań finansowych Spółdzielni wobec Skarbu Państwa oraz dostawców mediów.(...)"
Przeczytaj całą treść dokumentu.(pdf)
Kurator zdecydowanie sprzeciwia się takiej argumentacji. - Moim zadaniem jest wyłonienie organów spółdzielni, a nie zarządzania jej majątkiem. To nie ja zdecydowałem o zablokowaniu jej kont bankowych - zastrzega Paweł Konopko.
Tymczasem historia spółdzielni Ujeścisko od lat jest opisywana na blogu prawda-spoldzielnia-ujescisko.blog.pl. Wkrótce na stronie spółdzielni www.ujescisko.pl ma pojawić się konkurencyjny blog, prowadzony przez zarząd spółdzielni.
Miejsca
Opinie (1288) ponad 10 zablokowanych
-
2013-10-10 12:15
Zmienić kuratora (2)
Jak to nie wiesz o co chodzi? ... o kasę, chce jeszcze zarobić na likwidacji a my będziemy cierpieć, a nie można tego kuratora zmienić? Posadka likwidatora jest baardzo opłacalna, więc sam pewnie nie zrezygnuje
- 6 17
-
2013-10-10 13:54
(1)
Oj maniek!Maniek ,maniek opamiętaj się!Pan |kurator pracuje w renomowanej kancelarii sopockiej,że kasy ma do 0poru.I zrobi wszystko zgodnie z prawem.Nie będzie psuł sobie renomy.To nie jest jakis małolat,tylko doświadczony prawnik.
- 13 1
-
2013-10-10 14:07
poczuł taki wiatr w żagle,że nawet panią Prezes Sądu chciał wymienić........,że nie chciała wpisać do KRS....
- 13 0
-
2013-10-10 13:03
kurator (1)
Chce zlikwidować, ale z jakiej racji dlatego ze pięć osób nie może się dogadać on ma zrobić wybory a nie się tutaj dogadywać. Mieszkańców jest parę tysięcy i to powinien brać pod uwagę ten kurator, a nie frustratów którym się nic nie podoba. A jak nie umie zrobić wyborów niech zrezygnuje po prostu. Naprawdę nie rozumiem jak może mówić w ogóle o likwidacji spółdzielnia na jakiej podstawie parę tysięcy ludzi czeka na wybory Panie kuratorze
- 4 17
-
2013-10-10 13:47
Rada:kurator jest osobą prawną prawie jak sędzia!!!!Pouczanie co ma zrobić kurator jest poniżej pewnego poziomu.....A o tym co robił g.H. Niewiele wiecie.
- 11 1
-
2013-10-11 12:01
kurator (1)
strasznie wie co robić i wysłał pozew nie do tego co trzeba sądu
- 4 16
-
2013-10-12 17:38
Ale pięknie sformułowane zdanie.Ja tez tam mieszkam i uwazam,że pan KURATOR zrobi wszystko zgodnie z prawem.
- 11 1
-
2013-10-11 15:47
Czy to ładnie tak manipulować ludzmi panie G.H?
- 16 2
-
2013-10-14 12:22
wybory (3)
wybory wybory wybory Panie Kuratorze czy my mieszkańcy tak dużo chcemy?
- 6 15
-
2013-10-14 15:13
(1)
S-nia jest do likwidacji.......
- 14 3
-
2013-10-14 15:31
z powodu długotrwałego i uporczywego łamania prawa przez G.H,A.M. oraz G.N.
- 15 3
-
2013-10-14 18:19
I jeszcze jedna sprawa.To,.że jest dopływ ciepła wcale nie oznacza,że faktury GPEC są opłacone!!!!!!!!!!!!Dużo pisków i obelg padło pod adresem p.Pękalskiego.Przypominam,że jak ojął stanowisko Prezesa Zarządu zadłużenie wobec GPEC było ponad 1 mln.zł. i musiał się nagłówkowac,żeby to wszystko ogarnąć.Za plecami G.H. są te same osoby co wtedy...W Sądzie KRS widać wyrażnie w dokumentach - komu ciągle zależy na destabilizacji s-ni Ujeścisko.Następna sprawa - KRS był dokładnie zorientowany jak G.H rejestruje kolejne firmy,przedszkola etc i jest nawet prezesem zarządu w Centrum Medycznym. Sędziowie mając taką wiedzę dlaczego nie zgłosili sprawy do prokuratury.Doba ma tylko 24 godziny.....
- 15 2
-
2013-10-15 09:51
wybory (11)
Spółdzielnia do likwidacji? A co będzie z wydzieleniem działek, co będzie z tymi co nie płacą, co może za nich zapłacimy? Nie rozgłaszaj chłopie głupot likwidacja poniesie za sobą duże dla nas koszty także życzę powodzenia. Dla naszej kieszeni tylko wybory
- 2 16
-
2013-10-15 15:13
(5)
Dla naszej kieszeni?Czyli z grupy G.H....
- 15 0
-
2013-10-15 15:37
(4)
W S.M.Ujeścisko nic się nie zgadza.Trzeba zacząć przegląd od spraw własności gruntu.Szczególnie 2003 i 2004 r.Póżniej rozliczenia centralnego ogrzewania,wody,kanalizacji,ciepłej wody,podatków, wieczystego użytkowania gruntu,nielegalnego Zarządu,księgowej,która ma jedno zlecenie na usługi księgowe i angaż umowy o pracę!!!!!!!|Kadrowa,która jest ławnikiem w sądzie,decyduje o obsadzie kadrowej w s-ni z polecenia i prowadzi firmy G.H.Pani od gazetki,której mąż jest sędzią i przekazuje w gazetkach nieprawdziwe informacje dla mieszkańców.gazetka drukowana w drukarni G.H.Firmy remontowe zakładane na pracowników s-ni.Umowy o pracę i umowy zlecenia do prowadzenia nowej inwestycji....Konta w banku "SKUTECZNIE" zakładane????Dużo by pisać......
- 16 0
-
2013-10-15 15:58
mam nadzieję, że idziesz z tym do prokuratury (3)
- 16 0
-
2013-10-15 17:04
(2)
A bloga na stronie spółdzielni to już nawet nie ma sensu komentować.Same kłamstwa,kłamstwa i mataczenie....Te informacje ... Nic już g.H. Nie uratuje.
- 14 0
-
2013-10-15 19:25
tyle, że jeśli to prawda to jego miejsce jest w więzieniu (1)
- 17 0
-
2013-10-16 11:00
Zgadzam się.Jego miejsce jest w więzieniu.Lokował pieniądze spóldzielców w parabanku - orcan software investment.Nowa inwestycja - umowa ryczałtowa - róznica między umową z wykonawcą,a nadzorem inwestorskim - 4 mln.Zł.Centrum medyczne gdynia wiczlino chwarzno buduje jako bonus przy okazji nowej inwestycji...Dlatego jest taka nagonka i nienawiśc do kuratora,bo nie zrealizował swoich planów do końca.
- 8 0
-
2013-10-16 10:13
(1)
Skoro G.H. zapewnia,że można iśc do s-ni i udostępni informacje na temat przelewów i stanu kont bankowych to członkowie s-ni poświęćcie chwilę czasu i takie informacje będą bardzo cenne.Ja mam inne doświadczenia.Jestem już odporna na manipulację ludzi z budynku s-ni.Z bloga s-ni dowiedziałam się nareszcie - Uchwałę nielegalnej Rady Nadzorczej nr 14/2011,nr 15/2011 oraz 16/2011 o powołaniu nielegalnego ZARZĄDU w osobach Grzegorz Harasymiuk,Andrzej Marcinowski i Grażyna Nowakowska podpisały Krystyna Dominiczak i Katarzyna Kuraś.jezeli te osoby są tak hojne i tolerowały sytuację,że pani Grazyna nie przychodziła przez tyle lat do pracy i pobierała wynagrodzenie w wys.4000 zł + obciązenia/ZUS,podatki/ oraz miała umowę zlecenie na kwotę 8000 zł na usługi księgowe to jest ROZBÓJ W BIAŁY DZIEŃ.W protokole lustracyjnym ta sprawa była podniesiona,ale jak widać nic sie nie zmieniło?Ile klatek schodowych mozna było wyremontować?Dlatego członkowie s-ni powinni najbardziej skupic sie na finansach,na pociągnięciu do odpowiedzialności ludzi,którzy przez 6 lat bez wpisu do KRS BEZPRAWNIE ZARZADZAŁY MAJATKIEM S-NI CZYLI NASZYM - CZŁONKOW S-NI.
- 15 0
-
2013-10-16 10:20
co na to prokuratura?
- 16 0
-
2013-10-16 14:17
Teraz AGITKA I NAWOŁYWANIE do składania podpisów i nareszcie dostrzegli,że są im potrzebni członkowie s-ni.Żałosne!Czy pytali czlonków s-ni jak wyrzucali i zastraszali Pękalskiego i Siemborską,jak wyrzucali naszych przedstawicieli z Rady |Nadzorczej,jak stawiali zapory w postaci wielkich mięśniaków z grubymi szyjami,aby nie wpuścic na Zebrania Przedstawicieli?Nie będę pisać ile to wszystko nas będzie kosztować - to jest już pole do popisu organów ścigania,prokuratury,sądów...
- 15 0
-
2013-10-17 10:59
(1)
G.H. już stoi pod ścianą,ale się nie poddaje i w dalszym ciągu próbuje manipulować społecznością z Ujeściska.Cytuję co powiedział do gazety "siedzimy na bombie" - oczywiście,ze siedzimy na bombie,którą sobie samemu i ludziom z Ujesciska podłożył on sam.Podobno maja być zwołane zebrania przez G.H z mieszkańcami na temat sytuacji s-ni w dn.22-29.X.2013 r.Kto mu dał takie uprawnienia?I co chce nam przekazać/nie wierzę w ani jedno słowo tego człowieka/.Czekam na biegłego rewidenta i działania prokuratury - wtedy będzie odkryta prawdziwa sytuacja finansowa s-ni.Ludzie z wpisaną hipoteką w aktach notarialnych pytajcie dlaczego G.H z zaufanymi notariuszami zemścił się na starym osiedlu.
- 14 0
-
2013-10-17 12:54
co to stare osiedle?
na czym polega zemsta?
skąd ten podział?- 16 3
-
2013-10-17 11:31
ludzie opanujcie sie (1)
Mam wrażenie, że tutaj odbywa się kopiuj wklej nikt nie mówi o członkach normalnych tylko o prywatnej bitwie rozgrywanej naszym kosztem. Mnie to nie interesuje ludzie, mnie interesuję kiedy będą wybory. Obrzucacie się błotem to wasza bajka nas w to nie wplątujcie. I nie mówcie że mamy być za kimś z was, 10 osób się kłoci i myślą że z reszty frajerów zrobią.
- 3 17
-
2013-10-17 13:23
Frajerami to są ci,którzy bezczynnie od 6 lat tolerują wyprowadzanie pieniędzy mieszkańców w białych rękawiczkach w postaci fikcyjnych i przewartościowanych cyferek na f-rach i takie tam..Na szczęście Krajowy Rejestr Sądowy odrzucił sprawozdania finansowe spóldzielni od "KSIĘGOWEJ",KTÓRA SPORZĄDZIŁA TE SPRAWOZDANIA I JAKO NIBY BIEGŁA SPRAWDZIŁA SAMA SOBIE.
- 18 2
-
2013-10-17 21:00
fifi (14)
Pogadajcie sobie to wam moze ulzy wybory sa potrzebne i koniec tylko wybory .Zresztą wszyscy normalni mieszkańcy Ujeściska o tym wiedzą, a wspolnoty to wtopa kto bedzie płacił za tych co czynszy nie płacą. Masa ich jest takze sie nie zdziwcie za nim wspolnota powstanie trzeba długi uregulowac, a ja za kogos nie mam zamiaru płacic. Ten Pan co tak miesza ze starej częsci ten na F jemu mogą ogrzewanie wyłaczyc on na naszej dzielnicy nie mieszka tylko miesza.Nie zabieraj głosu Panie FiFi i daj sobie spokój w maceniu papa
- 4 23
-
2013-10-17 22:05
(5)
A może ludzie nie płacą,bo w s-ni siedzą oszuści,którzy się tylko mienią prezesami i kierownikami bieżącej działalności.Pomyśl o tym i nie rób błędów ortograficznych.
- 18 1
-
2013-10-17 22:12
(4)
O!!! odpowiedz i znowu od oderwanego od koryta. A co za różnica kto tam siedz trzeba opłacać swoje zobowiązania a nie się ślizgać i oszukiwac.
- 1 18
-
2013-10-17 22:26
(2)
Wszystkie panny ze ślizgawki do mnie do poprawki.
- 16 0
-
2013-10-18 14:28
(1)
Kto jest właścicielem 12 burdeli na Łódzkiej?
- 19 0
-
2013-10-18 15:03
o żesz, to mamy taki przybytek? na osiedlu, niedaleko parafii...
to kto jest tym właścicielem?
- 16 0
-
2013-10-20 09:38
"A co za różnica kto tam siedzi" dla mnie jest ważne.To może niech usiądzie za biurkiem KLOSZARD.
- 15 0
-
2013-10-17 22:17
(3)
A Grzesiu też na naszym osiedlu nie mieszka,tylko w Brzeznie w apartamencie za 1mln.zł.Jemu tez nie będzie przeszkadzało wyłączenie ogrzewania.
- 18 0
-
2013-10-18 10:13
iiiiii (2)
Mam gdzieś Grzesia i was tych którzy są żądni władzy wzywam do normalności a nie do prywatnych porachunków wybory są potrzebne ja chce być prezesem wasze czasy minęły
- 1 19
-
2013-10-18 12:16
Totalny upadek- ani sumienia,ani moralności.Choroba - maniakalne oszustwa i pazerność.Wszyscy winni dookoła tylko nie ja.HOCHSZTAPLERSTWO DO POTĘGI ENTEJ.
- 19 0
-
2013-10-18 15:10
Zrób sobie lepiej zapas sucharków- "ja chce być prezesem"!
- 14 0
-
2013-10-19 10:47
Polecam wszystkim wpis na blogu pana G.H./xxx/.To jest poziom intelektualny i kulturalny..Przykre,ale prawdziwe.
- 13 0
-
2013-10-19 12:50
(1)
Osoba/starszy człowiek z ul.Koszalińskiej z siwą brodą,wysoki/,który był niby przedstawicielem na nielegalnie zwołanym ZPCZ zrywał informacje podane do wiadomości mieszkańców.WSTYD,ŻE TACY LUDZIE SĄ WŚRÓD NAS.Naprawdę,powinien się wstydzić......
Sprzątaczka roznosi informację od Harasymiuka - te informacje są dla tego pana na pewno "wiarygodne".Zależało temu panu,żeby Kaliska była jak najszybciej zabudowana.Zapewniam pana - mieszkańcy nie chcą tutaj żadnej zabudowy.- 15 0
-
2014-01-27 10:47
O to był pan Fijałkowski!
- 9 0
-
2013-10-20 09:56
Pytanie do pracowników działu członkowskiego.Czy w aktach jest wyrok sądu okręgowego mówiący o tym,że pan pochodzący z indii nie jest członkiem naszej spółdzielni.Widnieje na stronie,że był w nielegalnej rn.I jego stwierdzenie;"dopóki będę miał lokal zawsze będę w rn i przedstawicielem".Zastanawiam się ile mieszkań już nabył na siebie i rodzinę w naszej s-ni i ile już sprzedał? Ostatnio były trzy akcje wywożenia dokumentów ze s-ni!!!To co ten pan wyprawia w tej s-ni to jest karygodne....
- 15 1
-
2013-10-19 20:18
Mieszkanka ujesciska
Ludzie wpłacajcie pieniądze tylko na stare konta spółdzielni. Byłam u radcy prawnego i pytałam co robić. Powiedział mi, żeby w żadnym wypadku nie sugerować się tym co mówi i pisze spółdzielnia! Nie ma legalnych władz, a każde pismo jest sprzeczne z prawem i nielegalne. Trzeba czekać na decyzje kuratora i sądu, a pieniądz wpłacać na stare konto które przyjmuje wpłaty, ale jednocześnie nikt nieupoważniony ich nie wypłaci (a w szczególności Harasymiuk). Tam będą bezpieczne i jest to konieczne żebyśmy po zakończeniu sprawy nie zostali z długami. Te pieniądze będą tylko nasze. Mam zamiar iść jeszcze na spotkanie z kuratorem i porozmawiać. Wtedy dowiem się może czegoś więcej.
Mieszkańcy musimy trzymać rękę na pulsie nie dajcie się okłamywać przez Harasymiuka, on nie ma żadnych praw w spółdzielni! Nie wierzcie w żadne konta osobiste. Wpłacane tam pieniądze idą do kieszeni Harasymiuka!!!- 23 4
-
2013-10-20 10:41
do mieszkanka ujescisko (4)
Ty chyba nie jesteś mieszkanką ujesciska nawołując do tych bredni. Wpłacamy na nowe konto bądź do kasy w SM. Media i wszystkie inne opłaty sa na bieżąco opłacane i o to chodzi a ci którzy nie płaca czynszów jeszcze za to bekną . Oszukują nas wszystkich . Pieniadze na nowe konto i wybory to jest prawda a nie te brednie pozdrawiam serdecznie normalnych mieszkańców
- 2 29
-
2013-10-20 11:18
Wpłacać do kasy lub na nowe konta to tak jak byś wpłacał dla Marcina Plichty.
- 17 0
-
2013-10-20 11:34
A co będzie G.H jak będą wybory i nie zostaniesz wybrany,a rozliczony ze swoich nielegalnych 6 letnich bezprawnych działań? Szukanie ratunku w Związku Rewizyjnym już nie ma sensu....ale to,że liczysz na to utwierdziło tylko w przekonaniu,ze tam też było zaplecze.A przecież Związek Rewizyjny powinien stać na straży przestrzegania prawa?No i ten protokół lustracyjny???????????jezeli s-nia przetrwa/w co wątpię/ członkowie s-ni powinni zrezygnować z haraczu płaconego na rzecz związku,a wejśc pod kuratelę KRAJOWEJ RADY SPÓLDZIELCZOŚCI.Uważam,że im wcześniej s-nia wejdzie w proces likwidacji tym lepiej.Gorzej jak się okaże,że są takie zobowiązanie,ze wejdzie w proces upadłości....Ale o tym dowiemy się jak odejdzie ze s-ni G.H. A.M. i G.N.
- 17 1
-
2013-10-20 13:11
(1)
kupiłam mieszkanie na ujeścisku w 2000 roku a akty zresztą nieważne jak sie okazało zostały wystawione w 2oo9 i co tyle kasy poszło się gwizdać a pan prezes dobrze wiedział o tym i co mam teraz jeszcze płacić harasimiukowi na konto nic ztego a pan to chyba koleszka tego gada
- 14 1
-
2013-10-20 15:23
G.H. sam robi te wpisy!Tak ma pani rację - akty notarialne są bezwzglednie nieważne.Jeżeli nie ma pani hipoteki w akcie notarialnym to pół biedy.Gorzej jeżeli s-nia upadnie- co zrobią ludzie z wpisaną hipoteką,co będzie z ludzmi - bez aktów notarialnych? Ludzie ludziom zgotowali niepokój..I jeszcze bezczelnie zwołuje zebrania...
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.