• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy rozszerzenie stref płatnego parkowania w Gdyni na pewno się opłaca?

Jarosław Zysnarski
10 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Puste miejsca na terenie strefy płatnego parkowania przy ul. Wolności na Działkach Leśnych w Gdyni. Puste miejsca na terenie strefy płatnego parkowania przy ul. Wolności na Działkach Leśnych w Gdyni.

Tak wyglądała ul. WolnościMapka w Gdyni - w czwartek, we wrześniu, o godzinie 10. Nie chodzi o świadczące o nadchodzącej jesieni kolory na drzewach, ale o zaparkowane przy tej ulicy samochody. Jakie samochody? No właśnie. Czy to chciał osiągnąć Urząd Miasta, wprowadzając na Działkach Leśnych i w dwóch innych dzielnicach Strefę Płatnego Parkowania? - pyta Jarosław Zysnarski.



Publikujemy artykuł naszego czytelnika, który podaje w wątpliwość ekonomiczną zasadność wprowadzenia nowych stref płatnego parkowania w Gdyni. Zawarte w tekście wyliczenia oparte są na podawanych przez miasto kosztach wprowadzenia SPP oraz jego własnych szacunkach.


Temat jest gorący. Przed paroma dniami doniesiono o działaniach prokuratury, próbującej podważyć uchwałę radnych Gdyni w sprawie podwyższenia stawek i utworzenia nowych stref parkowania.

Pewnie jak wielu mieszkańców Gdyni, mam uczucia ambiwalentne. Nowe strefy wprowadzono bez konsultacji z mieszkańcami i z pewnością nie na ich życzenie, jak to dzisiaj przedstawiają władze miasta.

Z drugiej strony - jak tu sympatyzować z Prokuratorem Okręgowym, który powołuje się w skardze do WSA na Konstytucję (kto by się tego spodziewał?) i wskazuje, że radni nie uwzględnili "pogarszającej się sytuacji materialnej obywateli". Trudno mi uwierzyć w dobre intencje tego organu i inne niż polityczne motywacje jego działań.

Ale wróćmy do rzeczy, czyli do faktycznych skutków wprowadzenia SPP.

  1. Chciałbym się dowiedzieć, jakich efektów spodziewało się miasto - zgodnie z analizami, które podobno zostały wykonane.
  2. Drugie, dość oczywiste pytanie: czy pod koniec sezonu letniego osoby odpowiedzialne za utworzenie SPP mogą potwierdzić, że cele te zostały osiągnięte lub mają szanse na osiągnięcie?


Z perspektywy mieszkańca: rozszerzenie SPP to chaos



Z perspektywy mieszkańca Orłowa strefę postrzegam jako nieustanny chaos, związany z wprowadzaniem nowych znaków (tzw. pionowych - początkowo w ogóle nie było znaków poziomych, czyli linii), malowaniem, zamalowywaniem na czarno i powtórnym malowaniem białych oznaczeń na asfalcie, lub - mój Boże - na betonowych płytach jomb, oraz z brakiem rzetelnej informacji.

Zadałem sobie przy tym pytanie: ile to kosztowało i czy inwestycja w SPP ma szansę się kiedykolwiek zwrócić? Czy przychody ze strefy pokryją koszty jej funkcjonowania?

Ile kosztuje utworzenie strefy w jednej dzielnicy?



Pierwsza część pytania jest stosunkowo łatwa do "ogarnięcia". Na warsztat weźmiemy dla przykładu Orłowo.

Dla SPP w Orłowie dostawa parkometrów została wyceniona na 2,5 mln złotych. Kolejne prawie 1,5 mln zł to koszt serwisowania w ciągu trzech lat (492 tys. złotych rocznie - to pokaźna suma, biorąc pod uwagę koszt samych urządzeń). Rocznie - nie wchodząc w szczegóły - koszty amortyzacji i serwisu wyniosą 750 tys. zł.

Do tego, załóżmy, trzy zatrudnione osoby: ktoś musi się strefą zajmować, sprawdzać pojazdy i pobierać tzw. opłaty dodatkowe. Niech zarabiają, powiedzmy, 150 proc. minimalnego wynagrodzenia (bardzo ostrożne założenie). Roczny koszt? Dla równego rachunku 250 tys. zł.

Łącznie okrągły milion złotych, dla jednej tylko strefy. I to bez wielu drobniejszych kosztów, w rodzaju nieustannego malowania i angażowania różnych miejskich instytucji.

Ile za parkowanie łącznie zapłacą kierowcy



Druga strona równania to przychody. Znane są liczby za pierwsze dwa miesiące: w czerwcu do kasy miasta wpłynęło 7,5 tys. zł - to musiały być abonamenty, gdyż strefa ruszyła 1 lipca. W lipcu: 64 tys. zł.

Wydaje się, że sierpień nie powinien być gorszy od lipca, ale po sezonie utrzymanie dochodów z opłat to marzenie ściętej głowy.

Stąd coś, co Anglicy nazywają "educated guess": moim zdaniem wątpliwe jest, by w skali roku opłaty przekroczyły pół miliona złotych (średnio 40 tys. zł na miesiąc).

Biorąc pod uwagę ostrożne szacowanie kosztów, nawet przy nieco wyższych dochodach z opłat, wynik jest jednoznaczny: SPP w Orłowie będzie kosztowała budżet miasta pół miliona rocznie. Budżet miasta, czyli mieszkańców, którzy w dodatku pokrywają istotną część przychodów ze strefy.

Zdaję sobie przy tym sprawę, że część korzyści wynikających jakoby z wprowadzenia SPP ma charakter, jak to się mówi fachowo, niepieniężny.

Jeśli nie pieniądze, to co?



Uprzedzę jednak takie (ewentualne) wyjaśnienia. Biorąc pod uwagę pustki na większości miejsc do parkowania, efekt zwiększonej rotacji pojawia się wyłącznie punktowo - np. w Orłowie przy pl. Górnośląskim oraz na parkingu przy ul. Orłowskiej (meleksy to temat na odrębny artykuł).

Zwiększenie bezpieczeństwa? Wystarczy jeździć na co dzień ulicami Gdyni. Po wprowadzeniu stref jest znacznie gorzej, ulice de facto zostały zwężone, kontrapasy dla rowerów zwiększają chaos.

Ekologia? Proszę spojrzeć na nieformalne parkingi, które powstały w otoczeniu strefy. Chyba nie to chodziło.

Oczami wyobraźni widzę władze miasta, które rzetelnie wyjaśniają, jakie były cele wprowadzenia SPP, dlaczego zasadne było pominięcie etapu konsultacji, jakie założenia zawarto w przeprowadzonych wcześniej analizach, czy rzeczywiste efekty pokrywają się z planami - a jeśli nie, to w jakiej części miasto skoryguje działania i np. wycofa się z wprowadzonych zmian.

Mam bujną wyobraźnię, prawda?
Jarosław Zysnarski

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (547) ponad 10 zablokowanych

  • Stracić mogą wszyscy. (3)

    Słaby dojazd spowoduje mniej klientów w sklepie, restauracji czy usługach. Ulice stracą na atrakcyjności zrobi się pusto firmy uciekną i nie będzie ani wpływu z VAT ani za najem. Miasta same siebie pogrążą.

    • 44 4

    • Piękna prognoza, która stoi w dokładnej opozycji do efektów tego typu zmian w krajach, które to zrobiły przed nami

      Napisz, kiedy obkupisz się w akcje. Idealny sygnał do wyjścia z rynku.

      • 1 3

    • Parkingi

      Starczy zobaczyć jak wygląda Gdynia w weekendy, jest martwa

      • 3 0

    • Miasto nie ma udziału w VAT, więc nie widzę związku.

      • 0 0

  • (46)

    Wszystkich marudzących wysłałbym autem do dowolnego dużego miasta w EU. Taki Amsterdam - ZERO możliwości zaparkowania na ulicy pod domem, dla odwiedzających parkingi P&R na których wcale nie rak łatwo o miejsca. Berlin: zakaz wjazdu do ścisłego centrum aut nie spełniających norm, parkowanie jak powyżej.

    • 14 63

    • (9)

      Ile linii metra jest w Berlinie a ile w Asmterdamie?

      • 22 1

      • A co to ma do rzeczy? (8)

        Tylko komuś kto nie korzystał z metra co dzień wydaje się, że to takie super rozwiązanie. Mając do wyboru metro w Pradze czy w Londynie vs. tramwaje w Zurychu czy Genewie wybieram to drugie.

        • 2 11

        • z pewnością metro to koszmarne rozwiązanie, po prostu dramat :D

          • 8 0

        • Znaczy jesteś w 4 miejscach na raz czy jak?

          • 7 1

        • To dlatego w Gdyni zawsze wybieram tramw...!

          A nie, poczekaj...

          • 10 0

        • Ja wybieram metro (3)

          I w Szwajcarii i w Polsce tramwaje wolno toczą się torami, co chwilę są przystanki, więc nawet nie mają się gdzie rozpędzić, i przede wszystkim są kolizyjne z samochodami, z rowerami, z pieszymi i z innymi liniami tramwajowymi. One są dobre jak masz dużo czasu i chcesz wybrać się na wycieczkę i pozwiedzać.

          Metro jest szybkie, bezkolizyjne, idzie pod ziemią więc nie ma problemu że na jego trasie są budynki, nie zabiera miejsca na powierzchni, i pozwala szybko przemieścić się z A do B. Jeśli byłeś turystycznie to może nie jest to dla ciebie atut, w końcu masz czas i chcesz zwiedzać, ale dla normalnych mieszkańców szybkość od A do B jest kluczowa, i tylko metro ma szansę być realną alternatywą dla samochodu.

          • 9 1

          • SKM-ka jest równie szybka i bezkolizyjna co to metro (2)

            i i tak z niej nie korzystasz

            • 2 2

            • Jedna linia jeżdżąca w żałosnym takcie (1)

              • 3 1

              • Żałosny to jest takt na PKM (notabene, tyle o jednej linii)

                Trójmiasto ma strukturę liniową - a już zwłaszcza Gdynia. Spróbuj tą SKMkę wyprzedzić samochodem w godzinach szczytu, powodzenia.

                • 1 0

        • Nie musisz jeździć metrem

          W Amsterdamie masz też 14 linii tramwajowych

          • 4 0

    • (5)

      Gdynia to nie Amsterdam,Berlin,Tokio.Zrozumcie w końcu to i przestańcie porównywać Polskę do Szwajcarii czy Japonii.

      • 30 1

      • (3)

        Ale o co ten ból Dulska ja się pytam? Mamy całkiem sprawną komunikację miejską jak komuś nie pasuje to są taksówki czy SKM... Samochód to nie jest przedmiot który wszyscy koniecznie muszą posiadać, jak ktoś jęczy że musi płacić za parking to go zwyczajnie na ten samochód nie stać...

        • 5 15

        • W kółko się powtarza, że dziś auto to jak telefon, narzędzie do szybkiego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Kiedy w końcu to zrozumiecie i przestaniecie jak mantrę powtarzać, a w Amsterdamie... W Amsterdamie przynajmniej jak jest dziura w chodniku to nie czeka się 8 miesięcy na uzupełnienie 9 kostek tak jak to miało miejsce w Gdyni. A autobusy są zapchane emerytami i uczniami, którzy płacą aż zero złotych za bilet. Nie ma gdzie usiąść, kierowcy często jeżdżą jakby ziemniaki wozili. O to ten ból d*pska, że wolę jechać autem. I teraz policz sobie ile zajmie ci dojechanie komunikacją z Kosakowa na Ujeścisko, a ile samochodem.

          • 14 2

        • Są ludzie starsi i niepełnosprawni (1)

          • 3 0

          • Są taksówki

            • 1 3

      • Oni porównują swoje holenderskie zarobki do naszych

        No,ale jak się ma w głowie delfiny i kółka...

        • 6 0

    • Nie porównuj wsi do metropolii (8)

      Człowieku w Berlinie i Amsterdamie jest metro. W Gdyni tylko dziurawe drogi. Jak pojedziesz gdzieś bez samochodu to tylko z 3 przesiadkami w komunikacji miejskiej i skm. Jak pojedziesz autem to za dzień wydasz 80 zł czyli prawie dzienne zarobki wielu osób. Myśl. Ceny w Gdyni są absurdalne i służą nie budowie nowej infrastruktury tylko przejedzeniu środków. Cała nadwyżka jaka powstanie napewno będzie wydana na durne cele. Masz to jak w banku.

      • 32 1

      • tam jest Niemieckie metro my mamy nasz Polski SKM (4)

        powiedz mi co za różnica?

        • 2 11

        • (2)

          Na prawdę nie widzisz różnicy pomiędzy metrem i SKM?
          Policz ilość przestankow i ich dostępność w odniesieniu do dzielnic miasta.
          Więcej nie musisz.

          • 13 1

          • On ni razu noe wchodził do kolejki elekyrycznej

            boby zauważył tę szparę między peronem a pociągiem.

            • 4 0

          • Przecież normy dla odstępów między przystankami są dokładnie te same w obu przypadkach

            Nie wierzysz, a leniwy jesteś i nie chce Ci się sprawdzać dokumentów? Otwórz mapę metra warszawskiego i zrób zalecaną nam analizę samemu.

            • 1 0

        • ROTFL

          • 3 2

      • (2)

        A po co w Gdyni metro. Gdynia w odróżnieniu od wspominanych miast nie jest miastem koncentrycznym i nie jest potrzebna rozbudowana sieć połączeń SKM i ZKM robią robote.

        • 3 3

        • (1)

          W ten sposób komunikacji szynowej pozbawione są:
          - cała północ Gdyni powyżej Hutniczej
          - Witomino / Chwarzno / Wiczlino
          - Karwiny / Kack / Dąbrowa (tak, wiem, jest PKM Karwiny, ale przy takcie jak osobowy do Zamościa to nic dziwnego, że pies z kulawą nogą nie korzysta)

          • 5 1

          • I dlatego zamiast na jakieś wielopasmówki tylko przesuwające korek

            kasa pójdzie na podpięcie Oksywia/Obłuża/Pogórza komunikacją szynową. I dobrze, że wiesz o PKM Karwiny. Zostanie w praktyce Chwarzno/Wiczlino - widziały gały co brały

            • 0 4

    • co to za porównanie !!!??? Gdynia i Amsterdam - puknij się w głowę !

      • 20 0

    • Rozbawiona (3)

      Czyli że Orlowo lub Działki Lesne są jak Amsterdam czy Berlin. Hohoho moja samoocena znacznie wzrosła ze mieszkam w tak zacnej dzielnicy

      • 21 0

      • Niedługo coffee shop na Tatrzańskiej otworzą

        • 9 0

      • (1)

        Działki Leśne możesz na przykład spokojne porównać do berlińskiej dzielnicy Grunewald.

        • 1 2

        • Czy wy czytacie własne brednie?

          • 2 2

    • Amsterdam

      Mam wrażenie, że w ogóle nie wiesz, o czym piszesz.
      Mieszkałem w Holandii ponad trzy lata. Prawda, wjazd do centrum jest ograniczony, ale po pierwsze z innych powodów, a po drugie są przygotowane i dzialające rozwiązania parkingowe i komunikacyjne.
      Tymczasem tutaj, nawet parkingi wokół stacji SKM są płatne tak samo, jak postój na ulicy.
      I to właśnie jest patologia.

      • 19 2

    • Hanower (2)

      Jeśli już mowa o naszym zachodnim sąsiedzie to moje odczucia są zgoła inne.
      W Hanowerze fakt stare auta nie mogą wjechać do ścisłego centrum. Nie ma za to problemu z miejscami do parkowania wyznaczonymi na ulicy. W zależności od tego w którym miejscu się znajdujemy mamy np: 2,5 h czasu postoju za darmo. Do tego piętrowe parkingi, czyli miejsc do zostawienia auta pełno. Tramwaje, autobusy i ludzie na rowerach, których jest pełno. Tak samo jak samochodów. Różnica między Gdynią a innymi europejskimi miastami polega na tym, że ludzie maja tam WYBÓR a nie mówi im się co jest dla nich dobre, najlepsze. Poza tym komunikacja w Gdyni nie skłania do częstego korzystania tak samo jak obecna sytuacja pandemiczna. Ciągłe likwidowanie miejsc postojowych w centrum skutecznie odstrasza klientów kawiarni, restauracji i innych punktów usługowych. Zaczynamy omijać Gdynię szerokim łukiem...
      I choć spacer bulwarem z psem zawsze należał do moich ulubionych to nie mam ochoty płacić za spacer jako mieszkanka Gdyni.

      • 14 2

      • To samo w Zagłębiu Ruhry (1)

        Fantastycznie sprawna komunikacja miejska ze wspólnym biletem na obszar niewiele mniejszy od całego woj. pomorskiego, a przy tym w ścisłych centrach miast potężne parkingi podziemne z atrakcyjnymi stawkami.

        • 10 1

        • Atrakcyjne 2 euro za godzinę u nas jakby mniej atrakcyjne ;)

          • 0 0

    • (2)

      Walencja, BArcelona, Rotterdam, Paryż,

      • 2 6

      • Kolejno

        - 9 linii metro + kolej lekka
        - 12 linii metra
        - 5 linii metra + sieć szybkich tramwajów do Hagi
        - 14 linii metra + 5 linii RER + 8 linii Transilien

        Poproszę o dalsze pytania.

        • 11 1

      • A tu pierdziszewo czyli folwark urzędników UM, pana Ucyka, Szczurka i Rady Miasta z panią Z. na czele.

        • 4 0

    • (1)

      Berlin jak większość miast niemieckich (Hamburg nie) ma po prostu strefy ekologiczne, ale spełnienie waruków nie jest trudne bo nawet 20 letnia corsa je spełnia!
      POza tym gdzie Berlin a gdzie Gdynia. Nie ta skala@

      • 10 1

      • Nie pasuje skala?

        Gendawa, Wolverhampton, York czy Strasbourg już bardziej ok? Nie gra roli - mechanizmy te same.

        • 2 0

    • PRzestań dzbanie porównywać Gdynię do Amsterdamu, Berlina czy Paryża.

      Zakompleksione władze Gdyni porównują to miasto nawet do NY - nazwyając niektóre, wątpliwe inicjatywy tamtymi nazwami (np. Central Park). W por ownaniu z powyższymi Gdynia to małe miasteczko i tyle w tym temacie. Dodatkowo władze chcą z tego miasteczna zrobić wioskę. Panie Szczurek, pracuj pan w końcu dla dobra mieszkańców. Myślisz pan o ochonie środowiska to pomyśl, jak rozładowywać korki. Aby to zrobić potrzebne są nowe drogi a nie likwidacja parkingów.

      • 7 2

    • A na Marsie nie ma w ogóle blachosmrodow

      • 4 0

    • Hallo, tu Gdynia, a nie zamożna zagranica!

      • 6 2

    • (1)

      W Berlinie przy Alexander Platz sa parkingi pod ulicami.

      • 4 2

      • W Gdyni, w samym środku śródmieścia jest parking pod nie tylko ulicami

        Na 199 miejsc

        • 1 1

    • Nie porównuj tamych miast do tego pierdziszewa gdzie największym pracodawca jest UM (1000 ludzi ?)

      • 4 2

    • Fajny dałeś przykład - chore i mega przeludnione miasta.

      • 1 2

  • Jakie konsultacje? (4)

    Nikt mnie nie powiadomił że będą jakieś konsultacje na Działkach Leśnych,zrobili podobno jakąś ankietę ale oczywiście też nikt tego nie nagłaśniał bo wyszłoby że mieszkańcy nie chcą stref.tak ciężko było wydrukowac jakieś plakaty informacyjne? Panie prezydencie jak mawiał wielki Solon najpierw słuchaj ludzi a dopiero później bierz się za rządzenie.

    • 87 9

    • Milo, że gryzonie i kucyki maja 86% ludzi w d*pie.

      Agenda 2030 sama sie nie wdrozy popychadełka!

      • 9 3

    • My mamy przed klatkà parkometr. (2)

      Miejsc Jak nie było tak nie ma, ale płacić musimy. Zapraszajàc gości na urodziny uprzedziliśmy o tym fakcie niestety dwoje z nich zapłaciło mandat za przekroczenie czasu o całe 4 minuty.

      • 6 2

      • (1)

        Bardzo fajna zmyślona historia. Dramatyzowane.

        • 3 6

        • skąd wiesz?

          • 0 2

  • Władze wolą kasę a nie interesują ich mieszkańcy

    SPP to nic innego jak haracz za to że posiada się samochód, pieniądze najlepiej brać za nic ale żeby stworzyć infrastrukturę to najlepiej tylko pasy pomalować i tyle a gdzie parkingi, miejsca do parkowania są zabierane. Nie dość że płaci się podatki, wszystko drożeje to jeszcze mieszkańcy mają dodatkowe koszty w postaci opłaty za to że pod blokiem stoi samochód. A prezydent i urzędnicy na pewno nie płacą, bo jak wiadomo wprowadza się opłaty dla innych nie dla siebie, przecież trzeba zarobić a nie stracić

    • 25 3

  • Majac na uwadze obowiazek oplacania postoju warto egzekwowac punktualnosc w gabinetach (1)

    lekarskich (bedacych w strefach i nie tylko), gdzie umawiane sa wizyty na konkretna godzine.
    Placisz-wymagaj!
    Lekarzu, szanuj pacjenta i naucz sie korzystac z zegarka!

    • 21 3

    • Przecież walczy na kilku etatach w czasie 10godz.pracy .

      • 0 0

  • wygląda dużo lepiej niz wczesniej! (2)

    mozna spacerowac, dzieci bezpiecznie dojda do szkoly. Same plusy, pan janusz tylko marudzi, ale on z tych co to panie, kieys bylo lepiej, za kumuny

    • 5 39

    • Za kumuny to się aktywistom powinno podobać

      Jeden samochód na klatkę.

      • 3 1

    • xd

      jaki to płytki ten komentarz.... Chyba pisany na zamówienie wiadomo kogo...

      • 0 0

  • Smieszni sa Ci (3)

    ktorzy oglaszaja tu ze przestali przyjezdzac do Gdyni na spacery, zakupy czy do knajpek. Oplata parkingowa rozwalila im system :-))) Rockefellery!

    • 10 40

    • To często chodzi o "zasady".

      Powiem na przykładzie Gdańska. Odwiedzaliśmy stare miasto, restauracje, 5-7x w miesiącu. Po wprowadzeniu SPP na Długich Ogrodach jesteśmy w centrum maksymalnie 2x. Wolę jechać na Kaszuby, nie każdemu chodzi o 5 czy 10 złotych w jedną czy drugą stronę.

      • 12 2

    • Nie są śmieszni

      Mają po prostu więcej obiektywizmu i umiejętność oceny, niż ty.

      • 11 2

    • Tak przestałam

      Dla tzw zasady

      • 1 0

  • Pomysł z płatnym parkowaniem jest bardzo dobry

    Wiele lat aby coś załatwić w centrum miałem problem ze znalezieniem miejsca do parkowania ,komunikacja miejska mnie nie interesuje ze względu na pandemie a obecna złota młodzież ma w de przestrzeganie rygorów sanitarnych - SM i policja również ,zero kontroli bezmaskowcow
    Płac Górnośląski wreszcie ok no może oprócz sobót kiedy jest za friko, Orlowska Świerkowa ,Jesionowa ,Olchowa tam powinny codziennie przyjeżdżać lawety i usuwać pojazdy blokujące pasy ruchu drogowego ,bo to ze są wyznaczone miejsca do parkowania / bez względu czy opłaciłem prostoj / to żadnego buraka nie upoważnia do blokowania wjazdów na posesje i tarasowania pasa ruchu z tego co słyszałem prym wiedzie jeden z radnych dzielnicy ,totalny burak ,pazer i nierób bo jemu się należy !!!

    • 6 29

  • Przecież w Gdańsku i Sopocie jest tak samo. (17)

    Ostatnio w Gdańsku zapłaciłam 45 zł. Nie rozumiem skąd raptem problem z Gdynią. Nareszcie łatwiej zaparkować. A np. w Klifie pierwsze 2 godziny za darmo. Normalne. Potrzebna rotacja w duzym mieście.

    • 38 155

    • Taaa (8)

      Myślenie widać mocno cię boli. Jeden przykład -jesli ktoś przyjeżdża do pracy to jaka rotację przewiduje aż przez 8 godzin wielka inteligentko. Jak to ma niby być dla dobra mieszkańców skoro ceny są bezsensownie wysokie i niczym nieuzasadnione? Trzeba było szczurze nie okradać budżetu miasta to teraz nie musieliby mieszkańcy spłacać twoich długów szczurze

      • 21 9

      • Jeżdżenie samochodem do pracy jest bez sensu... (7)

        Uzasadnione są tym, żebyś się zastanowił czy nie lepiej zapłacić 80pln za miesięczny, jeżeli naprawdę nie musisz jeździć samochodem.

        Poza tym, może ludzie zastanowią się czy naprawdę warto wyprowadzać się na zad*pie, jak im dojdzie te kilkaset złotych do kosztów życia :P

        • 11 14

        • I tak Ci dojdzie kilkaset zlotych bo ja rozwoze jedzenie (2)

          Jak rozwoze jedzenie to też musze zapłacić przy każdym punkcie przy którym stane. Koszt tego włączam do jedzenia które rozwoze po sklepach. Dziennie odwiedzam 30-40 punktów, Sopot Gdańsk Gdynia miesięcznie na parkowanie przeznaczamy 1500 zl

          • 13 8

          • Pitolicie hipolicie. (1)

            Dla firm są abonamenty na całą SPP :)

            • 8 10

            • Nie psuj mu narracji

              • 7 3

        • (3)

          Weźcie wreszcie zatrybcie rozciągłość geograficzną Trójmiasta i że wcale nie trzeba mieszkać na zad*piu, żeby komunikacją 70 minut do pracy jeździć. Samochodem połowę tego, dziękuję, dobranoc.

          • 13 7

          • Chciałem tylko delikatnie przypomnieć, że Trójmiasto kończy się na obwodnicy :) (2)

            • 9 2

            • No i? (1)

              To przeczy poprzedniemu?

              • 1 8

              • Trochę tak.

                Bo zawsze jak zapytasz kogoś gdzie takie cuda się dzieją, to okazuje się, że jeździ z Dąbrowy do Kowal, albo podobną kosmiczną trasą.

                • 9 2

    • W czym, dużym mieście? (2)

      Ze niby Gdynia to duże miasto ?

      • 8 5

      • Duże, tylko że dużą część to tereny przemysłowe a połowa to lasy. Poza tym w Polsce wogóle nie ma dużych miast.

        • 10 1

      • Jak

        Oczywiście że Gdynia jest duża i ciągle się rozwija nie to co Sopot bo nie maja już gdzie budować chyba że wodne domy co jest nie możliwe albo wykarczuja do końca reszte lasu a Gdańsk chyba że na bagnach olszynki hehe

        • 1 0

    • Oczywiscie (1)

      Tylko że w Gdańsku czy Sopocie są też turyści a w Gdyni niby po co mają przyjechać. A to oni pieniądze zostawiają więc lepiej zapłacić w Gdańsku czy Sopocie niż w gdyni

      • 9 5

      • To dla kogo te wszystkie apartamenty na wynajem?

        Coś się linia partyjna przestała zgadzać. Niepotrzebnie gryźliście z obu stron :)

        • 4 2

    • Deroga gdynianko :-D. My, gdynianie, głównie parkujemy w Gdyni.

      • 1 1

    • a co ty tam wiesz

      • 0 2

    • Jak

      To nie znaczy że w Gdyni ma być tak samo jak w Gdańsku.zenada

      • 2 0

  • Nie wiem jak w Gdyni ale w Gdańsku SPP są super (3)

    I mówię to jako kierowca. Zawsze bez problemu znajduję miejsce. Płacę niewielkie pieniądze aplikacją. Nie muszę jak biedak się po jakichś zabłoconych klepiskach telepać i butów brudzić. A dzielnice wyglądają dużo lepiej. Jak kogoś nie stać na parkowanie to w ogóle nie powinien do auta wsiadać, bo na wymianę opon, utrzymanie i eksploatację auta też go pewnie nie stać.

    • 4 17

    • Niewielkie pieniądze. (2)

      Słowo - klucz

      • 1 2

      • (1)

        47,50zł za 8 godzin stania pod pracą to niewielkie pieniądze?

        • 2 2

        • Jest jakiś ustawowy obowiązek stania 8 godzin samochodem pod pracą?

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane