• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniczka: trudny los pasażera na linii PKM

Aleksandra, czytelniczka Trojmiasto.pl
6 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Pasażerowie PKM narzekają na tłok w pociągach - zwłaszcza w porannym szczycie komunikacyjnym. Ich zdaniem pociągów jest zbyt mało, są zbyt awaryjne i często się spóźniają. Pasażerowie PKM narzekają na tłok w pociągach - zwłaszcza w porannym szczycie komunikacyjnym. Ich zdaniem pociągów jest zbyt mało, są zbyt awaryjne i często się spóźniają.

W ostatnich dniach nasiliły się głosy naszych czytelników i pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej o ogromnym ścisku w pociągach - szczególnie w porannym szczycie komunikacyjnym. Poniżej publikujemy list pani Aleksandry, która codziennie rano dojeżdża spoza Trójmiasta do pracy do Gdyni. - Codzienne spóźnienia to już standard. Nie rozumiem, jak pojazd, który nie stoi w korku ani na światłach, może się spóźniać? - pyta nasza czytelniczka.



Co jest największym problemem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?

Oto list pani Aleksandry:

Postanowiłam do Was napisać, ponieważ moja frustracja przekroczyła granice. Może dzięki Wam uda się coś zdziałać, chociaż szczerze wątpię.

Chodzi o PKM z Kościerzyny do Gdyni w godzinach porannych (wyjazd 6:31 z Kościerzyny, przyjazd 8:11 do Gdyni Głównej). Ludzie - pasażerowie, którzy płacą niemałe pieniądze za bilet - są traktowani jak bydło.

Wsiadam prawie na początku, wiec nawet mam miejsce siedzące. W okolicach Somonina zaczynają dziać się dantejskie sceny. Dziesiątki ludzi, chcąc dojechać do szkoły/pracy, jadą w duchocie, ścisku. Niestety, nie mam zdjęć, bo zwyczajnie w wagonie nie można wykonać żadnego ruchu, a więc wyciągnięcie ręki z telefonem graniczy z cudem.

Rozkład jazdy pociągów PKM


Wiem, że może trochę winni są pasażerowie stojący w przejściu, ale gdzie mają się udać, skoro brakuje miejsca? Kiedy ludzie się nie mieszczą, konduktor stwierdza tylko, że przecież mogą jechać następną kolejką. Aha.

Pomijając fakt, że ktoś ma stałe godziny pracy od 8 i nie chce być w pracy pół godziny później - jest to świetna odpowiedź. Nie wiadomo też, czy następna kolejka przyjedzie, bo to jest też ruletka. Poza tym skoro oferują taką usługę, to ich zakichanym obowiązkiem jest tak rozplanować liczbę miejsc, żeby wszyscy się zmieścili. Nie wiem, w czym problem - w długie weekendy można było podstawić nawet trzy wagony. Teraz nie można. Rok szkolny właściwie dopiero się zaczął. I obłęd pociągowy również.

07:54 3 PAźDZIERNIKA 19 (aktualizacjaakt. 08:20)

Przepełnione pociągi PKM (34 opinie)

Przepełnione PKM. I tak od miesięcy. Nikt się tym nie interesuje. Ale jak tramwaj z autobusem się zderzył to zaraz 2 wice prezydentów przyjechało.
Przepełnione PKM. I tak od miesięcy. Nikt się tym nie interesuje. Ale jak tramwaj z autobusem się zderzył to zaraz 2 wice prezydentów przyjechało.


Jeszcze w czasie upałów w pociągu zemdlała dziewczyna - od pani konduktor usłyszała, że to jej wina, bo siedzi na końcu - przypominam, że cały pociąg zapchany do granic możliwości. Oczywiście bez klimatyzacji - bo "jeśli chcemy dojechać do Kościerzyny, to musimy jechać bez klimy" - słowa innej pani konduktor. Na zewnątrz było wtedy 30 stopni. Proszę do samochodu wsadzić 10 dorosłych osób i sprawdzić, ile kilometrów uda się przejechać w takiej pogodzie bez włączonej klimy.

Nie wspomnę o codziennych spóźnieniach, bo to już standard. Nie rozumiem, jak pojazd, który nie stoi w korku ani na światłach, może się spóźniać?

Częstym obrazkiem są komunikaty o opóźnieniach. Czasem sięgają prawie 60 min. Częstym obrazkiem są komunikaty o opóźnieniach. Czasem sięgają prawie 60 min.
Hitem jest też cieknący dach w czasie deszczu. Do wnętrza pociągu kapie woda. Pisanie do SKM nic nie daje - przecież to nie ich wina, oni nic nie poradzą, nie mają żadnej władzy.

Nie wiem, czym PKM chce zachęcić do siebie ludzi. Są na wygranej pozycji tylko dlatego, że właściwie nie ma alternatywy dla kogoś jadącego spoza Gdańska.

Żeby oddać sprawiedliwość - jedna rzecz udaje im się znakomicie - skrupulatne sprawdzanie biletów.

Chciałam zwrócić uwagę tylko na tłok i rozdeptywanie się nawzajem, ale moja cierpliwość przekroczyła granice. No jak można tak traktować ludzi, którzy kupując bilet, wywiązują się z umowy, w zamian nie dostając nic.

Wiem, że podobne tematy były miliard razy poruszane na portalu. Wiem też, że nic się nie zmieni. Państwowy monopolista bez konkurencji to największe zło, co widzę codziennie w drodze do i z pracy. Mam jednak ten promyczek nadziei, że może jednak coś uda Wam się zdziałać. W końcu najskuteczniej sprawy rozwiązują dziennikarze.

Mam nadzieję, ze dzięki Wam chociaż troszkę zmieni się nasza (pasażerów) sytuacja.

Odpowiedź na list pani Aleksandry, jaką otrzymaliśmy z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego, będącego organizatorem przewozów na linii PKM.

- W ubiegłym roku Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego - jako organizator przewozów - zalecił Szybkiej Kolei Miejskiej obsługiwanie najbardziej obłożonych porannych połączeń z Kartuz i Kościerzyny wyłącznie większymi 3-członowymi pojazdami. W najbliższym czasie przeprowadzimy więc weryfikację, by sprawdzić czy przewoźnik stosuje się do tego zalecenia. Rozważamy też wprowadzenie dodatkowych połączeń na tej trasie w godzinach porannego szczytu, kłopotem jest jednak duże obłożenie i ograniczona przepustowość istniejącej linii kolejowej - wyjaśnia Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego.
Aleksandra, czytelniczka Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (492) ponad 20 zablokowanych

  • Jak trudny jest los pasażera to kup sobie samochód co za problem (4)

    • 19 86

    • Lipa, wtedy problemem będą jeszcze większe korki.

      • 22 3

    • Taaa

      Bardzo mądra odpowiedź. Jedna z ktegogorii: "zmień pracę i weź kredyt"

      • 15 2

    • (1)

      A nie wpadłeś na to, że korki na drogach są o tej porze największe?

      • 2 1

      • To po co wszyscy w ta sama strone jada?

        • 0 0

  • Gratulacje na pomorskich lemingow (13)

    Alez glosujcie nadal na Struka, Swilskiego i cala ekipe. I czytajcie artykuly jak to koleje Mazowieckie odmienily Mazowsze, jak rozwijaja sie kolrje Wielkopolskie i Dolnoslaskie, kolej w Malopolsce ma plany rewolucyjne, a nawet ze Lodzka Kolej Aglomeracyjna zbiera same pochwaly. U nas organizacja, podkreslam organizacja transportu w regionie na poziomie najniedniejszych wschodnich wojewodztw, a poziom obslugi to PRL zywcem ( i taboru niekiedy tez). I nie usprawiedliwiajcie marszalka, ze to wina pisowskiej czy tam panstwowej skm czy polregio. Organizatorem przewozow jest Urzad Marszalkowski i on za to odpowiada !!! Nikt nie kazal powierzyc mu firmie SKM kolei PKM. Firmie ktora na obsludze SZT zna sie jak motorniczy na prowadzeniu tira, a do tego nie ma rezerwy taborowej. Tu betonowe spolki steruja marszalkiem a nie odwrotnie, jak powinno byc. Zbudowac za unijne pieniadze kazdy chetny z roznych powodow, lepiej nie wnikac. Ale obslugiwac to na europejskom poziomie.... zapomnij. Choc w/w regiony potrafia. Ale tam musza sie bardziej starac o wyborcow !

    • 118 20

    • a jak inaczej chcesz mieć jeden bilet z skm na dolnym tarasie ? PKM powinna być w SKM, a SKM powinna nie być częścią PKP.

      • 6 9

    • Brak pociagow z lotniska praktycznie po 20.30, brak dostatecznej ilosci wezlow przesiadkowych pr, brak skomunikowania z ztm/zkm a nawet z SKM1.... poza tym zmarnowanie okazji godnej przebudowy wezla wrzeszcz, spapranie wezla srodmiescie.... no i brak wspolnej taryfy. Pojedzcie na wycieczke krajoznawcza po Polsce i zobaczcie jak tam probuje sie propasazersko planowac ( jedynie mega dworzec w poznaniu podobnie slabo sie udal). Tutaj mamy taki potencjal ale wszystko jest partaczone. Szkoda ze nasze gdanskie sloiki pochodza glownie z warmazu, bo dpa nich trojmiasto to i tak wielkie wow. A na tle kraju ( poza iloscia inwestycji deweloperskich) odstajemy

      • 17 3

    • (4)

      Zgadzam się w pełni, nie mówiąc o tym, że skandalem jest, że nowa, wybudowana od zera linia nie została zelektryfikowana! Kto słyszał dźwięk startującej PKMki wie o czym mówię. Nie mówiąc oczywiści o ekologii bo napędzanie kolei w XXI wieku silnikami dieslami to skandal nad skandale.

      • 9 2

      • przecież elektryfikacja będzie (2)

        już samorząd podpisał umowy na wykonanie

        • 1 6

        • (1)

          Tak dwukrotnie składane zamówienia roboty zamykanie linii zdublowane koszty brawo

          • 1 0

          • ...i dwa przetargi... ;]]

            • 1 0

      • nie od razu Kraków zbudowano

        a dziesiątek lat zanidbań nie da sie nadrobić... Elektryfikacji równiez by nie było, gdyby nie modernizacja linii 201. Która jakoś podejrzanie się ślimaczy.

        • 2 1

    • Władze (1)

      Niestety tak się rządzi na pomorskim bastionie PO. Nie jestem zwolennikiem żadnej partii, ale wiem że póki nie upadnie ten bastion nie będzie rewolucji. PKM była i jest potrzebna, ale jest organizowana byle jak, aby było. Wydano sporo by było połączenie z lotniskiem, a wieczorem PKM stoi. Brak elektryfikacji, tłok, aby tylko coś jeździło, jakość się nie liczy. W dodatku dworzec PKS w Gdańsku ciągle syf i zacofanie, opóźniony remont dworca głównego, przez co będzie drożej. Cóż władze interesującą się gdzie na byle co wydać pieniądze, np przejścia podziemne w centrum, mimo że są przejścia podziemne. Powód - wieczorem jest mało bezpieczne. Fakt, ale można podpisać umowę z firmą ochroniarską, zamiast wciskać na siłę przejścia naziemne. Pisać można więcej. Dziennikarze niech piszą.

      • 5 2

      • A PKS w Gdańsku to co ma wspólnego z samorządem?

        Tak samo - co ma wspólnego z samorządem dworzec PKP? Przecież to jest własność PKP - spółki skarbu państwa zarządzanej przez ludzi z nadania PiS...

        • 2 4

    • Dziwisz się jak ważniejsza jest Trasa Kaszubska niż PKM?

      • 0 0

    • Jak znasz temat, to wiesz, że w innych regionach - Wielkopolska czy Śląsk przewozy regionalne są samorządowe (1)

      i samorząd w swoją spółkę inwestuje, dba i rozwija. A u nas? Struk i Świlski od lat apelują do PKP, żeby zgodziła się usamorzadowić SKM, bo to jedyny sposób, żeby tego trupa odratować. Ale PKP konsekwentnie odmawia. Wiadomo - nie może być tak, że władze z PO będą mogły się pochwalić sukcesem...

      • 1 7

      • "od lat apelują"

        do podmiotu, dla którego są jedynym klientem i podstawa bytu...
        No biedaczki... I przez osiem lat władzy absolutnej z ministrem-zegarmistrzem też nie byli w stanie dać rady temu "bastionowi".
        To nie jest niemożność, to jest niechęć...
        Przypominam, że dopiero od niedawna jeździmy do Elblaga bezposrednio. Bo marszałkowie nie mogli ustalić zasad współpracy...

        • 4 0

    • jak kacferka wybierzecie, o każdej porze dojedziecie

      • 0 5

  • (2)

    Z tego artykułu jaki i innych wychodzi na to że bez samochodu nie ma co wychodzi z domu.

    Niestety większość chodzi na jedną godzinę do pracy i stąd te problemu.

    Poza tym nawet jak dwa autobusy z tym samym nr przyjadą jeden po drugim to i tak wszyscy wsiada do pierwszego, a dlaczego... Bo pewnie myślą że będą szybciej

    • 39 6

    • Co za bzdury ! 99% ludzi pracuje 8godz. dziennie, a drugi Autobus moze w ogole nie przyjechac!

      • 6 1

    • Trzeba zmienic prace, albo jej godziny, proste.

      • 1 0

  • To jest dowód jak PO traktuje zwyklych ludzi i jak zarzadza! (5)

    Organizatorem transportu PKM jest Urzad Marszalkowski w Gdansku pod swiatłym przywództwem PO!

    • 80 39

    • (2)

      Skad minusy? Przeciez autor watku napisal prawde.

      • 10 9

      • Ale większość linii po której się porusza PKM należy do rządu

        PLK odpowiada za rozkład jazdy pociągów

        • 7 5

      • Ale narzeka na PO, choć za PIS , sytuacja była by podobna

        • 4 3

    • A przewoźnikiem jest SKM - spółka córka PKP (1)

      A PKP to spółka skarbu państwa gdzie zasiadają PiSowscy prezesi. To oni mają w nosie pasażerów i nadal chcą wozić ludzi starymi, zdezelowanymi składami. W dodatku jedyne co może zrobić Struk, to rozwiązać z nimi umowę i oddać przewozy PolRegio. Ale to też jest spółka zależna od skarbu państwa, więc to jest wpadnięcie z deszczu pod rynnę...

      • 3 3

      • Ale wybral tego przewoznika Urzad Marszalkowski czyli PO

        • 2 2

  • Odpowiedz Urzedu (1)

    to typowe " bla bla bla "

    • 66 4

    • Nie zgadzam sie

      To typowe pocalalujta wujta w ...

      • 8 0

  • Dlaczego PKM są 2 lub 3 składowe? (2)

    Powinni dać conajmniej 5 składów i było by po problemie

    • 57 10

    • 5 składów po 3 wagony czyli razem 15 wagonów , na jakim peronie takie cos by sie zmiesciło?m

      nie masz zielonego pojecia o czym napisałes ale i Ci dajacy ci plusy tez

      • 14 2

    • to jest jeden skład

      skład to albo SZT (2-3 człony) EZT (3-7 członowy, czasem możliwe, że w trakcji ukrotnionej) albo lok z wagonami. Nie mylić pojęć proszę!

      • 5 1

  • Dlatego (5)

    nadal szukam pracy, pomimo dobrych nie raz ofert, byłam zmuszona odmówić z powodu uciążliwego dojazdu. Mieszkam we Wrzeszczu. Czasami trudno jest do Gdańska Głównego dojechać tramwajem bez awarii lub spóźnienia a co dopiero skm-ką do np. Sopotu.

    • 31 72

    • do Sopotu? (2)

      do Sopotu jedzie się PRami. Szybciej, wygodniej, a koszt ten sam

      • 7 4

      • Dużo ludzi o tym nie wie...

        I niech tak zostanie.

        • 7 2

      • za często to one nie jezdza

        • 6 3

    • Po co piszesz te bzdety?

      • 8 1

    • Dziecino

      Co Ty wiesz o uciążliwym dojeździe...

      • 0 0

  • (2)

    Paraliż PKMki zniechęcił mnie do zakupu domu za miastem.

    • 34 9

    • (1)

      bo jak się mieszka za miastem to się pracuje za miastem.

      • 14 10

      • na roli

        • 2 1

  • Co Wy chcecie? (2)

    Przecież pan marszałek Struk ma wazniejsze sprawy jak walka z kaczyatowską dyktaturą, a nie takie tam d*perele jak PKM i jacys tam ludzie z prowincji!

    • 73 15

    • Wiedzą, że w pomorskim wygrają (duże "stężenie" lemingów).

      To co będą zajmować się lokalnymi problemami. Powojują z rządem, pokrzyczą, happening jakiś zrobią...

      • 11 2

    • I je sledzie

      • 0 0

  • (4)

    a mówili, że nikt tym nie będzie jeździł

    • 55 3

    • No właśnie (2)

      Coś jak z Mevo

      • 0 3

      • A tak szczerze (1)

        Co ta mewa dała? Tłok w autobusach jak był tak jest, tramwaje nadal tak samo się psują, samochodów nadal tyle samo na ulicach jak było przed startem tego projektu...
        Co najwyżej szybciej można podjechać po drobne zakupy bez wyciągania swojego roweru z piwnicy do sklepu osiedlowego i dzieciaki mogą skorzystać, żeby umówić się na łapanie pokemonów.

        A takie huczne zapowiedzi były-(...)zobaczysz jak będzie mevo, wszystko się zmieni. Chodniki opustoszeją, ludziom będzie żyło się dostatniej, będzie mniej spalin a niebo, niebo zrobi się bardziej niebieskie.

        Pytam - gdzie to wszystko jest, bo jakoś tego nie widzę.

        • 5 0

        • + bardzo prawdopodobne, że operator zaliczy plajtę.

          co z resztą było do przewidzenia, bo chyba każdy zdroworozsądkowy człowiek widział, że to ma być tylko po to żeby wyciągnąć kasę z budżetu. W przeciwnym razie wielomilionowego projektu nie powierza się firmie z kapitałem zakładowym w wysokości 5000 zł!

          • 4 0

    • niestety jeżdzą, a zniechęca się jak tylko można

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane