• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelniejsze rozkłady i przystanki

ms
27 sierpnia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Nowe tablice z czytelną trasą pojazdu pokazują gdzie najlepiej się przesiąść i ile jeszcze przystanków przed nami. Nowe tablice z czytelną trasą pojazdu pokazują gdzie najlepiej się przesiąść i ile jeszcze przystanków przed nami.
Mapy węzłów komuniakcyjnych mają sprawić, by pasażerowie nie tracili czasu i nerwów poszukując właściwego przystanku. Mapy węzłów komuniakcyjnych mają sprawić, by pasażerowie nie tracili czasu i nerwów poszukując właściwego przystanku.
Czytelne rozkłady w pojazdach i mapki w najważniejszych węzłach przesiadkowych w Gdańsku. ZTM zaczyna walczyć z chaotycznym i brzydkim oznakowaniem gdańskiej komunikacji.

Gdańska komunikacja jest tylko dla najwytrawniejszych pasażerów. Takich, którzy doskonale znają układ wszystkich linii tramwajowych i autobusowych, oraz wszystkie przystanki na nich. Tak przynajmniej myślą przewoźnicy, bo w większości pojazdów znajdują się tylko obskurne i niewiele mówiące tablice ze schematycznie opisaną trasą danej linii. A wyglądając z okna tramwaju czy autobusu nie sposób zorientować się na jakim się jest przystanku.

Na szczęście to zaczyna się zmieniać. W autobusach trzech linii już wiszą nowe tablice, które czytelnie pokazują trasę pokonywaną przez pojazd. - To tzw. perełkowe odwzorowanie trasy pozwala pasażerom zorientować się, w którym miejscu mogą dogodnie się przesiąść, oraz ile jeszcze przystanków mają do przejechania - zachwala Piotr Michalski z Zarządu Transportu Miejskiego.

Czytelne tablice już dziś wiszą w autobusach linii 262, 275 i 283. Od początku września zawisną w wozach obsługujących trzy nowe linie: 149 jadącą z przystanku SKM Przymorze - Uniwersytet do dworca we Wrzeszczu przez ulicę Polanki, 512 jeżdżącą południowym brzegiem Wyspy Sobieszewskiej z Sobieszewa do Przegaliny oraz 264 z Jasienia do do dworca we Wrzeszczu. - Takie tablice będą wisieć w wozach obsługujących wszystkie nowouruchamiane linie - zapewnia Piotr Michalski.

Pomocne dla pasażerów mają być także plany największych gdańskich węzłów przesiadkowych: Dworca PKP we Wrzeszczu, pętli w Oliwie, Dworca Głównego oraz okolic targu Rakowego, Bramy Wyżynnej i Huciska. W gablotach na wszystkich przystankach w tych miejscach znajdą się mapki (patrz obok) pokazujące sposób organizacji komunikacji miejskiej.

Niestety, na razie nie ma co liczyć na takie oznakowanie przystanków, aby pasażerowie podjeżdżającego tramwaju czy autobusu mogli ustalić gdzie dojechali. - Oznakowanie przystanków ma zmienić się w ramach wprowadzenia kolejnego etapu Systemu Informacji Miejskiej. Za to jednak odpowiada Zarząd Dróg i Zieleni - rozkłada ręce Michalski.
ms

Opinie (134) 6 zablokowanych

  • Polecam zamiast się mądrzyć, spojrzeć nieco na sprawy od strony praktycznej. Jak wyglądają dojazdy przeciętnego Kowalskiego - skąd i czym. Niedźwiednik - Centrum: 1 autobus. Jasień - Centrum: 1 autobus. Suchanino - Wrzeszcz: 1 autobus. Bądź przykłady bardziej ekstremalne typu Lotnisko - Centrum: 1 autobus czy też Przymorze - Chełm: 1 autobus oczywiście. Ile to kosztuje wg taryfy gdyńskiej? Dokładnie złotówkę. W przypadku gdańskiej w najlepszym przypadku 1,40. Ta taryfa po prostu nie sprawdza się w praktyce. Czas może jest i podany na wykresach, ale kontrola ma co innego do powiedzenia, a pasażer jest skazany na kontrolowanie co do minuty, czy mu się bilet nie skończył. Pytam więc, po co utrudniać życie skoro można wprowadzić system funkcjonujący i sprawdzający się od lat w większości przedsiębiorstw MPK, MZK? Czysto czasowy system mają tylko Łódź i Szczecin z tego co pamiętam, a komunikacja miejska w tych miastach należy do jednych z gorszych w kraju.

    • 0 0

  • chcesz przyklad?

    przykład?
    jade zalatwic sprawe we wrzeszczu, ale wracam przez centrum, bo tez cos musze zalatwic... nie zalatwaiam już nic po drodze na chelmie, bo znowu bym musiala dokasowac nastepny bilet... i tak musze kupic calodzienny, bo inaczej się nie oplaca... i tak niech mi wypadnie kilka/kilkanascie razy w miesiacu... czyli kupowac sieciowki wszystcy bo tylko to się oplaca... albo siedziec w domu?
    1. kowale – wrzeszcz: 1,4 + 2,80
    2. wrzeszcz – centrum: 2,80
    3. centrum- kowale: 2,80
    razem: 9,80zl.
    bez czasowych: 1+1+1+1+1 = 5zl.
    Mnóstwo jest takich tras! a jak nie takich to właśnie tych długich jednoprzejazdowych...

    ps. cofnij sie no do tej podstawowki, co?

    • 0 0

  • Proponuję takie rady zachować dla siebie i napisać to jeszcze raz PO POLSKU, bo z tego bełkotu nic nie wynika.

    • 0 0

  • No chyba, że to nie był oryginał - to wtedy zwracam honor.

    • 0 0

  • Faktycznie, tym razem muszę się sam zbesztać. To nie byl oryginal :) Przepraszam ;)

    • 0 0

  • hehehe

    no i tyle jeśli chodzi o poziom.
    co ciekawe - licząc czasowe bilety gość liczy normalne, a jednorazówki - ulgowe. jakby policzył normalne, to by mu wyszło 10pln.
    no ale cóż, wystarczy poczytać inne komentarze pod artykułami w portalu, żeby zobaczyć poziom komentujących...
    puszcza też niezły/a... na swojego szczekasz? ;p

    • 0 0

  • Tak się składa, że nie należę do gatunków szczekających. Poza tym w Gdańsku bilet normalny może być też ulgowym o czym panu oryginalnemu, bo "wszechwiedzącemu" chyba się zapomniało. Niestety ostatnim postem pokazał, że w ujadaniu jest lepszy niż w odnoszeniu się do argumentów interlokutora (czyli mnie).
    Ale tak, wszystkiemu winni komentujący na tym forum i ich poziom. Gdzie się ta YntelYgencja podziała?

    • 0 0

  • Kowale Wrzeszcz centrum Kowale - 9,80 złotych
    Gdyby były jednorazówki po 2 złote to zapłaciłby 4 x 2 = 8 złotych

    Wyjazd z Kowal, jednego z wielu peryferyjnych osiedli, do centrum Wrzeszcza i Gdanska kosztuje więcej niż gdanski bilet "całodzienny" ha ha

    • 0 0

  • A co do obliczeń, przeliczając to nawet dwójkami (gdyńskie normalne) oszczędzasz prawie 2 złote. Kończ pan już..

    • 0 0

  • Codziennie 2 złote to 60 w miesiącu.
    Tyle co w Warszawie bilet sieciowy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane