- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Czytelnik: dość palenia na balkonach
- Nie po to otwieram okno, żeby wdychać dym z waszych papierosów. Jak chcecie się truć, to się trujcie, ale zamknijcie okno, a już na pewno nie wychodźcie na balkon, żeby wszyscy inni musieli wąchać ten smród - apeluje nasz czytelnik, pan Marcin.
Nie palę papierosów, nikt w mojej rodzinie również nie pali i generalnie uważam to za głupotę. Ale nie jestem jakimś ortodoksem, nie zwracam uwagi znajomym, nie wymądrzam się w towarzystwie i nie próbuję nawracać palaczy. Wszystko ma jednak swoje granice.
Według mnie są one regularnie przekraczane praktycznie w każdym bloku. Dlaczego piszę, że w każdym? Wystarczy przejść się na krótki spacer i zobaczyć, że wszędzie jest tak samo: palacze stojący na zamkniętych balkonach albo siedzący w oknach i wydmuchujący dym byle dalej od własnego mieszkania.
Oczywiście kończy się tak, że dym wpada do mieszkań sąsiadów. Przesadzam? Nie sądzę, bo dzieciaki regularnie pytają mnie w takich sytuacjach: "Tato, co tak śmierdzi?". I od pewnego czasu już nie wytrzymuję, wychodzę na balkon i mówię jak najgłośniej: "Śmierdzi, bo Kowalski [nazwisko zmienione - red.] znowu pali na balkonie". Kowalski już nam dzień dobry nie mówi... Ale mam wrażenie, że pali rzadziej.
Dlatego chciałbym zaapelować do wszystkich palaczy: nie po to otwieram latem okno, żeby wdychać dym z waszych papierosów. Jak chcecie się truć, to się trujcie, ale zamknijcie okno, a już na pewno nie wychodźcie na balkon, żeby wszyscy inni musieli wąchać smród waszej ukochanej fajeczki. Bo skoro palicie, to widocznie ten zapach wam odpowiada. Zamknijcie się więc z nim we własnym mieszkaniu i delektujcie się do woli. Sąsiedzi na pewno będą wam wdzięczni.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (1951) ponad 20 zablokowanych
-
2018-08-13 11:55
Żeby tylko takie problemy były z sąsiadami. (3)
A jeśli już tak przeszkadza, to może lepiej spokojnie porozmawiać z sąsiadem a nie drzeć japę przez balkon - dym papierosa przeszkadza, ale że wrzesząc też się przeszkadza innym, to już nie pomyśli.
- 66 21
-
2018-08-13 12:05
gosc poobrazal sasiadow i jeszcze sie tym chwali.
- 8 4
-
2018-08-13 16:11
Powiem Ci, ze palacze mają w zwyczaju generowac więcej problemów... taki typ
Próby wyjaśnienia na grzecznie tylko pobudzają ich do częstszego palenia... nerwy.. wiadomo.
Najchętniej bym wentylator przemysłowy postawił z odpalaniem na smród papierosowy .. moze ktoś wprowadzi do sprzedaży.- 3 2
-
2021-01-17 13:17
to samo mam smród jak pali i zostawia pety na balkonie koszmar
- 0 0
-
2018-08-13 11:55
(1)
A co jeśli jesteś jedyną osobą palącą w domu? Aż tyle tego dymu nie wpada do innych mieszkań. Jak ci przeszkadza to sobie dom wybuduj, albo załatw palarnie w bloku. Może zasponsoruj ją to wtedy ludzie pójdą palić tam.
- 45 52
-
2018-08-13 15:57
nie wpada???
siedzę, godzinki śpiewamy w gronie znajomych, a tu dym i smród... no weź przestań...
- 1 4
-
2018-08-13 11:55
Jak to mówił Piłsudski : (8)
" Polacy to wspaniały naród ale ludzie k****y". Ja bym dodał jeszcze " a zwłaszcza palacze".
- 49 67
-
2018-08-13 11:58
ech ty Piłsudzki.... (2)
ortografia
- 5 1
-
2018-08-13 15:59
dobrze napisał (1)
chyba, że poprawił, a nie przewidziałeś, że może poprawić i teraz u Ciebie słabo :(
- 0 1
-
2018-08-13 20:31
Tak było haha.
Czepił się literówki nie kumając sensu wypowiedzi ( Piłsudzkiego) .
- 1 1
-
2018-08-13 11:58
modnisie niepalący z łbem w trocinach tonącym
typowy pis dzielec mądry że hohoho. Zamykaj okna
- 4 13
-
2018-08-13 13:05
tak mówił, a wszystko spisał młody einstein
tak było
- 0 0
-
2018-08-13 15:36
dlaczego nie
Dlaczego nie można rozmawiać? tylko jakieś afery, fochy, brak odwagi by pójść i powiedzieć, że przeszkadza... szkoda dzieci, bo widzą takie bezradne zachowania dorosłych i uczą się tworzenia głupkowatych konfliktów
- 3 1
-
2018-08-13 15:42
czyli nawiązujesz do swoich rodziców, a szczególnie matki.
- 1 0
-
2018-08-16 02:58
To chodz na solo
Jak taki "honorowy", ze operujesz takimi nazwiskami :)
- 0 1
-
2018-08-13 11:55
Ha ha Antonio (2)
Wolność Tomku w swoim domku sami okna zamknijcie albo do lasu mieszkać A my będziemy jarać. Haha swiry
- 52 58
-
2018-08-14 17:49
Jaraj sobie na balkonie, (1)
tylko proszę, pamiętaj o popielniczce. Ja nie palę, ale na swoim balkonie regularnie znajduję kipy i popiół. Ktoś po prostu rzuca niedopałki w dół i wiatr zanosi je na balkony poniżej. To może być irytujące, szczególnie jeżeli ktoś suszył pranie na balkonie.
- 1 0
-
2018-08-14 18:20
moj blok jest pod lasem
mam piekny widok na las, ale nie mogę wdychać swiezego powietrza bo sasiad pali papierosy, wiec musze zamykac w claym mieskzaniu okna zeby nie miec meliny u siebie/..... :(
- 1 0
-
2018-08-13 11:56
Na wies sie wyprowadz pan jak panu osiedle przeszkadza (2)
nie ma ciszy w bloku. mi moze przeszkadzac zapach gotowanych potraw ale mieszkam na osiedlach w Gdansku od urodzenia i wiem jak jest. Pan Marcin pewnie sprowadzil sie ze sloikowa i marudzi.
- 77 56
-
2018-08-13 13:06
sam sie wyprowadz (1)
juz nie czujesz smrodu przywykłes ale to nie jest normalne
- 4 5
-
2018-08-13 13:27
PRzeciez harcerz nie pali i nie pije
- 0 0
-
2018-08-13 11:57
(15)
Ludzie, balkon jest częścią mieszkania i właściciele maja prawo robić na nim to na co maja ochotę. Mi przeszkadzają płaczące dzieci na balkonach, to co? Może zakaz wypuszczania dzieci na balkon?
- 126 58
-
2018-08-13 12:02
cpn (1)
Jednak nawet najbardziej płaczące dziecko nie jest tak toksyczne. Po to masz ostrzegawcze obrazki na pudełkach z papierosami. Popatrz czasami na nie.
- 15 24
-
2018-08-13 13:42
Palacze trują się na własne życzenie, co Ci do tego? To jest indywidualny wybór. A płaczące dzieci ryja psyche ;)
- 7 2
-
2018-08-13 12:02
Czyli grilla też mogę robić? (5)
To że jest to cześć mieszkania nie oznacza że możesz robić wszystko. Możesz robić wszystko o ile nie zakłócasz porządku innych sąsiadów - a dym papierosowy jest zakłócaniem porządku miru domowego.
- 20 13
-
2018-08-13 12:09
Nie, nie jest
- 9 5
-
2018-08-13 13:41
A w mieszkaniu możesz grilla robić?
- 5 1
-
2018-08-13 13:44
(2)
Gdyby było to zakłócanie porządku to już od x czasu byłaby ta kwestia uregulowana prawnie. Póki co nie ma na to paragrafu - mój balkon to mogę na nim palić, pic, jeść obiad, itd.
- 2 3
-
2018-08-13 14:33
(1)
nie twoj, tylko masz prawo z niego korzystać, ale twój nie jest, a to różnica
- 2 4
-
2018-08-13 17:45
Oczywiście, ze mój. Kupione przeze mnie mieszkanie tez nie jest moje tylko mam prawo z niego korzystać?
- 2 0
-
2018-08-13 12:03
Problem w tym, ze...
...nie trzeba wyjsc na balkon, żeby czuć ten smród. Ludzie maja w upał siedzieć z zamkniętymi oknami?
- 11 5
-
2018-08-13 12:03
Marcin to jakis antyspoleczny dewiant
kupil "apartament" u robyga i plecie jak dziadyga. mysli, ze jak beda palic w srodku w domu to ten dym nie poniesie sie wzdluz kratek i rur? glupek po prostu i chyba pierwszy raz mieszka w bloku.
Palenie np w kuchniach w w wc albo w lazience to jest to co najgorsze moze byc w bloku.- 19 8
-
2018-08-13 12:59
Częścią mieszkania jest twój kibelek...
- 3 3
-
2018-08-13 14:32
powinien być w ogóle zakaz trzymania dzieci w domu i wypuszczania na plac przed blokiem. Rodzice nie biorą odpowiedzialności za nie, nie chcą się z nimi męczyć w domu więc wywalaja je na dwór a te piłują gęby pod oknami
- 8 2
-
2018-08-14 08:10
znawca
balkon jest częścią wspólną do wyłącznego użytku i jak wspólnota zechce to....:)
- 1 1
-
2019-08-07 10:47
Owszem nie!
Przykro mi, ale balkon to element elewacji, czyli części wspólnej. M.in. dlatego nie wlicza się do metrażu mieszkania.
- 0 0
-
2019-09-10 20:55
placzace dzieci nie troja
- 0 0
-
2018-08-13 11:57
(9)
Trochę przesada, palę sobie na moim własnym balkonie, bo mogę i nikt nie będzie mi tego zabraniać, jeśli autorowi się to nie podoba no to przykro mi, ale niech zamknie okno. Mi na przykład przeszkadzają dzieci biegające i krzyczące pod oknem i jakoś nie robię z tego powodu żadnych szopek jak autor artykułu. Niech pan zajmie się wychowaniem dzieci, a nie sąsiadów.
- 111 64
-
2018-08-13 12:08
Na palaczy na balkonach jest sposób (4)
Proponuję rozpalić grilla i też "troszkę" podymić. Wtedy też powiem że to mój balkon i mogę robić co chcę?! Jak dym z grilla przeszkadza to też zamknij sobie okno - chore. trzeba wszystko robić z umiarem i tak aby innym nie przeszkadzać, a nie pier......c ze wolnoć Tomku w swoim domku.
- 11 9
-
2018-08-13 12:11
(3)
Akurat rozpalanie grilla na balkonach nie jest zgodne z prawem, także ty sobie rozpal tego swojego gryla, ja wezwę straż pożarną, która wlepi ci taki mandat że 500+ nie starczy, a na koniec dostaniesz zawału od tego tłustego mięcha :)
- 9 4
-
2018-08-13 12:19
Może zrobić elektrycznego lub olejowego. (1)
Dymu nie ma, ale zapachy są cudne.
Np przypalonego oleju i ryby :).- 7 2
-
2018-08-13 21:42
Takie są także, jak sąsiad/sąsiadka z uporem godnym lepszej sprawy w weekend od rana przygotowuje obiad w swojej kuchni. I tak, smród ten dociera do mojego mieszkania, a mimo to nie lecę do Trójmiasto.pl z pretensjami, że kto to widział, tak gotować w kuchni. Uroda mieszkania w bloku - jeden hałasuje, drugi smaży ryby, trzeci pali fajki. Żadna z tych czynności, wbrew sugestiom w artykule, szczególnej szkody sąsiadom nie przynosi. Każda z nich jest legalna i dozwolona, poza hałasowaniem w określonych godzinach.
- 3 1
-
2018-08-13 17:43
Można sobie robić gryla na balkonie.
- 0 0
-
2018-08-13 12:18
Ty nie, ale znam wielu co robią
Ogólnie w bloku wielu ludziom wiele rzeczy przeszkadza.
Ale z drugiej strony wielu wychodzi z założenia Twojego, że wolność Tomku w swoim Domku.
I najgorsze najwięcej ludzi to kompletnie nie szanuje własności wspólnej.- 7 0
-
2018-08-13 21:28
Od biegających dzieci w godzinach 17-20 raka nie dostaniesz, od dymu zaś owszem
A palące kmioty wychodzą truć nawet o 22-24 przed snem!
- 5 1
-
2019-06-14 21:49
Co za porównanie?
Biegające dzieci to nic szkodliwego, natomiast dym papierosowy tak. Te prymitywne argumenty o biegających dzieciach po prostu śmieszne są.
- 0 0
-
2019-08-07 10:50
Śmiało
Można palić na balkonie, jeżeli nie zabrania tego regulamin wspólnoty/spółdzielni. Pod jednym warunkiem. Niech ten dym zostaje na balkonie i nie rozprzestrzenia się.
- 0 0
-
2018-08-13 11:58
Panie Marcinie
Mniej frustracji, więcej optymizmu i domku na odludziu. Nie pochwalam palaczy, ale nie pochwalam też, że to powód to takich nerwów. U Pana w domu i na balkonie nie pali. A spaliny z samochodów Panu nie przeszkadzają?
- 92 39
-
2018-08-13 12:00
Mnie też denerwuje. (4)
Mnie natomiast denerwuję, że jak otwieram okno, to dzieciaki pod blokiem cały czas się drą. Nie po to otwieram okno, żeby mieć hałas w mieszkaniu. Proponuję, aby dzieciaki darły się tylko w swoich mieszkaniach.
Do autora listu: chociaż jestem osobą niepalącą, to jednak rozumiem, że żyję w wspólnocie, nie jestem pępkiem świata i trzeba się tolerować wzajemnie. Pamiętaj, że też masz pewne nawyki którymi denerwujesz innych sąsiadów, ale nikt pewnie nie wydziera się o to na balkonie i to jeszcze po nazwisku.- 137 46
-
2018-08-13 12:11
Chociaż jeden normalny komentarz!
- 8 4
-
2018-08-13 13:15
(1)
O ile od innych "nawyków" nikomu się krzywda nie dzieje, tak wdychanie dymu papierosowego jest szkodliwe i udokumentowane naukowo. Tak więc nie ma zgody na to, żeby mnie ktoś truł, bo sam siebie truć lubi. Dlaczego np. kobieta w ciąży ma wdychać ten smród? (i nie, zamknięcie okien często nic nie daje poza tym nie wiadomo nigdy kiedy taka osoba zacznie palic i co, profilaktycznie mam byc zawsze pozamykana?)
- 9 8
-
2018-08-13 21:44
W takich ilościach, jakie mogą do Twojego mieszkania trafić przez otwarte okno? Żaden naukowiec by się pod tym nie podpisał. Spacer po Grunwaldzkiej jest znacznie bardziej szkodliwy, gwarantuję.
- 10 1
-
2019-09-10 21:03
pale ale nie na balkonie tylko u siebie w pokoju i zamykam okno ,bo uwazam ze to moj smrodek
- 0 0
-
2018-08-13 12:00
(1)
Nie zabroni tlić mi żadna policyjna pała!!!
- 34 21
-
2019-06-27 19:18
Nie zabroni tlić mi zadna policyjna pała
Ręce opadają jak się czyta niektóre posty, co wy z sobą prezentujecie, czy sąsiad nie ma prawa zycia bez dymu papierosowego? Czy on ma się wyprowadzać, a może wziąłbyś d*pę i poszedł na pole
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.