• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: ograniczmy sygnalizację w trakcie remontu al. Zwycięstwa

Jakub
3 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skrzyżowanie z ul. Redłowską to miejsce, gdzie przejazd sprawia najwięcej problemów podczas remontu al. Zwycięstwa. Skrzyżowanie z ul. Redłowską to miejsce, gdzie przejazd sprawia najwięcej problemów podczas remontu al. Zwycięstwa.

W poniedziałek rozpoczął się remont al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Praktycznie natychmiast powstały utrudnienia. Równie szybko zareagował jeden z naszych czytelników, który proponuje rozwiązanie mogące usprawnić ruch w trakcie prac.



Przypomnijmy, że drogowcy z firmy MTM remontują odcinek al. Zwycięstwa pomiędzy Węzłem Wzgórze zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Redłowską zobacz na mapie Gdyni, wymieniając kanalizację deszczową i modernizując nawierzchnię. Na drodze według planów będą obecni do 4 grudnia. To dla kierowców oznacza miesiąc stania w korkach, które - zdaniem jednego z naszych czytelników - można rozładować.

Oto jego propozycja:

Czy nie byłoby dobrym pomysłem wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Redłowskiej z al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w kierunku Orłowa? Zwężenie powoduje, że na zielonym przejeżdża niewiele aut i korkuje się całe centrum. Tymczasem ze strony parkingu PPNT zobacz na mapie Gdyni prawie nikt nie wyjeżdża. Gdyby wyłączyć sygnalizację, wszyscy zdążą dojechać do niezwężonego odcinka między Redłowską a ulicą Stryjską i ustawić się na dwóch pasach.

Skrzyżowanie z ulicą Redłowską nie będzie przerywało ruchu i dzięki temu będzie się on odbywał płynnie - przejedzie prawdopodobnie 2-3 razy więcej pojazdów. Warto to również rozważyć ze względu na jeżdżące tamtędy karetki pogotowia czy wozy straży pożarnej - na odcinku ponad 500 metrów nie ma gdzie zjechać pojazdom uprzywilejowanym z drogi.

Poza tym jest tak wąsko, że trzeba zwolnić - szczególnie dla większych pojazdów - całą szerokość pasa. Zdecydowanie szybciej byłoby, gdyby np. karetka przejechała płynnie z całym ruchem. W poniedziałek byłem świadkiem takiej sytuacji.

Na problemy napotykają też piesi, którzy przy braku sygnalizacji mogliby mieć problem z przejściem na drugą stronę ul. Redłowskiej i al. Zwycięstwa. Na problemy napotykają też piesi, którzy przy braku sygnalizacji mogliby mieć problem z przejściem na drugą stronę ul. Redłowskiej i al. Zwycięstwa.
Ostatecznie wyjazd z parkingu PPNT można tymczasowo zamknąć. Jeden wyjazd od strony ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni powinien poradzić sobie z obsłużeniem ruchu wokół obiektu. W takim wypadku wystarczy zaklejenie sygnalizatorów w kierunku Orłowa czarną folią.

Jeśli chodzi o pas w kierunku Gdyni, to gdyby zdecydowano się całkowicie wyłączyć sygnalizację, można postawić znak stop od strony ulicy Redłowskiej, dodając ewentualnie krótki pas rozbiegowy do początku przystanku autobusowego.

Dzięki tym rozwiązaniom jest szansa na zminimalizowanie korków w Gdyni związanych z remontem.
Jakub

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Droga Gdyńska (3)

    dziś rano, żeby wjechać w Wielkopolską trzeba było czekać 3zmiany świateł ;/ dlaczego nie zrobiono korekty sygnalizacji z racji remontu Zwycięstwa?

    • 6 1

    • idź do infokiosku tam wszystko jest pokazane na makietach :) (1)

      • 6 1

      • Naprawdę wszystko? :)

        • 3 0

    • bo nie praktykuje się takiego rozwiązania

      przez 40 lat tak robiliśmy i było dobrze a teraz nagle komuś przeszkadza

      • 0 0

  • Panie szanowny a co z pieszymi? Tam jest duże przejscie przystanek autobusowy?

    • 7 7

  • nie rozumiem jednego, czemu to my, kierowcy musimy się prosić o ułatwienia, czemu to nie zostało odrazu wymyślone ? (1)

    • 10 6

    • Bo pomysł zlikwidowania świateł na głównej arterii w miejscu gdzie jest przejście dla pieszych jest idiotyczny.

      • 3 0

  • Dojazd do PPNT

    To jeszcze wypadałoby na czas remontu umożliwić wjazd na teren PPNT od ul. Stryjskiej. Teraz jadąc od Witomina nie mogę pojechać od Stryjskiej na al. Zwycięstwa i na skrzyżowaniu z Redłowską wjechać na teren Parku, tylko muszę zasuwać przez centrum i przebijać się zwężonym odcinkiem. Pomyślał ktoś...

    • 4 0

  • A jak maja przejsc piesi na przystanek? Przefrunac czy biegac miedzy samochodami??

    • 2 3

  • Na czas remontu puśćcie linie Z i 4A Drogą Gdyńską!!! (5)

    Na Drodze Gdyńskiej są przystanki przy pętli i stacji Redłowo SKM i przy Rivierze w stronę Sopotu oraz przy SKM wzg. Św. Maksymiliana w stronę centrum!!!
    Warto spróbować bo Drogą Gdyńską nie jeżdżą żadne autobusy poza PKS-ami!!!

    • 8 1

    • (4)

      A na Alei Zwycięstwa są przystanki na Wzgórzu, przy PPNT, w Redłowie i na początku Wielkopolskiej. Są to przystanki dobrze skomunikowane i popularne. Jak Ci przeszkadza remont na Al. Zwycięstwa to sam możesz go omijać Drogą Gdyńską. A idąc Twoim tokiem rozumowania może od razu puśćmy te autobusy przez Witomino na obwodnicę.

      • 1 2

      • Ale głąb z ciebie! (3)

        Ja mówię o tym żeby na próbę puścić dwie linie Drogą Gdyńską a nie wszystkie!!!
        Są to linie pośpieszna i specjalna więc przystanek przy Redłowie SKM i wzg. Św. Maksymiliana wystarczą bo są to przystanki w dobrych lokalizacjach!!!

        Idąc twoim tępym tokiem rozumowania może od razu zlikwidujmy wszystkie linie pośpieszne?

        • 1 1

        • Po pierwsze bez inwektyw proszę (2)

          Wymieniłem przystanki na których zatrzymują się owe pospieszne linie w tej chwili. Na al. Zwycięstwa jest ich więcej (Kapliczka i Harcerska). Puszczanie tych autobusów Drogą Różową gdzie przystanki są daleko od pozostałych nie jest dobrym pomysłem. A jeśli wg Ciebie jest to mam propozycję - zamiast parkować pod domem i pracą zacznij zostawiać auto pół kilometra dalej i rób sobie spacer zawsze gdy chcesz skorzystać z auta.

          • 0 1

          • Bzdura! (1)

            Na Harcerskiej linie pośpieszne się nie zatrzymują, a na Kapliczce tylko na żądanie i to nie wszystkie!!! Chciałeś zabłysnąć ale jak zwykle nie wyszło co zresztą widać po lajkach!

            • 0 0

            • Przecież właśnie to napisałem - że w pierwszym komentarzu wymieniłem te przystanki, na których zatrzymują się pospieszne oraz to, że na al. zwycięstwa jest ich więcej (przystanków). Tylko, że nie napisałem o przystankach przez co moją wypowiedź zrozumieć dwojako.

              • 0 1

  • Komunikacja miejska w Gdyni problemu korków nie rozwiąże dlaczego??

    A dlatego że w mieście nie ma tramwajów. Trolejbusy i Autobusy jeżdżą dokładnie tymi samymi drogami co samochody i także stoją w tych korkach. Owszem są buspasy , ale to za mało a i zdarza się że kierowcy z nich wbrew przepisom korzystają. Natomiast tramwaj jedzie własnym torem nie zależnie od drogi i w korku nie stoi.
    Przykład Olsztyna pokazuje że same miejskie autobusy problemu nie rozwiązały bo stały tak samo jak auta w korkach. Dlatego zdecydowano się na budowę tramwaju. Gdynia powinna wziąć przykład z Olsztyna i zamiast na trolejbusy postawić na tramwaje

    • 5 6

  • proponuję odwrotnie

    Zamknąć Zwycięstwa a otworzyc tranzyt z ppnp na vis a vis.

    • 0 0

  • Pan Jakub jest chyba totalnie odklejony od rzeczywistości

    Tam są intensywnie uczęszczane przez pieszych przejścia. Na korki znam dużo lepszy sposób - dynamiczna jazda. Ruszamy od razu, a nie gdy auto nas poprzedzające jest już 10 metrów dalej i ruszamy szybko. Im więcej ludzi tak będzie jeździć tym więcej aut przejedzie na jednej zmianie świateł.

    • 4 2

  • propozycja kolejnego artykułu z cyklu co mnie gryzie (1)

    Jak ktoś ma czas to proszę o rozwinięcie i przesłanie do trójmiastopl...
    Szedłem sobie ulicą xxx i zachciało mi się kupę. Niestety nigdzie w pobliżu nie było szaletu miejskiego... Moja propozycja - ustawić co 300 m szalety miejskie, bo wypaki chodzą po ludziach.

    • 3 1

    • Moje trzy grosze: szalety powinny być zlokalizowane tylko po jednej stronie ulicy. Wiadomo, że ludzie starsi i kobiety z dziećmi nie wspominając o niepełnosprawnych mają ogromne problemy z przejściem na druga stronę jezdni...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane