• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "osłupkować" całe ścisłe centrum Gdańska

24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (245)
Najnowszy artykuł na ten temat Zakończono montaż słupków na Głównym Mieście
Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania. Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania.

W tym roku w centrum Gdańska mają się w końcu pojawić słupki pneumatyczne, które skuteczniej niż dotychczasowe rozwiązania zablokują kierowcom wjazd. Zdaniem naszego czytelnika to jednak wciąż za mało, by problem rozwiązać. - Od lat powinien być w Gdańsku sukcesywnie wdrażany plan inteligentnego osłupkowania całego ścisłego centrum - od PodwalaMapka do PodwalaMapka, od Wyspy SpichrzówMapka po Forum GdańskMapka - uważa.



W ścisłym centrum miasta powinno pojawić się więcej słupków blokujących kierowcom wjazd?

Władze Gdańska zapowiedziały, że w tym roku wezmą się za docelowe rozwiązanie problemu z wjeżdżaniem samochodami na Długą, Długi Targ Mapka i okoliczne uliczki będące w Strefie Ograniczonej Dostępności.

Receptą ma być 40 pneumatycznych słupków (tzw. pilomaty). Mają one zastąpić sfatygowane już i regularnie niszczone przez niesfornych kierowców słupki żeliwne. Urządzenia mają pojawić się na drogach prowadzących do Długiej i Długiego Targu. M.in. na PiwnejMapka, KołodziejskiejMapkaOgarnejMapka. Aktualnie w tym rejonie jest tylko pięć podobnych słupków.

"Rajd" po Długiej. Zarzut usiłowania zabójstwa dla kierowcy

Poniżej opinia naszego czytelnika, który uważa, że miasto w temacie słupków powinno pójść jeszcze dalej. I to dosłownie:

"Strefa ograniczonej dostępności w Gdańsku to fikcja. Straż Miejska jest niedofinansowana od lat. A jej absolutne niedopasowanie do dzisiejszych realiów jest wręcz legendarne.

Usunąć samochody z przejść, chodników, trawników



Szansa, by dostać blokadę w Gdańsku, parkując źle gdziekolwiek indziej niż na trzech najpopularniejszych wśród strażników ulicach Śródmieścia, jest niewiele większa niż wygrana w totka. Zapewne z przyczyn politycznych miasto Gdańsk nawet nie rozważa częściowej prywatyzacji egzekwowania przepisów parkingowych (co jest prawem dopuszczalne!), bo głosy osób uzależnionych od swoich samochodów są ważniejsze niż bezpieczne chodniki.

Sam jestem kierowcą, nie mówię o tym, by sypać mandatami na miliony, tylko usunąć samochody z przejść dla pieszych, wąskich chodników, trawników.

Osłupkować całe ścisłe centrum miasta



Ale wracając do tematu. Od lat powinien być w Gdańsku sukcesywnie wdrażany plan inteligentnego osłupkowania całego ścisłego centrum miasta - od Podwala do Podwala, od Wyspy Spichrzów po Forum.

Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie Pijany wjechał autem na Długi Targ. Zatrzymali go świadkowie

Na zachodzie istnieją liczne inteligentne systemy dostępowe na podstawie kamer sczytujących rejestracje samochodu. Wtedy, na tak wygrodzonych terenach centrów miast, swobodnie kursują autobusy, śmieciarki, a dostawcy i taksówkarze wykupują online (w systemie czynnym całodobowo) za symboliczne kwoty dostęp dla swoich pojazdów. Goście hoteli i apartamentów wykupują dostęp na konkretny samochód i czas albo pozostawiają pojazd dalej i spacerują. Takie Śródmieście jest potem strefowane lub wręcz wyznaczane są bramki "wjazdowe" i "wyjazdowe" dla konkretnych ulic i podwórek, a mieszkańcy otrzymują dostęp na odpowiedni kawałek - by dojechać i zaparkować pod domem i z niego wyjechać - a nie, tak jak teraz, na całe Śródmieście.

Taki system praktycznie:

  • wykluczyłby udział Straży Miejskiej w weryfikowaniu prawa do wjazdu do strefy (szczególnie w sezonie, gdy praktycznie codziennie strażnicy na wjazdach na Główne Miasto sprawdzają przepustki), ograniczyłby liczbę niesłusznie wpuszczanych pojazdów,
  • uregulował i uprościł wydawanie przepustek (po co naklejki, gdy jest baza numerów rejestracyjnych), zwiększył dochody z tego tytułu,
  • z czasem umożliwił łatwe wprowadzenie strefy zielonego transportu, bo samochody niespełniające wymogów ustawy byłyby w systemie "odrzucane" od wydawania przepustki.

  • Latem ubiegłego roku wjazd na Długą i Długi Targ został zastawiony takimi barierkami. Nie jest to jednak rozwiązanie docelowe.
  • Gdańsk zainwestuje w tym roku w nowe, pneumatyczne słupki, które mają być skuteczniejsze niż dotychczasowe rozwiązania.
Mamy wyjątkowo piękne Śródmieście, czas zacząć dialog technologiczny nad docelowym rozwiązaniem i walczyć o to, by było to miejsce bezpieczne dla pieszych, wolne od zbędnych samochodów i wirujących pseudotaksówek, estetyczne (bez barierek metalowych, wiecznie przesuwanych betonowych przegród).

Taki kierunek nas czeka prędzej czy później. Tylko że my za 10 lat będziemy zrywać teraz montowane barierki - a bo to nie przewidziano pociągnięcia światłowodu, nie ma miejsca na kamerę albo w sumie to lepiej było zamontować ulicę wcześniej, zamiast tutaj, bo strefa urosła. Czyli typowo - po polsku!".

Od Redakcji: W ubiegłym roku operatorzy monitoringu miejskiego przekazali policji 20 zgłoszeń oraz sporządzili 40 notatek dot. łamania przez kierowców przepisów w rejonie ul. Długiej i Długi Targ. Dodatkowo przekazali też 25 zgłoszeń w tej samej sprawie do patroli straży miejskiej. W sumie zgłoszenia te dotyczyły 85 ujawnionych przypadków wjazdu, a więc złamania obowiązujących przepisów.


Film z czerwca ubiegłego roku:


Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (245) ponad 10 zablokowanych

  • Co z dostawcami i mieszkańcami?

    Nie wiem czy włodarze w ogóle o tym pomyśleli, ale tak się składa, iż w tym rejonie jest MASA restauracji i barów. Jak dostawczy np. z hurtowni typu selgros mają dowieść zamówione produkty? To nie jest lekki list, który można bez problemu schować do kieszeni tylko kilkudziesięciu kilogramowe dostawy. Po drugie co z kurierami, kierowcami glovo, czy po prostu zwykłymi mieszkańcami oraz służbami publicznymi ratującymi życie? Ja rozumiem, iż centrum jest jednym wielkim korkiem w wakacje, a teraz również i przez przebudowy w zimę, ale naprawdę przemyślcie sobie tą sprawę na poważnie, a nie rozrzucajcie naszych pieniędzy, na rzeczy które i tak trzeba będzie potem zdemontować :)

    • 1 3

  • parkingi (1)

    A były parkingi tam gdzie forum i szekspirowski

    • 0 0

    • Teraz w FG tez jest parking

      i obok, za urzędem .
      I tramwaje tam jeżdżą i autobusy. Nawet SKMka tam teraz ma nowy przystanek.

      • 2 0

  • Oj jeszcze wszyscy będziemy tęsknili za autami spalinowymi... Jeszcze będziemy tęsknili za dzisiejszym życiem...

    • 2 2

  • Nikt nie przyjedzie ...

    naprawić hydrauliki, elektryki, windy itp. Róbcie tak dalej.

    • 2 2

  • Ciekawa sprawa,artykul na zamowienie..Urzedu..A ile osob chce parkowac w centrum?Bo chyba wiekszosc z kierowcow

    a tych jest przytlaczajaca liczba.Rozwiazanie jest bardzo proste,zamiast wyprzedawac grunta miejskie kolezkom to zbudujcie 2-3 pietrowe parkingi i wtedy postawcie slupki i bedzie milo spacerowac po Gdansku..Ale stawianie slupkow i nie rozwiazanie problemu parkowania jest po prstu typowe dla bezmyslnych urzednkow.Zreszta skad brac pieniadze jak sie potrafi tylko zadluzac miasto.Pani Dulkiewicz powinna odpowiedziec karnie za ogromny dlug miatsa.

    • 4 2

  • I jeszcze zasieki z polem minowym. Bzdura kolejny dzban.

    • 3 2

  • Dużo zdrowia życzę

    mieszkańcom osłupkowanych rewirów. Żadne pogotowie ratunkowe im nie przyjedzie z pomocą.

    • 2 3

  • Punkt widzenia

    Jak w słynnym powiedzeniu zależy od punktu siedzenia. Bezwzględne osłupkowanie tak dużego obszaru kojarzy Mi się z samymi utrudnieniami i
    nie jest dobre rozwiazanie dla wszystkich. Chociażby utrudnione dostawy/dojazdy służb (myślicie że wszyscy nagle będą mieli takie piloty?)

    • 2 0

  • Turyści (1)

    Apropo turystów, którzy lubią podjechać pod same drzwii i stawać autami gdzie popadnie... To niech Gdańsk w końcu zrobi jakiś parking z prawdziwego zdarzenia co pomieści z kilka tysięcy samochodów. Jak nie chcecie w centrum (gdzie wchodził w grę parking podziemny) to niech zrobi duży parking na obrzeżu miasta + dalej dojazd komunikacją. Kierowcy tak pakują bo po prostu nie mają gdzie stanąć. Nie ma co być złośliwym dla nikogo tylko trochę pomyśleć i postawić się w sytuacji różnych użytkowników (w tym mieszkańców). Na pewno jest jakieś rozwiązanie. Argumentacja na montaż tych słupków jest bynajmniej w mojej ocenie śmieszna. Że niby tak nagminnie jeżdżą Po dlugiej? Kto niby? Był 1/2 przypadki na krzyż i nagle jakieś oświecenie i trzeba Wszystko zmieniać? W escape room tez był 1 przypadek pożaru i nagle trzeba wszystkie kontrolować? Jakiś bardziej znany człowiek jeździł autem nietrzezwy i spowodował wypadek (pomijając fakt że wypadków z udziałem takich osób jest coraz mniej) to trzeba zaostrzyć przepisy i wlepiac 10-krotnosc mandatów? Zobaczcie jak media wszystko naglasniaja a
    Ale patrzmy na wszystko racjonalnie. Ja wiem że ogólnie ludziom w ostatnim czasie się w d. Poprzewracało i chciałbym żeby niektórzy się trochę otrząsneli no ale nie trzeba tak na siłę utrudniać wszystkim życia.

    • 4 1

    • jest parking pod urzedem marszalkowskim tylko nikt nie korzysta, bo trzeba zaplacic, wiec wola na trawniku

      • 0 0

  • Osłupkować całe Trójmiasto

    A za posiadanie i korzystanie z samochodu naliczać wysokie kary. Jak szaleć to szaleć. Kolejny dowód że durniów nie brakuje

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane