- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (462 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (228 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (10 opinii)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (75 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (351 opinii)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (58 opinii)
Czytelnik pyta o awarie na torach. SKM odpowiada
Nasz czytelnik postanowił wytknąć błędy trójmiejskiemu przewoźnikowi po perturbacjach w ruchu kolejek we wtorek i środę. Co na to SKM? Zapowiada rewizję procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przez drużyny pociągowe.
Przypomnijmy: pociągi we wtorek i środę kursowały nieregularnie od godzin porannych. Nie dość, że były opóźnione, to jeszcze pasażerowie nie byli właściwie informowani o sytuacji.
To wywołało szereg komentarzy i pytań takich jak te, które zadał nasz czytelnik - Mariusz Kaczmarek. O odpowiedź na nie poprosiliśmy władze SKM. Na pytania naszego czytelnika odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Mariusz Kaczmarek: dlaczego jedyna informacja jaka się pojawiła, była taka, że jest awaria i pociągi kursują nieregularnie? Nikt nie mówił, że pociągi ruszą na przykład najwcześniej za 40 minut czy godzinę. Informacja pozwoliłaby wszystkim uspokoić nerwy, a wielu osobom mającym terminowe spotkania wybrać inny środek transportu. Czy tak trudno oszacować planowany czas wznowienia ruchu?
MK: Dlaczego we wtorek nie informowano pasażerów, że bilety SKM honorowane są w pociągach Przewozów Regionalnych, autobusach i trolejbusach komunikacji miejskiej? Nie padła taka podpowiedź z megafonów, ani od konduktora. Można było się o tym dowiedzieć po przyjeździe do pracy lub szkoły ze strony www SKM, kiedy już pociągi ruszyły
MG: Został nadany komunikat SMS do wszystkich najważniejszych trójmiejskich mediów oraz zamieszczona informacja na stronie internetowej SKM o tym, że bilety SKM są honorowane w środkach komunikacji miejskiej ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz w pociągach Spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Dodatkowo taką informację otrzymali kierownicy pociągów. Informowaliśmy o tym również przez sieć megafonów na peronach SKM.
MK: Czy istnieją w SKM procedury awaryjne mówiące w przypadku jakiego typu awarii ruch pociągów będzie wznowiony i po jakim czasie?
MG: Takie procedury istnieją od dawna, niestety każde zdarzenie jest inne i w każdym przypadku ruch pociągów odbywa się operatywnie. Ma na to wpływ między innymi miejsce i godzina zdarzenia i od nich zależy częstotliwość kursowania pociągów SKM. Kiedy ma miejsce wypadek z udziałem człowieka, dochodzą czynności policyjne i prokuratorskie, które również są czasowo nieprzewidywalne dla przewoźnika.
MK: W Sopocie wtłoczono ludzi do SKM, mówiąc że pociąg będzie odjeżdżał do Gdańska, po czym skład stał zatłoczony przez około pół godziny, co spowodowało omdlenie jednej z pasażerek. Jakie wnioski władze SKM wyciągnęły z tej sytuacji?
MG: W tym konkretnym przypadku nastąpiło kilka zdarzeń jednocześnie, między innymi brak zasilania w sieci trakcyjnej, defekt składu oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. Komunikat o tym, że pociągi ruszą za chwilę był prawidłowy, niestety po kilku minutach okazał się już nieaktualny, ze względu na następne zdarzenie, jakie miało miejsce w tym samym czasie.
Na pewno dokonamy przeglądu procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przed drużyny pociągowe. Do końca 2014 roku około połowa naszych składów będzie posiadała nagłośnienie, a więc kierownik pociągu będzie mógł łatwiej i skutecznie informować podróżnych o zakłóceniach.
Za pośrednictwem Portalu Trojmiasto.pl chciałbym przeprosić wszystkich naszych pasażerów za powstałe niedogodności.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (131) 2 zablokowane
-
2014-04-18 14:26
Sensowna kolejność:
1. zadbać o bezpieczeństwo podróżnych (jeśli tyle zdarzeń jednocześnie to system nie nadaje się do przewozu ludzi)
2. jak już będzie bezpiecznie to ogłosić "informacją megafonową" że można korzystać z SKM- 4 0
-
2014-04-18 14:26
Składy
A może ktoś by wyjaśnił też sytuację czemu składy są tak krótkie i ludzie praktycznie zawsze ledwo co wchodzą do kolejek? przykładowo skm o 16 z Gdyni - pełen długi skład - prawie pusty. dwie następne 16:07 i 16:15 są o ponad połowę krótsze?
przecież logiczne że większość osób kończy pracę o 16 i jedzie kolejnymi kolejkami, nie można przykładowo ich pozamieniać?
Argumenty osób które mówią możesz nie jeżdźić jak się nie podoba - do mnie nie przemawiają. Po to jest komunikacja miejsca by z niej korzystać - i jest głównie dla nas mieszkańców więc nie jest to wyjście z sytuacji...- 13 1
-
2014-04-18 14:33
wodolejstwo
kompletny brak dobrej organizacji, totalny chaos, nikt za to nie beknął, mają się dobrze.
- 7 2
-
2014-04-18 14:40
Ten cały Głuszek g...o wie na temat kolei
zatrudniony z ramienia marszałka facet nie ma bladego pojęcia o technice kolejowej i transporcie. Wcześniej pracował w polskojęzycznym szmatławcu zwanym Fakt. A bierze w SKM pewnie ze 13 tys. zł miesięcznie. Spróbujcie go zaskoczyć i z marszu coś się go zapytać. On to każdej wypowiedzi musi się ostro przygotować. Każdy mógłby pracować na jego miejscu. Taki z niego fachowiec kolejowy, jak ze mnie kosmonauta.
- 21 2
-
2014-04-18 14:41
(1)
"Został nadany komunikat SMS do wszystkich najważniejszych trójmiejskich mediów oraz zamieszczona informacja na stronie internetowej SKM o tym, że bilety SKM są honorowane w środkach komunikacji miejskiej ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz w pociągach Spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity."
Czy ten imbecyl nie rozumie, że o to właśnie chodzi, że ludzie na peronie bardzo często nie mają dostępu do tych mediów!!!
"Dodatkowo taką informację otrzymali kierownicy pociągów. Informowaliśmy o tym również przez sieć megafonów na peronach SKM."
A to już jest wierutne kłamstwo! Nie było takiego komunikatu. Przecież ludzie właśnie o tym pisali i to nie jedna osoba a wielu, że takich komunikatów nie było.
Ten człowiek zupełnie już wstydu nie ma.- 33 2
-
2014-04-18 15:44
Po prostu wszyscy pasażerowie mieli zbiorowe omamy słychowe i nie słyszeli komunikatu który był non stop nadawany!!! Pan Głuszek wie lepiej bo to on stał pół godziny na peronie żeby potem z braku informacji pójść i kupić bilet na autobus. Albo zwyczajnie uważa pasażerów za debili...
- 13 2
-
2014-04-18 15:03
Uważam, że Pan Mariusz K przesadza (1)
Jechałem w tym dniu SKM i była informacja na bardzo wysokim poziomie. Jak zwykle, pasażerowie SKM wykazują się paranoją i sklerozą.
- 4 23
-
2014-04-18 15:11
była informacja na bardzo wysokim poziomie
abstrakcji
- 11 3
-
2014-04-18 15:08
Ta są odpowiedzi na poziomie stażysty-olewacza ;p
chociaż wśród stażystów mogą się zdarzyć lepiej rozumiejący temat ludzie, którzy wiedzieliby jak sformułować poprawną, PR-ową wypowiedź. :P
- 13 2
-
2014-04-18 15:11
przeprosiny nie zostały przyjęte
To skandal, ciekawe czy ktokolwiek za to odpowie. konduktorzy nic nie wiedzieli i byli równie zdezorientowani co pasażerowie. Co do komunikatów przez megafony to chyba tak miało być ale nie było. SKM jest największym bublem Trójmiasta a mogłoby być największym atutem. Ochrona siedzi sobie w pierwszym przedziale - służbowym zamiast chodzić po wagonach i likwidować imprezy z piwkiem i fajkami. Ostatnio sam byłem świadkiem że "imprezowicze" wyrzucili z przedziału kobietę z rowerem bo za dużo miejsca zajmowała w ich przedziale. Skandal !!!
- 15 3
-
2014-04-18 15:11
Procedury są ważniejsze od ludzi - to chyba kpina z pasażerów.
W szpitalach też procedury są ważniejsze od ludzi- efekt- każdy winny zasłania się procedurami i unika odpowiedzialności.
- 9 3
-
2014-04-18 15:44
po co monopolista ma dbać o klienta?
precz z komuną
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.