• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik pyta o awarie na torach. SKM odpowiada

Mariusz Kaczmarek
18 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu. Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu.

Nasz czytelnik postanowił wytknąć błędy trójmiejskiemu przewoźnikowi po perturbacjach w ruchu kolejek we wtorek i środę. Co na to SKM? Zapowiada rewizję procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przez drużyny pociągowe.



Przypomnijmy: pociągi we wtorek i środę kursowały nieregularnie od godzin porannych. Nie dość, że były opóźnione, to jeszcze pasażerowie nie byli właściwie informowani o sytuacji.

To wywołało szereg komentarzy i pytań takich jak te, które zadał nasz czytelnik - Mariusz Kaczmarek. O odpowiedź na nie poprosiliśmy władze SKM. Na pytania naszego czytelnika odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Mariusz Kaczmarek: dlaczego jedyna informacja jaka się pojawiła, była taka, że jest awaria i pociągi kursują nieregularnie? Nikt nie mówił, że pociągi ruszą na przykład najwcześniej za 40 minut czy godzinę. Informacja pozwoliłaby wszystkim uspokoić nerwy, a wielu osobom mającym terminowe spotkania wybrać inny środek transportu. Czy tak trudno oszacować planowany czas wznowienia ruchu?

Jak oceniasz jakość przewozów oferowanych przez SKM?

Mariusz Głuszek: Z uwagi na charakter usterki dyspozytorzy zasilania ze spółki PKP Energetyka nie mogli określić jak szybko przywrócą napięcie w sieci trakcyjnej. Dodatkowo w tym samym czasie nastąpił defekt pociągu SKM oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. To nieszczęśliwe nagromadzenie się zdarzeń spowodowało trudności w określeniu czasu, jaki był potrzebny na wznowienie kursowania pociągów SKM według planowego rozkładu jazdy.

MK: Dlaczego we wtorek nie informowano pasażerów, że bilety SKM honorowane są w pociągach Przewozów Regionalnych, autobusach i  trolejbusach komunikacji miejskiej? Nie padła taka podpowiedź z megafonów, ani od konduktora. Można było się o tym dowiedzieć po przyjeździe do pracy lub szkoły ze strony www SKM, kiedy już pociągi ruszyły

MG: Został nadany komunikat SMS do wszystkich najważniejszych trójmiejskich mediów oraz zamieszczona informacja na stronie internetowej SKM o tym, że bilety SKM są honorowane w środkach komunikacji miejskiej ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz w pociągach Spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Dodatkowo taką informację otrzymali kierownicy pociągów. Informowaliśmy o tym również przez sieć megafonów na peronach SKM.

MK: Czy istnieją w SKM procedury awaryjne mówiące w przypadku jakiego typu awarii ruch pociągów będzie wznowiony i po jakim czasie?

MG: Takie procedury istnieją od dawna, niestety każde zdarzenie jest inne i w każdym przypadku ruch pociągów odbywa się operatywnie. Ma na to wpływ między innymi miejsce i godzina zdarzenia i od nich zależy częstotliwość kursowania pociągów SKM. Kiedy ma miejsce wypadek z udziałem człowieka, dochodzą czynności policyjne i prokuratorskie, które również są czasowo nieprzewidywalne dla przewoźnika.

MK: W Sopocie wtłoczono ludzi do SKM, mówiąc że pociąg będzie odjeżdżał do Gdańska, po czym skład stał zatłoczony przez około pół godziny, co spowodowało omdlenie jednej z pasażerek. Jakie wnioski władze SKM wyciągnęły z tej sytuacji?

MG: W tym konkretnym przypadku nastąpiło kilka zdarzeń jednocześnie, między innymi brak zasilania w sieci trakcyjnej, defekt składu oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. Komunikat o tym, że pociągi ruszą za chwilę był prawidłowy, niestety po kilku minutach okazał się już nieaktualny, ze względu na następne zdarzenie, jakie miało miejsce w tym samym czasie.

Na pewno dokonamy przeglądu procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przed drużyny pociągowe. Do końca 2014 roku około połowa naszych składów będzie posiadała nagłośnienie, a więc kierownik pociągu będzie mógł łatwiej i skutecznie informować podróżnych o zakłóceniach.

Za pośrednictwem Portalu Trojmiasto.pl chciałbym przeprosić wszystkich naszych pasażerów za powstałe niedogodności.
Mariusz Kaczmarek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • Sensowna kolejność:

    1. zadbać o bezpieczeństwo podróżnych (jeśli tyle zdarzeń jednocześnie to system nie nadaje się do przewozu ludzi)
    2. jak już będzie bezpiecznie to ogłosić "informacją megafonową" że można korzystać z SKM

    • 4 0

  • Składy

    A może ktoś by wyjaśnił też sytuację czemu składy są tak krótkie i ludzie praktycznie zawsze ledwo co wchodzą do kolejek? przykładowo skm o 16 z Gdyni - pełen długi skład - prawie pusty. dwie następne 16:07 i 16:15 są o ponad połowę krótsze?
    przecież logiczne że większość osób kończy pracę o 16 i jedzie kolejnymi kolejkami, nie można przykładowo ich pozamieniać?
    Argumenty osób które mówią możesz nie jeżdźić jak się nie podoba - do mnie nie przemawiają. Po to jest komunikacja miejsca by z niej korzystać - i jest głównie dla nas mieszkańców więc nie jest to wyjście z sytuacji...

    • 13 1

  • wodolejstwo

    kompletny brak dobrej organizacji, totalny chaos, nikt za to nie beknął, mają się dobrze.

    • 7 2

  • Ten cały Głuszek g...o wie na temat kolei

    zatrudniony z ramienia marszałka facet nie ma bladego pojęcia o technice kolejowej i transporcie. Wcześniej pracował w polskojęzycznym szmatławcu zwanym Fakt. A bierze w SKM pewnie ze 13 tys. zł miesięcznie. Spróbujcie go zaskoczyć i z marszu coś się go zapytać. On to każdej wypowiedzi musi się ostro przygotować. Każdy mógłby pracować na jego miejscu. Taki z niego fachowiec kolejowy, jak ze mnie kosmonauta.

    • 21 2

  • (1)

    "Został nadany komunikat SMS do wszystkich najważniejszych trójmiejskich mediów oraz zamieszczona informacja na stronie internetowej SKM o tym, że bilety SKM są honorowane w środkach komunikacji miejskiej ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz w pociągach Spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity."

    Czy ten imbecyl nie rozumie, że o to właśnie chodzi, że ludzie na peronie bardzo często nie mają dostępu do tych mediów!!!

    "Dodatkowo taką informację otrzymali kierownicy pociągów. Informowaliśmy o tym również przez sieć megafonów na peronach SKM."

    A to już jest wierutne kłamstwo! Nie było takiego komunikatu. Przecież ludzie właśnie o tym pisali i to nie jedna osoba a wielu, że takich komunikatów nie było.
    Ten człowiek zupełnie już wstydu nie ma.

    • 33 2

    • Po prostu wszyscy pasażerowie mieli zbiorowe omamy słychowe i nie słyszeli komunikatu który był non stop nadawany!!! Pan Głuszek wie lepiej bo to on stał pół godziny na peronie żeby potem z braku informacji pójść i kupić bilet na autobus. Albo zwyczajnie uważa pasażerów za debili...

      • 13 2

  • Uważam, że Pan Mariusz K przesadza (1)

    Jechałem w tym dniu SKM i była informacja na bardzo wysokim poziomie. Jak zwykle, pasażerowie SKM wykazują się paranoją i sklerozą.

    • 4 23

    • była informacja na bardzo wysokim poziomie

      abstrakcji

      • 11 3

  • Ta są odpowiedzi na poziomie stażysty-olewacza ;p

    chociaż wśród stażystów mogą się zdarzyć lepiej rozumiejący temat ludzie, którzy wiedzieliby jak sformułować poprawną, PR-ową wypowiedź. :P

    • 13 2

  • przeprosiny nie zostały przyjęte

    To skandal, ciekawe czy ktokolwiek za to odpowie. konduktorzy nic nie wiedzieli i byli równie zdezorientowani co pasażerowie. Co do komunikatów przez megafony to chyba tak miało być ale nie było. SKM jest największym bublem Trójmiasta a mogłoby być największym atutem. Ochrona siedzi sobie w pierwszym przedziale - służbowym zamiast chodzić po wagonach i likwidować imprezy z piwkiem i fajkami. Ostatnio sam byłem świadkiem że "imprezowicze" wyrzucili z przedziału kobietę z rowerem bo za dużo miejsca zajmowała w ich przedziale. Skandal !!!

    • 15 3

  • Procedury są ważniejsze od ludzi - to chyba kpina z pasażerów.

    W szpitalach też procedury są ważniejsze od ludzi- efekt- każdy winny zasłania się procedurami i unika odpowiedzialności.

    • 9 3

  • po co monopolista ma dbać o klienta?

    precz z komuną

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane