- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Czytelnik: żeby kupić bilet, trzeba złamać zasady
Po 10 dniach sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej przyszedł czas na refleksje związane z tym faktem. Nie jest dobrze - uważa pan Igor.
W mojej ocenie to, co się wyprawia zarówno w Gdańsku, jak i w Gdyni, woła o pomstę do nieba. Co prawda sanepid wydał zgodę na prowadzenie sprzedaży biletów przez kierowców, jednakże przy zachowaniu warunków, jakie postawił, ta sprzedaż nie ma sensu, gdyż powoduje jedynie groteskowe sytuacje.
Gdańsk chociaż zobowiązał kupujących do odliczonej kwoty, natomiast w Gdyni totalny chaos. Dalej funkcjonują - co prawda okrojone - strefy buforowe, które - przynajmniej w Gdyni - wymagają od kupujących ponadprzeciętnej długości rąk, a od kierowcy otwarcia drzwi kabiny, co niweczy ochronę epidemiczną zalecaną przez sanepid.
W Gdańsku kupujący wchodzi przednimi drzwiami, dokonuje zakupu, następnie wychodzi na zewnątrz i wraca do pojazdu następnymi drzwiami.
Dwóch przewoźników, a jakże różna interpretacja zaleceń sanepidowskich.
Komunikat o obowiązkowych maseczkach w pojazdach
Wspólnym mianownikiem tych działań jest dążenie do wzrostu sprzedaży biletów i spowodowana tym nadmierna - w mojej ocenie - skłonność do ryzyka. Takie zachowanie grozi kwarantanną znacznej części kierowców, co może przełożyć się na ograniczenia w kursowaniu komunikacji w zbliżającym się sezonie turystycznym.
Skoro organizatorom zależy na wzroście sprzedaży biletów, to niech zatrudnią swoich konduktorów sprzedających bilety. Zmaleje tym samym bezrobocie spowodowane zastojem części branż i sprzedaż będzie się odbywała w sposób cywilizowany, jak na czas pandemii przystało. Bo, co prawda, sytuacja epidemiologiczna na Pomorzu jest jedną z najlepszych w kraju, to pamiętajmy, że COVID-19 nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (199) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-10 09:55
MAGDA
Oj tam zadzwońcie do sasina wszystko załatwi
- 1 1
-
2020-06-10 10:21
Maski
Ciekaw jestem czy ten ,,czytelnik" jeździ w masce a jeśli tak to czy zwraca uwagę innym pasażerom na brak maski Przecież w komunikacji 40% pasażerów jeździ bez nich i nikt tego nie kontroluje Przecie miasta wyszły by z kryzysu jakby od czasu do czasu wpadła do autobusu policja Może to sposób na tych maczo co uważają ze ich koronawirus nie dotyczy
- 4 1
-
2020-06-10 11:13
Totalna porażka
Biletomatów jest za mało, w dodatku są awaryjne, wprowadzili durne karnety (już lepiej byłoby zakazać sprzedaży w pojazdach) i nie każdy musi korzystać z aplikacji, więc pozostaje kiosk...
- 3 0
-
2020-06-10 12:01
zkm gdynia nie oddaje pieniędzy za karnety szkolne/ulgowe
kupiłem karnet semestralny w lutym do czerwca (5mc) dla syna na dojazdy do szkoły , po ogłoszeniu pandemii chciałem aby zwrócono mi różnicę w kwocie za brak możliwości korzystania z biletu z nie mojej winy. niestety ZKM Gdynia nie widzi żadnej możliwości , przesunięcia terminu, oddania pieniędzy lub innej rekompensaty i to się nadaje do TV (tej obiektywnej nie reżimowej)
- 2 0
-
2020-06-10 13:51
Skoro organizatorom zależy na wzroście sprzedaży biletów, to niech zatrudnią swoich konduktorów sprzedających bilety.
Wg mnie sensowniejszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie w autobusach i tramwajach w Gdańsku biletomatów w pojazdach. Zero kontaktu z kierowcą/motorniczym.
- 3 0
-
2020-06-10 13:52
W Gdyni nie ma tak jak w Gdańsku biletomatów na przystankach, a kioski z biletami to już dawno trzeba szukać i pewnie i tak szybciej znajdzie się igłę w stogu siana.. Póki nie postawią biletomatów na każdym przystanku w Gdyni - co uważam byłoby najlepsze - to niestety sprzedaż u kierowców powinna zostać. Dziwi mnie tylko, że nikt nie pomyślał jeszcze o terminalach płatniczych u kierowcy - dla każdej ze stron byłoby to ułatwienie
- 0 3
-
2020-06-10 15:38
Prawda jest taka
Jeśli odmówimy sprzedaży biletów, miasto straszy że obetnie ilość kursów i poziom płac. Dlatego milczymy i sprzedajemy
- 1 1
-
2020-06-10 18:41
Bez głowy
Nie powinno sprzedawać się biletów to jest zawracanie głowy jak przyjedzie pojazd spóźniony i jeszcze kolejka po bilety i kupę pytań od niektórych człowiek nie zdąży na przesiadkę wiązaną. Kierowca powinien być kierowcą a nie sprzedawcą.
- 2 1
-
2020-06-10 22:04
Bilety nie dla wszystkich
Szanowni Panstwo moi przedmowcy a co z ludzmi ktorzy nie maja tych super telefonow to co maja jezdzic na gape powinien ktos to przemyslec i problem rozwiazac.
- 3 0
-
2020-06-11 08:25
biletomaty w tramwajach i autobusach!!!
powinni zainstalować biletomaty w tramwajach i autobusach , jak to jest w kilku miastach już , a kierowca/motorniczy - powinien tylko i wyłącznie skupiać się na prowadzeniu pojazdu !!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.