- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (386 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (230 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (124 opinie)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (44 opinie)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (32 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (54 opinie)
Degradacja torowiska postępuje, ale na remont nie ma pieniędzy
Spękania, ubytki w nawierzchni, poluzowane tory, większy hałas i drgania składów - tak wygląda torowisko tramwajowe między Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym nad al. Hallera w Gdańsku . - Każda złotówka zainwestowana w kosmetyczną poprawę stanu torowiska to utopione pieniądze - mówią urzędnicy. Na generalny remont tego odcinka nie ma jednak środków.
I to widać. Bo z miesiąca na miesiąc torowisko i nawierzchnia jezdni wzdłuż niego wyglądają coraz gorzej. Szlak jest popękany, na drodze przybywa ubytków, co powoduje coraz większe poluzowanie torowiska, wzrost hałasu i wolniejszą jazdę składów. Ponadto w szczelinach zbiera się woda, a uszkodzone elementy infrastruktury są rozjeżdżane przez samochody.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za 2-3 lata może tak być - przyznaje Ryszard Szreiber, zastępca Kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co, robimy co można w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Przebudowa torowiska na Hallera wraz z rozjazdem przy Operze na al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa jest wpisana w GPKM etap IV, ale na dalszej pozycji. Priorytetem jest bowiem budowa nowej linii w ciągu Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej czy rozbudowa zajezdni we Wrzeszczu. Na szczycie listy remontów znajduje się z kolei modernizacja torów na Stogach, które są w jeszcze gorszym stanie niż te we Wrzeszczu.
Miejsca
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2016-04-01 23:39
Wybudujcie jeszcze jeden ECS i ze trzy galerie handlowe i "piniendzy" będzie w brud
- 28 6
-
2016-04-01 23:54
Nie ma pieniędzy?
typowa polskość,może zbudujmy kolejny kościół ?
- 24 9
-
2016-04-02 00:37
Najlepszy przykład wyciągania publicznej kasy
Remont w 2003 roku powinien być tak wykonany, aby ta droga z torowiskiem wytrzymała bez kapitalnego remontu 20-25 lat. A w tym skorumpowanym kraju juz po 10 latach nadaje się do "generalki"...
- 28 4
-
2016-04-02 01:46
nie ma drugiego miasta w Polsce gdzie w ostatnich latach wyremontowano tyle torowisk (2)
- 5 15
-
2016-04-02 05:09
tory (1)
Na ECS były pieniądze. Na beznadziejne muzeum na Wałowej też były,. Na sukienników, i to na bieżąco, są /szkoda, że ja nie mam takich PLUSOW/.
Na to co na bieżąco jest potrzebne- nie ma.- 12 4
-
2016-04-02 15:13
Na tory też są pieniądze. Wyremontowano już kilkadziesiąt km i remontuje się dalej
Nie wszystko naraz
- 3 3
-
2016-04-02 02:38
To może w 2003 roku trzeba było zrobić porządny remont torowiska?
- 19 0
-
2016-04-02 03:25
Nie ma pieniędzy???
Ależ są! Tylko wydawane na porąbane inwestycje, a jakie? Sami wiecie!! Tu się o nich pisze!!!
- 22 3
-
2016-04-02 05:40
Ale na kładkę za 13 milionów do nowych mieszkań dewelopera pieniądze się znalazły
- 27 2
-
2016-04-02 06:15
taki rozwój miasta,takie inwestycje...
I co z tego?!
Nic,bieda taka w tym gdansku,ze na remont torów nie ma kasy.- 8 2
-
2016-04-02 06:53
E tam
Podwale Przedmiejskie trzeba remontować...
- 12 1
-
2016-04-02 07:19
poczekajta
za pate lat zacznie sie sypac infrastruktura zbudowa za unijne, wtedy dopiero nie bedzie wystarczalo na remonty, tak jak w 90tych nie bylo na remonty i modernizacje tego co budowal gierek!
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.