• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deklarują, że zostawią auto w garażu, gdy powstanie PKM Południe

Szymon Zięba
15 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (140)
Część kierowców mogłoby zrezygnować z auta, gdyby powstało PKM na południe Gdańska. Część kierowców mogłoby zrezygnować z auta, gdyby powstało PKM na południe Gdańska.

Ponad 60 proc. mieszkańców Gdańska, którzy wypowiedzieli się w ankiecie kolejarzy, zadeklarowało, że planowana PKM na południe miasta zastąpi im samochód. Badania powstają przy okazji zapowiadanej inwestycji.



Trasa PKM Południe to zakrojony na szeroką skalę projekt rozbudowy linii kolejowej na południe Gdańska i dalej m.in. do Pruszcza oraz Kolbud.

W pierwszym etapie, do 2030 r., powstać ma siedmiokilometrowy odcinek od przystanku SKM Śródmieście do węzła przesiadkowego w Kowalach.

Na trasie powstanie sześć przystanków.

Jednym z głównych celów inwestycji jest nie tylko rozbudowa sieci komunikacyjnej miasta, ale też zachęcenie mieszkańców do tego, by do codziennych podróży wybierali transport publiczny zamiast aut.

Takim "zamiennikiem" PKM będzie aż dla ponad 60 proc. osób, które odpowiedziały na pytanie w ankiecie kolejarzy. Zadeklarowali oni przesiadkę z auta do pociągu.

Jednak to, czy składy kursujące po linii PKM faktycznie staną się codziennym i popularnym środkiem komunikacji dla setek osób z południowych dzielnic Gdańska, w dużej mierze zależy od lokalizacji przystanków.

Takie wnioski również wynikają z przeprowadzonego przez kolejarzy sondażu. Wzięło w nim udział ponad 1,7 tys. osób.

Dla ponad 50 proc. głosujących w ankiecie "lokalizacja przystanków jak najbliżej miejsca zamieszkania" była najważniejszą kwestią przy projektowaniu nowej linii kolejowej.

M.in. właśnie dlatego kolejarze sukcesywnie przeprowadzają konsultacje społeczne na temat przyszłej trasy PKM.

Czekają nas uwagi ws. PKM na południe Gdańska Czekają nas uwagi ws. PKM na południe Gdańska

Miejsca

Opinie (140) 4 zablokowane

  • Do czasu uruchomienia trasy, ankietowani przejdą już na emeryturę;-)

    • 7 1

  • Ankieta

    Przedstawienie ankiety rodem z polityki. 60% kogo? Zapytanych? Tych co deklarują chęć korzystania z PKM? Nie wiadomo, te 60% mogą równie dobrze być jakąś marginalną liczbą ludzi.

    Dodatkowo tam gdzie PKM już jest nie jest żadną alternatywą, chyba, że dla kogoś kto lubi jechać w ścisku i jest elastyczny czasowo.

    Mam 10 min pieszo do przystanku i korzystam do 10 razy w roku chociaż mam przystanek też pod samą pracą - nie polecam!

    • 3 2

  • Wiadomo że w takim wypadku prawie wszyscy zaznaczą że zostawią samochod

    Byleby tylko powstała inwestycja, jednak życie pokaże że to będzie garstka ludzi, przy napływie przybyszów z olsztyńskiego. Nic się nie zmieni

    • 2 5

  • Tylko zróbcie normalne nazwy przystanków (1)

    Z nazwami dzielnic względnie osiedli

    • 2 2

    • Nazwy na pewno ulegną zmianie, tak jak miało to miejsce przy projektowaniu zwykłej PKM-ki (np. obecne Rębiechowo nazywało się w fazie projektowania Gdańsk Rakoczego, a Jasień - Gdańsk Wróbla Staw)

      • 0 0

  • (2)

    Cały ten odcinek powinien przebiegać w tunelu, czyli nie PKM a metro.

    • 2 3

    • (1)

      A co to za różnica? Metro może być zresztą naziemne, czego dobrym przykładem jest Hamburg, gdzie większa część sieci metra przebiega na estakadach.

      • 2 1

      • Lub Londyn

        Też kupa kilometrów jak nasza SKM , dopiero centrum pod ziemią

        • 3 1

  • Dowcipna ankieta.

    Czy zrezygnowałbyś z auta? Zgodnie z prawdą odpowiedzialem nie. Bo już czasem dojeżdzam pkm, wiec nie mam z czego rezygnować ;-). A na serio to jak będzie jeździć co 5 - 6 minut to ok. Jak co godzinę to będzie problem.

    • 6 1

  • w latach 70 jak chodziłem do szkoły podstawowej 56

    słyszałem o przystanku SKM zamiast szkoły. Ciekawe czy dożyję i się tym przejadę. Temat uschnie po wyborach.

    • 1 0

  • Miasto oczywiscie

    Pięknie "przekonuje" i urozmaica życie zmotoryzowanym tworząc korki w centrum miasta źle zaplanowanymi psudo robotami i korki na obrzeżach wymyslajac imprezy sportowe. To działania celowe, które tylko przybierają na sile. Prosze zapoznać się z tzw prawdziwą (nie tą na pokaz)polityką miasta na 20 lat do przodu a okaże się, że w rozbudowanym ponad normę mieście mieszkańcy będą zasuwac z buta i deskorolka.

    • 5 2

  • Wybudowanie samej linii kolejowej nie zmieni zachowań transportowych mieszkańców, jeśli nie będzie atrakcyjnej, dostosowanej do potrzeb mieszkańców oferty przewozowej.

    • 5 1

  • Ta linia to dobry pomysł, (1)

    ale i tak nie wszyscy się przesiądą. Część mieszkańców Południa nie jeździ do pracy do centrum czy dalej (Wrzeszcz, Oliwa, Sopot, Gdynia). Część jeździ w kierunku Pruszcz - Tczew. W sumie i im PKM zrobi "dobrze" - bo będą mieli mniejsze korki na ulicach.

    • 2 1

    • Ta linia ma docierać do Pruszcza, więc im też zrobi dobrze

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane