- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Deptak i uspokojenie ruchu w Dolnym Sopocie
Przedłużenie deptaka, poprawa warunków ruchu pieszego i ograniczenie ruchu aut - to wytyczne dla przyszłej przebudowy ulic Bema i Pułaskiego w Sopocie. Prace budowlane w bliskim sąsiedztwie popularnego "Monciaka" będą prowadzone przede wszystkim ze względu na potrzebę modernizacji skanalizowanego Potoku Środkowego. Obecnie trwa poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej.
Obecnie sopocki Zarząd Dróg i Zieleni jest na etapie poszukiwania wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej, który podejmie się również uzyskania wszelkich niezbędnych pozwoleń.
Przekształcenie w deptak i uspokojenie ruchu aut
Znane są już natomiast wytyczne urzędników, które (oprócz wskazówek dla przebudowy infrastruktury podziemnej) dotyczą m.in.:
- propozycji całkowitego wyłączenia z ruchu ul. Bema i przekształcenia jej w deptak,
- ograniczenia funkcji parkingowej na ul. Pułaskiego i wprowadzenia tzw. meandrowania toru ruchu pojazdów,
- ustalenia zasad ruchu jako strefy zamieszkania (wśród wytycznych pojawia się także forma zagospodarowania typu woonerf),
- przywrócenia szpalerów drzew: na ul. Pułaskiego głogów, na ul. Bema grabów, buków lub dębów,
- zastosowania nawierzchni z materiałów szlachetnych,
- "odsunięcia" miejsc postojowych od przejścia dla pieszych w rejonie ul. Chopina,
- zastosowania chodnika poprzecznego przez ul. Fiszera,
- wykonanie ogrodów deszczowych oraz "rozszczelnienie" nawierzchni deptaku na ul. Bema.
Jak przedstawia się harmonogram działań urzędników zakresie obu ulic?
- W tym roku zamierzamy pozyskać gotową dokumentację projektową, aby w przyszłym roku otrzymać pozwolenie na budowę. Wówczas rozpoczniemy starania o środki zewnętrzne na sfinansowanie tej inwestycji. Mamy nadzieję, że odblokowany zostanie Krajowy Plan Odbudowy, ponieważ m.in. o środki z tej puli chcemy aplikować - informuje Anna Dyksińska, rzecznik ZDiZ w Sopocie.
Przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej
Znacznie szybciej, bo najpóźniej na przełomie marca i kwietnia br., poznamy wykonawcę dokumentacji. O jego wyborze zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji tzw. czasu reakcji zespołu projektantów na wezwanie ZDiZ w trakcie prac projektowych, postępowań przetargowych i realizacji inwestycji (40 proc.). Na przygotowanie materiałów przewidziano 270 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą.
Miejsca
Opinie (268) 8 zablokowanych
-
2023-02-26 20:30
(3)
Jak mają wracać do domu pracownicy kanjp w sopocie? Kończą prace często po 23... wtedy wchodzi w gre tylko auto lub taksówka.
- 26 7
-
2023-02-26 21:05
Niech śpią w pracy.
Taką mam koncepcję.
- 4 4
-
2023-02-26 23:03
Normalnie, wystarczy dojść do dworca i się wyprawić do domu. (1)
- 5 4
-
2023-02-26 23:07
Nie zrozumiałem...
Gdy dojdę do dworca to jak niby mam się dostać z zakupami z bagażnika na Pułaskiego? Mam dygać pięć razy tam i z powrotem? Ręce będę mieć do samych kostek...
- 5 3
-
2023-02-26 20:37
Sopotkowe pomysły (4)
juz coraz mniej ludzi odwiedza Sopot, własnie ze względu na brak miejsc parkingowych. Róbcie tak dalej a miasto bedzie cieszyć tylko mieszkańców emerytów
- 27 15
-
2023-02-27 00:12
Chciaĺbys wrozbito z Kartuz.
- 5 1
-
2023-02-27 08:58
W sumie to nawet dobrze...
Po co nam co chwilę najazdy mało kulturalnych turystów?
Problem w tym, że władze miasta robią pod górkę przede wszystkim mieszkańcom miasta...- 1 0
-
2023-02-27 09:50
masz jakies dane o tym, ze pusto?
- bo mieszkam i widze pelno ludzi po sezonie, mase ludzi tu przyjezdza a co weekend parki pekaja, biedy nie ma
- 3 0
-
2023-02-27 12:07
Aga - statystyki tego nie potwierdzają
- 0 0
-
2023-02-26 20:40
A kiedy przebudowa obiecanych (1)
Ulic Żwirki i Wigury oraz Obrońców Wybrzeża w Gdyni? Czy ktoś odpowie? Czy znowu brakuje pieniędzy?
- 5 8
-
2023-02-26 22:35
jak maja tak przebudowywac jak dotychczas...
To lepiej aby tego nie mieli szansy robic...
- 6 1
-
2023-02-26 20:47
(18)
Czytam te pełne ubolewania wypowiedzi o zamknięciu ulic dla ruchu samochodowego i zastanawiam się czy to artykuł o Sopocie czy Nowym Jorku. Naprawdę to taka metropolia, że bez samochodu nie da rady?
- 61 85
-
2023-02-26 22:49
Zostawcie mi dojazd do domu (1)
Pomysły nielogiczne. Miejsc parkingowych jest za mało. Nie ma miejsca do parkowania przez mieszkańców i właścicieli mieszkań. Dramat w sezonie wakacyjnym. :((
- 19 9
-
2023-02-27 07:07
I dobrze
- 5 6
-
2023-02-26 23:16
w Nowym Jorku też zamykają ulice dla ruchu samochodowego
tylko że z większym rozmachem
- 12 4
-
2023-02-26 23:28
Jest odwrotnie niż piszesz (1)
Im większe miasto, tym mniejsze użycie samochodu proporcjonalnie do innych środków transportu
- 11 6
-
2023-02-27 12:10
ta zależność nie ma charakteru liniowego
Są małe miasta stawiające przede wszystkim na ruch pieszych i rowerzystów, wdrażające skuteczne programy uwalniania ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów. Warto sprawdzić listę takich miast ze Szwajcarii - umieszczona została w jednym z poprzednich postów pod tym tekstem.
- 0 0
-
2023-02-27 06:08
(2)
Mam schorowanych, starszych rodziców. Niestety nie da się bez samochodu przemieścić z nimi do lekarza czy na zakupy...
- 8 5
-
2023-02-27 08:13
Jak będą wszędzie darmowe parkingi to nawet z samochodem ich nigdzie nie zawieziesz bo nigdzie nie zaparkujesz, a pieszo nie przejdą bo wszystko zawalone samochodami.
- 6 5
-
2023-02-27 12:10
zauważ, że samochód to nie jest automatycznie prywatny samochód
są taksówki i karetki oraz bezpłatne busy dla niepełnosprawnych.
- 0 0
-
2023-02-27 06:33
(3)
Tak. Nie da rady. Mam zwoje zaintwresowania, ktore wymagaja mobilności w miejsca, w ktore komunikacja nie dojedziesz. Nie kazdy spedza zycie siedzac w domu.
- 6 7
-
2023-02-27 07:26
Nie każdy też jest uzależniony od samochodu (1)
A jak już musisz się nim poruszać, to z poszanowaniem innych, prawa, przestrzeni publicznej i środowiska.
- 9 8
-
2023-02-27 08:15
No i minusy. Esencja kierowców.
Samochodem poruszamy się bez poszanowania innych, bez poszanowania prawa, przestrzeni publicznej i środowiska.
- 8 3
-
2023-02-27 09:38
wtedy wykupujesz miejsce parkingowe
- 2 0
-
2023-02-27 07:06
(5)
Wywalić samochody z Sopotu, tylko autobusy!!!!
- 6 6
-
2023-02-27 07:26
Sopot nie ma swoich autobusów (1)
- 6 1
-
2023-02-27 08:42
No to tylko wywalić samochody. Musi być modnie a nie praktycznie.
- 2 1
-
2023-02-27 09:37
czy ty jesteś ten słynny kononowicz??? (1)
- 0 1
-
2023-02-27 12:13
Nie
- 0 0
-
2023-02-27 12:13
badania wykazują, że więcej osób przesiada się z samochodu na rower niż na autobus
W Sopocie warto poprawiać warunki ruchu pieszych i rowerzystów a także dążyć do poprawy serwisu SKM: większa częstotliwość połączeń (takt 5 minutowy, co najmniej 10 minutowy w weekendy) po wymianie taboru.
- 0 0
-
2023-02-26 20:50
Pójdźmy dalej i zróbmy aleję Niepodległości deptakiem
- 20 3
-
2023-02-26 20:55
Czy nie lepiej ustanowić limit samochodów w mieście? (11)
Załóżmy że na 1000 mieszkańców przypada 100 samochodów?
Takie rozwiązanie zlikwidowałoby wszelkie dotychczasowe problemy.- 4 17
-
2023-02-26 21:29
łatwiej zmienic władze miasta na normalne (5)
- 6 7
-
2023-02-26 21:58
Szczerze śmiem wątpić że łatwiej, (4)
Skoro kudłaty i szczur grzeją stołki od niemal ćwierćwiecza, ludzie na nich plują i mimo wszystko na nich głosują.
W Gdańsku gdyby nie zdarzenie na WOŚP, to adamowicz też doczekałby ćwierć wieku swoich rządów.
Ludzie też go opluwali, lecz mimo to Olę z tej samej opcji wybrali.
Też narzekają i opluwają a kiedy dojdzie do wyborów to Ola znowu stanie na piedestale.
Wszystko można zmienić, ale nie tu i nie z tymi ludźmi którzy tu mieszkają.
Każdy trzyma własny sznurek, sieć powiązań nie pozwala w zasadzie na nic.- 10 3
-
2023-02-26 22:45
Bo opluwają ich tylko krzykacze z komentarzy tutaj (3)
Reszta ma swój mózg i widzi że wywalenie samochodów z centrum wychodzi wszystkim na dobre, mimo lamentu że będzie koniec świata jak ktoś tyłka nie zawiedzie pod same drzwi
- 5 9
-
2023-02-26 23:26
Ja uważam że dostęp do eutanazji jest dobre dla klimatu
- 4 1
-
2023-02-27 08:04
Sopot to emeryckie miasto, ktore wymiera (1)
Na karnowskiego glosuja emeryci, ktorzy sa juz za starzy by kierowac autem.
- 3 1
-
2023-02-27 09:53
he he, zdziwilbys sie, wiekszosc sopockich staruszkow posuwa autami nawet po 85...
- 1 1
-
2023-02-26 21:53
Słuszny pomysł!
Limit samochodów na iluś mieszkańców. Dodajmy jeszcze limit mieszkańców (np. 100) na każdą ulicę. Ty akurat nie mieścisz się już w tym limicie, więc przykro nam, ale musisz sobie znaleźć jakiś inny adres. ;)
- 9 3
-
2023-02-26 23:00
Nie, nie lepiej (1)
Mam mieszkanie i chcę mieć prawo dojazdu do budynku. To normalne.
- 5 6
-
2023-02-27 08:21
Prawo dojazdu masz. Prawa parkowania tam - niekoniecznie.
- 5 1
-
2023-02-27 08:41
W miastach powinno być max 190 samochodów na 1000 mieszkancow
Teraz w Sopocie jest jakoś 700-800 na 1000 mieszkańców
Na zachodzie jest zazwyczaj 300- 2 4
-
2023-02-27 09:49
I kto ma decydować o przyznaniu "prawa do posiadania samochodu"? Jakie miałyby być kryteria? Przynależność do partii ;)?
- 3 1
-
2023-02-26 20:56
warto rozwarzyc uspokojenie działań władz sopotu (2)
warto zwrocic uwage, ze urzad posluguje sie klamliwa narracja - uspokojenie to likwidacja. Boja sie jednak mowic wprost co zamierzaja zrobic, to samo w Gdyni - uspokajanie a tak naprawde likwidacja....
ludzie nadchodzace wybory samorzadowe daja szanse na uspokojenie działan oszolomow, ktorzy juz zbyt dlugo zasiedli w Um Sopot i Gdynia- 34 4
-
2023-02-27 12:16
Jakie kryteria oszołomstwa stosujesz? (1)
zauważ, że zaparkowanie samochodu za darmo w przestrzeni publicznej automatycznie likwiduje Twoje prawo do parkowania tam Twojego samochodu, a także likwiduje Twoją możliwość poruszania się w tym miejscu inaczej niż samochodem. Jeśli promujesz prawo do parkowania za darmo automatycznie promujesz likwidowanie prawa do poruszania się innym mieszkańcom w tym miejscu.
- 0 0
-
2023-02-27 12:47
Zauwaz, ze twoja nieruchmosc likwiduje moje prawo do niej...
- 0 0
-
2023-02-26 21:02
Bardzo mi to wszystko jedno.
Sopot stał się karykaturą miasta i nie mam potrzeby tam przyjeżdżać.
- 23 5
-
2023-02-26 21:13
Przecież Sopot posiada też nowo pozyskane tereny (5)
Na dnie akwenu morza bałtyckiego też można zrobić deptak a nawet ścieżkę rowerową, miejsca parkingowe.
Miejsca do zagospodarowania jest wiele.- 78 22
-
2023-02-26 22:56
Bardzo śmieszne, chyba ścieżki dla wpadających na kawkę.
- 3 11
-
2023-02-26 23:15
dno akwenu to idealne miejsce na parking dla samochodów :)
zgadzam się
- 11 2
-
2023-02-27 09:00
To idealne miejsce dla hord rozwrzeszczanych turystów...
- 3 1
-
2023-02-27 09:39
ja widze stwierdzenie "uspokojenie ruchu" to już mi się guano w tyłku przewraca z wrażenia co to będzie (1)
może w ogóle niech zamknął dla ruchu kołowego to miasto i wtedy urzędnicy będą szczęśliwi
- 1 1
-
2023-02-27 12:18
Dlatego na całe szczęście w Sopocie ruch tylko na trzech ulicach może się legalnie odbywać z prędkością większą niż 30 km/h
Progi spowalniające okazują się potrzebne ze względu na takie poglądy przedpiścy. Ruch w mieście najbardziej "uspokaja" (spowalnia) nadmiar samochodów- warto o tym pamiętać.
- 0 0
-
2023-02-26 21:14
Powcy potrafia kazde miasto zniszczyc ale taki jest wlasnie ich program C40!! Likwidacja jazdy autem zakaz jedzenia miesa i
kazdy moze sam to potwierdzic w necie
- 27 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.