- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (165 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (139 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (183 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (313 opinii)
- 5 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (55 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (171 opinii)
Dlaczego drogi się łata, zamiast porządnie remontować?
Tak źle drogi w Trójmieście nie wyglądały już dawno - utyskują kierowcy. I trudno się dziwić, bo skala ubytków na drogach w tym roku wydaje się większa niż zwykle. Samorządy niestrudzenie łatają dziury, a mieszkańcy zastanawiają się, czy porządna naprawa opłaciłaby się zdecydowanie bardziej i dla miasta i dla kierowców. Wśród nich jest pan Michał, który zdecydował się opisać swoje spostrzeżenia.
W ostatnim czasie czytałem na Trojmiasto.pl dwa artykuły, jak to dziury są intensywnie łatane, jak to winna jest pogoda i rosnące koszty.
![Plaga dziur na drogach. Będą dodatkowe środki na ich łatanie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3653/150x100/3653393__kr.webp)
Byle jakie łatanie dróg nie polepsza sprawy
Dzisiaj byłem świadkiem "łatania" ubytków i moim zdaniem powodem takiego stanu dróg jest - łagodnie mówiąc - bylejakość.
Podam przykład z mojego osiedla. Na wjeździe do niego jeszcze niedawno znajdowały się trzy dziury w jezdni - duża, średnia i mała. W poniedziałek na miejsce przyjechała ekipa remontowa. Nagrałem pracę jej członków.
Przy łataniu dziur praca wre.
- podjechała ekipa naprawcza,
- w dziurze dużej i średniej był kałuże, zostały ze dwa razy zamiecione miotłą - woda oczywiście wciąż tam stała,
- w dziurę dużą i średnią wlane zostało trochę asfaltu i przyklepane miejscowo butem,
- jeden pan zmierzył "załatane" miejsca,
- ekipa odjeżdża.
Dziury w łatach, którymi przykryto wcześniejsze ubytki
Mała dziura nie została w ogóle ruszona, miejsce nie zostało w ogóle zabezpieczone, więc 30 sekund później jeździły już po nim samochody.
Jakość wykonanej naprawy jest fatalna! W tych łatach już znajdują się dziury. Nie wiem, czy można to w ogóle nazwać naprawą. Za kilka dni to miejsce znowu będzie rozwalone, a w międzyczasie dojdą do tego dziury w nowych miejscach.
A gdyby tak, zamiast prowizorki, wyremontować drogi porządnie?
I tak będziemy to łatać w kółko, zamiast zrobić to raz, a porządnie - jestem przekonany, że w długim terminie porządna naprawa opłaciłaby się zdecydowanie bardziej zarówno miastu, jak i kierowcom.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (278) 5 zablokowanych
-
2024-02-13 14:19
Jakość robót
Dziury powstają o różnej głębokości, szerokości, kształcie, położeniu. Naprawę powinien nadzorować człowiek porządnie przeszkolony w tej kwestii i rozumiejący tak prawa fizyki jak i technologię naprawy. A jak jest? Przychodzi czterech "misiów" - typowych "roboli" bez pojęcia i po prostu zalewają dziurę jak leci bez żadnej technologii naprawy, najczęściej niechlujnie jak na załączonym ostatnim zdjęciu. A "Jaśnie Pan inżynier" siedzi w biurze na czterech literach i pobiera grubą pensję. Inna sprawa jak taka naprawa jest dopuszczalna co oznacza że po "naprawie" nikt tego nie kontroluje - tylko płaci. Żenada godna kryminału.
- 4 2
-
2024-02-13 14:21
lewaki blokuja komentarze
i to jest ta wasza wolność????
- 6 0
-
2024-02-13 14:34
Po co remontować drożej, skoro do kwietnia będzie sporo przymrozków i odwilży? (10)
Na razie trzeba łatać na szybko. Dopiero wiosną można wycinać i robić nieco porządniej, ale to też wymaga wstrzymywania ruchu.
- 46 60
-
2024-02-13 15:37
(6)
w Skandynawii jeżdżą na kolcach - sypią żwirkiem ,a mimo wszystko mają dobre drogi , dlaczego ? bo asfalt potrafią wymienić między 20 a 5 rano ... tylko oni pracują w pracy a nie tak jak nasi - kółeczko palaczy wzajemnej adoracji patrzy jak młody zapie..ala z łopatą
- 27 3
-
2024-02-13 16:14
(1)
W Skandynawii przypominam nie ma tyle upalnych dni co u nas. Rozumiesz już technologię wykonywania dróg w zależności od klimatu ?
- 7 7
-
2024-02-13 18:01
Co mają upalne.dni do asfaltu ?
Skandynawia ma inne podłoże na skałach ,ale to nie zmienia faktu że kładą kilometry asfaltu w 1 dzień ,polecam tak w Polsce i napewno parę lat spokoju będzie bez łatania.
- 9 5
-
2024-02-13 16:23
Brygada rogala
7 siedzi jeden zap...
- 6 0
-
2024-02-13 16:29
Hałas (1)
A chciałbyś aby nocą przed twoimi oknami maszyny kładły asfalt? I niby w Szwecji dziur nie ma bo robią to nocą? Co innego łatanie, co innego wymiana całej warstwy ścieralnej. O różnicy w kosztach nie wspomnę. Natomiast faktem jest, że do łatania przykładają się słabo. No chyba, że chodzi o to aby teraz załatać jakkolwiek a jak się ociepli to się zobaczy
- 3 11
-
2024-02-13 17:57
Widzę brak wiedzy.
To po do się udzielasz jak nie masz o tym pojęcia ?
- 5 3
-
2024-02-13 19:41
Skandynawia, serio?
Co kogo obchodzi Skandynawia? Tam jest zimno. Problemem jest ilość w ciągu roku kiedy temperatura mija 0 stopni.
- 6 11
-
2024-02-13 21:27
Jakie wycinać i robić porządnie ? Te papraki tak robią tylko na głównych drogach, drogi osiedlowe tylko łatają i zaklejają jak na filmiku wyżej i jeśli dziura się odnowi to ponawiają proces.
- 6 1
-
2024-02-14 01:01
Z drogami jak z zębami (1)
Jak się ma dziury, to posypią się do reszty. Dbać trzeba na bieżąco. Remontować solidnie *przed zimą*.
- 7 1
-
2024-02-14 09:00
A skąd wiesz w którym miejscu w zimie pojawią się dziury?
- 1 4
-
2024-02-13 14:43
System (1)
Bo nie o to chodzi żeby dobrze zrobić, a o to, żeby dobrze zarobić.
- 11 1
-
2024-02-13 14:54
Dureń
- 0 3
-
2024-02-13 15:19
(1)
Spokojnie, jest dobrze bo wzrasta liczba progów zwalniających i sygnalizacji świetlnych. Aleja Jana Pawła II w Gdańsku jest jak w San Francisko - nie byłem ale we właściwej telewizji mówili, że to nowoczesne. A my Gdańszczanie przodujemy w nowoczesności bo u nas jest społeczeństwo najbardziej wykształocone i to widać na każdym kroku.
- 6 1
-
2024-02-13 15:25
o! dobre! zgadzam się w całej rozciągłości
ta mądrość....na każdej twarzy wyziera....ci jeden to kandydat na Nobla!
- 0 0
-
2024-02-13 15:29
Paskudnik gdański
Bo najwięcej się zarabia na takich dziadowskich robotach.
- 7 0
-
2024-02-13 17:13
Po co te pytanie tu zadaje a nie urze dasom z zdiz!!???? Pozatym za wylanie taczki asfaltu miasto placi uwaga:ponad 3tys zl
Buahaa yhhyyy
- 1 0
-
2024-02-13 18:02
Wychodzi brak jakiegokolwiek nadzoru - jakby płacili dopiero miesiąc dwa po wykonaniu jak nadal jest dobrze to byłoby inaczej
- 2 0
-
2024-02-13 18:49
nie znalazłem odpowiedzi Dlaczego drogi się łata, zamiast porządnie remontować?
może ktoś mi to wyjaśnić bo autor zapomniał
- 2 0
-
2024-02-13 19:30
Gumowy asfalt
Wiem, że kiedy jeszcze istniał polski Lotos to zajmował się produkcją gumowego asfaltu. Dodaje się granulat ze zużytych opon i uzyskuje mieszankę, która jest bardziej przyczepna, cichsza i bardziej elastyczna, więc zapewnia lepszą odporność na mróz i niekorzystne warunki pogodowe. Popyt w Polsce nigdy nie był duży - brak dziur to brak ciągłej roboty dla drogowców, a poza tym w samym zakupie jest droższy niż zwykły asfalt. W Norwegii czy USA to standard. Może też się kiedyś doczekamy...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.