- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (103 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (316 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (64 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (111 opinii)
Dlaczego latem kosi się trawniki?
"Wygląda jak step w Mozambiku" - skomentował wygląd krótko przystrzyżonego trawnika jeden z czytelników. Abstrahując już od tego, że w Mozambiku stepu nie ma, to skargi na nadgorliwość w koszeniu w naszym raporcie pojawiają się systematycznie. GZDiZ przypomina, że choć w mieście przybywa ekstensywnie użytkowanych przestrzeni, są i takie miejsca, w których cykliczne koszenie jest konieczne. Nawet latem.
Trawniki wysuszone na wiór
- Mamy suszę, a trawa jest koszona do korzeni - komentuje jeden z czytelników w naszym Raporcie. - W ten sposób susza się powiększa. Niszczymy naturalna retencję i dokładamy sobie do zapylonego powietrza kurz, który z takiego ścierniska będzie unosił wiatr.
Zielone torowisko po skoszeniu trawy (32 opinie)
Właśnie tak wygląda po skoszeniu trawy , czemu zamiast kosić do jakiejś wysokości kosiarkami jezdnymi żylkowymi to panowie kosami spalinowymi ryja do samej ziemi trawnik ?
Właśnie tak wygląda po skoszeniu trawy , czemu zamiast kosić do jakiejś wysokości kosiarkami jezdnymi żylkowymi to panowie kosami spalinowymi ryja do samej ziemi trawnik ?
Czytelnicy zwracają uwagę nie tylko na walory estetyczne, ale też na ekologię, podkreślając, że zarośnięte trawniki dają schronienie np. jeżom.
Miejskie łąki to korzyści dla lokalnego mikroklimatu
Zdański Zarząd Dróg i Zieleni zapewnia, że nie tylko kosi mniej, ale i systematycznie zwiększa powierzchnię łąk kwietnych.
- Jednym z naszych sprawdzonych już działań jest ograniczenie koszenia tam, gdzie to możliwie i bezpieczne, a także wspieranie bioróżnorodności - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Dzięki temu wybrane obszary zamieniają się w półnaturalne miejskie łąki. Rzadsze koszenie niesie ze sobą korzyści. Ograniczenie przycinania traw pozwala na stworzenie w przestrzeni miasta rozleglejszych i bogatszych zbiorowisk roślinnych. Takie środowisko jest przyjazne m.in. dla pożytecznych owadów czy drobnych ssaków, które będą mogły znaleźć tam schronienie i pożywienie.
Czemu trawa skoszona tak krótko? (20 opinii)
"Łąka kwietna" usprawiedliwieniem dla zaniedbanych zieleńców?
Nie wszystkich taki stan rzeczy cieszy, bo łąki kwietne są utrapieniem np. dla alergików.
- Według urzędników mają cieszyć oczy, ale ja przez nie płaczę - pisał przed rokiem w liście do naszej redakcji pan Jerzy. Moda na łąki kwietne w Trójmieście sprawiła, że alergia nie daje mi żyć również w mieście. Może jednak warto byłoby trawę trochę mocniej przycinać? - pytał.
Nasz czytelnik zasugerował też, że łąki kwietne to nie tyle twór użyteczny społecznie, co fortel, którym miasto chce usprawiedliwić zaniedbanie zieleńców.
Kicham na wasze łąki kwietne
Są miejsca, w których trawę kosić trzeba
GZDiZ przypomina, że w mieście są takie miejsca, w których cykliczne koszenie jest konieczne. Jak na przykład torowiska, których zdjęcie dodał do naszego Raportu jeden z czytelników.
- Trawę trzeba kosić przede wszystkim tam, gdzie w grę wchodzi bezpieczeństwo ruchu drogowego - podkreśla rzecznik GZDiZ. - W pasach drogowych planujemy koszenie przy torach tramwajowych, na skrzyżowaniach, rondach, przy przejściach dla pieszych. Ponadto kosić będziemy pasy zieleni przyulicznej wzdłuż jezdni, chodników, dróg, a także dróg rowerowych. W miarę możliwości ograniczymy koszenie trawy wokół drzew. Dopilnujemy jednak, by rosnąca zieleń nie ograniczała widoczności.
Regularnego koszenia możemy też spodziewać się w miejscach reprezentacyjnych, jak np.: Główne i Stare Miasto, trawniki w Parkach: Oliwskim, Oruńskim, Kuźniczki oraz Brzeźnieńskim.
- Pielęgnacji wymagają trawniki, które są wyposażone w system automatycznego nawadniania - podkreśla Magda Kiljan z GZDiZ. - Ograniczenie koszenia tych trawników mogłoby doprowadzić do ich degradacji. Trawa będzie także krótsza w przestrzeniach rekreacyjnych, np. na polanach piknikowych w parkach a także przy ciągach pieszych. Regularne koszenie w tych lokalizacjach pozwoli na komfortowe korzystanie z zielonych terenów oraz ułatwi utrzymanie ich w czystości.
Opinie (243) 8 zablokowanych
-
2023-06-13 07:35
Opinia wyróżniona
Od tygodni nie ma kropli deszczu (11)
koszenie to niszczenie trawników i strata pieniędzy!
- 319 79
-
2023-06-14 09:30
Przecież Jurek kuzyn tego z UM nie zarobiłby jakby nie skosił.
- 1 0
-
2023-06-13 16:47
Specjalnie kupiłem sobie w tym roku kosiarkę spalinowa (3)
Podlewam dwa razy dziennie i kosze raz w tygodniu. Trawa ładna i zielona . Specjalnie na przekór ekoterrorrystom. Mało tego, aby emitować więcej CO2 przesiadłem się z kolei miejskiej na samochód. Pozdrawiam
- 14 9
-
2023-06-13 20:02
(2)
Jeżeli to nie jest troll post, to z takimi ludzmi jak ty, mamy po prostu przejebane. My i wszyscy mlodzi ludzie. Gratuluje spitolenia umysłowego
- 9 8
-
2023-06-14 09:20
lepiej juz bylo
wy i tak sie bedziecie abortowac i eutanazjowac na zadanie, a rozmnazac sie nie bedziecie bo to emituje CO2,wiec nie ma snesu dbanie o wasza przyszlosc, bo jej nie ma,to jest ostatnie tango i to wasza wina
- 3 2
-
2023-06-13 21:43
Napisz do grety
Będziecie razem płakać ....
- 6 5
-
2023-06-13 14:40
Trawniki należy kosić, tak często, żeby nie wyrastały w kłosy i nie były siedliskiem kleszczy i ślimaków, oraz żeby nie zarastały ścieżek i chodników.
- 11 8
-
2023-06-13 09:20
no ale oto własnie im chodzi
- 2 0
-
2023-06-13 08:55
(3)
Poczekaj aż wdepniesz w psią kupę, w wysokiej trawie jej nie widać.
- 16 54
-
2023-06-13 09:21
POkemon gdyby miał mózg to bys wiedział ze w takim miejscu pies sie nie załatwi bo mu nie jest wygodnie wybiera inne miejsca (1)
- 22 8
-
2023-06-13 10:12
Na przykład na środku chodnika, kto będzie pisowcom zabraniał?
- 18 10
-
2023-06-13 09:10
kto chodzi w wysokiej trawie ?
- 46 7
-
2023-06-13 07:19
Opinia wyróżniona
(7)
skoro już wiemy, że koszenie od linijki nie ma sensu, trawa w obecnym klimacie jest wypalona na wiór, to czemu dalej to robimy? Ok, przy skrzyżowaniach można skrócić, ale co nam szkodzi piękna gęsta zieleń? Kleszcze? Już wiadomo, że są w każdym typie trawy, z tym, że w tym gęstym, mają naturalnych wrogów. Nie rozumiem tej ludzkości
- 255 62
-
2023-06-13 09:23
Tak ja zawsze POkemon twierdzi ze to wina kosmitów a tutaj rzadzi PO i to oni decyduja co robia urzednicy (1)
mało tego skargi na działalnosc szkodliwa urzedników odbija sie od nich jak od sciany
- 3 19
-
2023-06-13 10:13
Czekaj, dopiero co szczujnia mówiła że PO nie wystawiło kandydata w Gdańsku, bo się bali :D
(przy okazji PiS też nie wystawił, ale to zupełnie inny przypadek oczywiście)
- 6 3
-
2023-06-13 07:57
Wszystko na opak (4)
Jak zwykle u nas w kraju. Po pierwsze, to przy każdej drodze trawa powinna być koszona regularnie tak z 0.5m od jezdni. Cała reszta dowoli. Ale nie wyżarta do gleby podkaszarką z plastikową żyłką tylko skoszona normalną kosiarką na odpowiednią wysokość, tak żeby nie wyschła i dalej mogła spełniać swoje zadanie, czyli zbieranie kurzu, wody i
Jak zwykle u nas w kraju. Po pierwsze, to przy każdej drodze trawa powinna być koszona regularnie tak z 0.5m od jezdni. Cała reszta dowoli. Ale nie wyżarta do gleby podkaszarką z plastikową żyłką tylko skoszona normalną kosiarką na odpowiednią wysokość, tak żeby nie wyschła i dalej mogła spełniać swoje zadanie, czyli zbieranie kurzu, wody i trzymanie gleby.
Pół żartem pół serio miasto mogłoby nauczyć tych kosiarzy obsługiwać kosy, zamiast spalać paliwo i drzeć trawę na wiór. Ci ludzie nawet nie patrzą jak łażą z tym sprzętem i nie raz człowiek dostał po nogach czy samochodzie kamieniem.- 48 1
-
2023-06-14 09:36
tak jest taniej
podkaszarka spalinowa jest dużo tańsza w zakupie i eksploatacji niż tradycyjna kosiarka, do tego zajmuje dużo mniej miejsca, więc jest ułatwiona i tańsza logistyka, bo ekipy trzeba przewozić z miejsca na miejsce. W kosiarce trzeba ostrzyć i wymieniać ostrza, a w kosie wystarczy nowa żyłka za pare złotych, silnik w podkaszarce to maleńki dwusów, który praktycznie nie wymaga serwisu, co innego czterosuwy w kosiarkach, którym trzeba wymieniać olej, filtry, itd.
- 1 1
-
2023-06-13 11:53
Lepiej nie kosić niech rosną chaszcze (1)
Już to przerabialiśmy i okazało się ze trzeba wydać dużo więcej pieniędzy na te zachwaszczone łąki które niby miały być łąkami kwietnymi. Teraz pretekst bo tydzień nie padało. Nie ma znaczenia czy sucho krotko czy sucho długo ale jest pretekst by miasto wyglądało jak w 3 świecie. Kolejne fanaberie tzw ekooszołomów przez których nie można wyjść do parku.
- 15 23
-
2023-06-14 11:10
Nie mozesz wejsc do parku bo trawa jest za wysoka??
Wtf?!
- 2 0
-
2023-06-13 10:50
to samo z wiosennym przycinaniem drzew- nie że suche gałęzie i ew. jakies wchodzące w pas drogi. U nas albo rośnie aż się samo nie przewróci albo tak okaleczają że zostaje sam pień. Nic pomiędzy...
- 20 3
-
2023-06-13 07:08
Opinia wyróżniona
Zamiast procedur należy włączyć zdrowy rozsądek i myślenie (14)
Koszenie trawników w czasie suszy (jak teraz) do niemal zera to pomysł i**otyczny. Należy ją tak kosić aby pozbawić pylących kwiatostanów a jednocześnie zostawić liście. Wtedy i owca cała (alergicy) i wilk syty (trawniki lepiej się regenerują i tworzą mikroklimat). W przypadku koszenia do zera - mamy puste żółte place. Ani to ładne ani zdrowe!
- 213 21
-
2023-06-14 12:23
Kosić zimą i wszyscy zadowoleni
- 0 0
-
2023-06-13 18:18
nie oczekuj wysiłku ani zdrowego rozsądku od urzędników
bystrzaki i stachanowcy tam raczej nie idą...
- 2 0
-
2023-06-13 16:48
Ekopustak
- 1 2
-
2023-06-13 10:39
To tak nie działa (3)
Zapraszam na ulicę lub osiedlowe grupy na facebooku lub inne takie miejsca. Zdrowy rozsądek i myślenie nie jest domeną ludzi. Wielokrotnie byłem świadkiem żali i g*wno burzy na zarządce/administratora/miasto że trawnik nie skoszony, syf kiła i mogiła itp. itd.
- 14 4
-
2023-06-13 18:32
no bo miasto wpada ze skrajności w skrajność (1)
nie można normalnie skosić na 10-15 cm?
- 10 0
-
2023-06-14 15:05
Popieram. Np. w Orłowie koło molo tereny zielone były w poprzednich latach wygolone prawie na łyso.
A w tej chwili rośnie wysoka trawa i to głównie jednego rodzaju. Chyba jestem na nią uczulona, bo fatalnie się tam czuję. Z wyglądu to już chaszcze a nie trawniki. A deszczu nie ma już od tygodni.
- 0 0
-
2023-06-13 14:44
Koszenie wskazane, pobudza wzmocnienie trawy, a nie rozrastanie w niekontrolowane chaszcze.
- 8 6
-
2023-06-13 09:24
Urzednik jest najwiekszym szkodnikiem w Gdańsku Tam siedza ludzie po znajomosci POlitycznej dlatego wszystko co robią robią (1)
- 10 4
-
2023-06-14 06:25
POszukaj miłości w waszej szkodliwej formacji politycznej .
jar Osław
- 0 0
-
2023-06-13 07:45
Jestem alergikiem i uwież mi (4)
w okresie pylenia nie ma ucieczki od alergenu. Nawet jakbyś wykosił pół Wolski.
- 29 8
-
2023-06-13 18:30
ale jednak jest duża różnica między przebywaniem na łące, a miastem (1)
też alergik
- 5 0
-
2023-06-14 09:40
Z drugiej strony - wyższe trawy i zarośla przechwytują część pyłów i pyłków.
Nie byłbym tak pewien, że przycięcie traw miałoby jakiś zauważalny wpływ na dobrostan alergików.- 1 1
-
2023-06-13 09:11
czyli mimo alergii potwierdzasz, że to bez sensu
najlepiej byłoby jednak nie kosić
- 18 5
-
2023-06-13 07:46
Współczuję
- 4 1
Wszystkie opinie
-
2023-06-13 07:05
Taka moda na nie koszenie i na nie golenie (2)
Angielskie trawniki to dziwna wizja idealnej równej gładkiej powierzchni przyrody a natura swoje
- 28 5
-
2023-06-13 08:23
Czekaj, zaraz przyjdzie jakiś młody, wykształcony, z dużego miasta (1)
i powie, że w Egipcie Nil wylewał bo Faraon kosił trawnik pod piramidą :)
Zieleń trzeba utrzymywać koniec i kropka - to nie jest dzika przyroda, tylko uprawy o które trzeba dbać.- 15 8
-
2023-06-13 11:08
Byle z głową
Bo utrzymywanie zieleni "po gdańsku" oznacza albo zarośnięte chaszczowiska (pardon - łaki kwietne), albo cięcie równo z glebą. Stadia pośrednie dla urzędników nie istnieją.
- 7 0
-
2023-06-13 07:06
to ja chyba nie mieszkam w Gdańsku (7)
na Pieckach-Migowie już nawet skrzyżowania są tak zarośnięte że widoczność jest ograniczona
- 69 12
-
2023-06-13 08:06
Dokładnie, na Obłużu to samo. (1)
Jak się skręca z Ledóchowskiego na płk. Dąbka w stronę szperka zaraz nie będzie widać rowerzystów jak i samochodów, bo trawa taka wysoka i może dojść do tragedii.
- 8 4
-
2023-06-14 06:27
Atrybuty religijne wszedzie postawione Widać ?
- 0 1
-
2023-06-13 08:11
Morena!!! Piecki-Migowo dla przyjezdnych!
- 4 6
-
2023-06-13 08:20
Ale w biurach
Urzędu Miasta trawy nie ma
- 4 1
-
2023-06-13 09:50
Nie kłam
Akurat w miejscach przy drogach, ścieżkach rowerowych i chodnikach trawa jest przystrzyżona. Sama byłam zdziwiona, że tylko w takich miejscach. I oby dalej się z tym nie posunęli.
- 2 3
-
2023-06-14 11:23
serio, to ci przeszkadza w jeździe samochodem? :D
Mi jednak bardziej przeszkadzają nieprzepisowo poparkowane wszędzie samochody, przez co nie widać czy to pieszych czy innych nadjeżdżających samochodów, często niestety w okolicach skrzyżowań czy przejść dla pieszych. Przyznam, że przeszkadza mi to bardziej niż drzewa czy jakieś troszkę wyższe chaszcze :|
- 0 0
-
2023-06-14 13:37
spokojnie, wytną trawę w parkach, to się zabiorą za skrzyżowania
- 0 0
-
2023-06-13 07:07
Czemu kosmicie tak bezmyślnie krótko trawę?
- powierzchnia lak kwietnych zwiększa się.
Tylko urzędnik potrafi tak (nie) odpowiedzieć na pytanie. To jakiś inny gatunek człowieka, zestaw jakiś predyspozycji lub wad- 29 5
-
2023-06-13 07:07
Przy ulicach to wiadomo że trzeba skosić aby trawa nie zasłaniała widoczności. (9)
Ale miasto jest tak wykoszone że naprawdę wygląda jak step w Mozambiku. Nie padało od miesiąca. Jak rozmawiałem z Panem od koszenia to mi powiedział, że zlecenie zostało nadane i trzeba je wykonać jak szefostwo (urzędnicy) mówią. Także podejście rodem z PRL - ja tu tylko pracuje. Zamiast koszenia mogli by podlewać jak już chcą utrzymać etaty. Woda tańsza od ropy.
- 63 19
-
2023-06-13 07:10
Wszyscy chyba muszą w Lamborghini jeździć (7)
Że im 40cm trawy widoczność zasłania
- 12 15
-
2023-06-13 07:22
Nie badź taki kozak (1)
Jak trawa jest wysoka a ty wyjeżdżasz z górki to widok jest zasłonięty. Pewnie nie masz prawka i się tylko popisujesz.
- 12 5
-
2023-06-13 09:17
Może zwyczajnie jeździ SUVem, jak większość kierowczyków :)
- 2 2
-
2023-06-13 07:54
(1)
Gorzej jak ci nasadzą trawy pampasowej na pasie rozdzielającym jezdnie lub na trawnikach przy skrzyżowaniach obok ścieżki rowerowej. Są takie miejsca w Gdyni na Władysława IV, że niewiele widać z fotela kierowcy normalnego samochodu.
- 9 0
-
2023-06-13 08:08
Gdynia Obłuże to samo
Jak się skręca z Ledóchowskiego na płk. Dąbka w stronę szperka zaraz nie będzie widać rowerzystów jak i samochodów.
- 2 1
-
2023-06-13 08:04
(1)
Na naszej ulicy trawa sięga miejscami aż do mojej brody, ma około 1,5 m. Guzik widać jak jedziesz samochodem, obojętnie jakim.
- 10 0
-
2023-06-13 08:55
Wyższa od zboża i to do tego w suszy
gieemo normalnie
- 5 2
-
2023-06-13 13:04
Nie widziałam jeszcze takiego zieleńca niekoszonego, na którym rośnie tylko 40cm trawa ;) zazwyczaj wchodzą jeszcze byliny, które rosną wysoko po pas. Też nie popieram koszenia, moim zdaniem takie kwitnące naturalne chaszcze są piękniejsze od bieda rabat (nie wspominając od suchych trawników), ale skraje dróg i chodników kosić trzeba.
- 1 4
-
2023-06-13 08:12
zajmij sie czyms innym
w mozambiku nie ma stepu a pan od koszenia nie jest od decydowania. chcesz łaki kwietnej to wracaj na mazury
- 2 3
-
2023-06-13 07:08
Opinia wyróżniona
Zamiast procedur należy włączyć zdrowy rozsądek i myślenie (14)
Koszenie trawników w czasie suszy (jak teraz) do niemal zera to pomysł i**otyczny. Należy ją tak kosić aby pozbawić pylących kwiatostanów a jednocześnie zostawić liście. Wtedy i owca cała (alergicy) i wilk syty (trawniki lepiej się regenerują i tworzą mikroklimat). W przypadku koszenia do zera - mamy puste żółte place. Ani to ładne ani zdrowe!
- 213 21
-
2023-06-13 07:45
Jestem alergikiem i uwież mi (4)
w okresie pylenia nie ma ucieczki od alergenu. Nawet jakbyś wykosił pół Wolski.
- 29 8
-
2023-06-13 07:46
Współczuję
- 4 1
-
2023-06-13 09:11
czyli mimo alergii potwierdzasz, że to bez sensu
najlepiej byłoby jednak nie kosić
- 18 5
-
2023-06-13 18:30
ale jednak jest duża różnica między przebywaniem na łące, a miastem (1)
też alergik
- 5 0
-
2023-06-14 09:40
Z drugiej strony - wyższe trawy i zarośla przechwytują część pyłów i pyłków.
Nie byłbym tak pewien, że przycięcie traw miałoby jakiś zauważalny wpływ na dobrostan alergików.- 1 1
-
2023-06-13 09:24
Urzednik jest najwiekszym szkodnikiem w Gdańsku Tam siedza ludzie po znajomosci POlitycznej dlatego wszystko co robią robią (1)
- 10 4
-
2023-06-14 06:25
POszukaj miłości w waszej szkodliwej formacji politycznej .
jar Osław
- 0 0
-
2023-06-13 10:39
To tak nie działa (3)
Zapraszam na ulicę lub osiedlowe grupy na facebooku lub inne takie miejsca. Zdrowy rozsądek i myślenie nie jest domeną ludzi. Wielokrotnie byłem świadkiem żali i g*wno burzy na zarządce/administratora/miasto że trawnik nie skoszony, syf kiła i mogiła itp. itd.
- 14 4
-
2023-06-13 14:44
Koszenie wskazane, pobudza wzmocnienie trawy, a nie rozrastanie w niekontrolowane chaszcze.
- 8 6
-
2023-06-13 18:32
no bo miasto wpada ze skrajności w skrajność (1)
nie można normalnie skosić na 10-15 cm?
- 10 0
-
2023-06-14 15:05
Popieram. Np. w Orłowie koło molo tereny zielone były w poprzednich latach wygolone prawie na łyso.
A w tej chwili rośnie wysoka trawa i to głównie jednego rodzaju. Chyba jestem na nią uczulona, bo fatalnie się tam czuję. Z wyglądu to już chaszcze a nie trawniki. A deszczu nie ma już od tygodni.
- 0 0
-
2023-06-13 16:48
Ekopustak
- 1 2
-
2023-06-13 18:18
nie oczekuj wysiłku ani zdrowego rozsądku od urzędników
bystrzaki i stachanowcy tam raczej nie idą...
- 2 0
-
2023-06-14 12:23
Kosić zimą i wszyscy zadowoleni
- 0 0
-
2023-06-13 07:09
Po co kosic jak można dać premie urzędnikom (1)
- 26 8
-
2023-06-13 09:51
I wszystkim żyłoby się lepiej
Niech sobie ten biedny urzędnik dostanie te 300 brutto premii i niech nie koszą.
Dla mnie spoko, nikomu nie żałuję- 4 3
-
2023-06-13 07:10
Unia zakaże niekoszenia trawnika (8)
Palące drogie nieekologiczne elektryki będziemy mieli za pare lat kpo nie dostaliśmy . Trzeba wyjść z uni jak najszybciej. Unia to obecnie skorumpowany szantażysta
- 42 48
-
2023-06-13 07:43
(1)
To się wyprowadź na wschód!
- 13 9
-
2023-06-13 10:22
A ty na zachód - proste!
- 4 2
-
2023-06-13 08:34
i jaka alternatywa? (4)
Bialorus? bo Szwajcaria jedna swiatu wystarcza
- 7 3
-
2023-06-13 10:23
Nie musi być żadnej alternatywy! Jesteśmy samodzielnym krajem! (3)
- 6 4
-
2023-06-13 11:13
I zkolanwstaniętym (1)
W którym póki co każda większa inwestycja powstała dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych. Wstrętna ta Unia, wstrętna!
- 5 1
-
2023-06-13 21:34
Czy naprwdę wierzycie, że coś dostajemy za darmo???
Ale żeby to wiedzieć- trzeba samodzielnie myśleć...- 2 2
-
2023-06-14 06:30
Kto z czyjego nadania zarządza od 1945r , coś się zmieniło ?
moraVitz
- 0 0
-
2023-06-14 06:29
Gdyby nie EU to na Soviecką byś się powoływał ,czy już nie wypada ?
- 0 1
-
2023-06-13 07:10
Jak jest susza powinien być zakaz koszenia trawników (3)
Proste.
- 53 18
-
2023-06-13 11:15
Czemu tylko koszenia? (1)
Rozszerzmy na zakaz wyrównywania, spulchniania, nawożenia, siania, podlewania, tępienia szkodników itp. itd. etc.
Najlepszy przykład to niektóre trawniki w Gdyni, kiedyś ładne, trawa plus kwiaty, ozdobne krzewy - ale potem poryte przez dziki i zostawione same sobie, teraz ciężko tamtędy nawet przejść (a co dopiero zrobić sobie piknik).
Tak wygląda 3 świat a nie zadbana zieleń miejska - w wielu innych krajach za zaśmiecanie czy wyprowadzanie psów są surowe kary a my chcemy jeszcze zakazywać czynności pielęgnacyjnych haha - potem się dziwicie, że na zachodzie mówią, że najłatwiej Polaka poznać po brudnych butach :/
W jakimś Singapurze 2 tys. $ kary za nas....ie na trawnik a u nas milicja ma ścigać kosiarzy haha, proszę, nie róbmy z naszego miejsca do życia cyrku i chlewu w jednym.- 1 8
-
2023-06-14 06:33
Też nie ogolony na co dzień ? Wstrętnie wyglądacie i mam skojarzenia
nie obrzezany
- 0 0
-
2023-06-14 06:31
Co ze Zleceniami na koszenie ?
- 0 0
-
2023-06-13 07:10
W Gdyni w niektórych miejscach chwasty mają po 1,5 metra wysokości (1)
- 42 13
-
2023-06-13 09:51
Sma jesteś chwast
- 3 8
-
2023-06-13 07:12
Na świecie w reprezentacyjnych miejscach dba się o zieleń, są systemy nawadniania (2)
U nas poszli na łatwiznę
- 52 9
-
2023-06-13 08:50
Sorry, ale koszenie na krotko trawe, ktora potem trzeba podlewac i marnowac wode pitną w czasie suszy jest po prostu skandalicznym marnotrawstwem. Polska ma niedobor wody. Niedlugo bedzie nam brakowac wody w kranach do picia a ty uwazasz, ze powinno sie je wylewac na wodożerny trawnik, tylko po to, zeby ladnie wygladal (chociaz to sprawa dyskusyjna, czy krotko wyciety i na pól wysuszony trawnik jest ładny).
- 13 9
-
2023-06-14 09:43
Słowo klucz - reprezentacyjnych.
Nie musimy przecież przygotowywać każdego osiedlowego trawnika na Wimbledon.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.