- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?
- Czy są plany, by na wyremontowanej stacji w Orłowie zatrzymywały się pociągi ekspresowe? - pyta pan Jarosław. - Nie ma w tym miejscu na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych - odpowiadają przedstawiciele PKP Intercity.
Zastosowano białą kolorystykę, z czasem pojawiły się nowe wyświetlacze, które jednak - podobnie jak we Wrzeszczu - są oklejone taśmą, bo system nadal czeka na uruchomienie.
Czytaj więcej o początku remontu w Orłowie
PKP Orłowo: Intercity nie zatrzymuje się
Nie brakowało pasażerów, którzy z nadzieją patrzyli na zakończenie prac, licząc, że po modernizacji stacji, tak jak przed laty, będą się tu zatrzymywać pociągi ekspresowe. Stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie stają.
Obecnie pasażerowie mogą wysiadać na trzech stacjach w Gdańsku (Główny, Wrzeszcz, Oliwa), w Sopocie Głównym i później dopiero na stacji Gdynia Główna. Przez Orłowo jedynie przejeżdżają, a na stacji zatrzymują się tylko pociągi regionalne.
Jest ich dużo, ale jak twierdzą mieszkańcy, to nie wyczerpuje zapotrzebowania.
Mieszkańcy: trzeba zmian, bo przybywa mieszkań
Jak wskazują, w okolicy powstały bądź powstają nowe inwestycje mieszkaniowe, jak np. Nowe Orłowo, czy kompleks Alvarium przy al. Zwycięstwa, obok jest centrum handlowe Klif, a dzielnica jest popularna wśród turystów przyjeżdżających odpocząć nad morze, więc również pociągi Intercity powinny tu stawać.
- Nie rozumiem, dlaczego dyskryminuje się mieszkańców z Gdyni. Przecież nie tylko pasażerowie z Orłowa korzystaliby ze stacji. Bliżej niż z Gdyni Głównej miałyby stąd osoby z Redłowa, Małego Kacka, nie mówiąc o tych mieszkających na Karwinach czy Dąbrowie - dziwi się pan Jarosław.
PKP Intercity: pociągi nie zatrzymują się, bo wokół są domy jednorodzinne
Przedstawiciele PKP Intercity rozwiewają nadzieje mieszkańców, tłumacząc, że na to, by pociągi zatrzymywały się w Orłowie... brakuje zapotrzebowania.
- Nie ma tam takiego na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
PKP Orłowo: słaba infrastruktura wokół
Choć przewoźnik nie przyznaje tego wprost, to nie można wykluczyć, że okolicznością niesprzyjającą temu, by pociągi stawały w Orłowie, jest też kiepska infrastruktura wokół stacji.
Brakuje porządnego dworca i mimo że jest galeria handlowa, to dojście na stację, chociażby z powodu kładek i psujących się wind, jest utrudnione.
Nie ma też miejsc parkingowych. Trzy lata temu pojawiły się też problemy z postojem przy stacji. Teren, gdzie stawały auta, PKP oznaczyła jako swój, zakazując tabliczką postoju.
Miejsca
Opinie (265) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-25 15:53
(1)
Orłowo nigdy nie produkowało zbyt wielu pasażerów na peronie dalekobieżnym. Jest zbędny. Wystarczy SKM. Kiedyś można było podjechać pospiesznym, przesiąść się z jednego pociągu na drugi i na jednym bilecie dojechać do celu. Teraz każdy pociąg wymaga innego biletu, niektóre można kupić tylko z miejscówkami. Nikt nie będzie jeździł z Gdańska do Orłowa Pendolino.
- 21 9
-
2018-11-25 19:11
Chodzi o to że z Karwin do Warszawy wygodniej wsiadać w Orłowie.
- 2 1
-
2018-11-25 15:57
Dać szanse dla Orłowa (1)
Urocza miejscowość w szczególności dla kuracjuszy i wczasowiczów , jedyny przedwojenny nadmorski polski kurort. Z powodu, że był przedwojenny obecnie pomijany jest przez PKP.
Przed wybuchem II wojny światowej w Orłowie gościło od 8 do 10 tys. kuracjuszy, korzystających z 34 pensjonatów oraz licznych kwater. Wśród nich był m.in. Stefan Żeromski, który z rodziną spędził tu wiosnę i lato 1920, oraz odwiedzający go Jan Kasprowicz, Antoni Abraham i Aleksander Majkowski. Powstała tu jego opowieść „Sambor i Mestwin”, tu też przygotowywał się do stworzenia „Wiatru od morza”. Żeromski odbywał z Orłowa wycieczki piesze i konne, a raz wybrał się statkiem na Hel.
W 1934 r. z materiałów z rozbiórki tymczasowego mola w Gdyni zbudowano blisko 400-metrowe molo spacerowe, do którego dobijały statki żeglugi przybrzeżnej.- 19 11
-
2018-11-25 16:32
Teoria spiskowa się pojawiła.
Takie lubimy najbardziej.
- 1 1
-
2018-11-25 16:08
Powinny jeżdzić przez Osową (1)
Taka trasa Warszawa Gdańsk , Osowa, Gdynia.
- 13 4
-
2018-11-25 16:32
I przez Żukowo
- 5 0
-
2018-11-25 16:20
Nie stają bo tam śmierdzi śledziem.
- 10 15
-
2018-11-25 16:21
a czemu po gdańsku nie jeżdżą kombajny ? odpowiedz sobie.
- 8 7
-
2018-11-25 16:24
Z Karwin, Dąbrowy i Jacka lepiej dojechać do Gdyni czy Sopotu niż dralowac z bagazami z Al Zwycięstwa. Dlatego nie ma sensu aby się zatrzymywaly
- 21 5
-
2018-11-25 16:32
Moze dlatego nie staja.. (2)
... ze gdyby zatrzymywaly sie na kazdej pipidowie,to szybciej byloby dojechac na miejsce konno?
- 17 6
-
2018-11-25 17:57
Zlikwidowac w takim razie postoje we Wreszczu i Oliwie (1)
Konsekwentnie....
- 5 0
-
2018-11-25 19:30
i w Gdyni
Gdańsk-Warszawa Centralna i starczy.
- 4 1
-
2018-11-25 16:34
refleksja (1)
Stary dowcip:
"Panie konduktorze, czy staje w Zimnej Wodzie?"- 17 1
-
2018-11-25 16:47
W dzisiejszych czasach..
..to dowcip polityczny :-)
- 10 1
-
2018-11-25 16:34
A chylonia jest gorsza? czemu tam nie moze zatrzymać się pociąg tylko musi w centrum, natomiast w Gdansku na prawie kazdej mozliwej stacji???
- 13 3
-
2018-11-25 16:35
w chyloni nie zatrzymuja to tym bardziej w orlowie nie (1)
- 15 5
-
2018-11-25 16:56
Tyle ze chylonia ma wiekszy sens, bo to koniec gdyni, natomiast orlowo jest blisko sopotu.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.