• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlatego staliśmy w korkach w tunelu pod Martwą Wisłą w 2023 r.

szym
20 stycznia 2024, godz. 09:00 
Opinie (63)

Korki w tunelu pod Martwą Wisłą to prawdziwe utrapienie kierowców. Dlaczego dochodziło do nich w 2023 r.?

Samochody, którym kończyło się paliwo, wjazd rowerzysty, wejście pieszego czy serwisowe zamknięcie - to tylko niektóre z 330 przypadków, które wpływały na bezpieczeństwu w ruchu w tunelu pod Martwą WisłąMapka w 2023 r. Oto najczęstsze przyczyny korków na "podwodnej" trasie.



Często stoisz w korku w tunelu pod Martwą Wisłą?

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku był pierwszym tego typu i rozmiarów obiektem w Polsce: ma ponad 1,3 km długości i w najgłębszym miejscu przebiega 35 m poniżej lustra wody w Martwej Wiśle. 24 kwietnia minie osiem lat, od kiedy został oddany do użytku kierowcom.

Dziś każdej doby tunelem przejeżdżają tysiące samochodów. W 2023 r. było to średnio 29 tys. aut dziennie.

Nie ma się co dziwić, że nie obywa się bez zdarzeń losowych, które paraliżują ruch w obu nitkach tunelu.

Dlaczego w 2023 r. staliśmy w korkach w tunelu pod Martwą Wisłą?



Operatorzy obiektu zarejestrowali w 2023 r. 330 zdarzeń, które bezpośrednio wpływały na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Tak brzmi komunikat ostrzegający kierowców w tunelu pod M. Wisłą.



Wśród nich najczęściej pojawiały się:

  • zatrzymanie pojazdu spowodowane awarią bądź brakiem paliwa,
  • wjazd do tunelu rowerzysty
  • czy wejście pieszego.
  • W ciągu roku odnotowano również 6 kolizji drogowych.
  • Z kolei ok. 250 razy rury tunelu bądź pojedyncze pasy były zamykane w celu przeprowadzenia różnego typu prac konserwacyjnych i serwisowych.

Te działania wykonywane były w godzinach nocnych, by zminimalizować związane z nimi utrudnienia w ruchu.

Biegacz, który na jogging wybrał się do tunelu, został ukarany mandatem w wysokości 2 tys. zł.



O wielu z nich informowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Piraci drogowi w 2023 r. nierzadko stwarzali zagrożenie w okolicach tunelu i powodowali korki. Ten kierowca jechał pod prąd.



Kiedy tunel pod Martwą Wisłą będzie zamknięty?



Najbliższe zamknięcie tunelu zaplanowano na noc z soboty na niedzielę - 20 na 21 stycznia. Wówczas tunel pod Martwą Wisłą będzie całkowicie zamknięty dla ruchu w obu kierunkach. Od godz. 22 do godz. 6 rano w tunelu będą prowadzone prace serwisowe.

Jeden z kierowców próbował uciec z korku w tunelu i... spowodował kolizję, która jeszcze bardziej zakorkowała tunel.



szym

Opinie (63) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Dlatego potrzebny jest Nowa Walowa (4)

    Ktora w razie problemow z tunelem, bierze caly ruch na siebie i nie dochodzi do paralizu miasta

    • 57 10

    • Będzie nowy wał i to nie jeden (1)

      • 11 14

      • Chciałeś puścić bąka a poszło na rzadko w majty

        • 12 8

    • no no... obwodnica przez miasto. no super pomysł (1)

      jak już to co najwyżej komunikacji publicznej oraz pieszych i rowerzystów.

      • 3 8

      • Przecież nowa wałowa jest projektowana na 50km/h

        Dodatkowo tunelem ma być puszczony tramwaj, który będzie miał pętlę tramwajową w okolicy przystanku Głęboka

        • 1 0

  • Wszystkie tunele w całej Europie (5)

    razem wzięte - nie są tak często zamykane / niedrożne jak ten w Gdańsku.
    O czym to świadczy?

    • 6 13

    • Tym oczywiście jeździsz wszystkimi tunelami w Europie i wiesz...

      • 7 4

    • (1)

      Źródło: Instytut Danych z d**y.

      • 5 2

      • Podajesz główne zródło danych jakie zawsze POlitycy podają wiec powinno byc one dla ciebie wiarygodne :)

        • 1 3

    • Zgadza sie ale co sie dziwisz dlatego takie wysokie koszty są

      • 4 0

    • Bo nigdzie w europie nie mają takich głupich rowerzystów.

      • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Na czas prac serwisowych powinien byc ruch dwukierunkowy w jednej rurze, a nie jade i przed samym tunelem info, ze zamkniete

    • 91 16

    • U nas tunel to nowość, może jeszcze się nauczą lub trzeba ich wysłać np do Austrii (1)

      Na szkolenie.

      • 14 3

      • może tam tyle nie wożą węgla w odkrytych szrotach ciężarowych?

        • 0 0

    • za głupich mamy kierowcow

      wypadki byłyby na bank

      • 8 11

    • A Ty

      Wiesz w ogóle o czym piszesz? Ruch dwukierunkowy wymaga zmian oznaczeń, barier etc. Tylko na parę godzin tak? Zastanów się.

      • 1 3

  • Korki w tunelu sa praktycznie co dziennie!! To zasługa niekompetentnych urzędników bo ten tutnel to porazka Totalnych

    Mało tego ze jego przepustowac juz dawno jest zapchana to jeszcze wyjazd przy rondzie także ,trzeba przebudowac cały wezeł.Ale by to zrobic to trzeba by wywalic na zbity pysk urzedników co maja stołki po znajomosci POlitycznej władz Gdańska.Ale najlepsze jest to ze gdy juz sie otym dowiedzieli to powiedzieli ze pieniedzy niema i nie będzie!
    A Tunel jednocześnie jest skarbonką bez dna przynosi gigantyczne straty co roku!! Jak zaden inny w europie

    • 4 7

  • a dało by się stać nad tunelem w korku ?

    ja bym chciał ale nie wiem jak

    • 3 2

  • rowerzysta jadący po jezdni naraża się na ryzyko (1)

    ale nie stwarza jakiegokolwiek zagrożenia dla kierowców, nawet wtedy, gdy nie korzysta z istniejącej lub nieistniejącej obok drogi dla rowerów.

    • 5 5

    • Patologia społeczna

      zapewne rozjechałaby rowerzystę bezproblemowo, ale większość normalnych stara się ominąć rowerzystę w sytuacji zagrożenia doprowadzając do wypadków. Skąd zatem Twoja odkrywcza teza?

      • 1 0

  • Raz tylko stałem w korku w tunelu

    ale to z powodu, że panienka z klamerką na nosie miała koncert na pobliskim stadionie

    • 8 1

  • Nie spodobała się moja opinia i skasowałeś bo napisałem, piszesz bzdury o tych korkach, pisowski niedorozwoju????

    • 4 5

  • Kierowczyki. Nic dodać.

    Trzeba im więcej płacić, roszczeniowym komunistom, żeby producenci samochodów mogli jeszcze więcej zarabiać. Mało im.

    • 1 8

  • Tunel zamknąć dla samochodów i zrobić tam woonerf

    Po co tunel dla aut w Gdańsku, jak jest w Berlinie?

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane