• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek

Szymon Zięba
16 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dziesięć nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli przewoźnikowi wycofać z eksploatacji dwadzieścia najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów. Dziesięć nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli przewoźnikowi wycofać z eksploatacji dwadzieścia najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów.

Jesienią tego roku SKM planuje ogłosić przetarg na 10 nowych pociągów. Szacowana wartość tego zamówienia to ok. 320 mln zł netto. W tej chwili trwają rozmowy PKP i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego na temat długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego i jest kluczowa dla inwestycji.



Czym najczęściej podróżujesz po Trójmieście?

Nowe pociągi - według szacunków - powinny pojawić na przełomie 2022 i 2023 roku. Przypomnijmy: mają być to pojazdy wyposażone m.in. w klimatyzację czy miejsca na rowery. Będą także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Co istotne, 10 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych pozwoli wycofać z eksploatacji 20 najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych pojazdów.

Powodzenie tego zakupu zależy jednak w dużej mierze od podpisania z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego wieloletniej umowy przewozowej. Taka umowa pozwoli ubiegać się SKM o środki na wkład własny.

Ładowarki USB w SKM. Pasażerowie są zadowoleni



- Czekamy na wyniki kontroli dokumentacji przetargowej prowadzonej przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nasi dominujący współwłaściciele, czyli PKP SA i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, prowadzą rozmowy w sprawie długoletniej umowy przewozowej, która ma być zabezpieczeniem wkładu własnego, niezbędnego do sfinalizowania zakupu przez PKP SKM w Trójmieście 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Spółka realizuje także działania mające na celu ewentualne pozyskanie z innych źródeł środków na wkład własny. Przedstawiciel przewoźnika nie udziela na razie bardziej szczegółowych informacji na temat wspomnianych ruchów.

- Szacujemy, że pierwsze pojazdy powinny się u nas pojawić na przełomie 2022 i 2023 r. Ostatni spodziewamy się otrzymać w połowie 2023 r. - podsumowuje Tomasz Złotoś.

Obecnie PKP SKM posiada 59 elektrycznych zespołów trakcyjnych



Na liniach PKM używanych jest także 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Kilkuletnie szynobusy dzierżawione są od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Rozkład jazdy SKM w Trójmieście



Przewoźnik posiada dwa czteroletnie pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu. Reszta to starsze pojazdy, zmodernizowane w różnym stopniu.

Średnia wieku pojazdów typu EN 57 i EN 71 to ponad 30 lat. Połowa z nich kilka lat temu została zmodernizowana. Posiadają między innymi nowy napęd, ogrzewanie nawiewowe oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej.

Miejsca

Opinie (199) 5 zablokowanych

  • A jak tam dyżurny na peronie Metropolii we Wrzeszczu?
    Coś mi się wydaje że już nie ma?

    • 9 3

  • I znów stracone lata. Jeśli to tylko możliwe, nie korzystam z usług tego zafajdanego przewoźnika.

    • 8 2

  • Opinia (1)

    Prawdziwy mężczyzna jeździ własnym samochodem.

    • 3 7

    • Ojciec furman ?

      Geny odziedziczone , chołp żywemu nie przepusci itd.

      • 1 0

  • 10 da radę za 20?

    Jakoś nie chce mi się wierzyć.. Po dluższej nieobecności zorientowałem się, że w aktualnym rozkładzie przywrócono częstotliwość pociągów sprzed 2 lat.. a było już tak fajnie. Inna sprawa, że 2 lata temu ze względu na brak taboru do obsługi gęstszej siatki połączeń zrezygnowano ze "sprinterow", a teraz jakośnie widzę ich powrotu..

    • 9 0

  • Nowy tabor SKM (1)

    On będzie jak sobie go ludzie narysują. Marszałek nie podpisze długoterminowej umowy z pkp skm. nie będzie żadnych paktów z PIS-em.

    • 7 3

    • Zdechniemy z głodu i zimna, ale nic z pisem.

      • 3 0

  • Zamiast kibla w "zmodernizowanych" skm wrzuciliby agregaty chłodzące

    • 8 0

  • Skm pkm jeden syf! Nie mówię o składach, a o ludziach tam pracujących! To przecież muszą być totalnie debi*ę! Rozkłady jazdy tworzone o własne widzimisię, a nie o logiczne myślenie!!

    • 8 1

  • nowe składy (1)

    i będą to składy na trasy podmiejskie , a nie dla SKM (trójmiejskie metro),
    i tyle w temacie , Żal tylko starej kolejki z Berlińskiego Metra

    • 7 0

    • Jeżeli składy nie będą miały tyle drzwi co stare S-Bahn, będzie powód do zgłoszenia sprawy do prokuratury.

      • 2 0

  • Bangladesz Wschdniej Ewropy

    Gdzie w ewropie taki kibel jeżdzi. Wc brak, stacje jak na syberii. Polecam np. Gdańsk Stocznie

    • 7 0

  • Rowery, bajery to drobiazgi. Podstawą są 4 pary drzwi na jedną stronę wagonu. Mniej to sabotaż. (5)

    Dla mniej kumatych: t a k _ j a k_k i e d y ś_b y ł o!

    • 5 2

    • I Wc, i wc, i wc, i wc, i wc, i wc , i wc, i wc, i wc, i wc, i wc, i wc!!!!!!!!!!!!! (1)

      Rowery to luxus, chodzi o standard

      • 1 0

      • Po co wszedzie te rowery????

        • 0 0

    • Byly takie, pomaranczowe. (2)

      Szkoda, ze nie zaliczyles przejazdu tym wynalazkiem calej trasy zima. Poparzone poldupki i sople na uszach od przeciagu od tych czterech drzwi. To byl najgorszy punkt dnia, jak sie taki sklad trafil.

      • 1 1

      • EW 58..ufo, kolory, zwał, jak zwał, ale dobre i potężne jednostki były.

        • 1 0

      • To nie ta przyczyna

        Jakoś w starych wagonach, jeszcze berlińskich, nikt sobie uszu nie odmrażał, a przy ówczesnej masie dojeżdżających kolejką wymiana pasażerów na przystankach była szybka i sprawna.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane