• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe umowy dla GAiT. Kontrakty na 10 i 22 lata

MKo
29 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Dotychczasowe umowy między miastem a spółką GAiT zostaną rozwiązane, by lepiej zabezpieczyć interesy miejskiego przewoźnika. Zagwarantują to nowe, dłuższe umowy, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku. Dotychczasowe umowy między miastem a spółką GAiT zostaną rozwiązane, by lepiej zabezpieczyć interesy miejskiego przewoźnika. Zagwarantują to nowe, dłuższe umowy, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku.

Gdańsk podpisze nowe, znacznie dłuższe umowy przewozowe ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dzięki temu firma zyska zabezpieczenie, które ułatwi jej realizację inwestycji i wymianę taboru.



W którą część floty spółka GAiT powinna inwestować w pierwszej kolejności?

Obecne umowy zawarte między miastem a spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na obsługę transportu zbiorowego obowiązują do 2026 i 2030 r. Pierwsza z nich dotyczy komunikacji tramwajowej, a druga - autobusowej.

Z uwagi na fakt, że spółka GAiT jest w 100 proc. własnością gminy, obsługa komunikacji miejskiej jest jej powierzana bezpośrednio, bez konieczności ogłaszania przetargu.

Umowy trzeba rozwiązać, by podpisać nowe



Obie umowy zostaną jednak wkrótce rozwiązane. Powodem nie jest jednak rezygnacja z usług miejskiego przewoźnika, a konieczność lepszego zabezpieczenia jego interesów.

Nowe umowy zostaną zawarte na dłuższy okres. Dzięki temu, spółka będzie miała lepsze zabezpieczenie w rozmowach z kredytującymi je instytucjami. Łatwiej będzie więc realizować zaplanowaną modernizację taboru i przeprowadzać inwestycje, np. w zajezdni czy bazie autobusowej.

Realizacja tych inwestycji przy obecnych umowach, które wygasłyby odpowiednio za niespełna cztery i siedem lat - byłaby niemożliwa.

Nowa, dłuższa umowa miasta ze spółką GAiT pozwoli jej na inwestycje w nowy tabor m.in. kupowanie autobusów zeroemisyjnych. Nowa, dłuższa umowa miasta ze spółką GAiT pozwoli jej na inwestycje w nowy tabor m.in. kupowanie autobusów zeroemisyjnych.
Nowa umowa na przewozy autobusowe ma obowiązywać przez 10 lat, a więc od 1 stycznia 2023 do końca 2032 r. W przypadku tramwajów przepisy dopuszczają umowę jeszcze dłuższą - bo aż do 31 grudnia 2044 r. (22 lata to maksymalny możliwy prawnie czas zawarcia umowy na świadczenie usług w transporcie szynowym). Ponadto, umowa zobowiązuje spółkę, by przez cały okres jej obowiązywania, pozostała podmiotem wewnętrznym gminy.

O tym, czy miasto rozwiąże obecne umowy a następnie podpisze nowe (dłuższe) zadecydują radni na czwartkowej sesji rady miasta. Biorąc pod uwagę interes zarówno gminy, jak i spółki GAiT, a także układ sił w radzie miasta, przegłosowanie uchwały wydaje się formalnością.
MKo

Miejsca

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • I co. Tego radni ani przezdydrnci Gdańsk niedosta złotówki premi za nowe umowy oszukali nas

    • 1 0

  • Gdzie jest konkurencja dla GAiT ? BpTour ? Cienko przędzie , kombinuje z płacami i czasem pracy kierowców . Wkrótce wystrzeli z Gdańska jak rakieta. PKS ? To już przeszłość. Wszystkie firmy dotyka brak kierowców. Tylko pieniądze są w stanie naprawić transport miejski . A tych w kasie nie ma...

    • 5 0

  • A kasa na pensje dla kierowcow i motorniczych juz jest? Bo lada chwila autobusy i tramwaje nie wyjada z baz.

    • 3 0

  • w gaicie....

    • 0 0

  • po co konkurencja....

    • 0 0

  • Spółki,spółeczki GAiT super zrzut dyrektorski z UM i jaką komunikację mamy?WPKGG 2-ch Dyrektorów i jeden Główny Księgowy i wszystko ogarniali, można było? można

    • 1 0

  • to dla spólki perspekywa

    na rozwój,coś się narescie ruszyło do przodu.Chociaż czasy ciężkie. Lisek dzieki układom w mieście podejmie populistyczne działania.Ma obecnie wolna ręke bo wysłał w końcu na emeryturę główną hamulcową byłą wiceprezes d/s finansowych.
    Jak On to zrobił ? Fotel na stałe zamontowała i chyba z trzy raz windę na drugie piętro budowac chciała:)Bo po schodack ledwo sie wtaczała.
    Na nic pieniędzy nie było ale o fundusz reprezentacyjny dbała i obfite paczki do miast,banków....wysłała.
    W ten sposób pozycję swoją budowała a w firmie bida ale o związki zawodowe dbała.
    Hitem działalności było to ,że jak w szpitalu leżała to kawę dla Pań pielęgniarek ze spółki przywozic kazała.

    • 2 0

  • Syf

    Czuję się jak pracownik z peronu idąc każdego dnia do roboty w tym łajnie...
    Nawet Ukraińcy nie chcą tu robić.

    • 4 0

  • Tragedia

    Ten cały GAiT to jest dno i wodorosty.Wiecznie dzień ze zepsutym tramwajem i zerwaną linią dziwie się że urząd miasta to toleruje..Dzień pasażera pieszego to dzień stracony.Dziękuję firmie GAiT za spóźnienia do pracy i spóźnienia po dziecko do przedszkola.A tak trąbią przeżuć się na komunikację miejską jak ona jest 100 lat za murzynami bez obrazy dla kolorowych.Pracując w GAiT ze wstydu bym się spalił i współczując tym ludziom którzy pracują w tej żenującej firmie.

    Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dluzsza-umowa-dla-GAiT-Kontrakt-na-10-lat-n171131.html?strona=0

    Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dluzsza-umowa-dla-GAiT-Kontrakt-na-10-lat-n171131.html?strona=0

    • 1 0

  • Kto podpisze cyrograf, może być udupiony na pół życia. Tylko niech wszyscy przeczytają co jest napisane drobnym druczkiem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane