• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe przystanki? A może część z nich warto zlikwidować?

Krzysztof
5 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (454)
Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik. Część przystanków tramwajowych we Wrzeszczu i na al. Zwycięstwa można zlikwidować, co poprawi szybkość tramwajów - uważa nasz czytelnik.

Przystanki we Wrzeszczu będą dłuższe, by poprawić przepustowość i szybkość linii tramwajowych - zapowiedzieli gdańscy urzędnicy. A może część przystanków jest zbędna i tramwaje będą kursować efektywniej po likwidacji części z nich? - zastanawia się nasz czytelnik pan Krzysztof, były kierowca i motorniczy.



Czy przystanków tramwajowych we Wrzeszczu jest za dużo?

Oto jego list:

W odniesieniu do przedstawionego na Trojmiasto.pl artykułu może warto byłoby przed rozpisaniem przetargu na modernizację przystanków przemyśleć kwestię, czy rzeczywiście w obliczu poprawy przepustowości, a w szczególności przyspieszenia komunikacji tramwajowej, jest sens wydłużać perony, które znajdują się w bardzo bliskiej odległości.

Rozkłady jazdy w twoim telefonie


Moim skromnym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z ważnym uwzględnieniem, a mianowicie:

  1. Po wydłużeniu peronów Galeria Bałtycka i Jaśkowa Dolina (tutaj można zastosować również dojście na peron z nowego przejścia dla pieszych na dobudowanym fragmencie) należałoby zlikwidować przystanek Klonowa (przejście dla pieszych zostaje), który jest w bardzo bliskim sąsiedztwie. Taka zmiana na pewno upłynniłaby ruch na tym odcinku. Ponadto nowe dodatkowe przejście i wejście na peron Jaśkowa Dolina skróciłoby drogę dojścia do dworca PKP lub poczty.
  2. Przystanek Politechnika powinien zostać zlikwidowany na rzecz głównego węzła przesiadkowego, czyli Opery Bałtyckiej, od której również jest bardzo dobre dojście do Politechniki, konsulatu czy sądu.
  3. Wszystkie przystanki przy Operze Bałtyckiej powinny zostać wydłużone tak, aby dwa składy 45 m mogły jednocześnie obsłużyć peron.
  4. Przystanki Traugutta (jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP) powinny zostać przeniesione za skrzyżowanie z zaprojektowaniem przejść dla pieszych na obu krańcach peronów, co pozwoliłby na swobodne dojście zarówno do UCK oraz ul. Traugutta. Optymalnie przystanek ten mógłby nazywać się UCK.
  5. Po przeniesieniu peronów Traugutta można wówczas zlikwidować obecny przystanek Akademia Medyczna z przejściem naziemnym.
  6. Przystanek Chodowieckiego przenieść w okolice przejazdu z ul. Orzeszkowej i oczywiście wydłużyć.

Tym sposobem pozbywamy się zbędnych trzech przystanków, a odległości między poszczególnymi peronami pozwalają na skuteczne osiągnięcie zamierzonego celu, o którym Państwo piszecie.

Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny. Pan Krzysztof wskazuje, że można zlikwidować m.in. przystanek Klonowa, Politechnika i Uniwersytet Medyczny.

W Gdańsku jest kilka miejsc, w których można byłoby swobodnie zlikwidować "naklepanych" przystanków na rzecz wydłużenia i przyspieszenia komunikacji tramwajowej. Takim kolejnym przykładem mogłaby być ul. Hallera. Perony Wyspiańskiego zrobić podwójne również z dojściem do nich od przejazdu ul. Okrzei, likwidacja przystanku Reja i wydłużenie peronów Mickiewicza, również z możliwością dojścia od dwóch krańców peronów.

Powyższe piszę z perspektywy nie tylko jako pasażera, ale i jako byłego kierowcy autobusu oraz motorniczego tramwaju.

Warto tutaj podkreślić, że obecnie samo umieszczenie na słupach atrakcyjnych, a zarazem absurdalnych znaków ograniczenia prędkości dla tramwajów do 60 km/h czy 70 km/h jest zabiegiem czysto marketingowym. Jeżeli odległości między przystankami są na wyciągnięcie ręki, to o jakich prędkościach można tutaj mówić? Należy skutecznie dokonywać zmian w infrastrukturze na rzecz poprawy przepustowości.

Szkoda, że przy planowanych dużych remontach torowisk nie ma osoby, która w projekcie przede wszystkim pomyślałaby, co można zrobić, zmienić, poprawić na remontowanym odcinku, aby rzeczywiście tramwaje jeździły a nie przemieszczały się ślimaczym tempem.

Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (454) 8 zablokowanych

  • Po co w ogóle w zbiorkomie przystanki

    Tylko bezsensu czas marnują. Zostawić jeden na pętli, drugi na zajezdni i po sprawie.

    • 47 8

  • (5)

    może ten pan niech nie daje już więcej propozycji, wrzeszcz to sporo starszych osób które na prewno chętnie będa dymać do przystanków dalej położonych

    • 84 17

    • Pan niech zacznie likwidację od swojego przystanku, a później zabiera się za inne.

      • 20 6

    • I tak już długo nie pożyją więc co się martwić?

      • 1 13

    • (1)

      Jakoś w Katowicach nikt nie narzeka na duże odległości między przystankami.Tam tramwaj zatrzymuje się średnio co kilometr.

      • 6 14

      • Ta, zwłaszcza te dwa przystanki w obrębie rynku i zaraz potem na zjeździe z rynku xD

        • 10 1

    • Szczegolnie babć ktore sadzają torby na siedzeniach

      • 0 1

  • na komunikacji to zna się Józef Bąk velTusk (8)

    jego o wszystko pytajcie on jest ekspertem

    • 22 29

    • Są lepsi . Jak niejaki Kuchciński. (5)

      Samolot dla każdego , taka jest moja koncepcja.

      • 12 3

      • (2)

        No i płemiełowi ta koncepcja się podoba. Fruwa 2 razy w tygodniu

        • 1 4

        • Kiedy Kuchciński pełnił funkcję Prezesa Rady Ministrów, że porównujesz te dwie osoby?

          • 4 2

        • Kiedy Moradziecki latał rządowym samolotem na miesiączki prezesa do Krakowa to siedziałeś cicho.

          • 3 1

      • Samolot (1)

        ciągnąć to dopiero frajda była.

        • 1 2

        • Lepiej ciągnąć samolot niż nim latać nie za pieniądze podatnika.

          • 2 0

    • Przynajmniej nie wozi kota do weterynarza rządową limuzyną. (1)

      • 4 2

      • Wozi bo może leszczynko.

        • 1 1

  • (4)

    Parę lat dojeżdżałem 8 ka z Przymorza do Gdańska. Powiem tak, rzeczywiście odnosi się wrażenie spowolnienia, już w momencie przebijania się od końcówki Hallera do Opery, nawet po pokonaniu torowiska w asfalcie i skrzyżowania. Od wejścia w Zwycięstwa jest przystanków, świateł, tez mialem wrażenie slimaczenia się. Za to trasa ta już od wysokości Opery nadrabia te niedogodności swoją urodą. . można rozkoszować się widokiem parków, kamieniczek na Aniołkach, aż do wjazdu do Glownego. Tam jest ogromny kontrast. Zieleniak, wiadukt, betonowe centrum obok dawnej Krewetki, potem przeskalowane skrzyżowanie na Hucisku, korki.... Tylko ja zauważam ten kontrast?

    • 22 15

    • Vision Pro Gogle na czas podróży załatwią twoje problemy. (1)

      Bedziesz podziwiał co bedziesz chciał.

      • 5 3

      • Ten badziew co się rozlatuje i go wszyscy zwracają do Apple?

        Nie, dziękuję.

        • 0 0

    • Ale przecież 8 ka jeździ przy Stoczni a nie Operze

      • 5 0

    • Z Gdańska na Przymorze to szybciej skmką niż tramwajem

      • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    (39)

    No nie mogę, znowu motorniczy/kierowca narzeka, że musi się po tych wrednych pasażerów zatrzymywać.

    To że Ty jesteś na tyle sprawny, że przejście kilometr dalej nie jest problemem - super, dla mnie też nie.

    Ale komunikacja miejska ma też służyć osobom słabszym. Powiedz babci, że na pocztę to nie wysiądzie na przystanku przy poczcie, tylko ma dylać spod manhatanu albo galerii.

    • 500 106

    • Przez tramwaje i motorniczych mamy najgorsza komunikacje w Polsce a on wymyślił by była jeszcze gorsza hahahaha :) (12)

      Znowu sie usmiałem .Swietny teks prezentujacy poziom umysłowy motorniczego a raczej jego brak!!Tramwaje to relikt PRLU nie da sie ich usprawnic bo sa szkodnikiem w miescie i to najbardziej kosztrownym!

      • 7 43

      • (4)

        Nie to co samochód! Piękny, modny, nowoczesny. Donośny ryk potężnego silnika dudni ulicami Trójmiasta dniami i nocami, roznosząc kojącą woń. Spalina ogrzewa nam serca w zimne, marcowe wieczory. Kiedyś Polska słynęła z mrozu, a dzięki grzewczej mocy Diesla już wkrótce urosną u nas palmy! Stawiajmy więc naszym Maszynom monumentalne estakady i wiadukty, niech autostrady i obwodnice ciągną się milami! Dziurawy asfalt i starta guma jest przyszłością, a nie jakaś brudna kolej.

        • 8 10

        • na rowerku (1)

          Masz czas na internety?

          • 9 2

          • Tak, bo dojechałem szybciej i nie stałem w korku

            • 1 3

        • Gdybys dzbanki miał rozum to bys wiedzial ze epoka tramwaju dawno sie skonczyła i mamy nowoczesne autobusy! (1)

          Tramwaj niema zdnych zalet w miescie autobus tak .A to własnie tramwaje powoduja ze ludzie przesiadaja sie na auta

          • 3 31

          • Powiedz to mieszkańcom np Poznania którzy mają szybszy dojazd tramwajem niż autobusem.

            • 9 1

      • I tak wybudujemy tramwaj na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego niezależnie od tego, jak bardzo będziesz zaklinał rzeczywistość.

        • 5 8

      • Zaczynasz swoje kacperzenie? (5)

        Bo według rankingów Gdańsk i całe Trójmiasto ma najlepszą komunikację w całej Polsce.

        • 5 24

        • Dzięki (2)

          Tekst o najlepszej komunikacji w Polsce rozśmieszył mnie do łez :) A podwójne przystanki tramwajowe wymyślił ktoś, kto nigdy nie korzystał z komunikacji miejskiej. Przez wiele lat przesiadałam się przy Dworcu PKP na tramwaj w kierunku Wrzeszcza. Z pierwszego tramwaju wysiadają pasażerowie, za nim podjeżdża jakiś tramwaj nie widać numeru, ale na wszelki wypadek biegniemy, potrącając wysiadających z pierwszego tramwaju, dobiegamy, ale niestety motorniczy zamknął drzwi i oba tramwaje w tej samej chwili odjechały, następny za 8 minut. Masakra. Na szczęście już nie muszę :)

          • 27 4

          • wiesz, tramwaje się nie wyprzedzają, więc z góry wiadomo który kiedy podjedzie i jaki będzie kolejny.

            Wystarczy spojrzeć na rozkład. A potrącania innych nie skomentuję, jak na nogach nie idzie to może spróbuj wózkiem?

            • 5 14

          • Są obecnie mapki, na których możesz zobaczyć, co jedzie za Tobą

            Ztm całkiem niezłą tę aplikację nawet zrobił

            • 2 6

        • hahahah trolu tak mamy najlepsza komunikacje według jakiego rankingu twojego :) hahaha

          • 10 3

        • Chyba rankingu kolesi

          Gdańska komunikacja może pastować buty tej warszawskiej i tej krakowskiej i wrocławskiej o ile te się zgodzą

          • 13 2

    • Mam lepsza koncepcje zlikwidować wszystkie przystanki a ludzie będą wsiadać i wysiadać w czasie jazdy kazdy gdzie chce (3)

      przed emerytami tramwaj specjalnie mocno zwolni :)
      A i jeszcze jedno tramwaj to nawet małpa potrafiła by prowadzić zastąpić bezrozumnych motorniczych sztuczną inteligencją, czujniki ,kamery bedzie taniej szybciej i bezpieczniej.

      • 21 23

      • Jak widać małpę można tak wytresować, by klepała w klawisze. (1)

        • 12 7

        • Małpa jak widac jest bardziej inteligentna od ciebie bo poptrafi npisac merytorycznie ty juz nie :)

          • 6 6

      • Błysnąłeś złośliwością

        i cała opinia poszła się wietrzyć. Ode mnie minus.

        • 6 3

    • (3)

      Przy Politechnice wysiadają i wsiadają przecież studenci oraz też uczniowie Konradinum.

      • 31 5

      • (1)

        To się przejdą

        • 6 14

        • proponuję rozpocząć wreszcie edukację. nigdy nie jest za pozno

          • 1 0

      • Conradinum! Do szkoły nie chodziłeś?

        • 0 4

    • (4)

      Wystarczyło przeczytać artykuł przed skomentowaniem. Po wydłużeniu peronów, między niektórymi przystankami będzie ze 200 metrów odległości - dystans spokojnie dający się pokonać pieszo. O ile potrzeby osób starszych są istotne, tak nie one powinny być główną grupą, pod którą podporządkowuje się całą komunikację w mieście.

      • 32 46

      • Tak może pisać młody (1)

        Ale kiedyś i on będzie stary, a wtedy opytka się zmieni o 180 stopni.

        • 17 6

        • Nie wiem czy współczesne społeczeństwo na to pozwoli

          Polacy lubią robić innym na złość, a nawet krzywdę jeśli mają taki fetysz.

          • 6 1

      • No na razie komunikacja jest przystosowana dla dzieciaków jeżdżących za darmo na imprezy.

        • 13 2

      • Jak wydłużysz peron, to przejście dla pieszych będzie na jednym jego końcu, a nie - na całej długości, więc to nie będzie 200 m, a 100 w jedną stronę i 200 w przeciwną...
        Zgadzam się, że trzeba myśleć o osobach, które mają trudności z poruszaniem się. Na przystanku Uniwersytet Medyczny wsiadają i wysiadają nie tylko studenci medycyny, ale też osoby jadące np. na chemioterapię.

        • 16 1

    • Sugerujesz przystanki co 100 metrów? (2)

      To może lepiej ruchome chodniki w całym mieście?

      • 16 36

      • Ruchome chodniki byłyby ok

        przystanki nie co 100m, tylko tam, gdzie są cele podróży. Jeżeli co 100m masz szkołę czy biuro, to tak, należy je stawiać co 100m. Jeżeli dalej, to wystarczy co skrzyżowanie, jak na Przymorzu.

        • 16 4

      • Piszesz jakby to było jakieś science fiction, a takie rozwiązania się stosuje. Nie jest to głupi pomysł. Np. schody ruchome jako element komunikacji miejskiej z powodzeniem zostały zastosowane w Medelin, w Kolumbii.

        • 6 6

    • Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego

      • 1 0

    • No i co takiej babci się stanie jak się troche przejdzie? (2)

      Takie babcie mają żelazne zdrowie i mnóstwo wolnego czasu

      • 8 47

      • Poczekaj (1)

        ty tez będziesz seniorem .... młodość szybko mija...... jak boleć cię będą stawy i każdy krok sprawiał ból ciekawe czy też będziesz taki mądry .....ciekawe czy będziesz wtedy pamiętać ten durny egoistyczny wpis...... wstyd wstyd i jeszcze raz wstyd skąd się biorą takie s********y

        • 10 4

        • nie gadaj z głupim bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

          • 4 0

    • Jestem inwalidą (1)

      Jestem inwalidą. Chodzę o kuli i nie mam samochodu. Dla mnie 300 metrów to długi dystans.

      • 36 4

      • dlatego właśnie autor tych wypocin, zafundowałby Ci kolejne paręset metrów tak dla zdrowia...
        generalnie należałoby przywrócić dawny tryb alei, czyli zakaz aut. Rower, spacer itp

        • 5 4

    • Ta sama odległość po przesunięciu przystanku Jaśkowa Dolina na wysokość Dolarowca.

      • 0 0

    • Jakby trochę się przeszła to by była zdrowsza

      Starzy ludzie prawie w ogóle się nie ruszają, siedzą w domach, wożą się komunikacją lub swoimi autami, najlepiej wszędzie pod same drzwi. Stąd mnóstwo chorób i otyłość.

      • 4 16

    • Niech

      Zmienia pracę Np salowa salowy w szpitalu

      • 0 0

    • Pan kierowca nie zauwazył,ze Klonwa to przystanek przesiadkowy na PKP

      • 1 0

  • przystanek za skrzyżowaniem to porażka (2)

    najpierw stop na światłach na skrzyżowaniu, a potem stop na przystanku. Ten pan ma faktycznie "dobre" pomysły... likwidacja dwóch mocno używanych przystanków (klonowa i politechnika) to kolejny błysk geniuszu. Za to Chodowieckiego by zostawił...(przystanek widmo). To, że ktoś jest/był motorniczym, nie znaczy, że się zna na komunikacji...

    • 61 13

    • Kiedyś był motorniczym (1)

      dziś jest niczym.

      • 3 9

      • Jak to śpiewał Muniek "kiedyś byłem nawet motorniczym, ale teraz jestem niczym".

        • 0 0

  • Ja jestem za tym żeby każdy kto jeździ tramwajem miał swój prywatny który będzie go woził bezpośrednio do pracy.

    • 28 8

  • Opinia wyróżniona

    Gość dobrze gada. (25)

    Ale obawiam się, że czasy gdy coś się robiło aby coś poprawić to już dawno minęły. Teraz się pogarsza za grubą kasę. Patrz przejścia naziemne, likwidacja pasów ruchu, albo wybiegi dla owieczek w centrum miasta itd. Szkoda słów. Poza tym społeczeństwo mamy jakieś dziwne od momentu wprowadzenia mediów społecznościowych.

    • 295 190

    • tylko że tramwaje są dla pieszych, dla młodych , dla starszych, dla każdego (7)

      brak mi info czytelnika ile byśmy na tym zyskali, ile minut na jednym pełnym przejeździe
      ważniejsza jest bezkolizyjność, dobre ustawienie świateł - to przyspieszy

      • 27 5

      • (5)

        nie trzeba skończyć politechniki by stwierdzić, że jak się usunie przeszkodę, to czas się skróci... bez symulacji można powiedzieć, że będzie szybciej.

        • 10 11

        • MIasto jest dla ludzi, w tym seniorów o laskach, czasem dwóch laskach. (2)

          Jak zmniejszy się liczbę przystanków, to utrudni im się życie. To jakiś paradoks, że w starzejącym się społeczeństwie rodzą się nieludzie pomysły.

          • 14 3

          • tacy o siedmiu laskach siedzą w domu i tak (1)

            a niewidomi? a łysi? O nich też pamiętaj. A grubancypantki co nie mają siły w ogóle iść? Może w ogóle lektyki porobić aby nosili takich do przystanku?

            • 1 7

            • Powinieneś śmieciu doświadczyć używanie dwu kól do chodzenia.

              Może zrozumiesz, co to jest nieszczęście drugich.

              • 4 0

        • tą "logiką" idąc powiem tak: zakaz wjazdu do miasta dla aut ( każdego typu) spowoduje brak korków. Wygrałem Nobla?

          • 3 0

        • zrobić pozwolenia na auta jak w Singapurze i po kłopocie. Płacić nie mniej niż 150tyś zł raz na 10 lat i problem rozwiązany. Jak nie stać na zapłacenie licencji za jazdę autem, to wio do komunikacji miejskiej.

          • 1 1

      • Czytelnik ma pomysł

        Od projektów i realizacji chyba są ludzie, którzy biorą za to kasę. Dlaczego ten Pan miałby robić pomiary i wyliczenia za nich. A argument, że komunikacja jest dla wszystkich tym bardziej przemawia na korzyść tego rozwiązania. Można pominąć narzekanie wiecznie niezadowolonych, roszczeniowych szaraczków.

        • 11 7

    • Dzbany najlepiej zrobic tylko w przystanki miescie wtedy bedzie najszybciej :) Żabianka centrum Gdańska :) (10)

      Przystanków robi sie coraz wiecej by komunikacja była bardziej dostepna dla wszystkich takze dla emerytów.Ale tramwajów nic nie jest w stanie uratowac jedyne wysjcie to likwidacja torowisk i zastapienie buspasami z autobusami!!

      • 4 17

      • Komentaż zaczynasz od inwektywy (6)

        A kończysz wykrzyknikami. Albo masz mało do powiedzenia bo frustracja Cię zalewa albo w ogóle powinieneś/powinnaś milczeć.

        • 9 8

        • "Dzbanku" to nie jest obrazliwe gdybys wiedział zostało słowem roku i okresla stan umysłowy tych co głupota sie chwala (4)

          I jak widac prawda boli najbardziej bo nic nie potrafiłes dopisac merytorycznego poza oburzeniem ze ktos twojej głupoty nie pochwalił .

          • 2 9

          • Za to Twój komentaż (3)

            To mistrzostwo elokwencji. Dzięki, że mi rozjaśniłeś/aś sprawę teraz z tą wiedzą zgłoszę się do milionerów.

            • 4 3

            • Jarząbek, komentarz nie komentaż (1)

              • 8 1

              • Jak do tego doszło nie wiem...

                • 1 1

            • Mozesz sie zglosic co najwyzej do przedszkola :) Głupota jest szkodliwa przykładem jest ten motorniczy dlatego

              dlatego bede zawsze ja nazywał taką jaka ona jest .

              • 1 5

        • Spokojnie, pozglaszalem juz te agresywne wpisy chamidełka od "dzbanów" ;)

          • 2 0

      • tylko 2 przystanki w całym miescie super sprawa chetnie zostane motorniczym:)

        • 11 4

      • tak! (1)

        stańmy w korkach i jeźdmy 3 kilometry do pracy 2 godziny, bo emeryci sie zmenczo, a tramwaje takie drogie!

        • 10 15

        • tramwajem jeżdżą nie tylko emeryci

          do pracy ludzie dojeżdżają nie tylko samochodem. Samochód coraz częściej oznacza "jestem za biedny na mieszkanie w przyzwoitej lokalizacji" albo "chciałem mieszkać za miastem". Jeśli ktoś wybrał, że nie chce mieszkać w Gdańsku to nie ma problemu, ale nie powinien narzekać, ze gdańszczanie nie będą obniżać jakości życia dla niego. Jeśli kogoś nie było stać na mieszkanie w lepszej lokalizacji i musi codziennie stać 2h w korku to współczuję. Ale rozwiązaniem nie jest więcej dróg, a lepsze zaplanowanie miasta i komunikacji zbiorowej. Nie da się zrealizować dojazdów do pracy miliona osób za pomocą samochodu indywidualnego. Nie dlatego, że nie lubię samochodu - nie zmieszczą się. Jak zmywarka o szerokości 60cm nie zmieści się w miejsce po zmywarce 45cm.

          • 0 0

    • koncepcja moze i sluszna, ale detale... (1)

      np likwidacja przystanku klonowa. dlaczego tego, a nie np jaskowej doliny? dojscie z tego ostatniego do dworca pkp jest znaczacu dluzsze (prawie o 2 razy wiecej czasu zajmuje) i mniej przyjemne, a jednak to jest drugi najbardziej oblegany dworzec w gdansku. plus do tego petla autobusowa, wiec jest to duzy hub przesiadkowy.
      tak na prawde przystanek tramwajowy powinien byc tam na petli pod dworcem, tak jak to jest w koncepcji puszczenia torow ulica klonowa, i tylko wtedy likwidacja przystanku "klonowa" ma sens.

      • 9 0

      • Bo na Jaśkowej masz bliżej np do 127 czy 162

        • 0 4

    • Za i przeciw (1)

      Dla kierowcy i motorniczego idealnie będzie kiedy będą dwa przystanki,początkowy i końcowy i najlepiej bez tego " bydła " czyli pasażerów, Za komunikację placą mieszkańcy, to nasze podatki decydują jak się żyje w naszym mieście, komunikacja pełni funkcję służebna dla mieszkańców, powinna więc tak funkcjonować aby mieszkańcy naszego miasta byli zadowoleni, komunikacja nie jest dla ZTM czy GAiT, każdy mieszkaniec powinien być tak obsłużony komunikacyjnie aby był zadowolony, to znaczy,że żyje w tak zwanej strefie dobrej obsługi, fachowcy od robienia komunikacji powinni wiedzieć o co chodzi,Nie można dyskutować o komunikacji ,jej jajakosci kiedy gubi się pasażera, komunikacja jest dla człowieka a nie odwrotnie, Przystanki na pewno trzeba zmodernizować ale to nie może spowodować,że okreslo ych mieszkańców oddalimy od dostępu do komunikacji

      • 9 1

      • Generalnie tramwaje nie są w Gdańsku najszybszym środkiem komunikacji. Jak komuś się spieszy, to wsiada w SKM. Tramwaje mają podwieźć pasażerów jak najbliżej miejsca docelowego.

        • 5 1

    • Fakt, elektryki też miały być fajne a jakie są każdy widzi.

      • 2 0

    • jak pogorszyły sytuację przejścia naziemne obok GUMedu, przy Chmielnej i Łąkowej?

      O, nie pogorszyły. No patrz, jednak na chłopski rozum to głupi sposób analizy świata.

      • 0 0

  • Przystanki są też dla osób (2)

    Starszych, niepełnosprawnych. Powinni mieć zapewnione jak najlepsze warunki do przemieszczania się., nawet kosztem tak czasochłonnej komunikacji. Pan nie ma racji.

    • 100 19

    • Przystanek na ul.Oliwskiej w Nowym Porcie przy przychodni

      Do Nowego Portu też powinny jeździć nowoczesne tramwaje,a nie ze złomowiska.

      • 4 1

    • nie oczekuj rozumowania u motorniczego on jak pracował nie widzial emerytów w tramwaju :)

      Najlepiej by chciał by były tylko 2 przystanki na trasie by jemu było wygodniej w pracy .W autobusie za bardzo sie męczył to przeszedł na tory a tutaj tez te wredne przystanki

      • 5 3

  • Ulica Orzeszkowa? (5)

    A gdzie to?

    • 14 7

    • Tam gdzie kiedyś była izba wytrzeźwień.

      Wtedy w tramwaju był komunikat zamiast nazwy przystanku "Orzeszkowa kto pijany niech sie chowa"

      • 3 2

    • (1)

      To od gen. Orzeszka. Walczył z gen. Wiewiórką

      • 6 2

      • Orzeszkow walczył z Wiewiórkowem

        • 5 0

    • Obok Sezamkowej

      • 3 0

    • Na księżycu !!!!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane