• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższy i droższy remont al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
9 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił. Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił.

Przedłużająca się przebudowa al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska zaczyna irytować kierowców i mieszkańców. Pierwotnie budowa drogi rowerowej miała się tam zakończyć przed wakacjami. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres modernizacji trzeba rozszerzyć. Koszty podwoiły się, a roboty drogowe zakończą się dopiero pod koniec sierpnia.



Czy przedłużający się remont al. Jana Pawła II jest dla ciebie kłopotliwy?

Remont al. Jana Pawła II na Zaspie trwa od początku kwietnia. Początkowo prace miały objąć jedynie wydzielenie i budowę pasów rowerowych na odcinku między al. Rzeczypospolitej a Czarnym Dworem. Pierwotnie modernizacja głównej drogi przelotowej przez Zaspę miała zakończyć się jeszcze przed końcem wakacji. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres przebudowy drogi trzeba będzie rozszerzyć o wzmocnienie konstrukcji jezdni.

"Na placu budowy nic się nie dzieje"

Przedłużający się remont i związane z nim utrudnienia irytują mieszkańców i kierowców. Ci narzekają, że na placu budowy dzieje się niewiele, a samo oznakowanie również pozostawia wiele do życzenia.

- Na budowie pracuje kilka osób dziennie, a był okres, że nie pojawiał się nikt. Cała ulica jest rozkopana, a końca prac nie widać. Do tego nie znalazłem na całej długości żadnej tablicy informacyjnej - kto jest generalnym wykonawcą, kto jest inwestorem, kierownikiem robót - chyba to też powinno być oznaczone - narzeka pan Arek.
Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić.

- Poszerzono zakres przebudowywanej konstrukcji jezdni z uwagi na rozbieżności między stanem istniejącym a przyjętym do realizacji w projekcie. Ze względu na konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, polegającego na wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejącej jezdni, termin wykonania zadania trzeba było przesunąć - czytamy na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Remont potrwa dłużej i będzie kosztować więcej

W połowie czerwca ogłoszono więc przetarg na przeprowadzenie dodatkowych prac, polegających m.in. na frezowaniu dotychczasowej nawierzchni, ułożeniu siatki przeciwspękaniowej oraz wykonaniu warstwy wyrównawczej i ścieralnej.

Przed tygodniem otwarto koperty. Z 4 mln zł przeznaczonych na modernizację drogi udało się co prawda zaoszczędzić 2,5 mln, bo najniższa - wybrana - oferta opiewała na kwotę 1,5 mln zł, ale i tak remont zamiast planowanych 1,5 mln zł będzie kosztować 3 mln zł. Wykonawcą robót została firma Budimex. Na zakończenie remontu ma czas do końca sierpnia.

Od środy 10 sierpnia tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków autobusowych

W związku z koniecznością wymiany krawężników na odcinkach zatok autobusowych, od środy 10 sierpnia od godz. 7:00 nastąpi przesunięcie przystanków:

- Zaspa Rozstaje w kierunku ul. Czarny Dwór o ok. 50 m w kierunku Czarnego Dworu;
- Zaspa Rozstaje w kierunku Rzeczypospolitej o ok. 100 m w kierunku Rzeczypospolitej.

Planowany termin udostępnienia zatok - 21 sierpnia 2016 r.

Z uwagi na przedłużające się roboty związane z wymianą krawężników i wpustów deszczowych, przeniesione do tej pory przystanki Rzeczypospolitej (Zaspa Rozstaje) oraz Zaspa Szpital w kierunku Czarny Dwór - Rzeczypospolitej, pozostaną w tymczasowej lokalizacji także do 21 sierpnia 2016 r.

Opinie (279) 4 zablokowane

  • cytat roku (2)

    "najniższa - wybrana - oferta opiewała na kwotę 1,5 mln zł, ale i tak remont zamiast planowanych 1,5 mln zł będzie kosztować 3 mln zł."

    • 17 2

    • Takich mamy zdolnych dziennikarzy ;)

      • 4 1

    • Takich mamy zdolnych urzędników że nawet

      nie potrafią oszacować wartości robót na podstawie przedmiaru i kck.

      • 1 0

  • Aaaaaaa Budimex więc razy dwa drożej :-)))

    • 6 2

  • Niemoty w Dyrekci Rozbudowy Miasta Gdańsk!!!

    A może geniusze z DRMG, trochę pomyślą i następnym razem w pierwszej kolejności sprawdzą stan drogi przed ogłoszeniem przetargu? A pan Maciej Korolczuk może zacznie zadawać bardziej dociekliwe pytania? Wytłumaczenie drmg określa tylko i wyłącznie niekompetencję ludzi tam pracujących!

    • 21 6

  • (8)

    Widać że urzędnicy którzy wpadli na ten pomysł (nowej drogi dla rowerzystów ) nie pomyśleli o tym że jest tu osiedle i spora ilośc mieszkańców podróżuje samochodem oraz to ze sporo kierowców przejeżdża tędy do pracy jak i jedzie do tunelu pod martwa Wisłą a rowerzyści (nie wszyscy ale sporo cześć ) jadą jak święte krowy i nie przestrzega podstaw zasad ruchu drogowego jedzie jak baran byle by jechać i nie zdarza ze stwarza zagrożenie dla siebie i innych. Taka trasa tu nie powinna być budowana .

    • 22 11

    • proponuje przejrzeć statystyki policji. (4)

      rok 2015:

      z winy rowerzystów zginęło 0 kierowców 1 pieszy
      z winy kierowców 180 rowerzystów i ponad 300 pieszych.

      wiec jak z tym zagrożeniem dla innych?

      • 8 3

      • statystyki ?? (3)

        statystycznie zarabiamy ok 4500 zł a w rzeczywistości jest inaczej, Prawda że kierowcy powinni uważać na rowerzystów ale to nie zwalnia rowerzysty z myślenia i oceny sytuacji. Często jest tak że rowerzysta szybko jedzie i z tą prędkością przejeżdża przez jezdnię a z pozycji kierowcy jest niezauważalny to rowerzysta powinien ocenić sytuację i zwolnić a tak są wypadki z winny kierowców

        • 2 2

        • dlatego powstają pasy rowerowe, żeby wymówki "nie widziałem" nie było

          i to chyba smuci szanownych kolegów kierowców

          • 1 0

        • Slabe porownanie.

          Podałem konkret. Nie można trochę zginąć. Biorąc nawet pod uwagę udział w ruchu to i tak kierowcy wypadają znacznie gorzej. Prawda w oczy szczypie?

          • 2 0

        • ststystyki

          mieszkam z psem, statystycznie każdy z nas ma po 3 nogi

          • 0 0

    • Czy naprawdę Kierowca nie widzi, że cały ten remont ma na celu kompletne zablokowanie tej drogi celem napędzenia klientów na nowe mieszkania wzdłuż tej drogi budowane i uzasadnienie budowy zielonej autostrady za pieniądze zuni?

      • 1 4

    • I będzie kilka tysięcy więcej samochodów gdy wybudują osiedla na Młyńcu.

      • 0 0

    • dokładnie

      Ja niejednokrotnie widzę jak te święte krowy jadą środkiem ulicy i przejeżdżają na czerwonym świetle.

      • 0 0

  • Zamiast jednego przetargu dwa prztargi! Hehe
    remont będzie trwał pół roku zamiast miesiąca. Bardzo dobrze hehe!
    by żyło się lepiej! Hehe
    wam, miszkańcom. Hehe
    ten rymont i korki jasno pokazjom, że konieczna jest "droga zielona" hehe
    dla wszego dobra, towarzysze hehehe

    • 11 4

  • "Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić."

    To, że jezdnia jest w opłakanym stanie widać gołym okiem, wystarczy się choć raz tą drogą przejechać. Dlaczego o tego typu pracach i o wydawaniu naszych wspólnych pieniędzy decydują tacy dyletanci? Dopiero w trakcie prac się okazało, że jezdnia jest w opłakanym stanie? Żenujące.

    • 19 2

  • Tam bedzie duzo trupów (1)

    pas rowerowy przy pasie do wyprzedzania. Kto to wymyslił powinien siedziec.

    Prosze podac nazwisko do publicznej wiadomosci, tak aby w przypadku licznych, nieuniknionych wypadkow wiadomo było do kogo kierowac wnioski o roszczenia.

    Minimum jakac tytanowa bariera powinna byc, przeciez kazdy wie jak tam sie jezdzi. Rowerzysta nie ma zadnych szans.

    • 20 7

    • Pasy rowerowe bedą z prawej bystrzaku

      • 3 3

  • (6)

    I żeby było śmieszniej, tam żaden pas nie jest potrzebny, bo (jak widać i jak zapewniam jako rowerzystka mieszkająca od zawsze na Zaspie) bardzo dobrze jeździ się tam rowerem po szerokim, asfaltowym chodniku.

    • 28 3

    • (1)

      ....a o praniu pieniędzy slyszała a ?

      • 5 2

      • o to to

        tu jest sedno sprawy!

        • 2 1

    • (3)

      Mało !
      Tak od przynajmniej 15 lat jest piękna ścieżka rowerowa wyasfaltowana wzdłuż całej ulicy. Już jako dziecko w podstawówce tam jeździłem. To jest wyrzucanie 1.5 miliona złotych w dublowanie istniejącej infrastruktury. Tak było fajnie jak Gdańsk był liderem w polsce w kwestii ilości dróg rowerowych.. teraz drogi likwidujemy i nakazujemy rowerzystom jeździć po ulicach i to jeszcze pod prąd ! Czyli "uspokajamy kierowców kosztem życia i zdrowia rowerzystów" - co mi po tym, że to wina kierowcy jeśli się "pomyli" skoro jego pomyłka będzie kosztowała mnie, lub kogoś z mojej rodziny życie?

      • 6 3

      • Wyasfaltowana na calej długosci?

        Bzdury piszesz. 3/4 to przeciez płyty chodnikowe

        • 3 0

      • jak na razie to "kazaliśmy" pieszym chodzić po ciągach pieszo rowerowych (1)

        ale zarówno i pieszym i rowerzystkom zdarzało się ginąć pod kołami samochodów, których kierowcom "zdarzało się" nie zmieścić na jezdni.

        Wyczyny kierowcy Hondy w na Monte Cassino w Sopocie to niejeden taki przypadek.

        Jakie drogi dla rowerów zostały zlikwidowane w ostatnich latach? Co proponujesz równolegle do akcji uspokajania ruchu? Jak na razie to kierowcy sami blokują swój ruch i go "uspokajają" stojąc w długich kolejkach do zmiany świateł.

        Tworzenie pasów dla rowerów na jezdni to tani sposób na przypominanie im prostej prawdy: samochód nie jest jedynym sposobem na poruszanie się po mieście, a w wielu sytuacjach jest najwolniejszy.

        Jak uważasz, że można żyć nie ryzykując, to zważ, że nawet wydzielone chodniki w naszych miastach nie chronią cię przed niekontrolowaną przez kierowców energią bolidów, w których zdarza im się jeździć.

        • 0 1

        • Słuchaj, są inne sposoby na uspokajanie ruchu niż wpychanie rowerów pod koła.
          Sorry, ale ja nie chce aby taki kierowca miał 300x większe szanse uspokoić się na moim rowerze niżeli miałby wpaść na mnie na oddalonej ścieżce rowerowej.

          • 0 0

  • (8)

    po co pasy rowerowe jak obok są scieżki rowerowe?? :O

    • 21 4

    • (7)

      To się zlikwiduje, chodzi o zablokowanie tej drogi dla tranzytu i uzasadnienie budowy "zielonej" autostrady.

      • 5 4

      • A co ma tam sie zablokowac? (6)

        Byly dwa pasy i beda dwa pasy plus pas dla rowerów.

        • 5 0

        • (3)

          Ruch samochodowy... Teraz i przez najbliższe pół roku będzie jeden pas. Potem zrobi się strefę "30" jak rozjadą jakiegoś rowerzystę.

          • 7 4

          • Do konca sierpnia jest pół roku? (2)

            • 4 0

            • Do końca sierpnia? Żarty? Ten remont już trwa kilka miesięcy.

              • 3 1

            • Pojedź i popatrz jak wyglada praca

              A zrozumiesz ...

              • 3 1

        • (1)

          Świateł juz więcej się nie da nastawiać.

          • 2 1

          • zawsze się da

            tym bardziej że z pieniędzy podatników!

            • 3 1

  • to jest miasto na miare naszych oczekiwań (1)

    prawie jak Nowy Jork

    • 4 1

    • w Nowym Jorku zmiana przestrzeni jezdni na drogi dla rowerów

      i poszerzanie stref pieszych kosztem przewymiarowanej infrastruktury samochodowej przebiega dużo dynamiczniej.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane