• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższy i droższy remont al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
9 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił. Pierwszy etap remontu al. Jana Pawła II miał kosztować 1,6 mln zł i zakończyć się do końca czerwca. Prace trzeba było jednak rozszerzyć, a ich koszt się podwoił.

Przedłużająca się przebudowa al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska zaczyna irytować kierowców i mieszkańców. Pierwotnie budowa drogi rowerowej miała się tam zakończyć przed wakacjami. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres modernizacji trzeba rozszerzyć. Koszty podwoiły się, a roboty drogowe zakończą się dopiero pod koniec sierpnia.



Czy przedłużający się remont al. Jana Pawła II jest dla ciebie kłopotliwy?

Remont al. Jana Pawła II na Zaspie trwa od początku kwietnia. Początkowo prace miały objąć jedynie wydzielenie i budowę pasów rowerowych na odcinku między al. Rzeczypospolitej a Czarnym Dworem. Pierwotnie modernizacja głównej drogi przelotowej przez Zaspę miała zakończyć się jeszcze przed końcem wakacji. W trakcie prac okazało się jednak, że zakres przebudowy drogi trzeba będzie rozszerzyć o wzmocnienie konstrukcji jezdni.

"Na placu budowy nic się nie dzieje"

Przedłużający się remont i związane z nim utrudnienia irytują mieszkańców i kierowców. Ci narzekają, że na placu budowy dzieje się niewiele, a samo oznakowanie również pozostawia wiele do życzenia.

- Na budowie pracuje kilka osób dziennie, a był okres, że nie pojawiał się nikt. Cała ulica jest rozkopana, a końca prac nie widać. Do tego nie znalazłem na całej długości żadnej tablicy informacyjnej - kto jest generalnym wykonawcą, kto jest inwestorem, kierownikiem robót - chyba to też powinno być oznaczone - narzeka pan Arek.
Urzędnicy tłumaczą, że przedłużenie prac było konieczne, bo w ich trakcie okazało się, że jezdnia jest w opłakanym stanie i trzeba ją dodatkowo wzmocnić.

- Poszerzono zakres przebudowywanej konstrukcji jezdni z uwagi na rozbieżności między stanem istniejącym a przyjętym do realizacji w projekcie. Ze względu na konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego, polegającego na wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejącej jezdni, termin wykonania zadania trzeba było przesunąć - czytamy na stronie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Remont potrwa dłużej i będzie kosztować więcej

W połowie czerwca ogłoszono więc przetarg na przeprowadzenie dodatkowych prac, polegających m.in. na frezowaniu dotychczasowej nawierzchni, ułożeniu siatki przeciwspękaniowej oraz wykonaniu warstwy wyrównawczej i ścieralnej.

Przed tygodniem otwarto koperty. Z 4 mln zł przeznaczonych na modernizację drogi udało się co prawda zaoszczędzić 2,5 mln, bo najniższa - wybrana - oferta opiewała na kwotę 1,5 mln zł, ale i tak remont zamiast planowanych 1,5 mln zł będzie kosztować 3 mln zł. Wykonawcą robót została firma Budimex. Na zakończenie remontu ma czas do końca sierpnia.

Od środy 10 sierpnia tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków autobusowych

W związku z koniecznością wymiany krawężników na odcinkach zatok autobusowych, od środy 10 sierpnia od godz. 7:00 nastąpi przesunięcie przystanków:

- Zaspa Rozstaje w kierunku ul. Czarny Dwór o ok. 50 m w kierunku Czarnego Dworu;
- Zaspa Rozstaje w kierunku Rzeczypospolitej o ok. 100 m w kierunku Rzeczypospolitej.

Planowany termin udostępnienia zatok - 21 sierpnia 2016 r.

Z uwagi na przedłużające się roboty związane z wymianą krawężników i wpustów deszczowych, przeniesione do tej pory przystanki Rzeczypospolitej (Zaspa Rozstaje) oraz Zaspa Szpital w kierunku Czarny Dwór - Rzeczypospolitej, pozostaną w tymczasowej lokalizacji także do 21 sierpnia 2016 r.

Opinie (279) 4 zablokowane

  • Drogi rowerowe? (1)

    Przecież tam po pierwsze, faktycznie NIC się nie dzieje a po drugie wzdłuż całej ulicy od wiaduktu aż po deptak JEST droga rowerowa więc o co tu chodzi???

    • 4 0

    • O kasę dla firmy Budimex aby miała non stop przerób.

      • 0 0

  • Skala absurdu (1)

    tego przedsięwzięcia przerasta już wszelką wyobraźnie - budowa drogi rowerowej w osi jezdni - gdy tuz obok niej wiedzie stara droga rowerowa? Kto wpadł na tak inteligentny pomysł? Rozkopmy ulice na pół roku, no bo przecież gdybyśmy remontowali starą ścieżkę rowerowoą, trzeba byłoby ją zamknąc!! olaboga rowerzyści ze swoimi świetlnymi rowerami popłakali by się w siodełko :

    • 6 0

    • A podobno miasta nie stać na wybudowanie żłobka i przedszkola za 2,5 mln.

      • 0 0

  • tyle opinii (2)

    Jest tu tyle komentarzy,że myślę że ktoś ta rewitalizaje zaraz skontroluje przecież to publiczne pieniądze.Ulica bez chodnika ale z wydzielonym pasem dla rowerów na drodze. OBSTAWIAM ZE BĘDZIE O TYM GŁOŚNO...

    • 2 0

    • (1)

      A gdzie tam nie ma chodnika?

      • 0 0

      • pas

        Tam jest zaadoptowana stara płyta po niemieckim lotnisku osle, wygląda to tak remont czytaj poszerzenie pasa dla rowerów za 3 mln a o chodniku zapomnieli.Niestety fakt jest taki ze budowa chodnika nie byłaby tak droga jak całej jezdni od nowa (miasto uznało ze droga musi być wyremontowana od zera) a na takim małym projekcie rewitalizacji chodnika nie da się zarobić bo ile on by kosztował 500 tyś a tu bang 3 mln .można, można

        • 0 0

  • Warto się zapoznać (1)

    https://copowstanienapasie.wordpress.com/

    • 2 0

    • Załatwia nas na całego.

      Już teraz cieżko się poruszać a co będzie jak powstanie kolejne osiedle !!!!

      • 0 0

  • Absurd!

    Brawo dla pomysłodawcy :)
    Jakby nie było ścieżki rowerowej.
    Pas rowerowy na jezdnii - gratulacje.
    Dobrze, że szpital jest blisko. ;)

    • 2 0

  • Porażka z tą drogą rowerową

    Skoro miasto budowało oddzielne ścieżki rowerowe to po co mieszać i robić ścieżkę przy ulicy tam gdzie można ją bez problemu zrobić obok.
    Zdaje się że kiedyś była mowa o poszerzeniu ulicy i wydzieleniu ścieżki. Ja jednak nie widzę żeby ulica była poszerzona w zauważalny sposób. Może jakieś 30 cm ale to nie wystarczy na ścieżkę. Czyli będziemy mieli zwężenie pasów żeby był pas dla rowerzystów na którym tłoku raczej nie będzie. Za to na ulicy zwłaszcza po otwarciu tunelu ruch jest duży i jeżdżą tu autobusy oraz ciężarówki.

    Rowerzyści mogą sporo opowiedzieć o przygodach z autobusami, a pas będzie kolidował ze zjazdami autobusów na przystanki, tu może się sporo dziać zwłaszcza jeśli na rowerze będzie młody niedoświadczony człowiek. Pod wiaduktem na zjazdach też mogą być problemy z samochodami. Po co robić potencjalnie niebezpieczną drogę dla rowerów ?

    I teraz wisienka na torcie. Pogoda w Gdańsku jest dosyć deszczowa. Jak urzędnicy wyobrażają sobie korzystanie z takiej ścieżki w deszcz ? To będzie chlapanie wodą na rowerzystów. Zimy są łagodniejsze więc sporo osób jeździ też w zimie. Jeśli ktoś się zdecyduje to będzie hardcore

    Czy urzędnicy zdają sobie sprawę że jak ktoś tam zginie to będzie ich wina ?

    A i jeszcze podziękowania za likwidację ścieżki na Zaspie przy Rzeczypospolitej. Od wiaduktu do Biedronki biała linia została zamalowana. Komu to przeszkadzało ?

    • 4 0

  • A wystarczyło zrobić ścieżkę w chodniku po prawej stronie od RP do CzD.

    Nie ruszać drogi w ogóle. Zresztą, wolałem gdy nie było ścieżki bo pomyślałem sobie szybko aleją JPII w kierunku morza, tylko za szpitalem zmuszony byłem wjechać na ten połamany asfaltowy chodnik udający ścieżkę rowerową. Wracając też jeżdżę drogą. Na ch,,,j mi ścieżki.

    • 0 0

  • Który idiota zaprojektował skrzyżowanie JP2 z Burzyńskiego?

    Ścieżka rowerowa kończy się skrętem w lewo za ul.Burzynskiego podczas gdy przed nią tez jest skręt w lewo w kierunku City Parku. Po co stworzono dodatkową kolizję z ruchem samochodów wjeżdżających w prawo z JP2 w Burzyńskiego? Przecież ci co przejadą na drugą stronę JP2 mogą jechać dalej ścieżką RzP w lewo albo skręcić w prawo na ścieżkę ( wtedy była i nadal jest) wzdłuż JP2 w kierunku morza.

    • 0 0

  • Wystarczyło naprawić istniejącą ścieżkę za szpitalem,

    skończyć z przerzucaniem ścieżki z lewej na prawą i z powrotem. Ale był jeden punkt sporny - nie można było zrobić ścieżki rowerowej na odcinku chodnika przy pomniku JPII. To nie pasowało proboszczowi podobnie jak myjnia po drugiej stronie ulicy. Zaraz chór kościelny i zakrystianie rozpoczęliby protest.

    • 0 1

  • podwojone koszty...

    ręce opadają, tak jakby od lat nie było widać gołym okiem w jakim stanie jest jezdnia od lat. Nie chce mi się wierzyć, żeby koszt remontu ulicy był niższy niż wydzielenie ścieżki na chodniku po stronie szpitala, która nie jest uczęszczana w ogóle przez pieszych - wystarczyła konsekwencja w oznakowaniu chodnika po drugiej stronie , przeznaczonego dla pieszych a używanego przez rowerzystów lub podziału tej części chodnika na chodnik i ścieżkę rowerową. Już widzę tłumy samobójców jadących wydzieloną na ulicy ścieżką rowerową...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane