• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Tczewa kolejką SKM nie dojedziesz

piw
14 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Wszystkich dojeżdżających do pracy w Trójmieście z Tczewa czekają dwa bardzo ciężkie miesiące. Wszystkich dojeżdżających do pracy w Trójmieście z Tczewa czekają dwa bardzo ciężkie miesiące.

Do 15 maja trwać będzie remont linii kolejowej Gdynia-Warszawa na odcinku między Pszczółkami a Pruszczem Gdańskim. W trakcie trwania prac żadna z kolejek SKM nie będzie dojeżdżać do Tczewa.



Czy wierzysz, że pociągi jeździć będą do Warszawy z prędkością 200 km/h?

Remont rozpocznie się w poniedziałek 15 marca. Wcześniej zarówno z Gdańska do Tczewa, jak i z Tczewa do Gdańska jeździło codziennie osiem kolejek. Gdy prace się rozpoczną, kończyć i rozpoczynać swoją trasę będą one w Pruszczu Gdańskim. Oznacza to ogromne utrudnienia dla wszystkich, którzy dojeżdżali z Tczewa do pracy w Trójmieście.

- Utrudnienia te są spowodowane pracami związanymi z modernizacją linii kolejowej Warszawa - Gdynia prowadzonymi przez PKP PLK. Mimo że dla SKM to konieczność przeorganizowania ruchu pociągów, proszę też o wyrozumiałość dla inwestora. Tego typu przedsięwzięcia są logistycznie bardzo trudne. Trzeba pogodzić obecny interes pasażera z zyskiem klienta kolei w przyszłości, kiedy to do Warszawy pojedziemy z prędkością nawet do 200 kilometrów na godzinę - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. Marketingu i sprzedaży SKM

Przez cały czas trwania remontu bilety SKM będą honorowane także w pociągach należących do spółki Przewozy Regionalne. Ich liczba również będzie jednak nieco mniejsza niż zwykle - między Gdańskiem a Tczewem kursować będzie ich 21.

Informacje na temat ich rozkładu będą dostępne zarówno w specjalnych gablotach na peronach jak i na stronach internetowych Szybkiej Kolei Miejskiej.
piw

Miejsca

Opinie (107) ponad 10 zablokowanych

  • Parę ciekawostek: (1)

    "Trzeba pogodzić obecny interes pasażera z zyskiem klienta kolei w przyszłości, kiedy to do Warszawy pojedziemy z prędkością nawet do 200 kilometrów na godzinę"
    1. Trudno pogodzić tę wizję z oświadczeniami zarządu PKP IC, gdzie była mowa, że nie będzie zakupu pociągów z wychylnym składem.
    2. Trzeba pamiętać, że 200 km/h nie będzie prędkością ciągłą, a chwilową. Niestety pociągi będą musiały często zwalniać, bo zamiast skrzyżowań bezkolizyjnych w wielu przypadkach zbudowano zwykłe, a na nich pociąg nie może jechać ponad 160 km/h (jeśli nie mniej, ale mogę nie pamiętać).
    3. Modernizacja często prowadzona jest w sposób słabo zorganizowany. Na przykład na mijankach instaluje się zwrotnice bez tzw. ruchomych dziobów (taki element budowy rozjazdu). To sprawia, że pociąg jadący przez rozjazd prosto musi zwalniać. Ktoś zapomniał, że tu ma być szybko?
    4. Pamiętam, jak w 1999 pojawiły się ogłoszenia o zakończeniu modernizacji w roku 2007. Potem kolejne ekipy rządzące zachwyciły się autostradami, o kolei zapominając. Wreszcie ogłoszono, że prace nad modernizacją zakończą się w 2012 (na Euro). Szybko okazało się, że jednak w 2013, teraz mówi się w najlepszym wypadku o 2014. A biorąc pod uwagę punkty 2-3, ta modernizacja i tak jest trochę do d...

    z drugiej strony byłbym zachwycony, gdyby pociągi jeździły u nas z taką prędkością, jak do Poznania (305 km w 2 h 45 min EIC, 3,5 h TLK)

    • 7 1

    • Poprawka do końcówki:

      Miałem na myśli z Warszawy do Poznania. Od nas do Poznania - wiadomo jak jest.

      • 0 0

  • A w ostatni weekend

    Dzień pastwienia się nad pasażerami SKM. Roboty robotami, ale rozkład zmieniony obowiązuje, ale nie zawsze obowiązuje SKM. Do tego rozkład na przystankach jest mylący dla pociągów po północy. A w Gdyni tablice świetlne z rozkładem odjazdów wyłączone.

    • 2 1

  • przygotowuja tory pod zagranicznych

    Teraz kasa idzie z naszych pieniedzy a za pare lat karzą wierzyciele sprywatyzować Polsce PKP ,wtedy wszyscy zobaczymy ile przejazd do wawki będzie kosztował:(Będą mieli monopol. Kolejna będzie służba zdrowia-a może wcześniej? Wystarczy ze już teraz po cichu sprzedali nasze złoża kopalniane za grosze łącznie z ropą i gazem... Prędzej niedostępny dzis dzięki "technice łubkowej" do wydobycia:( ZŁODZIEJSKI RZĄD I BANK SWIATOWY...

    • 0 1

  • Jak dla mnie, to może i lepiej... (2)

    Za cenę SKM można jechać PKP IIkl., które jeżdżą częściej. Zastanawiam się tylko czy część pasażerów nie będzie musiałą jechać na dachu pociągu...

    • 0 3

    • Bilety SKM nie będą honorowane w PR miedzy Gdańskiem a Pruszczem!!! (1)

      Następny naiwny, co wierzy dziennikarzom?
      Przeczytaj tutaj:
      http://www.skm.pkp.pl/fileadmin/pdf/Informacja_o_honorowaniu.pdf

      Was pismaków też się to dotyczy!!!!!
      Naprawdę musicie dostać wezwanie do zapłaty mandatu od zdezorientowanych pasażerów, abyście zaczęli rzetelnie informować?

      W Trójmieście dziennikarstwo osiągnęło dno. Sieje tylko dezinformację, a pożytku z niego żadnego.

      • 1 0

      • to nie są dziennikarze tylko funkcjoariusze
        na służbie

        a funkcjonariusz nigdy się nie myli

        • 0 0

  • Zapomniani

    I bez remontu zarząd SKM zapomniał o miejscowościach położonych pomiędzy Gdańskiem a Tczewem, ważniejszy jest Słupsk czy Lębork bo ma mocniejsze "lobby"

    • 0 2

  • gdański syf .

    • 1 3

  • podróż koeją

    skraca czas podróży, Stanisław Bareja to wizjoner.

    La la la, la la la

    • 4 0

  • A Polska to tylko Warszawa??? A z Poznania do Gdyni jedzie się ponad 6 godzin co daję średnią około 50km/h. W dobie internetu i lotów w kosmos. Zawrotne tempo. I myślicie, że się tym PKP martwi, ma nas w d......

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane