• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku powstanie nowe przejście na Śląskiej

Patryk Szczerba
3 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe przejście przez ul. Śląską pomoże przede wszystkim starszym i niepełnosprawnym. Nowe przejście przez ul. Śląską pomoże przede wszystkim starszym i niepełnosprawnym.

W grudniu ma być gotowe przejście dla pieszych przez ul. Śląską na wysokości skrzyżowania z Nowogrodzką w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. To pomysł, który wygrał głosowanie w zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego w 2018 roku. Był przygotowany przez stowarzyszenie Miasto Wspólne. W planie budżetowym jest też budowa przejścia przez ul. Morską.



Przypomnijmy:

  1. W zeszłorocznej edycji budżetu obywatelskiego mieszkańcy wybrali do realizacji 29 projektów.
  2. Niektóre z nich, jak dalsza estetyzacja pl. Górnośląskiego są już na etapie procedury przetargowej.
  3. Wśród zwycięskich inwestycji jest wytyczenie nowego przejścia przez ul. Śląską na wysokości skrzyżowania z ul. Nowogrodzką na Działkach Leśnych.

Wnioskodawcy od początku przekonywali, że zapotrzebowanie na taką inwestycję istnieje, bo nie każdy może korzystać z tunelu. Podkreślali, że już teraz w miejscu inwestycji jest sygnalizacja świetlna, więc zmiana fazy świateł nie powinna spowodować większych zatorów drogowych na tym odcinku, czego obawiają się kierowcy.

Inny cykl świateł



- Wyznaczenie przejścia będzie skutkować skróceniem zielonego światła na wlotach ul. Śląskiej o ok. 10 sekund w każdym cyklu, który trwa zazwyczaj 90-110 sekund - argumentowali wnioskodawcy. - Z kolei montaż wind w tunelu oznaczałby bardzo duże koszty utrzymania. Dla przykładu windy na węźle Wzgórze rokrocznie kosztują miasto 84 tys. złotych. Do tego trzeba przypomnieć, że windy miejskie są awaryjne, często nie działają przez kilka miesięcy - przypominali.

Gdynia: będzie nowe przejście na Morskiej


Ostatecznie do projektu udało się przekonać blisko 500 głosujących i pomysł został zakwalifikowany do realizacji. Planowany koszt realizacji - to 187,7 tys. zł - ujęto go w budżecie miasta na 2019 rok. Czy taki pozostanie? To okaże się niebawem. Przykład przebudowy ul. Abrahama oraz los innych projektów pokazuje, że może być z tym różnie.

Według harmonogramu na stronie budżetu obywatelskiego do końca lata ma powstać projekt, a jesienią zostanie wyłoniony wykonawca. Przejście ma być gotowe do końca roku.

Do 18 marca można zgłaszać projekty



- Mamy nadzieję, że przejście na Śląskiej i ujęte w tegorocznych planach inwestycyjnych miasta przejście na Morskiej - o które również Miasto Wspólne czyniło starania, pokażą, że wygoda kierowców nie musi oznaczać ograniczenia wolności osób o ograniczonej sprawności ruchowej, starszych czy matek i ojców z wózkami. Zapewniam, że inne miasta już to przerabiały i wniosek jest jeden - korki nie są większe, jazda jest spokojniejsza, a mieszkańcy są zadowoleni, że nie muszą być spychani do obskurnych tuneli - przekonuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

Będą dalsze zmiany na pl. Górnośląskim


Urzędnicy przypominają, że nadal można zgłaszać swoje projekty i liczyć na ich pomoc.

- Od pierwszej edycji autorzy wniosków mogą liczyć na miejskich urzędników, którzy pomagają "włożyć" pomysł w ramy projektu. Co roku też staramy się zainspirować gdynian pokazując, często w niekonwencjonalny sposób, co i jak można z budżetem zmieniać - opowiada Aleksandra Markowska, dyrektor Laboratorium Innowacji Społecznych.

Miejsca

Opinie (140)

  • i**otyzm obywatelski (2)

    Jest przejście podziemne o co chodzi ??? Czy wy ludzie przestaliście myślec do reszty tam gdzie kładka bedą przejścia najlepiej dwa tam gdzie tunel np na wzgórzu tez zróbcie przejście. Wariactwo do kwadratu. Cały świat eliminuje tego rodzaju przejścia dla pieszych z my w innowacyjny sposób je budujemy twierdzac ze to tylko zmiana cyklu świateł ? Tak to tylko zmiana cyklu świateł ale każde 40 sekund oczekiwania na przejazd to zapychanie sie innych skrzyżowań które są wcześniej . Brawo brawo brawo

    • 9 5

    • Najwyraźniej tam nie przebywasz tylko tamtędy przejeżdżasz. (1)

      Do objeżdżania Gdyni jest obwodnica, a Śląska to tylko objazd Śródmieścia i sposób dostania się do północnych dzielnic. Do poruszania się po Śródmieściu nie służą w cywilizowanych miastach samochody osobowe.

      • 3 1

      • Upadłem

        Codziennie jeżdżę śląska kilka razy i mam wrażenie ze nie masz samochodu dzieci planow na przyszłość i czas dla ciebie nie ma totalnie znaczenia ... dlatego głosuj dalej na projekty oderwane od rzeczywistości i banalne w wykonaniu. Redukować skrzyżowania pieszych z samochodami to wlasnie tunele kładki itd a nie dodawanie przejść dla pieszych :) namalowanie pasów i zmiana zasady działania sygnalizacji to maks który możemy zrobić ? I tak zaspokoić obywateli? Ludzie na świecie budują tunele długości Sopotu, most łączące cieśniny a my malujemy pasy ? ? ?

        • 0 2

  • (2)

    Mój dziadek ostatnie lata swego życia spędził z trudem przebywając o kulach te schody podziemnego przejścia. Parę razy upadł, na sam koniec musiał zrezygnować z samodzielnego przechodzenia na drugą stronę Śląskiej "wygodnym" i "bezpiecznym" przejściem.

    • 5 6

    • Dopiero osobiste doświadczenie zmienia egoistyczne podejście kierowców (1)

      Niestety, większość myśli tylko o swoim nosie.

      • 3 1

      • Dziadek ?

        Nie prawda moze lepiej głosować na windę w tym tunelu a nie pasy ???????

        • 0 2

  • Tam juz kiedys bylo przejscie, ale kierowcy mieli problem I je zlikwidowano.

    • 4 2

  • Nareszcie infrastruktura dla pieszych!

    Gdynianie nie są szczurami, żeby cały czas przemieszczać się pod ziemią. Tunele dzielą wyraźnie miasto na dwie części. Argumenty o wypadkach i korkach są bezpodstawne. W tym miejscu i tak jest już sygnalizacja świetlna. Kilka sekund więcej do odstania przez kierujących nikomu nie zaszkodzi, i tak wszyscy dojadą do celu, najwyżej dwie minuty dłużej, a przejście w tym miejscu da olbrzymi komfort pieszym, którzy mieszkają na Działkach Leśnych. Chyba warto pomyśleć nie tylko o swoim komforcie. Niech Gdynia będzie wspólna :)

    • 5 6

  • Nawet tzw.wizualizacja przekłamuje. Przeciez tam nigdy nie bedzie tak malego ruchu samochodowego jak na wizualizacji. Bedzie zawsze szereg samoichodow z dwoch stron przejscia, chyba ze jest to widok nocą. Za to ruch naziemny został na wizualizacji spotęgowany gdyz w rzeczywistosci ruch pieszych jest mniejszy a i tak wiekszosc wybierze bezpieczne przejscie podziemne bez koniecznosci stania pod swiatłami.

    • 6 0

  • Cóz to za nieistniejące drzewa na chodniku wzdłuż ulicy? (1)

    "ładny" render, taki prawdziwy

    • 5 0

    • miasto wizualizacji

      • 1 0

  • błąd

    Lepsze rozwiązanie to windy w tunelu. Jak można zagrodzić taką ruchliwą ulicę?? Ludzie co się dzieje!!!!! to ma być rozwiazanie XXI wieku!

    • 6 4

  • Obecnie, aby tam przejść, trzeba drałować przez dwa przejście i tunel,

    przy czym "tunel" to mało powiedziane, bo to jedna długa palarnia studentów usytuowanej obok gdańskiej Wyższej Szkoły Bankowej. W godzinach przerw cały tunel tonie w tytoniowym dymie, w którym skrywa się 20-30 palących osób.
    Niby nielegalne, ale władza miasta tak daleko nie sięga. Dla straży miejskiej to najwyraźniej teren "no go".

    • 0 5

  • Przejście tam było za komuny! Ile tam było wypadków. Zabitych pieszych! Zginęła tam moja znajoma. Kiedyś pyrkało tam kilka samochodów na godzinę teraz szybkie i setki. Szkoda tylko tych wszystkich ludzi którzy tam zginął. ☹️

    • 3 0

  • Czemu nie zrobią przejścia naziemnego przez dworzec między Morską a Starowiejską.To jest miasto a nie tory kolejowe sportowe. Jak pociągi postoją to im nic nie będzie......... To są obsurdy Piesiewicza.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane