• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku projekt tuneli dla pieszych na Oruni

Szymon Zięba
17 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej. Tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Kolejny - w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadzić będzie podziemne przejście w ciągu ul. Niegowskiej.

Przy torach biegnących przez Orunię pojawią się trzy tunele z przejściami dla pieszych oraz bezkolizyjny przejazd dla samochodów. Mają one zastąpić istniejące przeprawy przez tory. Projekt inwestycji powstanie do końca 2020 roku. Na jej późniejszym etapie urzędnicy podejmą decyzję, czy auta pojadą tunelem czy wiaduktem.



Jak oceniasz poziom bezpieczeństwa w okolicy torowisk w Trójmieście?

  1. Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
  2. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowejul. Smętnej.
  3. Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

Ponadto powstać ma także bezkolizyjny przejazd dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. Na późniejszym etapie inwestycji podjęta zostanie decyzja czy będzie to wiadukt, czy tunel.

- Projektant ma uwzględnić również montaż monitoringu i elementów małej architektury - informuje Olimpia Schneider z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Co ważne - w przyszłości z przestrzeni dzielnicy mają zniknąć szlabany oddzielające drogę od torów kolejowych.

Radna: przejścia są konsekwencją planowanego wiaduktu



Oferty złożone w przetargu otwarte zostaną pod koniec lutego. Z informacji udzielonych przez miejskich urzędników wynika, że zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
 Miejskie plany utworzenia bezpiecznych przejść i przejazdów drogowych na Oruni i w Lipcach.
Agnieszka Bartków, radna dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce, podkreśla, że nie jest zaskoczona planami miasta.

- To bardzo dobra wiadomość, ale spodziewaliśmy się jej w radzie dzielnicy. Od 2016 roku współdziałamy w tej sprawie z miastem i jesteśmy na bieżąco informowani na temat postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Przejścia dla pieszych są konsekwencją planowanego wiaduktu, który ma pojawić się nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Podmiejskiej, w śladzie ulicy Serbskiej - mówi Agnieszka Bartków. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że ruszył etap ich projektowania.

Trąbiące pociągi dawały się we znaki mieszkańcom...



Powstanie nowych przejść przez torowiska to nie jedyna dobra informacja dla mieszkańców Oruni. Wszystko wskazuje na to, że uda się także rozwiązać problem hałasujących pociągów. Maszyniści do niedawna musieli bowiem używać tzw. sygnału Rp 1 "Baczność" przed każdym przejazdem kolejowo-drogowym - niezależnie od pory dnia. "Trąbiące" pociągi dawały się we znaki lokatorom budynków położonych w sąsiedztwie torów.

Czytaj też: Społecznicy chcą poprawić bezpieczeństwo przy torach

Pod koniec ubiegłego roku minister infrastruktury podpisał nowelizację rozporządzenia w zakresie stosowania wspomnianego sygnału ostrzegawczego.

...po zmianie przepisów w okolicy torowisk może być ciszej



- Najważniejszym celem tej zmiany jest poprawa standardu życia jak największej liczbie mieszkańców okolic skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi poprzez sukcesywne eliminowanie uciążliwego hałasu trąbiących pociągów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa na tych skrzyżowaniach - tłumaczą ministerialni urzędnicy.

Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM



Nowela zakłada, że maszyniści pociągów nie będą "trąbić" przed najlepiej zabezpieczonymi przejazdami kolejowo-drogowymi.

- Wyjątkiem będzie spostrzeżenie przez maszynistów sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa - informują przedstawiciele resortu.

Miejsca

Opinie (136) 8 zablokowanych

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • A może

    A Ja proponuję zrobić przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną. No i oczywiście przejazd rowerowy to będzie najtańsze rozwiązanie.

    • 13 7

  • (3)

    Dla pieszych lepsza kładka

    • 11 7

    • Zgadzam się! (1)

      Na kładce nie śmierdzi moczem.

      • 3 2

      • kładką "znikniesz" emerytów, wózkowców, okulach i obalkonikach

        ale może nie

        może ty chcesz dać samochody na kładkę, bo w końcu skoro te dwa pancermosty przez Motlawe nazywamy kładkami, to wiadukt też wolno ci tak nazwać...

        • 2 1

    • Jak pociąg zabija to mniej ludzi i śmieci wokół.

      • 0 1

  • Nie dla tuneli !

    Tunele sa brudne niebezpieczne i niewygodne dla inwalidów

    • 13 8

  • Opinia wyróżniona

    Czegoś tu nie rozumiem? (3)

    Na ulicach tworzy się przejścia naziemne obok tuneli a tu buduje tunele? Przecież są wygodne przejścia. Ustanowić tylko priorytet pieszego i po kłopocie!

    • 29 21

    • Brakowało mi czopka, z tekstem przejście

      naziemne....

      • 7 4

    • Na pewno Pendolino szybko wyhamuje jak tylko zobaczy pieszego zamierzającego przejść przez tory (1)

      • 5 1

      • Szybki pocąg...

        ...szybko hamuje! :D

        • 2 1

  • Ja bym wpuścił torowisko w tunel. Będzie

    cisza i dużo terenu na autobus i auta.
    Jednak PKP jest biedne i nie da rady.

    • 11 3

  • Tam powinna być stacja SKM (1)

    Dawno projektowana stacja Czerwony Most

    • 11 6

    • Jest miejsce na stację

      I nawet na parking i to duży

      • 0 1

  • precz z tunelami (1)

    ludzie to nie krety niech nikt kto buduje tunele nie mówi o bezpieczeństwie ! ludzie nadrabiają drogi żeby nie schodzic do tuneli zobaczie jak wygląda a raczej śmierdzi moczem całkiem nie stary tunel na nowej Słowackiego !

    • 10 7

    • Zawsze mówiłem że kładki są lepsze i tańsze

      • 4 1

  • projekt+realizacja ? (1)

    ile czasu upłynie?,oto jest pytanie...

    • 7 4

    • 4 pokolenia.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tunel dla samochodów tam jest niedobry

    Lepszy wiadukt, bo tam zalewa woda

    • 33 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane