- 1 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (137 opinii)
- 2 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (51 opinii)
- 3 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (61 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (71 opinii)
- 5 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (175 opinii)
- 6 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (102 opinie)
Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Zmiany, które miały miejsce w czasie pandemii COVID-19, częściowo zostały w gdyńskim magistracie. Niektórzy złorzeczą, bo trzeba się umówić, inni się cieszą, bo nie traci się czasu w kolejkach.
Gdy o epidemii już mało kto pamięta, w urzędzie nadal część obostrzeń obowiązuje. Urzędnicy podkreślają jednak, żeby nie wiązać ich z koronawirusem, a zmianą - na lepsze - organizacji pracy Urzędu Miasta.
- To chyba coś nie wyszło, bo ostatnio przyszedłem i musiałem czekać pół godziny aż zostanę obsłużony. To ma być zmiana na lepsze? - denerwuje się nasz czytelnik, pan Piotr.
Podkreślmy, że można przyjść do UM bez wcześniejszej rezerwacji terminu.
- Jeśli jednak będą w tym czasie inne umówione osoby, to one mają pierwszeństwo. W takim przypadku trzeba będzie poczekać. Szczególnie jeśli chodzi o dowody osobiste czy rejestracje pojazdów, gdzie mieszkańcy są umawiani tak, że praktycznie cały czas ktoś jest przy okienku. W innych sprawach, dotyczących np. gruntów, urzędnik często musi przygotować odpowiednie dokumenty, co również zajmuje niepotrzebnie czas mieszkańca, bo gdy osoba przychodzi umówiona, dokumenty te są już gotowe i czas, który trzeba spędzić w urzędzie, jest o wiele krótszy. Dlatego zachęcamy, by się umawiać na konkretną godzinę, wówczas mamy pewność, że zostaniemy obsłużeni sprawnie i w czasie, który zaplanowaliśmy na wizytę w urzędzie - podkreśla Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu. - Mamy zwrotne sygnały od mieszkańców, że taki system ma dużo więcej plusów niż minusów. Co ciekawe, mówią tak nawet ci, którzy wcześniej byli przeciwni takim rozwiązaniom - dodaje.
Mieszkańcy doceniają to, że mogą przyjść na konkretną godzinę i załatwić swoją sprawę. Nie muszą przeznaczać na to pół dnia, bo nie czekają w kolejce, co bez wątpienia jest bardziej komfortowe.
- Warto też dodać, że obowiązuje nas RODO, a dokumenty z danymi mieszkańców, znajdujące się na biurkach urzędników, nie powinny być oglądane przez osoby postronne. Gdy ktoś w każdej chwili może wejść do pokoju, to praca nad dokumentami z danymi osobowymi byłaby mocno utrudniona - podkreśla Agata Grzegorczyk.
Warto też dodać, że większość spraw w gdyńskim magistracie można załatwić w ogóle nie wychodząc z domu - wystarczy dostęp do internetu czy choćby telefonu. Cyfrowy Urząd oferuje bardzo wygodne i oszczędzające czas mieszkańców możliwości - w ten sposób można załatwić ponad 150 rodzajów spraw. Część spraw, jak odbiory dokumentów, nie wymagają wcześniejszego umówienia - czas obsługi przy okienku jest bardzo krótki, więc nie ma ryzyka, że mieszkaniec będzie musiał stać w długiej kolejce.
Miejsca
Opinie (320) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 09:37
Połowa urzędników jest niepotrzebna skoro można każdemu zagospodarować klienta
- 19 1
-
2023-05-24 09:44
A nie przyszło Wam do głowy, ze oni się boja i dlatego zaryglowali Urząd?
- 22 1
-
2023-05-24 09:53
Nie ma wolnych terminów!!!
To jest jakieś wariactwo.
Nigdy nie ma wolnych terminów gdy chce się zapisać na wizytę.- 20 2
-
2023-05-24 09:58
Gdzie oni prowadzili tą ankietę, że wyszło im 81% zadowolonych?
Urzędnicy po prostu przyzwyczaili się do tego, że nikt im się nie szwenda po korytarzach i tyle. Zapomnieli tylko, że są tam zatrudnieni dla mieszkańców, ich chlebodawców.
- 32 1
-
2023-05-24 10:03
Um w gdynii jest oderwany o rzeczywistości obsługa na najniższym poziomie
- 13 2
-
2023-05-24 10:06
jedynie do grabarza nie trzeba się umawiać
- 9 2
-
2023-05-24 10:09
Wybór
sposobu załatwiania sprawy powinien należeć do obywatela. Każde narzucanie formy spotkania się mieszkańca z urzędnikiem miasta jest naruszeniem współżycia społecznego.
- 21 1
-
2023-05-24 10:48
czy urząd jest dla mieszkańca czy może odwrotnie?
Wydaje mi sie ze jest to wprowadzone cele aby izolowac sie od mieszkanców. Każde utrudnienie jest wymierzone przeciwko mieszkancom.
- 16 1
-
2023-05-24 10:48
Informacja w urzedzie w Gdyni.
Po co jest ta informacja w urzędzie w Gdyni. Za każdym razem jak chcę się czegoś dowiedzieć to albo nic nie wiedzą albo wysyłają gdzie popadnie aby pozbyć się problemu. Byleby mieć więcej czasu na pogaduchy i kawkę.
Zajmijcie się najpierw informacją na dole i potem po kolei posuwajcie się do góry.
I będzie porządek.
Tych co nie pracują do zwolnienia a zaoszczędzoną kasę na remonty dróg.- 12 3
-
2023-05-24 11:07
Proszę o statystyki
ILE spraw jest realnie załatwionych w tym nowym covidowym super systemie, a ILE załatwianych było w systemie normalnym. i nie Urząd Miasta Gdyni nie zrobił dobrze mieszkańcom. Urząd Miasta Gdyni zrobił dobrze sobie, a teraz (jak zwykle) udaje że to dla ludzi. Skończcie już. Wstydu oszczędźcie..
- 22 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.