- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (139 opinii)
- 2 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (100 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (362 opinie)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (178 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (314 opinii)
- 6 Pogadaj z radnym przy lemoniadzie (61 opinii)
Dodatkowe 400 mln euro na kolej Gdynia-Warszawa
PKP dostały w poniedziałek 400 mln euro kredytu na modernizację trasy z Gdyni do Warszawy.
Kredyt objęty gwarancjami Skarbu Państwa pochodzi z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Kredytobiorca, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe SA przeznaczy go na dofinansowanie prowadzonej już modernizacji fragmentu magistrali kolejowej E 65, łączącego Gdynią z Warszawą.
Modernizacja linii została rozpoczęta kilkanaście miesięcy temu. Od kilku miesięcy remontowane są torowiska przy stacji Gdynia Główna. Trwają prace w okolicach Nasielska i Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego i Modlina (wszystkie na Mazowszu) a także między Szymankowem i Pruszczem Gdańskim.
Na te prace otrzymała ze środków unijnych grant, ale wzrost kosztów inwestycji sprawił, że kolej musiała zdobyć dodatkowe finansowanie.
Jeżeli przewoźnicy (np. PKP Intercity) zaopatrzą się w pociągi z wychylnym pudłem, czas przejazdu spadnie do 133 minut, czyli 2 godz. 13 minut.
Opinie (100) 3 zablokowane
-
2008-07-01 08:47
tylko kiedy???
NA trsie gdynia katowice przez warszawe bardzo czesto jezdze, i nie wierze, że uda sie im to zrobic, bo widze jka te prace powoli sie posuwaja, teraz to nawet jezdzi sie ejszcze dluzej niz normalnie, a takie skrocenie czasu podrozy wydaje sie wręcz niemożliwe
- 0 0
-
2008-07-01 09:13
Czemu nie zrobicie tramwaju do Warszawy?!
Tak bardzo panowie urzedasy lubicie tramwaje :)
- 0 0
-
2008-07-01 09:32
Niech wreszcie rusza z kopyta!
Jak beda sie dalej tak slimaczyc, to przy wzrastajacych cenach, trzeba bedzie za chwile rozgladac sie za nowym kredytem.
Gadu, gadu i nic (prawie nic) sie nie dzieje.- 0 0
-
2008-07-01 09:37
(13)
drogi rumunie
z kopyta, to rwie kulig
u nas w Polszcze sprawa musi nabrać "urzędowej mocy"- 0 0
-
2008-07-01 09:43
To niech ta sprawa (12)
szybciej nabiera "mocy urzedowej".
Wyglada mi na to, ze do Euro 2012, jezeli w ogole odbedzie sie w Polsce, wybuduja autostrade do Grudziadza i wyremontuja tory na odcinku Nasielsk- Legionowo.
No tak, ale w tym dziwnym kraju Bolek jest wazniejszy.
Przeszlosc przyslania przyszlosc.- 0 0
-
2008-07-01 09:46
a może jest tak, że gdyby nie bolek, to już dawno śmigałbyś "pendolinem" :-)
- 0 0
-
2008-07-01 09:48
(10)
Nie wiedziałam, że to historycy maja budowac autostrady
- 0 0
-
2008-07-01 09:50
(9)
e
rumun jak i jego "opcja" jak zwykle interesy miesza z POlityką
a skutki tego odczuwają POtem całe POkolenia- 0 0
-
2008-07-01 09:56
Gallux (6)
Ja tylko stwierdilem fakt.
Budowa szlakow kolejowych i autostrad( drog krajowych) jest zalezna od politykow.
Ci jednak w Polsce, wola zajmowac sie czym innym.- 0 0
-
2008-07-01 10:19
(5)
"ci" czyli kto? kto teraz odpowiada za Polskę? kto woli 8 m-cy grzebać w laptopie, niż ścigać aferzystów??
zamykane są kolejne oddziały w szpitalach, a co robi wAdza? picuje i fastryguje
posłuchaj na TVP-3 zeznań prokuratora
400 śledztw ws korupcji, w podległej mu prokuraturze, zostało "schowanych", zaś w aktach figurują jako przesłane do sądu
akta chowano nawet w piwnicach:-)
weź się chłopie odmul od tej WSI-24, Łonetu i sp-ki....- 0 0
-
2008-07-01 10:22
Gallux, (4)
ja nie pisalem o politykach PiS- u.
Pisalem o politykach w Polsce, bez wzgledu na przynaleznosc partyjna.- 0 0
-
2008-07-01 10:32
(3)
nie chodzi rumunie o polityków tylko o ustrój
państwo zbudowane na esbeckich zrębach jest takie jakie jest
nikt komuny w Polsce nie obalał
POzwolono komuchom na transformacje, i to w taki sposób, że esbek boni "pracuje" dla rządu, i ma się wspaniale, a opozycjonista, któremu esbecja wybiła oko, ledwo wiąże koniec z końcem- 0 0
-
2008-07-01 10:38
Gallux, (2)
a jak zrobiono to w Hiszpanii?
Kraj kwitnie pomimo wszystko gospodarczo.
Ciagle rozliczanie przeszlosci nie jest gwarancja swietlanej przyszlosci.- 0 0
-
2008-07-01 11:27
(1)
z tego co mi wiadomo król hiszpanii nie współpracował z franco
- 0 0
-
2008-07-01 12:18
pewnie... został wyznaczony przez Franco na następcę tronu. Z pominięciem praw żyjącego ojca.
- 0 0
-
2008-07-01 10:15
gallux (1)
tak dużo wybudowaliśmy przez długie lata dróg i autostrad, ze malutkie afery historyczne nam nie zaszkodzą :)
- 0 0
-
2008-07-01 10:22
e.
przecież wiadomo, że wszystkiemu winien PiS:-)
a może rumun wie z jakiej to przyczyny niejaki mecenas widacki zrezygnował z pracy w komisji śledczej:-)
obejrzyj se rumun ze 3 razy film o trzech kumplach....- 0 0
-
2008-07-01 09:40
a z gdańska do Gdyni będzie się ciągnął 30 mnut...
- 0 0
-
2008-07-01 09:42
tylko zapnij pasy
drezyna niby taka nie pozorna ale rozpędzić się da :]
- 0 0
-
2008-07-01 09:55
TYLKO 30 minut krócej z 'pendolino'
no to na pewno nie kupią
- 0 0
-
2008-07-01 10:32
Co za roznica miedzy pociagami (2)
W ostatnia sobote jechalam z Gd do W-wy pociagiem IC. Przyjemnie, milo, czysto, pachnaco w toalecie, klima, w warsie kelner obslugujacy przy stolikach .. pelen wypas.
Droga powrotna EX :brud, smierdzaco, o czystosci w toalecie nie wpomne, bo az mi paw w gardle staje.. cos okropnego.. a miejscowka kosztuje 15 zl mniej niz w IC. Czy za ta cene naprawde musi byc az taka przepastna roznica w komforcie jazdy?- 0 0
-
2008-07-01 10:44
To są różni przewoźnicy, kolej rozbiła się na 200 spółek np. PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP Dworce i Perony i to trwa dalej. Np. PKP dzieli się i ma powstać w przyszłości PKP Inter Regio.
- 0 0
-
2008-07-01 11:20
Ania, ale różnica w cenie miejscówki nie ma wpływu na jakość świadczonych usług przez pkp. Poza tym, jadąc ostatnio IC, za miejscówkę płaciłem 8 zł więcej, niż za miejscówkę w EX. Chyba się pomyliłaś z tą różnicą 15zł. W EX miejscówka kosztuje 10 zł.
Obecnie pociągi EX jeżdżą ze starymi wagonami IC. Natomiast pociągi IC mają zupełnie nowe wagony, klimatyzowane, w 2 klasie 6 miejsc, jedzie się wygodnie, jest cicho (nie słychać tak stukotu kół).
Jednak w IC jeszcze nie jest tak jak być powinno. Są opóźnienia, poza tym obsługa powinna lepiej pilnować, czy nikt sobie nie popala. A palą w ubikacjach lub w łączeniach wagonów.- 0 0
-
2008-07-01 11:54
CO ZA PROPAGANDA (3)
moze i dojedziemy do warszawy za 4 lata w 3 godz, z tym ze wtedy w cywilizowanych krajach takie odległosci bedą pokonywane standardowo w 1.5 godz. Co z tego ze tory zostaną zrobione, skoro zaden sklad ktorym dysponyje PKP nie jest w stanie pojechac ponad 200KM/H
- 0 0
-
2008-07-01 12:12
no dobra, ale juz tyle nie marudz. Nasze zacofanie do zachodu bedzie zawsze proporcjonalnie takie samo, oni ida do przodu, my tez, a dzieli nas jakies 20 lat ;) lepiej ze cos polepsza chociaz troche, niz mialoby stac w miejscu
- 0 0
-
2008-07-01 13:09
noto nie róbmy nic
i będziemy nie 20 a 50 lat do tyłu - proste nie?PRZECIEŻ O TO CI CHODZI.
- 0 0
-
2008-07-01 21:15
Co za propaganda
Propaganda jest w każdym ustroju i większość ludzi daje się nabrać, mnie tylko dziwi fakt, czy nie można przeskoczyć jakiegoś etapu i dołaczyć do świata ? ( ju ż nie mówie że do Irlandii ) - jak np Chińczycy gdzie jest już kolej magnetyczna- 400 km /h ( zbudowali im Niemcy ) którzy u siebie tego nie mają?, do póki będą rządzić partie okrągłostołowe to nigdy nie dogonimy świata !
- 0 0
-
2008-07-01 16:01
zobaczymy co z tego wyniknie!!! (1)
Oby pieniądze poszły na to co założono. Kolej świetnie potrafi trwonić pieniądze( koleśie-byli kolejarze a teraz pracujący ,,dla kolei" mają się wyjątkowo dobrze ,bardzo dobrze,poto chyba ,,rozwalono " kolej) a my mamy to co mamy!!!
- 0 0
-
2008-07-01 21:19
Masz rację
Z podatków które płacimy do nas wraca ok 19 %
taka jest wydajność tzw ,,państwa" a może wydojność ? , dlatego politycy nigdy nie obniżą podatków bo muszą jak największą pólę podzielić i zrobić ( sobie) nam dobrze ! i finansować różne , projekty" w których partycypują znajomi królika Np A 1 ,spółki skarbu państwa, fundusze celowe,tą są miliardy !!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.