• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowe pociągi nad morze i zmiany rozkładów w wakacje

Szymon Zięba
11 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od czerwca szykują się zmiany dla pasażerów pociągów kursujących po Pomorzu. Od czerwca szykują się zmiany dla pasażerów pociągów kursujących po Pomorzu.

Dalsze weekendowe zamknięcia torowisk ze względu na prace na przystanku Gdynia-Orłowo, niewielkie zmiany w kursowaniu składów SKM, dodatkowe pociągi z Gdyni do Kościerzyny i wakacyjne kursy między Trójmiastem, Warszawą i południem Polski. Sprawdziliśmy, jakie zmiany szykują kolejarze wraz z letnim sezonem.



Jaki środek transportu preferujesz w wakacyjnych podróżach?

Pierwszych roszad w rozkładach kursowania pociągów należy spodziewać się już w niedzielę, 13 czerwca. Kolejarze zamierzają bowiem rozpocząć prace związane z elektryfikacją PKM na linii 248 na odcinku Gdańsk-Brętowo - Gdańsk-Kiełpinek.

- W większości przypadków nastąpią kilku- lub kilkunastominutowe przesunięcia, zaburzony będzie też takt - tłumaczy Sławomir SzlendakSKM Trójmiasto.
Co istotne, prace nie spowodują wyłączenia z rozkładu konkretnych kursów, zmienią się jednak ich godziny. Najważniejsze zmiany dotyczą:

  • Pociągu relacji Gdynia Gł. - Kościerzyna przez Gdańsk-Wrzeszcz, który pojedzie przez stację Gdańsk-Osowa. Pociąg będzie odjeżdżał z Gdyni Głównej o godzinie 7:51 (obecnie o godzinie 7:20).
  • Pociągu relacji Gdynia Główna - Gdańsk-Wrzeszcz przez przystanek Gdańsk-Osowa, który będzie odjeżdżał ze stacji Gdynia Główna o godzinie 11:40 (obecnie odjeżdża o godzinie 12:11).

Prace na tym odcinku linii PKM potrwają do 28 sierpnia.

Od 26 czerwca należy spodziewać się także drobnych zmian w rozkładach na linii SKM. Nie będą one jednak duże - w granicach kilku minut.

Zmiany związane z pociągami sezonowymi



Niezależnie od tego, ze względu na wprowadzenie dodatkowych pociągów sezonowych innych przewoźników, zmianom ulegają rozkłady jazdy pociągów:

  • Relacji Gdańsk-Śródmieście - Lębork, który w dni robocze będzie odjeżdżał 20 minut wcześniej, tj. o 9:40. W jego trasie o 10 pojedzie pociąg rel. Gdańsk-Śródmieście - Wejherowo (dotychczas o 9:40).
  • Relacji Gdańsk-Śródmieście - Lębork, który codziennie będzie odjeżdżał 20 minut wcześniej, tj. o godz. 18. W jego trasie o 18:20 pojedzie pociąg rel. Gdańsk-Śródmieście - Wejherowo (dotychczas o 18).
  • Relacji Lębork - Gdańsk-Śródmieście (dotychczas odjazd z Lęborka 5:58, przyjazd do Gdańska o 7:50) - będzie odjeżdżał o 6:11, w Gdańsku o 8:07. W trasie z Wejherowa pojedzie pociąg rel. Wejherowo - Gdańsk-Śródmieście (dotychczas przyjeżdżał do Gdańska o 8:06).

Utrudnienia związane z pracami w Orłowie



W weekendy 13.06, 19.06-20.06, 26.06-27.06, 3.07-4.07, 10.07-11.07 kontynuowane będą zamknięcia linii SKM ze względu na prace torowe na przystanku Gdynia-Orłowo. W tym czasie obowiązywać będą zastępcze rozkłady jazdy z taktem w ciągu dnia co 30 minut na odcinku Gdańsk-Śródmieście - Wejherowo.

Rozkłady SKM



Poważniejsze zmiany nie są przewidywane w dni robocze (14.06-25.06). Mogą jednak nastąpić niewielkie, jedno- lub kilkuminutowe zmiany w rozkładach jazdy niektórych pociągów.

Dodatkowe pociągi dalekobieżne



Kolejarze planują także uruchomienie dodatkowych, wakacyjnych kursów nad morze. Trasa pomiędzy stolicą a Trójmiastem należy do najpopularniejszych, w wakacyjne weekendy dodatkowo będzie ją obsługiwać pociąg IC Lazur relacji Łódź Fabryczna - Gdynia - Łódź Fabryczna.

Trasa pomiędzy stolicą a Trójmiastem należy do najpopularniejszych, w wakacyjne weekendy dodatkowo będzie ją obsługiwać pociąg IC Lazur relacji Łódź Fabryczna - Gdynia - Łódź Fabryczna. Trasa pomiędzy stolicą a Trójmiastem należy do najpopularniejszych, w wakacyjne weekendy dodatkowo będzie ją obsługiwać pociąg IC Lazur relacji Łódź Fabryczna - Gdynia - Łódź Fabryczna.
Mieszkańcy Podkarpacia zyskają dodatkową możliwość dojazdu do Trójmiasta dzięki wydłużeniu do Przemyśla relacji składu TLK Artus łączącego na co dzień Gdynię z Krakowem.

Do pociągu TLK Artus relacji Gdynia - Przemyśl - Gdynia będzie dołączana grupa wagonów do Jeleniej Góry. Pociąg TLK Rozewie relacji Gdynia - Bielsko-Biała - Gdynia oprócz grupy wagonów bezpośrednich do Jeleniej Góry umożliwi także bezpośredni dojazd do Zwardonia.

Od 26 czerwca wracają bezpośrednie połączenia kolejowe między Gdynią a Zakopanem.

Miejsca

Opinie (56) 1 zablokowana

  • Linia na Hel w sezonie najlepsza, zachowaj odstępy jeszcze :) (5)

    Ale to wina oczywiście PKP i Samorządu, że do dziś to nie jest linia dwutorowa albo chociaż z większą ilością mijanek. Brak elektryfikacji powoduje też, że nie można wrzucić tam większych, pojemniejszych składów SKM. Ciekawe czy będzie też sezonowa linia Lębork-Łeba.

    • 15 7

    • Lębork - Łeba będzie jak co roku w wakacje. :)

      • 2 0

    • A kto by się tym przejmował

      ważne że sprzedaż biletów się zgadza, a że ludzie codziennie stoją bo nie ma miejsc siedziących to trudno

      • 3 1

    • Autochtony z Kuznicy się buntuja (1)

      Poczytaj o tym, nie chcą dwóch torów i elektryfikacji, takie myślenie

      • 5 1

      • I mają rację.

        Linia jest obciążona jedynie 60 dni w roku. To zbyt mało, żeby orać Półwysep kolejnym torem, nie mówiąc o kosztownej elektryfikacji.

        • 3 0

    • Do Łeby od 26.06

      • 0 0

  • kiedy pociągi na północ Gdyni i na plażę w Brzeźnie? (1)

    • 5 1

    • Może od razu do Szwecji?

      • 1 1

  • Do Przemyśla przez Poznań i Wrocław.Brawo PKP.

    Przywrócić nocny w Bieszczady a nie puszczać pociąg dookoła Polski.

    • 9 0

  • Nic nie zastąpi samochodu (3)

    Kolej jest droga, powolna i komunistyczna

    • 3 8

    • To chyba dawno pociągiem nie jechałeś. (1)

      • 4 2

      • Klapa od sedesu już nie opada przy sikaniu?

        • 1 0

    • Wiadomo

      Nie ma to jak w korku w samosmrodzie, co?

      • 2 3

  • Polregio Gdynia-Hel (6)

    Co z tą linią? Te pociągi są tak zatłoczone od rana do wieczora nie tylko w weekendy. Czy ktoś planuje zwiększyć liczbę kursów? Tymi pociągami jeżdżą nie tylko turyści, ale też mieszkańcy miejscowości jeżdżący do pracy, lekarzy. Oni nie znikają na czas lata.

    • 36 2

    • Problem w tym że przepustowość tej linii w sezonie jest już praktycznie wyczerpana. (5)

      Więcej pociągów się tam już nie wciśnie. Ale zamiast szynobusów na wszystkich kursach powinny jeździć wagony piętrowe, to by znacznie poprawiło sytuację.

      • 14 1

      • Niestety, czteropaki Bipa odeszły już na emeryturę, a nowych piętrusów nie ma. (4)

        Świetne piętrusy bombardiera mają jedynie Koleje Mazowieckie, PKP IC ma swój świat i dopiero rozważają takie wagony, a Pol Regio, ani tym bardziej SKM Trójmiasto zwyczajnie nie stać na taki tabor. Bo oprócz nowych wagonów piętrowych należałoby jeszcze zakupić nowe mocne lokomotywy spalinowe, a z tymi niestety jest większy deficyt niż z wagonami.

        • 9 0

        • Polregio ma piętrowe Bohuny. (3)

          • 6 0

          • Było czynnych 16 sztuk bohunów kilka lat temu, w tym czasie bodaj dwa spłonęły (2)

            Podpalenia w stylu gdańskich zabytków... Poza tym to piętrusy na Hel wcale nie są takie idealne - mało drzwi, słaba wymiana podróżnych, brak miejsca na większe bagaże. Do tego strasznie wolne lokomotywy su 42 bo przecież innych też już nie ma. Składy typu dwa razy szt po dwa człony i wagon w środku są tam dużo wygodniejsze i jadą pół godziny szybciej.

            • 2 0

            • Są też dwa razy mniej pojemne od składu zestawionego z wagonów piętrowych.

              • 2 0

            • Pamiętam SU45, SU46 i ST44 na LK213

              • 0 1

  • Pociągi dalekobieżne

    nie zdają egzaminu, bo bilety na nie są droższe. Taniej dojechać do Gdyni i wsiąść w pociąg regionalny Gdynia-Hel. Dlatego ludzie wybierają te pociągi

    • 2 3

  • Hel Gdynia

    Jeszcze trzeba więcej pociągów lub dłuższych pociągów na trasie Gdynia Hel . Długi weekend organizacyjnie był katastrofa. Ludzie w Rumi już nie mogli się wcisnąć nie mówiąc o braku dystansu.

    • 7 1

  • Lazur powinien kursować cały rok jako przedłużenie EIC Neptun bo nie ma dobrego pociągu pod wieczór do Łodzi i z rana z Łodzi do

    • 6 1

  • Na Hel dłuższe składy? Ludzie na tory będą skakać przy wysiadaniu. (1)

    We Władysławowie, Rekowie, Żelistrzewie, Mrzezinie i Swarzewie perony mają 125 metrów długości.

    Najdłuższy i najbardziej pojemny skład mieszczący się na peronie to cztery wagony piętrowe typu Bmnopux (tzw. Bohun), po 340 miejsc w każdym (w tym 132 miejsca siedzące).

    SU42 z czterema Bohunami na haku to razem 1360 pasażerów.

    Kaszubskie Pendolino czyli skład SA137 + 120A + SA137 pomieści razem 738 pasażerów.

    • 4 0

    • wagony piętrowe

      Tylko składy piętrowe są rozwiązaniem na sezonowe obłożenie składów lokalnych na linii helskiej. Nie jest to nic odkrywczego, szkoda tylko, ze co roku pasażerowie mają ten sam problem. Może push/pull piętrowy z lokomotywą spalinową byłby sensownym rozwiązaniem
      na cały rok...etc.

      • 1 1

  • (2)

    Ludzie z Helu do pracy do Gdyni muszą jeździć. Latem ogromne korki i przepełnione pociągi.

    • 6 1

    • nie muszą (1)

      Mogą pracować na Helu

      • 0 1

      • Nie ma pracy w Helu.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane