- 1 Dodatkowy lewoskręt z Armii Krajowej na stałe (76 opinii)
- 2 Zabójstwo na Witominie. "Mieli się pogodzić" (131 opinii)
- 3 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (180 opinii)
- 4 Można spać w lesie pod pewnym warunkiem (81 opinii)
- 5 Z deski SUP do więzienia siup (70 opinii)
- 6 Osiedle i urząd w miejscu spalonej kamienicy (174 opinie)
Dodatkowy lewoskręt z Armii Krajowej zostanie na stałe
Od 21 sierpnia na stałe zostanie wprowadzona możliwość skręcania w lewo z dwóch pasów al. Armii Krajowej w al. Havla. Zdaniem drogowców sprawdziło się rozwiązanie testowo wprowadzone w maju. - Poprawiły się czasy przejazdu i zmniejszyły kolejki aut - słyszymy w GZDiZ.
- O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
- Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Odczyty danych z pętli indukcyjnych (detektorów ruchu wtopionych w asfalt) mierzących ruch na skrzyżowaniu wskazały, że w godzinach szczytu (14-18) wprowadzone zmiany pozwoliły przejechać przez skrzyżowanie 40 proc. więcej pojazdów.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody w automacie między 50 a 60 tys. zł
O 400 aut więcej na godzinę przejeżdża przez skrzyżowanie
Dla przykładu pik komunikacyjny zmierzony w kwietniu wyniósł 1050 pojazdów na godzinę. Z kolei w maju ta liczba wyniosła 1400-1450 pojazdów.
Zanotowane odczyty w ujęciu globalnym dają wynik skrócenia czasu przejazdu na skrzyżowaniu w kierunku obwodnicy o blisko 40 proc. W ślad za tym zmniejszyły się też kolejki pojazdów oczekujących na przejazd przez skrzyżowanie o 32 proc., a liczba zatrzymań na skrzyżowaniu spadła o 22 proc.
Ani jednej kolizji po wprowadzeniu zmiany na skrzyżowaniu
Przypomnijmy, że zmiana w organizacji ruchu na wspomnianym skrzyżowaniu została wprowadzona 10 maja.
- Według danych policyjnych nie odnotowano w tym czasie ani jednej kolizji pojazdów, co więcej - poprawiła się segregacja pojazdów skręcających w lewo. Już w momencie skręcania kierowcy ustawiają się na właściwym dla siebie pasie, jadąc dalej w stronę pętli tramwajowej lub zjeżdżając na osiedla, co zmniejsza efekt "przeplatania się" pojazdów na pasach, upłynniając ruch i zmniejszając ryzyko kolizji - dodaje Patryk Rosiński.
Opinie wybrane
-
55 min
To za mało (1)
Potrzeba wydłużyć jeszcze lewoskręt w Łostowicką od strony obwodnicy, jest miejsce żeby pociągnąć jeszcze z 50m a nawet i 500m
- 28 1
-
48 min
Był taki projekt w BO. Nikt go nie chciał.
- 1 0
-
16 min
Niestety ludzie skręcający w lewo często się ustawiają teraz tylko na prawym pasie
A lewy zostaje cały pusty
Gdyby tak kierowcy poczuli żeby rozłożyć ten ruch na dwa pasy to by miało jakiś ograniczony sens.
Docelowo trzeba puścić estakadę w kierunku obwodnicy- 4 2
-
51 min
Wystarczy nauczyć kierowców
Jak są dwa pasy to korzysta się z dwóch, a nie wszyscy na jednym. Tak jest w wielu miejscach. Są dwa pasy, a kierowcy ustawiają się na jednym
- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.