• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy remont zwiększy w wakacje korki na Trasie Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
3 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Zwężenie już dziś powoduje problemy na drodze. Po zamknięciu drogi w lipcu i sierpniu korki będą potężne. Zwężenie już dziś powoduje problemy na drodze. Po zamknięciu drogi w lipcu i sierpniu korki będą potężne.

Dodatkowa naprawa Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni po tym, jak awarii uległa dylatacja na leśnym odcinku drogi, potrwa trzy miesiące i pochłonie 500 tys. zł. Ruch w lipcu i sierpniu będzie odbywał się na leśnym odcinku zobacz na mapie Gdyni po jednej stronie w dwóch kierunkach, co oznacza potężne korki.



Czy masz plan na ominięcie w wakacje korków na estakadzie?

Organizacja ruchu na fragmencie leśnego odcinka Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni została zmieniona 1 marca. Kierowcy jadący w stronę Gdyni muszą uważać, bowiem jezdnia na dystansie kilkuset metrów została zwężona do jednego pasa. W tym miejscu zaczynają tworzyć się zatory, a konieczność zwalniania powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze.

Niespodziewana awaria

Powodem okazała się być awaria dylatacji, czyli szczeliny w konstrukcji drogi, zapobiegającej jej uszkodzeniom spowodowanym odkształceniami i przeciążeniami. Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapewniali, że naprawa konstrukcji to kwestia kilku tygodni.

Po ekspertyzach przeprowadzonych przez ekspertów z Politechniki Gdańskiej okazało się jednak, że awaria jest na tyle poważna, że konieczna będzie wymiana szczeliny dwa lata po wygaśnięciu pięcioletniej gwarancji. To z kolei oznaczało, że wzrosną koszty, a kierowcy będą musieli uważać w tym miejscu dłużej, niż zapowiadano na początku. Do tego muszą przygotować się na potężne korki.

W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na prace budowlane. Wygrała firma MTM, składając najkorzystniejszą ofertę z trójki chętnych. Zainkasuje od miasta blisko 450 tys. zł. Remont ma potrwać 3 miesiące.

- W pierwszym etapie, który potrwa do końca czerwca, wykonywane będą prace przygotowawcze do przeprowadzenia remontu dylatacji na Trasie Kwiatkowskiego. Drugi etap, obejmujący prace zasadnicze i związane z nimi całkowite zamknięcie obiektu w kierunku do ul. Morskiej, rozpocznie się w lipcu i potrwa do pierwszych dni września. W okresie tym ruch będzie odbywał się drugą jezdnią w obu kierunkach z wykorzystaniem wcześniej wykonanych przelotek pomiędzy jezdniami - opowiada Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Dwa remonty w tym samym czasie

Dodatkowe nerwy kierowców są więc gwarantowane, zwłaszcza że w najbliższych tygodniach w decydującą fazę wejdzie kosztujący 1,7 mln zł remont Estakady Kwiatkowskiego, prowadzony również przez firmę MTM. Jest konieczny, bo - jak pokazują badania - konstrukcja jezdni ulega coraz szybszej dewastacji i trzeba ją wzmacniać.

Harmonogram zakłada rozpoczęcie zasadniczej części prac 9 lipca - po festiwalu Open'er. W ich trakcie część ruchu ma zostać przeniesiona na ul. Janka Wiśniewskiego. Prace w dwóch etapach, w trakcie których będą zamknięte fragmenty estakady w kierunku Obłuża i z powrotem, zaplanowano do 17 listopada.

Taka wizja przeraża mieszkańców i zdumiewa opozycyjnych radnych, dopytujących o możliwość zmiany harmonogramu lub działań urzędników, dających szansę ulżyć zmotoryzowanym w nieuniknionej drogowej gehennie. Teraz w tym samym czasie konieczna będzie naprawa dylatacji, więc korki uderzą ze zdwojoną siłą.

Miasto: Trwają ustalenia z wykonawcą

- Zdajemy sobie sprawę, że prace częściowo pokryją się z lipcowym etapem remontu łącznicy na Estakadzie Kwiatkowskiego, jednak awaria dylatacji - już z definicji rzecz nagła i niespodziewana - wymaga bezzwłocznej naprawy. Konieczny był przetarg, w którym wyłoniony został wykonawca. Dodatkowym, niekorzystnym czasowo czynnikiem, jest konieczność zamówienia samej dylatacji. Jest to element wykonywany zawsze pod indywidualne zamówienie, nie można kupić jej jak części zamiennej do samochodu w sklepie - opowiada Sebastian Drausal.
Miasto tłumaczy, że rozmowy na temat usprawnień ruchu i zastosowania innej technologii prac są cały czas prowadzone, ale konkrety mają być znane za kilka dni.

- Trwają ustalenia pomiędzy wykonawcą remontu łącznic a projektantem, aby prace, które rozpoczną się po przerwie spowodowanej festiwalem Open'er, czyli od 9 lipca, zostały wykonane w innej technologi, która nie będzie wymuszała zwężenia jezdni do jednego pasa. Szczegóły nowej organizacji i nowego harmonogramu znane będą w połowie czerwca - kończy Drausal.

Miejsca

Opinie (152) 2 zablokowane

  • To zwężenie jest od grubo ponad 2 miesięcy to jakie korki niby ? Jeżdżę codziennie i od 2 dni dopiero zaczęły się robić.

    • 2 2

  • Następny Prezydent musi byc z Obluza, Pogórza albo Oksywia !

    Głosujemy nie wg partii, a tego gdzie mieszka i sie odrazu poprawia warunki :)

    • 7 0

  • A kiedy przetarg na tunel na ul. Północnej lub ul. Puckiej?

    Wiadomo, że to nie jest tania sprawa, ale to się po pewnym czasie zwróci!

    • 3 0

  • szkoda slow

    bez wzgledu kto i co bedzie robil, prosze sie przyjrzec jakie bedzie zaangazowanie w czasie remontu..... pon-pt 8.00 -15.00 obsada 2 max 4 pracownikow, weekendy wolne .

    • 3 0

  • hahaha, no idiotyzm - cytuje:

    Trwają ustalenia pomiędzy wykonawcą remontu łącznic a projektantem, aby prace, które rozpoczną się po przerwie spowodowanej festiwalem Open'er, czyli od 9 lipca, zostały wykonane w innej technologi, która nie będzie wymuszała zwężenia jezdni do jednego pasa.

    Moje pytanie brzmi: Jaka to technologia ? Obserwacja przez robotnikow ? BO taka stosuja juz od dawna.

    • 1 0

  • Jak zmarnowac pieniadze na kolej?

    Tak aby zbudowac nitke z niewidomo skad do niewiadomo gdzie, nazwac ja PKM i brak pasazerow argumentowac ze za 20 lat beda tam osiedla. Tylko ze za 10 trzeba bedzie te puste tory remontowac. No ale mozna olac czesc mieszkancow, jak wy to mowicie Aglomeracji, i nielaczyc Pogorza,Obluza,Osywaia z reszta Trojmiasta. Przeciez wiadomo ze nikt by taka koleja nie jezdzil. Co innego na lotnisko. Wszyscy smigaja od 7- 21. Kazdy chce latac.

    • 2 0

  • Przystanek -Terminal portowy

    To naprawdę wstyd , aby ludzie schodzący?Zjeżdzajacy z promu widzieli taką ruinę, brak chodników , oznaczenia którymi można bezpiecznie przejsć na prom czy btc, ludzie pomykaja po zrujnowanych płytach lub po prostu po kamieniach i ziemi z narażeniam życia pomiędzy wielotonowymi ciężarówkami!!!! Strach się bać! Terminal wizytówka gdyni!!!!! Poza tym autobus 150, najszybszy bezpośredni do dworca PKP co prawie pól godziny!

    • 3 0

  • Bartoszewicz startował z Obłuża !

    Czym się odwdzięczył - zaczął likwidować szkoły na Obłużu ! Czy jest w słowniku ludzi kulturalnych epitet na jego działania ?! Reszta problemów go nie obchodzi !!!

    • 1 0

  • Cały okręg twyborczy Bartoszewicza to Obłuże,Pogórze, Oksywie i Babie Doły

    nie tylko Obłuże.

    • 1 0

  • Tylko nowe alternatywne drogi do północnych dzielnic Gdyni.

    Deweloperzy cały czas budują na Oksywiu, Obłużu ,Pogórzu całe osiedla i gdzie się jeszcze da to wstawiają tzw. plomby . W ostatnich latach powstało w północnej części Gdyni kilkadziesiąt bloków i żadnej nowej drogi . Jedyna estakada która jest jeszcze zawalona samochodami jeżdżącymi na nowo powstałe osiedla w Mostach , Mechelinkach , Kosakowie, Pierwoszynie itd,itp. Dlaczego nikt nie myśli o budowie alternatywnej wielopasmowej drodze na tą część Gdyni i nie tylko Gdyni. Przecież wiadomo że przy takim intensywnym budownictwie mieszkaniowym wzrośnie też natężenie ruchu które już teraz jest makabryczne a zanosi się że estakada to będzie remontowana cyklicznie w nieskończoność !!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane