• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Dojazdy to koszmar po wyprowadzce za miasto"

Iwona
14 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (1062)
Przedłużające się remonty na drogach w pobliżu obwodnicy sprawiają, że ekspresówka często się korkuje. Przedłużające się remonty na drogach w pobliżu obwodnicy sprawiają, że ekspresówka często się korkuje.

Że są korki, że trzeba czekać w kolejce, że znowu remont i jakieś utrudnienia na drodze - do tego mieszkańcy Trójmiasta już się przyzwyczaili. Czasem jednak liczba przeszkód na codziennej trasie dojazdowej potrafi zdenerwować nawet największego stoika za kółkiem.
- Żeby było lepiej, to przez chwilę musi być gorzej. Tylko że to "gorzej" trwa coraz dłużej. Kolejne remonty się zaczynają, ale poprzednie nie kończą - zauważa nasza czytelniczka.



Korki podczas dojazdu do Trójmiasta:

Pani Iwona jest gdańszczanką. Od urodzenia, z zameldowania, ale od pewnego czasu - jak pisze - już nie z zamieszkania. Wyprowadziła się pod miasto. Jednak praca, szkoła starszego dziecka i żłobek młodszego nadal znajdują się w Gdańsku. Nie narzeka na dojazdy, przynajmniej do tej pory tak było.

Oto jej spostrzeżenia.

Wiadomo - samochód to nie helikopter, nie jesteśmy też jedynymi ludźmi, którzy rano muszą dojechać do miasta, więc i korki się zdarzają.

Ale...



...to, co się ostatnio dzieje, zwyczajnie przechodzi ludzkie pojęcie. Jedziemy krajową "7", musimy dojechać do Klukowa i na Osową. Ul. BudowlanychMapka zamknięta (tzn. jednokierunkowa) od wielu miesięcy. Przez cały czas trwania budowy - mimo oczywistych postępów - nawet niezbyt uważnie rozglądający się po okolicy kierowca mógł zauważyć, że niewiele się na miejscu działo.

Opóźnienie prac na Budowlanych Opóźnienie prac na Budowlanych "o kilka miesięcy"

Czyja wina?



Wina wykonawcy, bo powoli pracuje? Zamawiającego, bo stworzył taką umowę, a nie inną? Nie mnie oceniać. Efekt jest ten sam - kilkumiesięczne opóźnienie zakończenia inwestycji.

Dzięki temu mamy korki od Leźna do samej obwodnicy. Wjeżdżamy na obwodnicę - niespodzianka, kolejny korek! I znów dzięki opóźnieniu w przebudowie ul. Budowlanych. Bo nie tylko my musimy tę ulicę objechać.

Kolejny etap prac na Kielnieńskiej ruszył 21 czerwca, i potrwa do końca października. Kolejny etap prac na Kielnieńskiej ruszył 21 czerwca, i potrwa do końca października.
Wiem, że nie jesteśmy jedyni. Wdech, wydech. "Jedziemy" dalej. Dojazd do szkoły zajął nam, bagatela, 55 minut! Jadę dalej, w końcu jeszcze muszę dojechać do żłobka. Och, jak wspaniale, nie ma korków! No prawie. Przecież w przebudowie jest ul. KielnieńskaMapka, więc ul. Wodnika Mapkastoi. Uroczo.

Rusza kolejny etap przebudowy Kielnieńskiej Rusza kolejny etap przebudowy Kielnieńskiej

Dzieci odwiezione. To nic, że maluchy zamiast spędzić w samochodzie 20-30 min, musiały w nim być odpowiednio 55 i 70 minut. Teraz już tylko wrócić. Pojechać do pracy - spóźniona, bo korki. Niespodzianka! Dzięki ciągnącej się w nieskończoność przebudowie dojazdu do Majalandu. Cała Osowa aż do ronda przy obwodnicy i Renku stoi!

Majaland: budowa idzie zgodnie z planem, ale przebudowa drogi się ciągnie Majaland: budowa idzie zgodnie z planem, ale przebudowa drogi się ciągnie

I tak dzień w dzień



Nie zrozumcie mnie źle. Doskonale rozumiem, że remonty i przebudowy są potrzebne i konieczne. I żeby było lepiej, to przez chwilę musi być gorzej. Tylko że to "gorzej" trwa coraz dłużej. Kolejne remonty się zaczynają, ale poprzednie nie kończą.


Kto jest winny zaistniałej sytuacji? Chciałoby się rzec, że ktoś, kto zarządza miastem.

Pani prezydent - może czas najwyższy przestać robić sobie piękne zdjęcia na rowerze i przy grze w tenisa (gratuluję kondycji - mój czas na ćwiczenia przeszedł na czas stania w korkach), a zacząć realnie zarządzać miastem? Całym, a nie tylko fragmentami.

Z przykrością stwierdzam, że jest coraz gorzej. I proszę mi wierzyć - bardzo chciałabym móc zostawić samochód na obrzeżach, przesiąść się w komunikację, sprawnie i szybko zawieźć dzieci do placówek i pojechać do pracy. Tylko jak?

Film z lutego 2023

Iwona

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (1062) ponad 10 zablokowanych

  • koszmar dojazdów (1)

    trzeci rok mieszkam na Starogardzkiej, wiedziałam że to jedyna droga dojazdowa z okolicznych południowych osiedli Gdańska jednak nie była to jakaś tragedia dojechać do centrum, bo sa też autobusy a mam ok 6 km do pracy i jakoś to było jednak teraz co się dzieje to koszmar i horror, nie ma szansy w godzinę pokonać 6 km, zmieniam godziny dojazdów na coraz wcześniejsze i niczego to nie zmienia, autobusy sa spóźnione o ok 20 minut i tak sie dzieje każdego dnia, a najgorzej jak coś sie wydarzy na obwodnicy to wtedy juz ogóle jest tragedia, ostatnio był dzień pieszego pasażera z powodu wypadku na obwodnicy. Rower odpada , ze starogardzkiej okropny dojazd po remoncie ulicy zrobili mikro chodnik i nie ma szansy jechać bez stresu.

    • 9 1

    • 6 km rowerem wspomaganym elektrycznie przejeżdża się w ciągu max. 20 minut

      warto zastanowić się nad taką opcją. Im więcej ludzi to zrobi, tym wszystkim będzie lżej. Krótsze kolejki do zmiany świateł, więcej miejsca na parkingach.

      • 0 0

  • Jak sie wyprowadza za.miasto

    To trzeba użyć mózgu i pomyśleć ze dojazdy będą koszmarem a nie narzekać na to po fakcie. Normalnie facepalm

    • 9 9

  • Jakby się projektowalo miasto (3)

    A projektuje np 10-latek w Simsach, to nie byłoby problemów. Jeżeli przychodzi np developer do urzednika i mówi: "potrzebuje zgody na wybudowanie 1000mieszkan w polu, 10km od centrum miasta. Uzbrójcie mi teren, a przekażę, powiedzmy 8mieszkań. Komuś. Nie obchodzi mnie, czy weźmiecie je na rzecz miasta, rozlosujecie miedzy urzednikow, czy przytulicie w swoim gronie". A..icz - "czemu nie?". Pomnóżcie to razy 100 i macie odpowiedz na pytanie, "jak to się stało, że powstało średniej wielkości miasto bez dojazdu, przedszkoli, szkół, sklepów, usług, transportu, czystego powietrza, chodnikow, bezpieczeństwa i innych?". Czy Wy na prawde myślicie, że tak powinno wyglądać miasto?!?!. Czy wy jesteście pop,,eni?! Nie głosujcie na PO!!! Ani na żadnych afiliowanych rzezimieszków. Uwaga, uwaga! Informacja dla Was, drodzy mieszkańcy: Gdańsk nie mając żadnych poważnych konkurentow w promieniu 350km, posiadając nkezwyklej wielkości korzystny PR, ogromne, piękne Główne Miasto (chyba tylko to jeszcze jest kojarzone, jako korzyść ponadprzeciętna dla przyjeżdżających tu inwestorów i turystów), morze bałtyckie i pewnie jeszcze parę innych rzeczy, może wyglądać jak Bangladesz, a nie Monachium?

    • 12 6

    • jak na razie to widać stek przesadnych, malkontenckich stwierdzeń (1)

      • 0 3

      • Nie to fakty i sie zgadzam z opinią!

        • 0 0

    • to teraz powiedz mi jakie gmina ma narzędzia prawne by "odmówić" zabudowy?

      pomijam już to, ze budują Żukowa, Luziny, Kosakowa etc a problem spada na Trójmiasto.

      • 1 0

  • Taka cena wyprowadzka

    Rzecz jasna kazdy chce mieć dom z ogrodem ale mało kto się zastanawia że to nie ma sensu w momencie gdy dzieci mają chodzić do miasta do szkoły, żłobka a mama i tata do pracy. To niewykonalne

    • 11 5

  • zaraz ktoś napisze, że proponuje rower (3)

    Niestety, jeżdżenie autem jest teraz beee. Poprawność polityczna, eko wariactwo itp. Dlatego nikt nawet nie próbuje udawać, że chce zminiejszyć korki w mieście.

    • 5 7

    • yaro, wiesz że kłamiesz, a może nawet uzyskujesz mierzalne korzyści (2)

      Jeśli nie ogarniesz wyobraźnią prostego faktu, że wszyscy promotorzy zrównoważonego systemu mobilności w Gdańsku (a jest takich wielu) wiedzą, że korki w długim okresie może zredukować tylko radykalne postawienie na poprawę warunków ruchu pieszych, rowerzystów oraz użytkowników transportu publicznego (najlepiej szynowego). Wszyscy oni co najmniej, jak napisałeś: udają że chcą zmniejszyć korki. Całe szczęście wielu z nich nie udaje, tylko realizuje konkretne projekty takie jak np. elektryfikacja PKM, budowa bypassu kartuskiego, czy budowa kolejnych odcinków dróg dla rowerów i przejazdów dla nich w pobliżu np. Bramy Wyżynnej. I nie pisz proszę, dyrdymałów, że ta ostatnia inwestycja zwiększyła korki na Okopowej, bo to nie prawda.

      • 4 0

      • prawda boli (1)

        Sformułowanie "wszyscy wiedzą" a potem dziwna nowomowa, oraz "nie ogarniasz prostego faktu" sugeruje, że jako autor wpisu krytykującego utrudnianie ruchu samochodów w mieście jestem osobą zacofaną a może nawet szkodliwą, " uzyskuję mierzalne korzyści". I w dodatku sprzeciwiam się jedynie słusznej drodze do rzekomej poprawy. Był już w Polsce taki system w którym uznawano tylko jedną słuszną prawdę, a wszystkie wypaczenia i odstępstwa były stanowczo potępiane przez stosowne gremia. I jeszcze pytanie. Masz przygotowany tekst i robisz "kopiuj - wklej" dodając z przodu nick autora wpisu? Czy coś modyfikujesz?

        • 0 2

        • Gosciu, z czym ty dyskutujesz

          To się nie udało nigdzie na świecie, żeby zrobić miasto gdzie wszędzie da się dojechać autem. 20 pasmowa, zakorkowana autostrada pod Houston jest najlepszym obrazem porażki. A upolitycznianie roweru i wiązanie go z ekooszolomstwem jest objawem paranoi. Człowieku, to jest tylko pojazd, tylko mniejszy, tańszy, dostępny dla większej liczby użytkowników i szybszy na krótkich dystansach, a nie religia.

          • 3 0

  • Rozlewanie się miasta (3)

    Do tego doprowadziła m.in. prezydentka Dulkiewicz i jej poprzednik. Pozwolili na chaos przestrzenny na przedmieściach, na uzależnienie mieszkańców od samochodów... No cóż, centrum miasta i dzielnice nadmorskie to dekoracja dla "turystów" i "inwestorów", mieszkańców wyflancowano pod obwodnicę przymusem ekonomicznym.

    Rozbudowa dróg nigdy nie likwiduje czy ogranicza korków. Jedynie przesuwa je o parę kilometrów dalej, zachęca do wyprowadzki do "domku za miastem 10 minut od centrum". A potem mamy co mamy - takie listy nieświadomych zależności urbanistycznych czytelniczek

    • 15 3

    • nie no jasne miasto ma nakazywać czy obywatel w nim mieszka czy gdzieś pod miastem (1)

      Czy ty w ogóle zastanawiasz sie nad tym, co piszesz?

      • 1 5

      • " nakazać"? czy stworzyć warunki by mieszkać w centrum!

        jest wielu, którzy uciekli z centrum bo... gminni urzędnicy lokują tam mieszkania socjalne!

        ludzie pracujący muszą uciekać z centrum!

        • 2 0

    • Jestem daleki od bronienia lokalnych politykow

      Ale wytłumacz mi, jaki wpływ ma pani Dulkiewicz na to że gmina Żukowo powiększa się w tempie 600% rocznie

      • 0 2

  • korki

    Duże miasto, dużo ludzi, dużo samochodów to i są korki. Czego się spodziewaliście? Fakt faktem infrastruktura komunikacji miejskiej powinna być lepsza.

    • 3 2

  • (1)

    Brak projektowania urbanistycznego wychodzi coraz bardziej, niekontrolowany rozlew miast kosztuje Polaków miliardy złotych rocznie. Konieczność rozbudowy infrastruktury, dróg, komunikacji miejskiej to tylko garstka kosztów jakie ponosimy. Prócz tego dochodzą problemy z obniżeniem jakosci życia, społeczne, zdrowotne, kumulacji zanieczyszczeń i zwiększonego ruchu i wiele innych. Niestety od 30 lat problem niezauważany, a coraz bardziej destrukcyjny na najbliższe dekady.

    • 11 1

    • Proszę nie szafować takimi sumami bo milion i miliard nie spowodują tysiąckrotnie większego oburzenia a powinno. Ludziom trzeba obrazami jak na tiktoku przekazywać emocje, ile passatów stracili, ile mieszkań, ile domów z ogrodem, np.: każdy Polak miałby o pokój więcej w 5 lat itp.

      • 0 3

  • "Dojazdy to koszmar po wyprowadzce za miasto" (1)

    No tak. A żurek jest kwaśny.

    • 13 6

    • Nocą jest ciemno

      Dziękuje, pozdrawiam.

      • 4 0

  • Ja mieszkam w mieście i też stoję w korkach. Za duzo się dobudowuje w miescie a infrastrutury żadnej.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane