- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Dokończą drogę rowerową przy bulwarze
Droga rowerowa przy bulwarze w Gdyni zaczyna się... dziurą w postaci drogi gruntowej. Wcześniej nie powstała tu normalna ścieżka, bo ten teren należał do Akademii Morskiej. Teraz, po pięciu latach, miasto porozumiało się z uczelnią w sprawie zamiany gruntów, dzięki czemu ścieżka zostanie dokończona.
Problemy własnościowe przeszkodą
Przeszkodą w dokończeniu drogi okazały się sprawy własnościowe. Właścicielem terenu przy Muzeum Marynarki Wojennej była do niedawna Akademia Morska. I trzymała miasto w szachu, negocjując zamianę kilku gruntów i nie chcąc odseparować 40-metrowego odcinka przy bulwarze od całego pakietu.
Władze uczelni deklarowały gotowość do rozmów, ale o większej całości, wskazując, że teren i tak jest przeznaczony na cele publiczne i nie jest naukowcom potrzebny. Miasto z kolei na taką zamianę zgodzić się nie chciało, podtrzymując, że mieszkańcy powinni być zadowoleni, że udało się przede wszystkim odseparować ruch pieszych od rowerowego.
Pat trwał kilka lat, ale w ostatnich dniach został zakończony. Przedstawiciele Gdyni podpisali umowę z uczelnią. Dokument określa szczegóły zamiany gruntów. Miasto przejmie teren łącznie z drogą rowerową, schodami prowadzącymi w górę na ulicę Sędzickiego oraz publicznym szaletem, natomiast uczelnia otrzyma w zamian dwie działki przy ul. Beniowskiego
Umowa umożliwia dokończenie drogi rowerowej. Nawierzchnia bitumiczna, jak przekonują przedstawiciele magistratu, powinna pojawić się w tym miejscu w ciągu pół roku.
Dla biegaczy nic nowego
Przypomnijmy, że nie ma szans na to, by pojawiła się przy bulwarze osobna ścieżka dla biegaczy, o czym informowaliśmy w połowie czerwca. Zdaniem wielu amatorów tego sportu sprawdziłaby się w tym miejscu doskonale. Obecnie pozostaje im rozdeptywanie trawnika wzdłuż drogi rowerowej. Bywa, że niektórzy próbują korzystać także z trasy zarezerwowanej dla cyklistów.
Powodów, dla których nie da się utworzyć ścieżki jest kilka.
- Przede wszystkim, w przypadku przeprowadzenia inwestycji konieczna byłaby ingerencja w infrastrukturę ciągu spacerowego, likwidacja odcinków łączników ścieżki rowerowej i ciągu pieszego, na terenie których znajdują się obecnie np. ławki - wyjaśniał kilka tygodni Jerzy Zając, dyrektor Urzędu Miasta.
Alternatywą byłoby wytyczenie ścieżki, która nie biegłaby w linii prostej, co jednak nie spełnia standardów technicznych.
Miejsca
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2016-07-31 18:03
Inwestycja roku. Panie Prezydencie dziękujemy:)))! (26)
W Gdańsku kilometry dróg rowerowych a u nas??? Śmiać się czy płakać???
- 172 31
-
2016-07-31 18:05
(12)
a u nas jest ponad 100 km drog rowerowych, ale pisowcy sa zbyt glupi by nawet jezdzic na rowerze i o tym wiedziec
- 12 32
-
2016-07-31 18:14
w Gdańsku i Sopocie jakoś SIĘ DA od lat (5)
W Gdyni zawsze był z tym problem
- 32 8
-
2016-07-31 18:17
Jak się komuś chce to szuka sposobu a jak się nie chce to szuka powodu
- 13 6
-
2016-07-31 20:31
(2)
tzn jaki konkretnie masz problem?, bo juz zostales wypunktowany na temat dlugosci dostepnych drog rowerowych. Nie umiesz jezdzic na dwoch kolkach, czy w ogole roweru nie masz ale poprostu pie*dolisz bo lubisz pie*dolic bez sensu jak twoj guru prezes?
- 8 15
-
2016-07-31 23:00
(1)
W Gdyni z drogami rowerowymi są same problemy - np to trochę wstyd że nie da się dojechać ścieżką rowerową nad morze (z dowolnego punktu w centrum, albo choćby dworca, czy portu), albo że z Sopotu do Gdańska biegnie piękna trasa, a nawet jej kilka wariantów, a żeby do Gdyni się dostać co chwilę napotyka się jakieś "dziury".. Daleko nie szukając kilka przerw w trasie na Zwycięstwa, brak przejazdu pomiędzy Piłsudskiego Świętojańską.. Cóż, jak już się wyjedzie z Gdyni to odczuwa się wielką ulgę, że wreszcie nie trzeba kombinować jak jechać, żeby jechać zgodnie z przepisami..
- 21 4
-
2016-08-01 09:04
maruda
- 1 6
-
2016-08-01 16:45
ruski trol rzeźbi
- 0 1
-
2016-07-31 18:29
Trochę naciągane jest wliczanie szlaków rowerowych w Parku Krajobrazowym... (4)
... do sieci komunikacyjnych dróg rowerowych.
Miasto powinno się przyznać, że sytuacja w Gdyni pod tym względem jest kiepska i zaproponować jakieś rozwiązania.
Sytuacja owszem w ostatnich latach odrobinę się poprawiła, lecz nadal jest daleko do ideału.
O pomstę do nieba woła fakt, że z Gdańska do Gdyni nie ma możliwości bezpiecznego i bezkolizyjnego przejazdu rowerem.- 35 3
-
2016-07-31 18:35
Nie da się!
- 15 2
-
2016-07-31 18:41
(2)
tak, gdynia powinna budowac sciezki w sopocie, jeszcze w tunelu albo jako estakade by nie bylo kolizji z drogami dla aut
- 4 13
-
2016-07-31 19:32
Ale troll. Co ma pis do tego??? Tu rządzi Samorządnośc! (1)
- 16 2
-
2016-08-01 00:43
Bo kto nie za PO ten z PiS.Taka ułomność leminga :)
- 4 1
-
2016-07-31 20:09
namalowanych farbą na chodniku?
- 13 2
-
2016-07-31 20:06
(1)
I po co ten sarkazm? Najwyraźniej nie znasz sprawy własności
- 4 8
-
2016-07-31 23:21
Typowa wymówka władz Gdyni. Nie nasz teren, nie ma kasy, nie da się. Żenada.
- 10 0
-
2016-07-31 20:48
terror cyklistów trwa...
- 3 15
-
2016-07-31 21:42
Nie udawaj trollu, że z Gdyni jesteś. (5)
Jak już trywializujesz i obśmiewasz tę sytuację, to chociaż przeczytaj cały artykuł i spróbuj chociaż zrozumieć treść, bo po 3 minutach od wstawienia artykułu mam wrażenie, że nie zrozumiałeś.
Jasno jest napisane, że to Akademia Morska chciała wyciągnąć dla siebie jak najwięcej od miasta i dlatego przez lata był pat w tej sprawie. Więc podaruj sobie swoje sarkazmy i obśmiewanie.- 10 10
-
2016-07-31 23:23
Wyznawca Szczurka w natarciu:) (3)
Przez 5 lat nie dało wam się z nimi dogadać. Jakie to smutne:(.
- 7 6
-
2016-08-01 00:46
(1)
Jakie to dziwne.Wystarczy poczytać was to wiadomo dlaczego nie można się dogadać i tak ładnych kupę lat.Patrząc na Polskę to samo,wszystko się żre jak psy.Czego nie rozumiesz,lub czego nie widzisz?
- 4 5
-
2016-08-01 16:46
to jedna osoba pisze, ten pisowski pajac pewnie
na nic innego go nie stać,
życia nie ma to w internecie pluje- 0 3
-
2016-08-01 16:46
ruski trol nieumęczony
- 0 2
-
2016-08-01 08:33
Stary
Nie serwuj temu trollowi takich trudnych slow,bo mu sie zwoje mozgowe przepala.I tak nie rozumie co czyta.
- 2 3
-
2016-07-31 22:51
ale LOL
- 0 1
-
2016-08-01 08:28
To
jedz do gdanska i nie wracaj.
- 2 5
-
2016-08-01 12:10
Za komuny też ludzie jeździli na rowerach (1)
Dróg rowerowych zero i nikt nie narzekał.
Teraz z wszystkiego robi się problemy.- 1 4
-
2016-08-01 17:03
może dlatego, że kiedyś nie było w Polsce samochodów
hmm?
- 7 0
-
2016-07-31 18:03
Akademia Morska jest bezczelna (11)
po co im działki w tak atrakcyjnym terenie ? Może rektor kupi potem od AM za 10% ceny ? Śmierdzi ta transakcja na kilometr...
- 78 20
-
2016-07-31 19:18
Moze śmierdzi cos u ciebie w domu ?
jak robicie transakcje podejzane, to nie ma się co dziwić.
- 5 8
-
2016-07-31 19:20
Otóż to. (2)
Czy ta szkoła bo akademią zwąc to to trochę na wyrost jest prywatną instytucją,że dyktuje miastu warunki?W takiej sytuacji nie powinno być dyskusji zabrać grunt i tyle.
- 12 5
-
2016-08-01 08:34
To jedyna publiczna placówka u nas s koląca przyszłych oficerów (1)
Inna jest niedaleko, ale prywatna;)
- 2 0
-
2018-01-16 22:50
Szkoląca oficerów dla obcych flot
- 0 0
-
2016-07-31 19:32
Gdynia i wszystko jasne. Gdzie CBA??
- 6 6
-
2016-07-31 20:07
im gruntów jest tak mało że ich "studenci" zajmują autami każdy cm chodnika i zieleniaka przy morskiej
- 5 1
-
2016-07-31 20:12
Polska (3)
i jej biurokracja. Ludzie, przecież ten kawałek ma może z 30m długości. I przez 5 lat dogadywać się w takiej sprawie???? Obie strony jako urzędnicy państwowi powinni zostać dyscyplinarnie wypieprzeni na zbity ryj. I pójść do więzienia za wyrządzanie szkód dobru i majątkowi publicznemu. Pracujecie dla Nas pieniacze więc wywalamy was na zbity pysk. Normalni, myślący ludzie by się w tydzień dogadali. Normalny rektor powiedział by normalnemu prezydentowi miasta = "a macie ten kawałek. Na cholerę szkole kawałek chodnika". A tak 5 lat pitole.....nia i papierologi za kur......a Nasze ciężko zaharowane pieniądze. Won na zbity pysk.
- 12 3
-
2016-07-31 20:17
(2)
Teren uczelni ma status prywatnego i kij Ci do niego. Tak samo jak miasto sobie wymyśli, że puści Ci przez ogródek magistralę centralnego ogrzewania - to albo się dogada albo niech spada na szcz*w, nikt Cię nie zmusi do transakcji czy to dziś czy za 5 lat.
- 4 7
-
2016-08-01 07:11
1. (1)
szkoła jest utrzymywana z moich pieniędzy. 2. Gdzie jest rozsądek??? Po co AM takie poletko chodnika??? W misji dydaktycznej pomoże?
- 1 3
-
2016-08-01 12:13
Ludzie, wbijcie sobie do głowy że subwencja budżetowa to w większości szkół publicznych max 30% budżetu. Tak samo subwencjonujesz np. rolników, bo Polska uparła się, aby dopłacać z własnego budżetu w ramach hektarowych dotacji unijnych. I co, rościsz sobie prawo do zabrania każdego pola? Ma uczelnia pozycję negocjacyjną to ją wykorzystuje, jak miasto sieroty ich sprawa (a raczej fanatycznych wyborców).
- 3 1
-
2018-01-16 22:57
Deweloper kupi i wybuduje bydynki jak Witawa. Plan zagospodarowania zrobiony, tylko go zatwierdzić uchwałą Rady Miasta.
- 1 0
-
2016-07-31 18:06
Kiedy (3)
Hutnicza - Wiśniewskiego (również dla pieszych)
Al. Zwycięstwa przy Wielkopolskiej
???- 92 2
-
2016-07-31 18:35
Nie da się! (2)
- 16 3
-
2016-07-31 21:12
Odpowiedź (1)
Wojtek nie da sie Szczurek
- 9 3
-
2016-08-01 17:04
ruski trol męczy ucho
szczególnie jak sam do siebie gada
- 1 2
-
2016-07-31 18:07
To już teraz strefa prestiżu (3)
pełną gębą. Oby tylko cudaki na chwilowo trendi Electrach mogli tam stanąć i się pokazać przy tym WC
- 26 6
-
2016-07-31 20:24
Co tu wymyśleć, żeby było połączenie wzdłuż plaży Gdyni z Sopotem ? (2)
jest tam klif, ciężka sprawa, ale jak by tak molo wokół klifu dla rowerów ? Znacznie skróciło by to drogę rowerem z Sopotu do Gdyni i odwrotnie, bo teraz najgorsze jest skrzyżowanie Al. Zwycięstwa z Wielkopolską, masakra, czekać kilka minut, w dodatku nie ma przejazdu dla rowerów.
- 11 3
-
2016-08-01 02:53
Co...
...k.wa?!! Mózg jest potrzebny nawet rowerzystom! Molo wokół klifu... No ja pier... nie mam więcej pytań - pewnie jaja rozgniotłeś siodełkiem i teraz pustka rzuciła się na łeb.
- 4 6
-
2016-08-01 08:36
Jest park w kolibkach, on jest poęknym łącznikiem z Sopotem
- 5 3
-
2016-07-31 18:11
(5)
Brak ścieżek w wielu miejscach moim zdaniem to raczej problem niedasizmu naszych władz a nie kwestie własnościowe
- 55 6
-
2016-07-31 18:36
Lepiej kasę przepuścić na propagandę. (1)
Szczurek są środki na te cele w UE . Dlaczego nie korzystamy????
- 15 1
-
2016-08-01 17:05
ruski trol się mnoży
- 0 2
-
2016-07-31 21:44
Masz jasno napisane, że Akademia Morska odpowiedzialna za 5 lat przestoju. Chciała coś dla siebie wyciągnąć. (2)
- 4 6
-
2016-08-01 08:37
A moze nie chciała oddać za "frajer"? (1)
- 3 0
-
2018-01-16 23:00
Działki na Beniowskiego to około 0,5 ha. Bmc Invest już się cieszy.
- 0 0
-
2016-07-31 18:14
(1)
Hmmm wymiana schodów i chodnika na dwie działki w sąsiedztwie działem które akademia chce sprzedać deweloperom? Dobry deal!
- 53 2
-
2016-07-31 18:27
opinia
Tym powinien się zająć prokurator.
Pan doktor prawa nie może mówić, że nie wie, co to jest niegospodarność.- 12 2
-
2016-07-31 18:15
Gdynia i tak jest jedynym miastem w Europie, gdzie droga rowerowa wiedzie po schodach (12)
wstyd
- 71 13
-
2016-07-31 18:43
Szczurek do końca kadencji 839 dni! (2)
- 15 8
-
2016-07-31 21:41
A potem wybierzemy go jeszcze raz
I jeszcze raz, i jeszcze raz. Aż do zasłużonej emerytury. Brawa dla naszego Pana Prezydenta. Wbrew malkontentom zawsze do przodu. Wielką sztuką jest przez tyle lat budować miasto, pomimo krytyki wiecznych narzekaczy - a nie myli się ten, co nic nie robi.
- 7 9
-
2016-08-01 08:37
Tjaaaaa a potem/ zamiast to kogo?
- 0 1
-
2016-07-31 19:13
Bo Gdynia to nowoczesne miasto z morza i marzeń i ma innowacyjne rozwiązania
- 8 4
-
2016-07-31 19:25
niby gdzie? (5)
- 3 3
-
2016-07-31 19:50
(4)
Im chodzi o ten fragment na granicy Gdyni i Sopotu, gdzie Karnowski miał w głębokim poważaniu udział w projekcie (trzeba by było zbudować estakadę po stronie sopockiej analogicznej do kładki nad wąwozem w Orłowie).
- 5 8
-
2016-07-31 20:08
(3)
Niby gdzie ? Od mola w Orłowie w stronę Sopotu jest ścieżka około kilometra, do sopockiej brakuje kilkaset metrów, jak więc estakada ?
- 6 3
-
2016-07-31 20:24
(2)
Jeżdżę tak 5 dni w tygodniu i za cholerę nie wiem, o jakich kilkuset metrach braku mówisz. Abstrahując od ścieżki wzdłuż ciągu głównego, na terenie gdyńskim są dwie odnogi ścieżki "leśnej" - jedna skręca właśnie w kierunku tego ciągu głównego i tam tuż przed Sopotem łączy się z tym ciągiem, a druga odbija do potoku i po stronie gdyńskiej prowadzi szczytem rąbitnej wydmy. A że wydmy z ziemią nie zrównasz, bo to a) debilizm b) zostało wykluczone przez Urząd Morski, możesz zrobić płynne zejście estakadowe już na terenie Sopotu (coby zniwelować różnicę wysokości) albo wciskać schody.
- 11 2
-
2016-08-01 22:54
(1)
https://www.google.pl/maps/@54.467361,18.5618942,216m/data=!3m1!1e3
- 0 1
-
2016-08-01 23:12
ścieżka dalej leci górą wzniesienia przez park kolibkowski
rozumiem, że 2 niezależne połączenia to mało i koniecznie trzeba robić trzecie równoległe?
- 0 0
-
2016-07-31 20:00
Bydgoszcz, Warszawa, Kalisz... - wstyd to mieć taką orientację w temacie. Nic dziwnego, że PISlamiści wygrywają, ich wyznawcy wierzą w każdy niesprawdzony i rozpowszechiony bzdet
- 6 6
-
2016-07-31 21:57
''...w Europie''???. Gdzie???. Hyba w Europa Wschodnia!.
Bo do prawdziwa Europa jeszcze daleeeekooo...
- 1 0
-
2016-07-31 18:15
brak opini tow.Stępy ! - (1)
- 37 7
-
2016-08-01 10:18
trzeba zrobić debatę, projekt, badania wizualizację, ankietę, badania, zapytać nawet kosmitów co oni na to.
- 5 0
-
2016-07-31 18:26
Szczurek - do dymisji! (7)
- 57 25
-
2016-07-31 18:43
I to natychmiast! Chcemy rozwoju! (5)
- 15 5
-
2016-07-31 18:54
Nie da się ;) (4)
- 12 6
-
2016-07-31 19:38
(3)
horala na krola, kaczynski na boga, belkot niech zostanie przydupasem
- 12 4
-
2016-07-31 19:50
W prawie 250 tysięcznym mieście musi być ktoś rozsądny nie z samokliki ani nie pisor (2)
- 14 1
-
2016-07-31 20:33
to moze ten od korwina co to mial problemy edukacyjne?
- 4 3
-
2016-07-31 21:46
Na pewno nie jest to zatroskany obywatel pełniący rolę internetowego trolla w komentarzach na trójmiasto.pl
- 2 4
-
2016-08-01 17:06
ruski trol w najlepszej formi
musiał coś zeżreć pokątnie, że ma tyle siły
- 0 1
-
2016-07-31 18:27
(14)
Moze niech oddzielą trasę rowerową od pieszych ?
Ludzie włażą rowerzystom pod koła, rowerzysta nie wyhamuje, uderzy i piesi mają tyle do powiedzenia jakby ślepi byli ze weszli na ścieżkę rowerową...
Swoją drogą ciekawe czy redakcja usunie moj komentarz jak zwykle czy nie ...- 56 9
-
2016-07-31 21:58
Jako pierwsze proponuję odseparować rowerzystów od chodników (2)
Osobną sprawą jest "geniusz", który na końcu bulwaru postawił na trasie dla pieszych barierki, a dla tzw. cyklistów utworzył w ten sposób autostradę. Powinno być odwrotnie - to rowerzysta ma zwalniać przed przejściem, a nie pieszy labiryntami przemykać przez przejście.
Również w tunelu na Wzgórzu powinny powstać na podjazdach dla wózków bariery by amatorzy 2 pedałów nie jeździli tunelem (co jest sprzeczne z prawem)- 4 12
-
2016-07-31 22:29
popatrz pan, tak samo powinni na przejsciach dla pieszych zrobic (1)
zeby samochody slalomami jezdzily, bo pieszy ma pierwszenstwo
- 16 1
-
2016-08-01 18:30
jakoś przed przejściem dla pieszych przez jezdnię nikt nie stawia barierek - wystarczą pasy lub sygnalizacja
dla pedalarzy to abstrakcja więc trzeba pieszych separować labiryntem barierek
- 1 2
-
2016-07-31 22:13
Teraz nie usóniemy, ale trzeba wiedzieć co pisać a co nie.
tym razem pżymkniemy oko, ale nalerzy ówarzać.
- 3 2
-
2016-08-01 02:03
Rowery won (3)
Was na tych gownach wszedzie jest pelno. Zwroci sie takiemu uwage I oburzony wielce. I wiekszosci to wasza wina koedy dochodzi do wypadku. Bo nie miesci sie wam w glowach ze ktos was nie widzial
- 3 13
-
2016-08-01 05:46
(2)
Chyba mówisz o pieszych :)
Bo jeżeli pieszy lezie jak ciołek po trasie rowerowej, i zostanie zachaczony przez rowerzystę, to drze papę jakby ze skory został obdarty. Ale ze nie ma racji - tego juz nie pamięta..- 9 3
-
2016-08-01 18:27
bo większości rowerzystów siodełko uciska mózg - dlatego "zaCHaczają" pieszych (1)
Chodniki są dla pieszych !!!
Ew. mogą po nich poruszać się rowerami rodzice z dziećmi do lat 10-ciu pamiętając o bezwzględnym pierwszeństwie pieszych. Reszta won na ulice i ścieżki.- 1 2
-
2016-08-01 23:14
przedmówca pisze wyraźnie o DDR, ale ZAG zakończył edukację w zakresie czytania ze zrozumieniem nim ją zaczął
- 0 0
-
2016-08-01 08:17
Rowery (1)
Nie dalej jak wczoraj na bulwarze w Gdyni. Ścieżka rowerowa a nie niej pełno pieszych , jak się zasygnalizowało, że jedzie rower to w odpowiedzi obrażona mina i krytyczne uwagi. Niestety tu przydała by sie straż miejska.
- 7 1
-
2016-08-01 18:28
pewnie SM zajęta jest gonieniem pedalarzy z chodników 10. Lutego i Świętojańskiej
lub ostawiają tunel na Wzgórzu
- 0 0
-
2016-08-01 08:25
Ot, typowy karierowicz.
Wytatuuj sobie na czole:
- mam rower,
- mam auto,
- inne dobra, które posiadasz.
Tam gdzie są piesi, zwolnij i jedź ostrożnie.- 4 6
-
2016-08-01 09:59
i co - redakcja nie usunęła i co dalej? zatkało kakało? (1)
- 0 3
-
2016-08-02 15:16
Tak, pozytywnie,
Przy innym artykule, gdzie krytykowałem właścicieli galerii metropolia - komentarze były notorycznie usuwane- 0 0
-
2018-09-06 15:08
Ścieżka rowerowa na Bulwarze.
Może tak rowerzyści korzystali, by ze swoich ścieżek,a nie z promenady na Bulwarze,gdzie spacerują piesi z dziećmi.
Pieski obowiązkowo na smyczy chyba powinny być prowadzone .Nie biegają gdzie chcą i straszą ptactwo oraz dzieci.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.