• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Doraźne remonty torów na Stogi

Krzysztof Koprowski
21 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Trasa na Stogi, a szczególnie rejon Mostu Siennickiego, to obecnie najbardziej wyeksploatowane torowisko w Gdańsku. Trasa na Stogi, a szczególnie rejon Mostu Siennickiego, to obecnie najbardziej wyeksploatowane torowisko w Gdańsku.

Najbliższy weekend dla mieszkańców Stogów oraz Przeróbki będzie wiązać się z utrudnieniami w ruchu tramwajów. Przyczyną jest naprawa warstwy asfaltu pod wiaduktami kolejowymi w ciągu ul. Lenartowicza. Niestety, nie udało się znaleźć chętnego na remont torów w rejonie Mostu Siennickiego.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Prace w obrębie wiaduktów kolejowych zobacz na mapie Gdańska będą wykonywane już w najbliższy weekend - w sobotę i niedzielę (22 - 23 października). Będą one polegać na wymianie asfaltu w obrębie wcześniej doraźnie naprawionego odcinka szyn. Z tego powodu zostanie wstrzymany ruch tramwajowy od pętli Przeróbka do Stogów. Na pętli Przeróbka będą zawracać tramwaje 3 i 8, natomiast pasażerowie udający się w dalszą podróż będą przesiadać się na autobusową linię zastępczą T8.

Autobusy ze Stogów w kierunku Przeróbki pojadą wzdłuż trasy tramwajowej, tj. Stogi Plaża - Nowotna - Stryjewskiego - Budzysza - Lenartowicza - Przeróbka. W przeciwnym kierunku będą poruszać się trasą: Przeróbka - Lenartowicza - łącznik mostu wantowego - Sienna - Stryjewskiego - Nowotna - Stogi Plaża. Przystanki T8 będą zlokalizowane na wysokości przystanków tramwajowych, obowiązywać będą też przystanki linii 111.

- Oczywiście, bilet jednoprzejazdowy skasowany w tramwajach linii 3 lub 8 zachowuje swoją ważność w autobusach linii T8 i odwrotnie - przypomina Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.

Jeszcze kilka dni temu planowano wymienić również kilka metrów szyn na jednym z najbardziej wyeksploatowanych fragmentów torowiska - w rejonie Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił w tym celu przetarg na wymianę ok. 86 metrów toru.

- Niestety nie zgłosił się żaden chętny do wykonania tych prac. Powtórzymy przetarg do końca bieżącego miesiąca. Chcemy przeprowadzić naprawę torów jeszcze w tym roku - zapewnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Będzie to jednak jedyna inwestycja w najbliższym czasie na tej trasie tramwajowej. Miasto zamierza wpisać całkowity remont torowiska w kierunku Przeróbki i Stogów do kolejnej, czwartej edycji Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (obecnie realizowany jest trzeci etap).

- Realizacja GPKM IV będzie możliwa dopiero w następnej perspektywie finansowania, czyli w latach 2014-2020. Chcemy, by inwestycja obejmowała jak największy zakres prac - oprócz torów, także drogę, chodniki czy małą infrastrukturę - dodaje Magdalena Kuczyńska z biura prasowego urzędu miejskiego.

Opinie (80) 1 zablokowana

  • Tylko w Gdańsku?

    "Trasa na Stogi, a szczególnie rejon Mostu Siennickiego, to obecnie najbardziej wyeksploatowane torowisko w Gdańsku.". Ja bym raczej powiedział, że ... w całej Polsce! Wczoraj tamtędy przejeżdżałem. Nic tylko fotki porobić i porozsyłać do "wszystkich świętych". No ale co mają Ci ludzie zrobić. W końcu nikt ze "święcie nam panujących" tam nie mieszka to po co robić remont.

    • 13 1

  • Brak lini Stogi-Chełm ... (2)

    Chełm - stogi

    • 4 6

    • Brak linii Stogi-Wrzeszcz. Linia Stogi-Chełm byłaby pozbawiona sensu.

      • 4 1

    • jest powód

      tramwaje, które daja rade podjechac na Chełm nie nadaja sie na torowiska w kierunku Stogów, dlatego brak linii

      • 0 0

  • Solaris2524

    Według mnie mogli by same torowisko na moście przebudować bo to jest teraz najważniejsze a nie jakaś wymiana asfalciku....

    • 3 1

  • (2)

    Naprawdę w UM Gdańsk myślą, że te torowisko wytrzyma jeszcze dziewięć lat? Na jakim świecie oni żyją?

    • 13 1

    • jak to w jakim?? oderwanym od rzeczywistości ;-)

      • 4 0

    • Niemal co noc na Moście Siennickim spawane są tory .

      Albo wymienia się odcinek powiedzmy około 2 metrów . I tak w koło Macieja . Ciekawi mnie tylko jedno - jakie są koszty tych doraźnych partanin i ile one będą kosztowały do momentu jak zamkną ten odcinek trasy i porządnie go odbudują ? Te koszty w/g mojej opinii są ogromne i na taką partaninę nas stać ?

      • 3 0

  • remonty torów a drogi niech sie walą.

    • 1 0

  • Tylko klaskać

    brawoo brawo brawo tylko ze tak w strone Stogów są najgorsze tory w tramwajowe juz dawno nie remontowane ani nic a we wrzeszczu co chwile czy tam Jelitkowo a czym my gorsi jestesmy no czym????!!!!

    • 9 0

  • Po prostu cud!

    Wreszcie sobie przypomniało, że na wyspie Stogi mieszkają ludzie! Coś nieprawdopodobnego, tym bardziej że do wyborów jeszcze trzy lata.

    • 11 1

  • cóz, nowy plan finansowy :) więc będzie albo nie będzie

    jak nie bedzie to torowisko trzeba będzie zamknąć. ludzie uciekajcie z przeróbki. za 3 lata powstanie dwutorowa linia kolejowa do portu. 240 pociągów na dobę z prędkością 100 km na godzine. wasze domy będa same chodzić po ulicy. tak na dobrą sprawę ludzie powinni być wysiedleni z przeróbki ze względu na ekologię. to powinien być teren przemysłowy jeżeli zdecydowano o rozwoju portu płn. plaża na stogach też pewnie ustąpi przed pirsami. :/ a ludzie tu gremialnie głosują na PO. czegoś są zadowoleni z tego syfu.

    • 0 0

  • ale to będzie

    jedna szyna o długości 86 metrów, czy dwie szyny po 43 metry ?? i czy to będzie jeden odcinek, czy np w kilku miejscach to podzielili ?? a znając realia to po wymianie i tak będzie kilku cm brakować i tramwaj w tym miejscu będzie podskakiwał.....

    • 2 1

  • ten pseudo remont to na zamknięcie ust mieszkanców Stogów...że

    niby coś się dzieje i coś robią :((( przykre to ale prawdziwe

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane