- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (187 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (95 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (253 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Drewniany podest w zalewanym tunelu do SKM. Mieli naprawić, ogłosili upadłość
Tunel zabezpieczono drewnianym podestem.
Zalewany tunel do SKM Śródmieście został zabezpieczony drewnianym podestem, a usterka miała zostać usunięta przez wykonawcę do końca stycznia. Sęk w tym, że firma, która była zobowiązana do wykonania usługi... ogłosiła upadłość. Teraz Gdański Zarząd Dróg i Zieleni musi szukać zastępstwa nie tylko do rozebrania "posadzki", ale także wykonania niezbędnych ekspertyz.
Wówczas problem był na tyle duży, że przejście przez gigantyczną kałużę suchą stopą możliwe było tylko dzięki temu, że "zbudowano" prowizoryczne przejście z palet.
Minęły kolejne lata i temat wrócił. Czytelnicy informowali nas, że w tunelu - przynajmniej od strony ul. Toruńskiej - znowu stoi woda. Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni znaleźli doraźne rozwiązanie.
By zabezpieczyć przejście przed wilgocią ułożono tymczasowy, drewniany podest. Wykonawca miał usunąć usterkę, by "mokry problem" więcej do tunelu nie wróci.
Sprawa się jednak skomplikowała.
- Wykonawca nie wykonał w wyznaczonym terminie napraw gwarancyjnych. Nie podjął działań związanych z identyfikacją przyczyn i nie przedstawił technologii naprawy. Wykonawca - firma PartnerBud S.A obecnie jest w upadłości - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Urzędnicy będą teraz musieli szukać zastępstwa, czyli firmy, która wykona prace zgodnie z obowiązującymi procedurami gwarancyjnymi.
To nie jedyny kłopot.
- Zlecenie napraw poprzedzone zostanie wykonaniem dokumentacji technicznej, wyjaśniającej przyczynę oraz wskazującej sposób naprawy nieprawidłowości i jej koszt. Planowane jest w najbliższym czasie podpisanie umowy na powyższe opracowanie z wyłonionym w drodze postępowania wykonawcą dokumentacji - mówi Magdalena Kiljan.
Otwartym pytaniem pozostaje koszt takiej usługi: zanim nie zostanie znaleziony wykonawca i nie zostaną przeprowadzone ekspertyzy, trudno go oszacować.
Miejsca
Opinie (269) ponad 20 zablokowanych
-
2023-04-24 10:28
Tak to jest z najtanszymi ofertami
- 3 4
-
2023-04-24 10:33
Rozumiem że w momencie gdy budowano SKM Śródmieście... (2)
... to nie było w Polsce czegoś takiego jak deszcze. Pojawiły się dopiero potem i stąd konieczność przebudowy przejścia?
- 10 0
-
2023-04-24 13:51
wtedy było tu ściernisko, a teraz jest San...
- 0 0
-
2023-04-24 19:09
Przystanek nie przecieka.
Woda stoi w miejskim tunelu.
- 0 0
-
2023-04-24 10:46
Kto wybiera takie firmy (3)
Brak słów
- 5 2
-
2023-04-24 10:57
Jak to kto? Urząd miasta!
Ma być po taniości albo ma wygrać syn szwagra kogoś z urzędu z firmą krzak.
- 2 1
-
2023-04-24 11:07
urzednicy
z UM
- 1 1
-
2023-04-24 13:37
Takie mamy prawo,
a prawo to Rząd ustanawia.
- 0 2
-
2023-04-24 10:56
Ha, ha, ha!!!
Serdeczności!
- 7 0
-
2023-04-24 10:57
(2)
Tam powinno być przejście naziemne a nie tunel. Nie byłoby tych problemów.
- 1 8
-
2023-04-24 11:14
Pani to tak w ogóle, wie o czym pisze?
Przecież obok jest przejście naziemne
- 4 0
-
2023-04-24 13:52
od razu teleport!
- 0 1
-
2023-04-24 11:06
może tak rydwanem (1)
ludzi przez tą wodę przewozić ?? Taką mam koncepcję......
- 9 1
-
2023-04-24 18:37
Nie zapomnij aby w tym rydwanie zainstalowano falę do odbijania. Przewożenie bez odbijania sie nie liczy
- 0 0
-
2023-04-24 11:08
Patologia
- 8 0
-
2023-04-24 11:08
Polska robota
Klasyczna polska robota...
- 3 6
-
2023-04-24 11:17
Na portalu miejskim też o tym piszą?
- 2 0
-
2023-04-24 11:18
Teraz rozumiem modę na przejścia naziemne (1)
Bo obecni włodarze nie potrafią podziemnych przejść budować, nie są wstanie
A przejście naziemne - trochę asfaltu, trochę białej farby i gotowe!- 4 1
-
2023-04-24 13:53
w Gdyni to przynajmniej wiedzą jak robic przejścia
majac do dyspozycji tylko wiadro białej farby.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.