• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: wizualizacje trasy. Uwagi do projektu do 10 grudnia

Patryk Szczerba
29 listopada 2023, godz. 14:30 
Opinie (136)
  • Odcinek 1 - wariant 1A.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.

Na trzech spotkaniach mieszkańcy mogli poznać założenia projektu Drogi Czerwonej. Projektanci i przedstawiciele GDDKiA odpowiadali na pytania i wątpliwości. Do 10 grudnia można składać uwagi do inwestycji, której budowa pierwszego etapu ma ruszyć w 2029 r., a skończyć się trzy lata później.



Czy projekt Drogi Czerwonej zostanie utrzymany przez przyszły rząd?

Przypomnijmy: tydzień temu projektanci z firm Mosty Katowice przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Zobacz pokazaną przez projektantów prezentację z Drogi Czerwonej



Materiały udostępnione przez projektantów są na stronie internetowej drogaczerwona.pl w zakładce Galeria.


Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r. Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r.

Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.

  • Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka



  • Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
  • Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
  • Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
  • Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
  • Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
  • Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
  • Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
  • Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
  • Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
  • Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.




Na spotkaniach zaprezentowano różne brane pod uwagę warianty Drogi Czerwonej dla każdego z odcinków. Wybór konkretnych do realizacji poprzedza analizy związane z kosztami i geologią.

W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.

Informacje na specjalnej stronie, uwagi do 10 grudnia



Kolejne spotkania odbyły się w czwartek i piątek. Po ich zakończeniu projektanci czekają na uwagi od mieszkańców. Dopiero po ich analizie będą wybierane konkretne rozwiązania do dalszej pracy.

Swoje uwagi do 10 grudnia można wysyłać na adres biuro@mostykatowice.pl

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Mam nadzieję, że droga czerwona NIGDY nie powstanie w Gdańsku. (3)

    W Gdyni też nie. Najlepiej jej w ogóle nie zaczynać. Wtedy my, gdańscy działkowcy możemy spać spokojnie. Nasze działki pozostaną nasze! I to się najbardziej liczy. Cała reszta jest nieistotna, Szroty tym bardziej.

    • 2 19

    • A miała powstać w Gdańsku? (2)

      Pierwsze słyszę.

      • 0 1

      • Tak, dlatego masz tunele w galerii przy Wrzeszczu.

        • 0 0

      • "czerwona" to kryptonim ciagu komunikacyjnego rownoleglego do Zwyciestwa,

        Niepodleglosci i Morskiej. Z zalozenia, po przeciwnej stronie do obecnie istniejacego ciagu komunikacyjnego. Mial sie on ciagnac przez cale Trojmiasto.
        Na skutek "gry sil" i polityki faktow dokonanych w Gdansku, realizacja stoi pod wielkim znakiem zapytania.

        • 0 0

  • Nie będzie czerwonej , bo POtrzebna jest

    berlin-moskwa. Teraz będziecie mogli decydować o zabiciu muchy w kiblu.

    • 8 1

  • Duppa

    Gdynianin nie chcą tej drogi , nie chcą żadnych dróg i inwestycji, chcą tylko Wojtka i nic więcej

    • 5 2

  • W tym projekcie jest prędkość do projektowania 70km/h

    To wielki sukces, puścić taki ruch drogą o takich parametrach.

    • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Po co ta droga? (11)

    Zbudowano już dziesiątki torów w Gdyni więc teraz trzeba przerzucić cały transport z portu na tory. Po to chyba były zbudowane bo jeżeli nie to po co zabrano duży teren pod te tory w centrum miasta (pomiędzy Polską a Jana z Kolna. Cały transport z portu na torach a wtedy ulice będą dla mieszkańców.

    • 39 46

    • nie zbudowano a reanimowano... (7)

      W ksztalcie sprzed stu lat.

      A wszystko wisi na prowizorycznym, jednotorowym i kolizyjnym z Hutnicza polaczeniu w Chyloni.

      Fajnie ze to zrobiono, ale jeszcze duzo jest do zrobienia. A w infrastrukturze najwazniejsze jest planowanie i konsekwencja dzialania. W Gdyni konsekwentne byly jedynie zaniechania. A propozycja realizacji etapu pierwszego "czerwonej" w blisko dziesiec lat to wlasnie kunktatorskie zaniechanie.

      • 13 2

      • dokładnie. "Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki."

        w zasadzie nie jest przesądzone, że cokolwiek będzie realizowane. oni chcą _zacząć_ projektować za cztery i pół roku.

        • 4 0

      • Jakiej Hutniczej? (3)

        Nic nie wisi na żadnej Hutniczej, tor przez Hutniczą jest drugorzędnym połączeniem. Port wisi na wygodnym, bezkolizyjnym wjeździe za Gdynią Główną pod torami SKM. Zresztą już Główną zmodernizowano wcześniej tak, żeby pociągi towarowe nie jeździły przy krawędziach peronowych. A teraz układ torowy w porcie gruntownie zmodernizowano do najwyższych standardów z istotną poprawą przepustowości, z nowymi wiaduktami kolejowymi na czele. Dzięki korektom układu torowego zapewniono też rezerwę terenową pod Drogę Czerwoną, np. przy ulicy Polskiej. To, czego ewidentnie teraz będzie brakować, to modernizacja i elektryfikacja węglówki na pomorskim odcinku, odkładana z roku na rok. Na terenie samej Gdyni PLK jak na razie działa z głową. Planowane cztery tory do Wejherowa to też full opcja, na bogato.

        • 2 2

        • ktore wymaga rozformowywania skladow (2)

          I zmiany czola.

          Nie jest wiec wygodna.
          Dlatego powstala ta prowizorka i jest eksploatowana.

          Takie byly uwarunkowania, gdy Gdyna powstawala. Obecnie to calkowity anachronizm i powazne ograniczenie sprawnosci dzialania.

          Zwrocili na to uwage Niemcy i majac inne uwarunkowania, zaczeli budowac podejscie od zachodu. Niewiele jednak udalo zrobic w trakcie wojny a pozniej nikt nie rozumial takiej potrzeby

          Dobrze jest, jak jest. Przewrocilo sie? Niech lezy...

          • 1 2

          • Bez przesady (1)

            Zmiana czoła to żaden problem i normalka na grupach towarowych i dotyczy tylko pociągów jadących do wschodniej części portu. A do czasu budowy Portu Zewnętrznego można łącznicę przez Hutniczą przebudować. Teraz i tak nie byli skoordynowani z planowanym ruchem osobowym do Kosakowa, itp. Ten temat na spokojnie może poczekać, bo od reszty układu torowego jest właściwie niezależny.

            • 0 0

            • szklanka zawsze jest w polowie pusta

              Lub pelna... ;)

              Jest to normalka, gdy sie w tym siedzi i to robi. Staje sie to sensem dzialania. Z boku, gdy liczy sie czas, juz tak normalnie to nie wyglada.

              Port powinien miec podejscie od zachodu i wydajna "zawijke" od wschodu. Tym bardziej, ze dziala tam regularne wahadlo produktow naftowych, gdzie deklarowane jest nawet 6 skladow po 30 wagonow dziennie. Dorzuc plany polaczen pasazerskich (choc lepiej aby zostaly poprowadzone wzdluz Wisniewskiego... Tego tez nie wzieto pod uwage podczas rewitalizacji).

              To nie jest na kiedys.

              • 0 0

      • Nie tylko tym w Chyloni.

        • 0 0

      • kolizyjny przejazd na hutniczej

        Tam albo powinno się puścić auta dołem pod torami albo góra by odblokować ten przejazd i umożliwić przejezdność drogi. W chwili gdy rogatki się zamykają n tej drodze robi się gigantyczny korek

        • 0 0

    • odc.1154 po co?! (1)

      Po co nam port? po co nam droga? po co fabryka?
      przecież w hamburgu som ..

      • 12 6

      • Nie marnuj tlenu. My wydamy kasę, a Chińczycy będą na tym zarabiać...

        • 0 0

    • Po czy żyjesz

      Po co najlepiej nic nie robi

      • 2 0

  • Najważniejsze przedłużenie obwodnicy z tunelem w Chylonii pod torami i do estakady

    Reszta nie ma sensu budować, bo już istnieje

    • 2 2

  • Super wieści

    Za 9 lat to jeszcze wszystko może się zdarzyć. Tempo inwestycji zajefiste droga 9 km budowana 9 lat.

    • 2 0

  • Tyle będziemy czekali na tą droge ile lat rządził pis. To szmat czasu.

    • 0 2

  • Niech oni ukończą najpierw bieżące rzeczy

    Np. Hallera wygrała kilka lat temu w budżecie obywatelskim, a dopiero została wyremontowana w 1/3. W Gdyni też się znajdą rzeczy pilniejsze

    • 0 2

  • Tylko zrobcie zjazd na Kosakowo!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane