• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska: potrzebna, ale kosztowna

TN
6 września 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Do użytku oddano Drogę Gdyńską, fragment Drogi Różowej łączący ulice Kielecką i Stryjską. Pierwszych stu kierowców, którzy przejechali tą drogą otrzymało specjalne certyfikaty.

- Droga Gdyńska to najważniejszy element realizowanego od czterech lat programu drogowego - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Oznacza ona niezwykłą zmianę w układzie komunikacyjnym naszego miasta, jakości i komforcie życia mieszkańców. To też większe szansę na rozwój, przyciąganie inwestorów, pobudzenie gospodarki. Dla gdynian połączenie komunikacyjne południowych i północnych dzielnic wiązało się wyłącznie z aleją Zwycięstwa. Dziś mamy już nową możliwość, skracamy to połączenie o około 15 minut.

Budowa Drogi Gdyńskiej, obejmująca węzeł Franciszki Cegielskiej, węzeł Macieja Brzeskiego i łączące je dwie dwupasmowe jezdnie, kosztowała miasto 64 miliony złotych. Pieniądze na ten cel wyasygnowano wyłącznie ze środków budżetowych Gdyni, a dokładnie z miejskich obligacji.

- Ta droga niewątpliwie jest miastu potrzebna - mówi Jarosław Duszewski, radny Gdyni i kandydat na prezydenta tego miasta. - Nie sztuką jest jednak budować za własne pieniądze. Sztuką było i jest zdobyć środki pomocowe z Unii, czego obecne władze Gdyni wyraźnie nie potrafią, a co udało się przecież w wielu innych miastach. Gdynia buduje, ale ciekawe na ile jeszcze starczy pieniędzy. Już teraz zadłużenie miasta sięga 300 milionów złotych. Droga Gdyńska jest potrzebna, ale jest za droga, gdyż została wybudowana za nasze, gdyńskie pieniądze. Powstaje też pytanie, czy otwieranie tej drogi dzisiaj, niedługo przed wyborami, nie jest zwyczajną "kiełbasą wyborczą".
Głos WybrzeżaTN

Opinie (67)

  • Do poprzedniej wypowiedzi

    Za pieniadze UE zbudowano brakujacy odcinek Estakady Kwiatkowskiego i dokladnie wyremontowano to, co juz bylo. Moze to wyczerpalo dostepna pule z UE? Remont trwal kilka lat, a pracowali codziennie od switu do zmierzchu.

    • 0 0

  • Szczurek obudzil sie na koniec kadencji wybudowal 1 km drogi i wielka afera niektórzy marudza na Gdansk to niech zobaczza jak teraz wyglada Slowackiego trsa w-z czy ulica Obr. Westerplatte w oliwie nie wspomne o moscie wantowym bo przy nim gdynskie inwestycje wzbudzaja jedynie smiech politowania nie zmienia to faktu ze Duszewski jest idiota

    • 0 0

  • Miaziu

    Tak się zastanów dobrze czy te inwestycje w Gdańsku są przemyślane i wykonane do końca . Wykonanie leśnego odcinka Słowackiego poprawiło jedynie sytuację w rejonie skrzyżowania na Niedźwiedniku. Odpowiedz mi na pytanie czemu to nie " dojechano " z tym odcinkiem do obwodnicy , przecież to rzut beretem. Kilka lat wcześniej remontowano wiadukt (właściwie stawiano nowy ) przez obwodnicę na Słowackiego , to powiedz mi czemu go nie poszerzono jak było wiadomo że cała ta ulica ma być poszerzana. A teraz co się robi na Słowackiego - NIC. Trasa W-Z miła trasa nie powiem i nawet szybko zbudowana ale tam też nic więcej się nie dzieje a cały ruch z tej trasy jest ustawiany w kolejce do Hipka Oszołom na Kartuskiej. Most Wantowy jest oczywiście piękny ale jak się na niego patrzy to serce się kraja że po nim nikt nie jeździ. Taki Most trzeba było postawić pod koniec innych inwestycji drogowych doprowadzających ruch do niego. A tak jest wydana kupa forsy która się nie amortyzuje. Gdańszczanie więcej pokory nie chwalcie się tym co jest totalnym bublem drogowym i finansowym. Na temat drogi różowej się na razie nie wypowiadam ponieważ jej nie widziałem.

    • 0 0

  • durna pało

    naprawdeś durna, bo nie pojmujesz, że wiadukty nad obwodnicą to działka państwa i pieniadze na te inwestycje daje GDDPiA, natomiast drogi typu Słowackiego, W-Z, czy Różowa są finansowane z kasy miejskiej i łaczyć tych inwestycji nie można nijak. Acha, droga Różowa również prowadzi donikąd, bo ul. Łużycka to dopiero pewien etap całości

    • 0 0

  • A ha, zrozomiałem...

    To znaczy że jak dyrekcja generalna postawi wiadukt w szczerym polu to miasta i gminy mają drogi do nich budować chociaż miały by po 100 km objazdu ? Czy miasto nie moglo się skontaktować z Generalną Dyrekcją Dróg i wprowadzić pewnych zmian i czy nie można tego współfinansować ?

    • 0 0

  • ps

    A jeżeli chodzi o szczegóły to Słowackiego jest drogą krajową nr 1 po zmianie z krajowej siódemki

    • 0 0

  • Do Tolka

    Z tym, ze dzieki nawet temu krótkiemu odcinkowi "Drogi Różowej" jeździ się znacznie szybciej i bez korków aż do Redłowa. Ruch jest tam znaczny, i to nie do Geant'a, tylko przelotowy z Redłowa przez węzeł Cegielskiej na Śląską. Według mnie i moich doświadczeń drogowych ukończona droga różowa to najskuteczniejsza (obok ukończenia Kwiatkowskiego) inwestycja rozładowująca korki w Gdyni.
    Jeśli to faktycznie droga do nikąd, to dlaczego tyle ludzi nią jeździ?

    • 0 0

  • zgadzam się

    jednak dopiero po ukończeniu całego zadania tzn. po przedłużeniu Różowej do Wielkopolskiej będzie ona alternatywą wobec Al.Zwyciestwa. Durna Pało zrozum, że dróg których koszt przekracza praktycznie budżet gmin nie buduje się jednym ciągiem. W tej chwili są ustalane miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego rejonów węzłów Matarnia i Karczemki. Dopiero po ich uchwaleniu miasto w porozumieniu z GDDPiA weźmie się za realizację Słowackiego od górnej granicy lasu do ul. Budowlanych(wraz z całą infrastrukturą wezła Matarnia) Sprawa W-Z wygląda troche trudniej, bowiem droga ma przebiegać przez tereny nieco bardziej zabudowane, a ich wykup to niestety spore nakłady finansowe. Mogę cię jednak zapewnić że w 2003 r. obydwie inwestycje ruszą

    • 0 0

  • Mam tylko nadzieję..

    że mnie nie pocieszasz i że te inwestycje ruszą
    Ale co do planów to chyba coś mnie bajerzysz bo te plany chyba są dawno narysowane.
    Co do finansowania to niech Generalna Dyrekcja się weźmie do roboty na krajowej 7 czyli drodze do Żukowa i 1 czyli Słowackiego . Po wprowadzeniu winiet okaże się że miasto wyłorzyło forsę a my będziemy płacić nawet za dojazd do naszego własnego lotniska.

    • 0 0

  • pamietajmy ze takie inwestycje robi sie etapami
    a nasi obywatele zawsze sa niezadowoleni
    o slowackiego mowiono od kilkudzisieciu lat wreszcie
    zaczeto cos robic to oczywiscie marudzenie ze nie zrobionoa w calosci ze do obwodnicy spokojnie za rok czy 2
    Slowackiego dojdzie do obwodnicy
    ludzie poczytajcie troche o planach o okresach realizacji
    czasami ma wrazenie ze spora czesc ludzi z tego forum to stare zrzedliwe baby
    choc mam nadzieje ze tak nie jest

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane