• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączą dwie części dzielnicy wyjątkową ścieżką

Patryk Szczerba
4 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (91)
  • Nowa ścieżka ma być gotowa do końca roku, o ile szybko uda się wyłonić wykonawcę prac budowlanych.
  • Nowa ścieżka ma być gotowa do końca roku, o ile szybko uda się wyłonić wykonawcę prac budowlanych.
  • Nowa ścieżka ma być gotowa do końca roku, o ile szybko uda się wyłonić wykonawcę prac budowlanych.

Ścieżka dla pieszych z zamocowanym nad nią systemem oświetleniowym połączy dwie części Oksywia. Do 11 stycznia trwa przetarg na wybór wykonawcy. Prace mają potrwać do końca 2023 r.



Przypomnijmy: Oksywie to jedna z tych dzielnic Gdyni, które od 2017 r. przechodzą rewitalizację. Jednym z jej etapów ma być połączenie górnej i dolnej części dzielnicy.

Do tej pory dla wielu mieszkańców barierą jest bowiem oddzielający je las. Połączeniem ma być 350-metrowy skrót pomiędzy ul. ŻeglarzyMapka a planowaną ul. Nową ZielonąMapka. W 2020 r. ogłoszono konkurs architektoniczny na wymyślenie przebiegu ścieżki, konstrukcję połączenia, ale też zagospodarowanie terenu wokół niego.

Ścieżka łącząca Oksywie Górne i Dolne będzie meandrowała na zaznaczonym na niebiesko terenie. Ścieżka łącząca Oksywie Górne i Dolne będzie meandrowała na zaznaczonym na niebiesko terenie.
Wygrała pracownia projektowa Kaja Pobereżny. Trafiło do niej 20 tys. zł i zaproszenie do opracowania dokumentacji projektowej, niezbędnej do realizacji części inwestycji.

Architekci pokazali, jak połączyć górne i dolne Oksywie Architekci pokazali, jak połączyć górne i dolne Oksywie

Dokumentację projektową przygotowała ostatecznie inna pracownia.

Nowa trasa na Oksywiu: jaki przebieg?



- Ścieżka będzie wiodła przez las i powstanie w miejscu, z którego mieszkańcy przez cały czas korzystają, jest tam więc naturalny przydept, który zamienimy w ciąg pieszy, dostępny dla osób z niepełnosprawnościami czy ograniczoną mobilnością. Dodatkowo, aby poprawić bezpieczeństwo, ścieżka zostanie oświetlona - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przebieg trasy zaprojektowano, wykorzystując istniejące ścieżki i uwzględniając układ wysokościowy terenu oraz istniejący drzewostan. Projekt zakłada rozdzielenie ścieżki na dwie przeplatające się trasy: trasę główną tzw. "na skróty" oraz ścieżkę "meandrową". Trasa główna zostanie wybudowana wzdłuż istniejącego przydeptu.

W miejscach o największym nachyleniu będzie wyposażona w schody, natomiast trasa meandrująca bez schodów ma być tak zbudowana, by mogli się po niej po ruszać wszyscy - także niepełnosprawni.

Oświetlenie nad ścieżką łączącą Oksywie



Warto podkreślić, że wzdłuż trasy pojawią się przystanki do odpoczynku, a w górnej części niewielki plac rekreacyjny ze stołami piknikowymi.

Główna trasa ciągu pieszego zostanie oświetlona. Projekt zakłada, że system oświetleniowy będzie zamocowany nad ścieżką.

Na wybór wykonawcy poczekamy do 11 stycznia.

Ścieżka ma być gotowa do końca 2023 r.

Miejsca

Opinie (91) 3 zablokowane

  • Las Oksywiu niedługo zniknie (1)

    Ekipa rządząca Gdyni pozbywa się coraz szybciej drzew i zieleni... W Planie Przestrzennym jest wycięcie tego lasu w 40% oczywiście pod zabudowy dla deweloperów...
    Miasto ma coraz mniej mieszkańców a oni wycinają lasy by budować nowe bloki...
    Szczurek WON !

    • 17 0

    • Robią to dla deweloperów.

      Poprzednia afera korupcyjna z wycinką lasu została zamieciona pod dywan.
      W Gdyni rządzi układ.

      • 5 0

  • Ej, a nie lepiej zostawić "naturalny przydept" jak to nazwał Nasz Najbardziej Innowacyjny Wiceprezydent?

    las to las i po co go na siłę "cywilizować?
    No chyba że trzeba wydać kasę z LIS bo kończy się projekt UE?

    BTW jak się zaraz skończą fundusze UE, KPO itp to co będzie się działo w Gdyni? Sama deweloperka?

    • 10 1

  • Takie atrakcje to super sprawa

    Bardzo ułatwajo komunikację i warto wydać kasę, połączmy wszystkie dzielnice

    • 1 5

  • Kolejna afera

    Robią za publiczne pieniądze infrastrukturę dla deweloperów!

    W Gdyni to norma.

    • 7 1

  • Bzdury

    Kompletnie bezsensowne wydawanie kasy na połączenie w tym miejscu. Istotniejsze byłoby połączenie dzielnicy między Bosmańską (Alzacka itp.) a Grudzińskiego (Śmidowicza) . Teren oznakowany jako wojskowy,a i tak regularnie wszyscy tam chodzą + syf niewyobrażalny. Wystarczy kilka latarni, CCTV i już by było lepiej. Utwardzone dukty, krawężniki,ławki itd. w lesie są niepotrzebne.

    • 13 2

  • Senator Kogut ukradł pieniądze dla niepełnosprawnych

    I pił z kolasa mi ostro ,gdzie były służby

    • 4 1

  • Od 2 tygodni mieli przebudowywać Chwarznieńską na Chwarzno Wiczlino.

    Zostało im (MTM lub Strabag) niespełna 32 tygodnie do zakończenia inwestycji, a łopaty jeszcze nie wbili. Tak wyglądają inwestycje w Gdyni.

    • 6 0

  • Ścieżka dla odważnych (1)

    Tam na Żeglarzy są jeszcze te bloki w których czas zatrzymał się na latach 70-tych?

    • 7 0

    • tak,i te same rzygi na ścianach

      • 3 0

  • W Gdyni nawet ścieżka z oświetleniem jest "wyjątkowa".

    Wyjątkowa strefa relaksu z asfaltu, wyjątkowy park centralny z betonu, wyjątkowe hamaki bez hamaków...

    Gdynia mistrzem Gdyni!

    • 8 0

  • Koniecznie monitoring !

    Koniecznie monitoring !

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane