• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga w Kujawsko-Pomorskiem ułatwi dojazd do Trójmiasta

bra
24 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (146)
Od środy kierowcy będą mogli przyspieszyć na odcinku Nowe Marzy - Świecie Południe, gdzie zdjęte zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h. Od środy kierowcy będą mogli przyspieszyć na odcinku Nowe Marzy - Świecie Południe, gdzie zdjęte zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h.

Drogowcy udostępnili w pełni ważny odcinek trasy S5. To ułatwi podróżowanie z Trójmiasta do Bydgoszczy i dalej Poznania oraz Wrocławia.



Jak często robisz autem dłuższe trasy po Polsce?

Regularnie i często opisujemy budowy dróg, które powstają w pobliżu Trójmiasta. Śledzimy postępy prac na Trasie Kaszubskiej oraz przygotowania do budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

A przecież mieszkańcy Trójmiasta podróżują też do innych dużych miast i z zainteresowaniem śledzą, co dzieje się na innych ekspresówkach w kraju.

Dojazd do Poznania był zmorą



Wydaje się to dziwne, ale przez lata tak duże aglomeracje jak Trójmiasto i Poznań nie miały dogodnego połączenia drogowego. Jazda do stolicy Wielkopolski była dla kierowców utrapieniem.

Od pewnego czasu ten stan rzeczy ulegał znacznej poprawie, a to wszystko za sprawą kolejnych etapów budowy trasy S5, która łączy Wrocław, Poznań oraz Bydgoszcz, a za sprawą autostrady A1, także Trójmiasto.

Nowe odcinki dróg do i z Trójmiasta Nowe odcinki dróg do i z Trójmiasta

Trasa 2x2, ale prędkość do 80 km/h



Zaawansowanie prac pozwoliło na otwarcie odcinka Gruczno - Trzeciewiec w pełnym przekroju 2x2. Zaawansowanie prac pozwoliło na otwarcie odcinka Gruczno - Trzeciewiec w pełnym przekroju 2x2.
Brakującym ogniwem na całej trasie Trójmiasto - Wrocław był odcinek między węzłem Nowe Marzy na A1 a węzłem Bydgoszcz Północ, a konkretniej 15-kilometrowy fragment pomiędzy Grucznem a Trzeciewcem. Był on udostępniony do ruchu, ale w ograniczonym zakresie.

Obecnie prace są tam na ukończeniu. To pozwoliło w piątek, 21 października, na udostępnienie drogi w przekroju 2x2. Jednak na razie wciąż obowiązywać tam będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h.

Od środy kolejne zmiany na S5



Z kolei w środę, 26 października, bydgoski oddział GDDKiA planuje wdrożenie stałej organizacji ruchu na odcinku Nowe Marzy - Świecie Południe. Dzięki temu zniesione zostanie ograniczenie do 80 km/h.

Budowa S5 w samym województwie kujawsko-pomorskim kosztowała ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł.
bra

Opinie (146) 9 zablokowanych

  • 80 km/h

    Jakie 80 km/h, tam cisną ile fabryka daje!!!

    • 8 2

  • Jechalam tydzień temu oznakowanie do kitu.Przed remontem było czytelne a teraz nie bardzo.

    • 1 16

  • (21)

    Teraz będzie potrzeba pieniędzy na utrzymanie tych pięknych dróg. Jak Unia się nas pozbędzie ( bo np założą Nowa Unie bis , bez durnej Polski i Węgier) to będzie jak wcześniej - dziury i manota

    • 132 200

    • Sam jestes durny (6)

      Razem z ta swoją unia która na nas nakłada kary za co2 jednocześnie otwierając w Niemczech kolejne kopalnie.

      • 50 46

      • Przygadał kocioł garnkowi.. (5)

        Bo te niedobre Niemcy mają za co budować te kopalnie, bo dostali kasę na odbudowę gospodarki po pandemii a tacy Polacy jak ty, wciąż z kolan wstają i się tylko w kółko za siebie oglądają.

        • 22 12

        • "bo dostali kasę na odbudowę gospodarki po pandemii" (1)

          haha Raczej sami sobie pierwsi wyplacili :)

          • 24 11

          • Jedna cholera,

            bo te pieniądze już pracują na niemiecką gospodarkę! a u nas NIE!!!

            • 18 7

        • dostali kasę naiwniaku ? (1)

          mówisz o kredycie który trzeba spłacać a nie o mitycznej kasie z UE za darmo. PS jak tam 200 mld euro które Niemcy przeznaczyły na pomoc swojej gospodarce, uderza to konkurencyjność na rynku, gdzie oszołomy z PE ? Jakoś protestów nie słychać że 90% kasy na pomoc biorą Niemcy i Francja.

          • 12 2

          • No co ty wypisujesz?

            • 0 3

        • haha kasę na odbudowę gospodarki po pandemii jakim id..tą ciężkim trzeba być by w te brednie wierzyć te wasze odbudowy po pandemii to drukowana kasa rolowany dług kolejne biliony wirtualnego zadłużenia za które realnie będziecie płacic wy bando id.,tów i wasze pra pra pra wnuki wywołali sztuczną pandemię opartą o testy wyciągnięte z d.. py i rozbuchaną nakarmioną miiliardami propagandową ściemę a teraz ratują to co sami zniszczyli

          • 3 2

    • po counii taki ga*on jak ty?

      • 11 2

    • Weź tabletki

      • 10 3

    • jak ci polska nie (1)

      pasuje to droga wolna co to za obrażanie swojego kraju

      • 26 21

      • Polska z małej litery ?

        • 8 4

    • składka Polski do UE to 6,5 mld euro rocznie (6)

      i ciągle rośnie. Koszt budowy 1km autostrady to jakieś 10 mln euro, czyli możemy rocznie budować 650 km nowych autostrad, zamiast płacić haracz do Brukseli. Utrzymanie jest znacznie tańsze, zwłaszcza, że są odcinki płatne.

      • 22 26

      • Tak tyle już dołozyleś (5)

        A ile już zabrali. Ale już niedługo. A potem tylko cyrylicą się nauczyć i wsio budiet haraszo

        • 10 14

        • O! Tak, Tusk został nazwany "Naszym człowiekiem w Warszawie" przez wpywową rosyjską gazetę (2)

          A on nawet nie zaprzeczył i nazwał Putina "naszym człowiekiem w Moskwie". Wszystko jest w necie. Tusk wszystkim by wszedł w .... i Niemcom i Rosjanom.

          • 18 10

          • No właśnie (1)

            Nie należy nikomu nigdzie wchodzić. Należy na wszystkich się obrazić, ze wszystkimi skłócić. Niepotrzebne nam jakieś KPO. Władza się przecież wyżywi. Najważniejsze, że nie damy sobą pomiatać. 7 lat wstawania z kolan zobowiązuje.

            • 2 6

            • KPO to ściema damy wam kasę na kredyt na 35 lat jak doj..biecie podatkami w kierowców wydłużycie wiek emerytalny zaakceptujecie adopcję dzieci przez homo i aborcję do chwili urodzenia jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do niewypłaacenia ani centa jeśli tak sobie uznamy tak mniej więcej wygląda wasze KPO umówmy się Pis i PO to zdrajcy polskiego narodu grający do jednej bramki z globalistyczną banksterską kamarylą obojętnie czy jest w USA czy w Brukseli

              • 4 1

        • powinniśmy być w UE do puki nam się to opłaca a nie za wszelką cenę (1)

          szczególnie, że obecna unia ma nie wiele wspólnego z EWG. Zamiast zająć się gospodarką czepiają się w tematy, które ich nie dotyczą i które nie były objęte żadnymi traktatami. Obecna UE to tylko przybudówka do tworzenia potęgi gospodarczej Niemiec, albo raczej 4Rzeszy i widać to na każdym kroku od lat. Kryzys migracyjny, postępujące lewactwo i mówienie o prawach np do wjazdu na teren UE imigrantów z poza UE hmm znam Francję i Niemcy doskonale i z roku na rok te kraje zmieniają się na niekorzyść dla tubylców.

          • 8 1

          • Polska też się tak zmienia tylko podmianka narodu następuje na sierotki wojenne z Ukrainy w wypasionych suvach plan jest dla wszystkich ten sam tylko wykonanie zależy od lokalnych czynników. POlacy nie chcieli ahmedów to mają myhołów i tak i tak wyszło na to co chcieli i co wdrażają globaliści rozgrywają was jak dzieci

            • 2 1

    • Ale pier do lisz

      • 14 3

    • Polska juzwyprzedziłą Portugalię w stopniu rozwoju, nastepna będzie Hiszpania

      Teraz tylko wprowadzić EURO i gospdarka stanie, tak jak stanęła w innych krajach. To, że to Polska potrzebuje EU jest mitem. Jest odwrotnie. Zresztą jak widać - kasy z UE nie dostajemy i nie ma końca świata. Przestaniemy wpłacać do UE skłądkę, to będą pieniądze na inwestycje i to my będziemy decydować, co jest dobre dla Polski a nie Faszystowskie Niemcy.

      • 16 13

    • Przestań oglądac TVN bo ci w główce mocno buzuje

      Najwspanialszym prezentem od UE dla Polski było by wypisanie nas z tej paczki złodziejskiej , biorą składki a to co nam się należy blokują z byle powodu, weszli na nasz rynek z olbrzymimi sieciami handlowymi i nie płacą nam podatków ( takie umowy podpisali POprzednicy), ograbiąją nasze państwo z każdej strony . Jesteśmy chłopcem do bicia i państwem II kategorii w zakresie przysługujących nam praw, pouczają nas na każdym kroku ,kiedy sami nie stosują się do demokracji o której mają tyle do powiedzenia

      • 3 0

  • Nareszcie!

    Do Bydgoszzzzczy będę jeździł, a tu nie będę kupował!

    • 11 4

  • Gdyby nie Unia, to ta droga powstałaby dopiero w 2030r. (5)

    "Budowa S5 w samym województwie kujawsko-pomorskim kosztowała ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł."
    Czyli Polska wydała na tą budowę 1.6 mld PLN przez ostatnie 6 lat. Gdybyśmy mieli tą drogę budować samodzielnie, to powstawałby ona kolejne kilka lat.
    .. wniosek z tego taki: jeżeli nie zmieni się rząd i środki z Unii pozostaną zamrożone dzięki działaniom głównie Pana Ziobro i jego kolegów, za aprobatą Pana Kaczyńskiego, to tego typu inwestycje odsuną się w czasie o kolejne 6-10 lat.

    • 16 31

    • Dulkiewicz miała rację, że nie macie pojęcia skąd biora się podatki itd (3)

      wiesz jaki udział jest naszej składki?

      • 11 5

      • nasza składka w czasie budowy tej drogi wynosiła 4.5 mld EUR/rok. A fundusze z UE na infrastrukturę wynosiły 17 mld EUR/rok (2)

        Jeżeli chcesz tu zaś głosić rządową propagandę a nie matematyczne wyliczenia, to pisz dalej. Kto umie liczyć, ten liczy, kto chce słuchać slajdów rządowych, ten słucha. Ten pierwszy jest znacznie mądrzejszy, ten drugi za to znacznie bardziej zadowolony z tego bagna, które mamy obecnie w kraju i z faktu, że jesteśmy pokłóceni ze wszystkimi sąsiadami a największym sojusznikiem jaki nam pozostał, jest proputinowski Orban.

        • 5 13

        • Matematyku (1)

          Wylicz jeszcze wartość dostępu UE do polskiego rynku finansów, handlu, usług itp.
          "Rzuć" tymi miliardami...

          • 10 1

          • Niematematyku... dostęp do rynku działa w dwie strony. Polskie firmy w tym czasie exportowały jak szalone.

            Nasza żywność, meble, miedź, podzespoły do aut były i są tak popularne w Europie tylko dlatego, że jesteśmy w Unii i nie było ceł oraz był dostęp do rynków zbytu. Bilans handlowy Polski z UE jest niemal wyrównany, przy czym z korzyścią dla Polski. Mamy w 2021 1 miliard EUR nadwyżki eksportu nad importem z UE. Tak więc owszem.. mamy.. ale zysk z dostępu do rynku UE, plus środki z funduszy spójności.
            W UK ekonomiści już wiedzą, że będą mieli mocny spadek PKB w ciągu kolejnych 5-10 lat, bo wyszli z Unii i teraz każdy podzespół do auta montowanego w UK najpierw jedzie i cli się dwa tygodnie, a potem to auto, jeżeli ma być sprzedane w UE, kosztuje niemal 30% drożej niż przez Brexitem. Export się im załamał, banki wyjeżdżają.. ale dumni Anglicy wstali z kolan... i zaczynają ustawiać się po zasiłki. Na ciężarówkach w UK nie ma komu jeździć, bo okazało się, że ludzie wolą pracować na kontynencie za podobne stawki i bez zbędnych komplikacji prawnych.
            Ale dalej słuchaj naszego rządu w kwestii, jaka to Unia jest zła, niemiecka i w ogóle faszyści, co chcą polskie dzieci w Odrze topić. A w międzyczasie pomyśl że Ukraina była i jest biedna, bo właśnie dostępu do Unii nie miała, mimo iż miała większy PKB od Polski w latach 90tych i lepszą sytuację surowcową i społeczną.
            Wierz w rządowe slajdy i wizję rządową przekazywaną w TVP dalej.. wierz... to będą Polskę pokazywać palcami, ze słowami: Patrzcie, taki piękny kraj, i tak się rozwijał.. a potem nagle zgłupieli tam w Polsce chyba.
            Pogoniliśmy komunistów... a pozwalamy by rządził obecnie pan emeryt, bez rodziny, bez znajomości świata, bez wiedzy ekonomicznej, bez rodziny, bez bezinteresownych przyjaciół, którego jedynym towarzyszem w życiu jest kot, żyjący w odziedziczonej po rodzicach willi po powstańcach, która to powstańcom została zajęta przez komunistów w PRLu i oddana rodzinie Prezesa? Za jakie zasługi? Serio chcesz mi powiedzieć, że wierzysz leserowi, który ani jednego dnia nie przepracował na normalnym stanowisku pracy?

            • 3 11

    • Podziekujmy po i tuskowi

      Którzy na nas tak donosili do Unii przez co teraz płacimy gigantyczne kary.

      • 9 2

  • To chyba najbardziej opozniona budowa w Polsce

    • 17 5

  • Jeszcze więcej przyjezdnych...jupi.... :(

    • 4 11

  • czy... ? (7)

    Czy A2 na odcinku wspólnym z S5 jest płatna ?

    • 1 1

    • nie

      • 2 0

    • A 2 - bezpłatna (1)

      A 2 na tym wspólnym odcinku z S 5 jest gratis - tylko tam jest gęsto od samochodów i póki co te 2 pasy nie wystarczają .

      • 3 0

      • S5 A2 S11 obwodnica Poznania ma już 3 pasy w każdym kierunku

        • 1 0

    • Nie

      Nie bo to obwodnica Poznania

      • 2 0

    • nie jest darmowa na tym odcinku wraz z fragmentem obwodnicy Poznania (A2 S5 S11) (1)

      • 1 1

      • Czyli płatna... szkoda

        • 0 0

    • Nie

      • 0 0

  • Jazda do stolicy Wielkopolski była dla kierowców utrapieniem (2)

    I takim powinna była pozostać. Należy stawiać na kolej.

    • 10 35

    • potem dziwią się skąd tyle aut w mieście i dlaczego Obwodnica zakorkowana itd...

      • 4 1

    • Tak

      Tak , na kolej, a nie na lotniska bez samolotów zwłaszcza.

      • 1 0

  • Dlaczego w artykule nie ma nic o wieloletnich opoznieniach i zmianach wykonawcow przy budowie S5? (1)

    Najbardziej opozniona inwestycja drogowa w Polsce

    • 7 4

    • Po co to ma być w artykule skoro o wszystkim już wiesz ??

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane