• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa zamiast miejsc postojowych. Zmiany przy hali w Gdyni

Patryk Szczerba
6 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Ruszyły prace związane z wyznaczeniem dwukierunkowej drogi rowerowej na ul. Jana z Kolna na odcinku od placu KaszubskiegoMapka do ul. Janka WiśniewskiegoMapka w Gdyni. Droga będzie gotowa za kilkanaście dni. Rowerzyści pojadą lewą stroną, na której do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.



W jaki sposób jeździsz rowerem po centrum Gdyni?

Ul. Jana z Kolna pomiędzy pl. Kaszubskim i Janka Wiśniewskiego łączy Śródmieście Gdyni z dworcem PKP. Ma trzy pasy na całej długości.

Przejście przy hali pomaga pieszym



Blisko rok temu, na wysokości hal targowych, pojawiło się przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. To efekt starań mieszkańców o stworzenie miejsca do bezpiecznego przekraczania ulicy dla robiących zakupy i idących do przystanków autobusowych.

O tym, że droga rowerowa powstaje, informują komunikaty na drzewach. O tym, że droga rowerowa powstaje, informują komunikaty na drzewach.
Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła Przy hali w Gdyni powstało nowe przejście. Przed świętami zaczną działać światła

Lewy pas wcześniej był lewoskrętem oraz miejscami postojowymi dla samochodów, które jednak znikną. Trwają bowiem prace nad wyznaczeniem drogi rowerowej, dzięki której pas zajmą rowerzyści. Będą mogli jechać w obydwu kierunkach pomiędzy pl. Kaszubskim i ul. Janka Wiśniewskiego.

Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe

Droga będzie poprowadzona też przy hali targowej. Droga będzie poprowadzona też przy hali targowej.

Droga rowerowa pomoże cyklistom



- Od ruchu samochodowego rowerzyści będą odseparowani za pomocą słupków i separatorów. Zadbaliśmy o to, żeby ich kolorystyka była stonowana. Najbardziej nierówne fragmenty jezdni, po koleinach od parkujących samochodów, zyskały już nową równą nawierzchnię - informuje Jakub Furkal, oficer rowerowy w Gdyni.


Droga rowerowa ma zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom do tej pory stroniącym od jazdy ulicą w tym miejscu. Będzie też alternatywą dla wybudowanej niedawno i mocno zatłoczonej drogi wzdłuż ul. 10 Lutego.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz
09:37 11 PAźDZIERNIKA 22

Gdynia dramat w centrum (48 opinii)

Kto jest odpowiedzialny za zabranie kolejnych miejsc parkingowych w Gdyni? Dlaczego miasto nie pyta sieni zdanie mieszkańców???

Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.

Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni
Kto jest odpowiedzialny za zabranie kolejnych miejsc parkingowych w Gdyni? Dlaczego miasto nie pyta sieni zdanie mieszkańców???

Na ulicy Jana z Kolna zabrali parking równoległy i jeden pas drogi i zrobili ścieżkę rowerowa. Na 3 maja już nie ma gdzie parkować bo zabrali starowiejska tez słabo. Przecież ci ludzie powinni odpowiedzieć za takie decyzje.

Gdzie teraz parkować??? Halo Gdynia???!!! Rowerzyści nie są tępi (99%) potrafią poruszać się po pasie jezdni
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (708) ponad 20 zablokowanych

  • PO PiS Gdynskich Durni (2)

    Całe szczęście ze to tylko farba zostanie usunięta wraz z tymi durniami po wyborach.

    • 24 3

    • A ty to kto ? Żałosny konfederacik ? Nie licz na to, że twoi farbowan komuniści dorwą się do władzy.

      I wobec takich głosów jak twój to po raz pierwszy mimo krytycznego stosunku na Szczurka zagłosuję na niego w tym wieku.

      • 1 4

    • Dokładnie!

      • 1 0

  • masakra

    deb...zmów gdyńskich ciąg dalszy, a najgorsze jest to, że przesunięto termin wyborów samorządowych i ta ekipa od siedmiu boleści będzie mogła rządzić pół roku dłużej, masakra

    • 30 4

  • (8)

    Dlaczego dla kogoś zabierając komuś dlaczego skłócać nie można zrobić tak aby i jednym i drugim

    • 20 3

    • właśnie tak zrobiono. (7)

      teraz rowerzyści mają trasę i kierowcy jezdnie. wcześniej kierowcy mieli jezdnie i parking, a rowerzyści nic

      • 3 5

      • (3)

        jak to nie mieli nic ja jeździłem normalnie po jezdni i jedynym mankamentem ulicy JzK jest stan nawierzchni która pamięta chyba lata Janka Wiśniewskiego kiedy żył to jest jedyny problem ruch tam nigdy nie był jakiś przesadnie duży . Kiedy do takich jak ty dotrze że rower jest pojazdem?I jego miejscem jest jezdnia?Potem przez takich id..ów nawet na Kaszuby się jechać nie da bo w takim żukowie sprawni inaczej na zwkłych chodnikach prowadzących do rond zrobili pieszo rowerówki nawet nie zmieniając w żaden sposób tych chodników.Daj spokój człowieku pseudo aktywiści rowerowi powodują tylko syf

        • 3 2

        • A ty jaki masz poziom strachu mądralo ? Jest to wartość subiektywna a nie obiektywna, czyli nie ma tak, że wszyscy inni (2)

          mają ten sam poziom bojaźni jak ty.

          Zatem są rowerzyści którzy potrzebują izolowanych dróg rowerowych. Rower nie jest tylko dla ciebie.

          Mój poziom bojaźni jest taki, że nawet nie boje się jazdy na rowerze drogami krajowymi o wielkim ruchu tam, gdzie nie ma asfaltowych poboczy.

          Kilka razy zaliczyłem jazdę DK nr 20 na trasie Trójmiasto - Kościerzyna na rowerze. Nie jeżdżę jednak teraz, bo w końcu zostałbym zmieciony w przypadku mijania się na mojej wysokości dwóch TiRów.

          Ale nie jestem jedynym rowerzystą, są inni o mocnym stopniu bojaźni, głównie wśród kobiet.

          • 1 1

          • (1)

            na pewno nie taki poziom jak ty p..doi którą trzeba za rączkę prowadzić. Są rowerzyści którzy potrzebują izolowanych dróg rowerowych a jak ich się nie da zrobić to wyrzucamy wszystkich na chodniki tak?Gratuluję imb..cylizmu ja też nie jeżdżę już DK 20 nie będę jak id..ta na dystansie 4 km przejeżdżał z jednej na drugą stronę 5 czy 6 razy bo jakiś czubek miał wizję infrastuktury rowerowej ci co się boją niech nie jeżdżą rowerami albo niech sobie jadą chodnikami

            • 0 1

            • kolejny wpis egocentryka rowerowego?

              • 0 0

      • to jeszcze zrób przejście dla zakonnic, bo niczego nie mają

        byłeś kiedykolwiek na tej ulicy?

        na 99% nie, bo byś takich głupot nie napisał

        • 1 2

      • Piesi boją się nieodpowiedzialnych rowerzystów. (1)

        • 0 1

        • piesi i rowerzyści mają prawo czuć się bezpiecznie nawet w obecności nieodpowiedzialnych kierowców

          dlatego zwężanie pasów do jazdy samochodem ma sens

          • 0 0

  • Nie mogę

    Doczekać się wyborów...

    • 28 2

  • kolejny badziew powstanie

    • 22 2

  • (3)

    90% mieszkańców jest przeciw, ale pan wiceprezydent ma taki kaprys i co mu zrobicie

    • 35 2

    • Nic, jeszcze zagłosują na niego

      • 2 1

    • skąd masz takie dane? (1)

      "większość" nie musi mieć racji. Z historii wiadomo, że w wielu krajach większość przez jakiś czas popierała autokratów.

      • 0 0

      • tam rowerow ile bedzie? 10 dziennie?

        • 0 0

  • Nikt nie buduje infrastruktury rowerowej. (4)

    Problemem jest to że nikt nie buduje infrastruktury rowerowej a jedynie niszczy infrastrukturę drogowa. Jestem z zrobienie prawdziwych bezkolizyjnych dróg rowerowych ale przecie niszczeniu infrastruktury drogowej.

    • 37 3

    • a ja jestem za tym żeby przy budowie infrastruktury drogowej nie wyburzać budynków i nie niszczyć pól uprawnych ani nie wycinać lasów.

      • 4 1

    • Co koleś ? Oglądając serię "Stop cham" oprócz niestosownych zachowań nagrywanych uczestników ruchu drogowego, (2)

      zwracam uwagę na infrastrukturę drogową, gdzie nie brakuje w PL w pewnych miejscowościach (mniejszych miastach) dróg dwujezdniowych po 2 pasy ruchu w każdą stronę, gdzie o15:30, czyli szczycie komunikacyjnych przejeżdża z 50 razy mniej samochodów aniżeli na podobnych drogach np. u nas w Trójmieście. A chodniki przy nich są wąskie z dodatkowym dopuszczonym na nim ruchem rowerowym.

      Zatem po co tak szeroka arteria samochodowa w takiej pipidówie kosztem pieszych i rowerzystów ? Zatem nie gadaj że infra samochodowa jest nie do ruszenia.

      Na Jana z Kolna w Gdyni wystarczą 2 pasy dla samochodów, co udowodniło wyłączenie 3 pasa na miejsca postojowe.

      • 1 4

      • (1)

        nie jest tam potrzebna żadna ścieżka rowerowa

        • 1 1

        • zależy dla kogo, Kubusiu

          powiedz to swojej wnuczce w wieku 11 lat po zdanym egzaminie na kartę rowerową

          • 0 0

  • Mieszkanka ulicy Perłowej (1)

    Panie Łucyk ! Kiedy pojawią się nasadzenia przy trasie Kwiatkowskiego, której poszerzenie zaskutkowało pustynią przy budynkach Perłowa 18,20,22,24 i 26 ? Wycięto krzewy i zlikwidowano małą skarpę, która wyciszała hałas oraz stanowiła naturalną barierę . Czekamy !!!!

    • 27 1

    • To samo dzieje się przy wielkopolskiej w Gdyni. Dawniej wał ziemii obsadzony zadbaną zielenią oraz szpaler drzew. Teraz wszystko zniszczone. A przebudowy węzła z Sopocką i Strzelców ( pomimo fatalnego stanu ) nie będzie ! Natomiast wielki sukces ogłoszony po przesadzeniu tych właśnie drzew na "park" w wielkim Kacku. Komedia !

      • 1 1

  • A ja naiwnie myślałem, że położenie kilkanaście dni temu nowego asfaltu po lewej stronie ul. Jana z Kolna miało posłużyć dzieciakom, które idąc tymczasowym przejściem do SP 21 musiały się nieźle nakombinować, jak nie wejść w mega kałużę, która tam powstawała po każdym deszczu. Ale nie, okazuje się, że to nie o wygodę dzieci i rodziców chodziło. Tam po prostu będzie wymalowana ścieżka. Ot i cała tajemnica nagłego remontu.
    Tak przy okazji, choć to nie związane z tematem. Niedawno pisano na portalu o opiece dendrologicznej, jaką objęto kasztanowce przy budowie kamienicy przy Jana z Kolna. Chciałem więc delikatnie poinformować te mocno zaangażowane służby dendrologiczne, że jedno z drzew uschło. Trzecie drzewo, licząc od Placu. To naprawdę łatwo policzyć.

    • 27 2

  • Czy nie prosciej było wybudować przejscie podziemne (4)

    Z dolnego poziomu hali ( Tamm kiedyś były nawet sklepy) do przystanku a nie tworzyć różnego rodzaju wygibasy tworzyc na ulicy. Scieżką dojedziemy do Dworca jak dalej przedostać sie na druga stronę torów i drugą stronę ul Morskiej. Obecny przejazd pod wiaduktem jest niebezpieczny a przejscie na drugą strone ul morskiej jest też nie w tym miejscu gdzie być powinno. Skoro tak dbacie o rowerzystów dlaczego nie poprowadzono scieżki koło nowo wybudowanego domu przy Wzgorzu na ul Kieleckiej. Jadąc teraz od strony Witomina żeby dostać sie na drugą stronę tunelem należy przejechać na drugą strone Kieleckiej i wjechać do tonelu gdzie jest duży ruch do i Riviery .Tymaczasem s drugiej strony tunelu ruch jest znikomy ale rowerem dojechać sie nie da.

    • 13 1

    • Hali nie będzie. Chodzi o to, by spiętrzyć trudności, by klienci, którzy przyjeżdżają po świeże jajka czy mięso

      rozbierane na oczach kupujących zaczęli kupować w Biedronkach. Tam, pośrodku powstanie jakiś wielki dom, np. galeria handlowa. Tak to należy odczytywać. To stara metoda, nie od dziś stosowana w mieście z morza i prawa do marzeń.

      • 4 1

    • Wybudować nie da się przy pomocy farby, a tylko tak gdyński urzędnik potrafi

      • 0 0

    • (1)

      Bardzo dobry pomysł z tym przejściem podziemnym. No ale to Gdynia, niedasię.

      • 0 1

      • przejścia podziemne się w dobrze zarządzanych miastach likwiduje

        najnowszy przykład przejścia przy rondzie Dmowskiego w Warszawie oraz przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane