• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa przy Chylońskiej. Znowu bubel?

Michał Sielski
28 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Wyjście z kościoła i bliskość innych obiektów przy skrzyżowaniu ul. Chylońskiej i Kartuskiej może być niebezpieczne zarówno dla pieszych jak i rowerzystów. Wyjście z kościoła i bliskość innych obiektów przy skrzyżowaniu ul. Chylońskiej i Kartuskiej może być niebezpieczne zarówno dla pieszych jak i rowerzystów.

Kierowcy i rowerzyści alarmują, że powstająca wzdłuż ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni droga rowerowa jest niebezpieczna dla wszystkich uczestników ruchu. Urzędnicy przyznają, że projekt jest stary i apelują o... rozsądek podczas jazdy. Na poprawki projektu się nie zgodzili, a na przebudowę nie ma szans.



Środowisko gdyńskich rowerzystów protestowało już podczas budowy Estakady Rowerowej, wskazując m.in., że koszt jej budowy jest całkowicie nieadekwatny do jej wartości dla sieci transportowej miasta.

Czytaj więcej: Niechciana estakada rowerowa w Gdyni.

Teraz obiekcje mają jednak także kierowcy i piesi, którzy zauważają niebezpieczne fragmenty drogi, wiodącej wzdłuż najstarszej ulicy w Gdyni. Wskazują choćby teren przy skrzyżowaniu ul. Chylońskiej z Kartuską zobacz na mapie Gdyni. Wiata przystankowa została tam przesunięta bliżej jezdni, a za nią jest ścieżka rowerowa. Sęk w tym, że także... wejście do kościoła. Z pewnością może być tam niebezpiecznie, zwłaszcza że z tego przystanku korzysta dużo osób.

- Kolejny niebezpieczny fragment to skrzyżowanie Chylońskiej i Osowskiej zobacz na mapie Gdyni. Naprzeciwko jest wjazd z Lidla, gdzie dochodziło już do wielu stłuczek. Teraz tuż przy skrzyżowaniu z ulicą Osowską, trasa rowerowa zmienia nieco swój przebieg (wygina się). To może szczegół, ale jadąc Chylońską w kierunku centrum Gdyni tuż za tym "felernym" miejscem, jest wjazd na parking. Manewr taki oznacza dla kierowcy konieczność przecięcia ścieżki rowerowej. W lusterku wstecznym pędzącego tamtędy rowerzysty nie ma szans zobaczyć, a to rowerzysta ma tam pierwszeństwo. Trzeba więc stanąć przed wjazdem, blokując ruch aut. Czy spowoduje to kolejne stłuczki? - zastanawia się pan Marek, mieszkaniec Chyloni.

Urzędnicy przyznają, że projekt jest stary i niepozbawiony błędów. Powstał na potrzeby programu unijnego i z niego jest współfinansowany. Po zmianie pełnomocnika rowerowego, zmian nie wprowadzono, bo było rzekomo za późno. Było to w kwietniu 2012 roku. Inwestycja ruszyła w listopadzie 2013 roku.

- Przytoczony przez mieszkańca przykład skrzyżowania Chylońskiej z Osowską mówi sam za siebie. W tym miejscu względne bezpieczeństwo gwarantuje tylko podróż autem na drugą stronę ulicy. To niedopuszczalne. Rowerowa Gdynia negatywnie opiniowała ten projekt, bo zamiast uspokajać ruch i tworzyć strefy przyjazne dla niechronionych uczestników ruchu (pieszych, rowerów) miasto brnie w przestarzałe koncepcje stawiające na pierwszym miejscu przepustowość - komentuje Łukasz Bosowski ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

Teraz na zmiany już za późno. Droga na pewno nie zostanie przebudowana, skoro jeszcze nie zakończyła się jej budowa. Spowodowałoby to bowiem nie tylko dodatkowe koszty prac, ale też konieczność zwrotu unijnych dotacji.

- Każdy powinien pamiętać, że to centralny punkt komunikacyjny dużej dzielnicy. W takich miejscach zawsze przecięcie się ruchu rowerowego, pieszego i samochodowego może być niebezpieczne. Pamiętajmy więc, że nie budujemy tam autostrady - ani dla rowerzystów, ani samochodów. Pozostaje nam apelować o zdrowy rozsądek wszystkich uczestników ruchu, który jest niezbędny dla naszego wspólnego bezpieczeństwa - mówi Zygmunt Zmuda Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. rozwoju dróg rowerowych.

Opinie (254) ponad 20 zablokowanych

  • takie cos tylko w tym pieprznietym kraju (6)

    rowerem jezdze bardzo rzadko, ale to nie o to mi chodzi. jesli juz cos jest robione to dlaaczego nie mozna zrobic porzadnie, dobrze by bylo ladnie i bezpiecznie? po co? lepiej na odpier..

    • 15 4

    • na skrzyżowaniach zawsze będą problemy (5)

      nawet w Londynie po zbudowaniu dróg dla rowerów kilka osób uległo wypadkom śmiertelnym - nie docenili wagi dużych samochodów ciężarowych

      • 2 1

      • pirat drogowy jest wkazdym kraju chodzi tylko oto ze w Polsce jest ich ponad 50% a na zachodzie max 10% (2)

        • 0 3

        • Może przytoczysz jeszcze źródło tych liczb? Z nosa sobie wydłubałeś?

          • 2 1

        • pomyłka nie 50 tylko 90% to piraci drogowi widac po ilosci wpisów :)

          • 1 2

      • nawet w Londynie? (1)

        Londyn w wielu miejscach projektuje i buduje totalne buble zamiast dróg rowerowych - holenderscy eksperci którzy robili audyty biją na alarm i piszą, że powstają niebezpieczne rozwiązania według pomysłów, które w Holandii są uznane za niedopuszczalne i przestarzałe. Londyn jest jakieś 40 lat do tyłu jeśli chodzi o rozwój dróg rowerowych w stosunku do Holandii, więc podawanie go jako pozytywny przykład jest trochę nie na miejscu.

        • 2 2

        • Skoro Londyn jest jakieś 40 lat to ja nie chcę wiedzieć ile do tyłu jest Gdynia

          • 2 0

  • tunel pucka - chylońska zamiast tej ścieżki wszyscy tego chcą

    • 8 2

  • Do Pana Pełnomocnika ds. rowerowych (6)

    Parafrazując: Pozostaje nam apelować o zdrowy rozsądek wszystkich.. urzędników! Proszę żeby Pan (wraz z koleżankami i kolegami z UM), uzmysłowił sobie, że to urzędnicy są dla mieszkańców, a nie vice versa! Mając 1,5 roku (czas od powoła na funkcję do rozpoczęcia prac) nie udało się Panu doprowadzić do arcyzasadnej zmiany w projekcie! Rozumiem, że wykorzystał Pan wszelkie możliwe ścieżki proceduralne i negocjacyjne? Moim więc zdaniem, za taką nieskuteczność, powinien Pan honorowo złożyć rezygnację z pełnionej funkcji.

    • 18 6

    • ho... co?

      • 3 0

    • Tusk i jego ekipa kolesiów partyjnych przez 7 lat nic niezrobił tylko doprowadziła do biedy i niezłozyli rezygnacji

      a ty chcesz by zwykły urzędnik ze stanowiska zrezygnował po 1,5 roku ?

      • 2 6

    • Jurandzie drogi (2)

      pełnomocnik nie jest od technicznych aspektów projektów. Dużo większe znaczenie mają decyzje strategiczne: jakie drogi rowerowe budować a nie jak je budować. Od tego są inżynierowie - projektanci, którzy dotychczas tworzyli plany dla ruchu samochodów. Takich sytuacji kolizyjnych zawsze będzie dużo o ile nie będzie woli politycznej i wiedzy technicznej. Ciekawe czy kiedyś zdarzyło ci się popełnić jakiś błąd?

      • 4 2

      • Kazdy kto coś robi popełnia błędy (1)

        Sami urzędnicy są / byli świadomi błędów w projektach i nic z tym nie robili przez ponad rok. Wiec pytanie jest ,czy jesli robisz błędy to je poprawiasz czy nie? A jesli nie to czy jesteś odpowiednim człowiekiem na odpowiednim stanowisku.

        • 3 2

        • zadaj te same pytanie Politykom i odpowiec sobie na wyborach

          • 0 0

    • Szczur utopił 90 baniek i nie ma sobie nic do zarzucenia, to myślisz, ze ktoś będzie płakał z powodu stu metrów ścieżki? Pfff :D

      • 2 2

  • Trampki Rowerowe (13)

    Jasne strefy przyjazne rowerzystom zamiast przepustowosci ruch , dla paru setek cymbałów wstrzymywać ruch samochodów , bo szanowne swięte krowy na dwóch kólkach muszą sobie pojeździć jak paniska nie zważając na nic , nech najpierw nauczą się przepisów ruchu drogowego którego są uczestnikiem a później skaczą że im żle , cokolwiek miasto by nie zrobiło dla nich zawsze marudzą i mają jakieś ale , banda zblazowanych trampków

    • 23 26

    • (4)

      Qba- każdy cywilizowany kraj inwestuje w rozwiązania ekologiczne a nie w zmarudziałych kierowców :-). Może zamiast marudzic o przepustowosci, wsiądziesz na rower, albo wykorzystasz komunikację miejską? Może warto wzoremm innych miast wprowadzic obostrzenia w ruchu aut prywatnych w centrum miast....

      • 7 13

      • (3)

        Ty chyba byłeś najdalej w Wejherowie i nie wiesz, że te cywilizowane państwa najpierw zbudowały normalne drogi, ulice i autostrady, potem zajęli się ścieżkami rowerowymi. U nas jest odwrotnie i wg Ciebie tak ma być? Same buble a nowych dróg zero? Do Bangladeszu się wyprowadź, jak Ci to odpowiada.

        • 3 4

        • te cywilizowane miasta likwidują niektóre drogi które zbudowały (2)

          nie musimy powtarzać tych samych błędów i możemy przy okazji trochę grosza zaoszczędzić. Samochód nie jest pojazdem do poruszania się po mieście.

          • 5 3

          • (1)

            Jasne, bo wszyscy mieszkańcy to zdrowe i silne młode lemingi, które chcą do pracy i na zakupy jeździć rowerami. Popatrz może, co się dzieje pod centrami handlowymi, ile jest tam aut. Starych do piachu, albo niech siedzą w domu? A takich jak ty do Bangladeszu, tam większość jeździ rowerami.

            • 2 3

            • co się pienisz? co wiesz o wydolności starszych osób?

              infrastruktura w mieście powinna być tworzona przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie i komforcie ruchu pieszych - zwłaszcza w podeszłym wieku i dzieci. To, co się dzieje pod centrami handlowymi nie jest argumentem na rzecz lekceważenia potrzeb niezmotoryzowanych w mieście. Jak będziesz myślał wyłącznie lub głównie o potrzebach zmotoryzowanych, będziesz miał dzieci chorujące na serce już w wieku 12 lat. Znam korzystających od wielu lat z samochodów, bo ich boli kręgosłup jak czekają na autobus więcej niż 5 minut na przystanku a mają tylko 46 lat.

              • 1 1

    • co się pienisz

      twoim tokiem rozumowania drogi też są ok co by nie zrobić to kierowcom źle :D
      PS przepustowość ruchu? a co to autostrada? miasto służy do mieszkania, życia, nie do przejeżdżania przez nie ...bo mi sie KU%^& śpieszy wiec ma być szeroko...

      • 6 7

    • frustracie pieniący z blachosmroda przyzwyczajaj sie ze to jest dopiero początek (4)

      ekspansji rowerowej !!Dni takich piratów drogowych jak ty są juz policzone !!

      • 6 14

      • (2)

        Obejrzyj dziś wiadomości o rowerzyście co wyprzedzał tramwaj i przyzwyczaj się, że durnie na rowerach giną bo nie myślą i nie znają przepisów. Jeżdżę rowerem i samochodem ponad 20 lat, nigdy nie miałem wypadku, a wiesz dlaczego? Bo się nie wpie......am w niebezpieczne sytuacje i przewiduję zachowania innych. A ty ze swoją roszczeniową postawą pewnie niedługo się nacieszysz "ekspansją"

        • 6 2

        • niestety giną także piesi, których tacy jak ty uważają za durniów (1)

          podczas gdy oni też mają prawo czuć się bezpiecznie. Ten rowerzysta podjął nadmierne ryzyko, być może dlatego, że nie było bezpiecznej infrastruktury dla niego po jezdni, po której miał prawo się poruszać. Potłukł się trochę, ale na pewno wyciągnie wnioski. To że nie miałeś wypadku nie znaczy że nie wpływałeś ujemnie na poziom poczucia bezpieczeństwa innych użytkowników dróg wtedy, gry np. przekraczałeś limity prędkości, a inni musieli zakwitać przed przejściem dla pieszych czekając aż przejedziesz swoją furą.

          • 1 1

          • Tak, bo rozsądek nie istnieje. U Ciebie nie ma w czym się zalęgnąć:
            "niestety giną także piesi, których tacy jak ty uważają za durniów"

            Ja wyciągam wniosek, że masz sieczkę zamiast mózgu na podstawie twojego wnioskowania, tak jak ty, że kogoś uważam za durnia.

            • 0 1

      • mam na ciebie nie zawodny sposob... szare pinezki... duzo szarych pinezek! bedziesz jeszcze plakal i zalowal ze szczekasz na zmotoryzowanych

        • 2 3

    • (1)

      nie rozumiem baranku dlaczego uważasz innych użytkowników dróg za wrogów nikt ty głupi gnoju nie pyta rowerzystów o zdanie przypuszczam że mało kto chce takich beznadziejnych inwestycji. A może ty i tobie podobne ciule nauczycie się paru przepisów np takich że zielone strzałka oznacza stop a nie zapieprzanie po nogach pieszym na pasach te wasze połajanki o przepisach kiedy każdy gołym okiem widzi jak wy samochodowe barany je łamiecie to chyba największa komedia i pokaz niebotycznej hipokryzji.Cokolwiek by miasto nie zrobiło.Cokolwiek mogą ci panowie zrobić w kiblu- klocka mogą cokolwiek postawić a tu jak wydają ciężkie publiczne pieniądze to ma to być zrobione zgodnie z wymogami bezpieczeństwa a nie cokolwiek zrobią

      • 1 5

      • Miasto nie robi nic, albo buble. Bredzisz.

        • 1 1

  • wiem jak rozwiazać ten problem

    um gdynia pod światłym przywództwem zmieni granice i chylońska nie będzie już w gdyni
    i wszystko będzie ok

    • 7 4

  • chylonska czy hutnicza ??? (1)

    co ma piernik do wiatraka ??? artykul o ul. chylonskiej a zdjecia z ul. hutniczej ???

    • 6 1

    • bo to część tej samej beznadziejnej drogi wzdłuż Puckiej ten badziew się ciągnie aż na Pogórze dolne

      • 1 0

  • Gdynia (8)

    albo brak ścieżek, albo buble...

    • 9 6

    • W Gdańsku jest identycznie (7)

      • 2 3

      • Wybacz ale w Gdańsku macie lepsze (6)

        chociażby ta na morzem, w Gdyni próbowali zrobić podobna to zrobili strome schody i ścieżkę piaskową !!!

        • 2 1

        • (5)

          Tylko tą nad morzem żaden lokalny rowerzysta nie lubi jeździć latem. Dlaczego? Pojedź sam i pomyśl.

          • 1 2

          • (4)

            Dlatego jeżdżę nią wcześnie rano, jest jeszcze pusta.
            Jej oblężenie jest dowodem na to że po przemyślanych ścieżkach ludzie chcą jeździć

            • 3 0

            • (3)

              Gdyby była przemyślana, wszyscy się by tam dobrze czuli i nie musiałbyś jeździć wcześnie rano. Proste jak budowa cepa.

              • 0 2

              • może przeprowadzisz badania kto się źle tam czuje? (2)

                czy naprawdę w słoneczny weekend jeżdżą tam sami masochiści? Widziałem wiele roześmianych twarzy

                • 1 0

              • (1)

                Już przeprowadziłem w zeszłym roku, 80% nie cierpi tam jeździć latem, woli do lasu.

                • 0 1

              • jednak nadal mnie smieszysz

                ale nie pękam

                • 0 0

  • (36)

    dlaczego pod pretekstem "budowy" "dróg"rowerowych likwiduje się chodniki?!
    dlaczego buduje się skandaliczne przejazdy rowerowe czego rezultatem jest ze piesi nie wiedzą jak i gdzie uciekać?
    czy widział ktoś rowerzystę który zatrzymuje się w okolicy przejścia dla pieszych by ułatwić ludziom korzystanie z w/w?
    dlaczego rowerzyści mają przyzwolenie na jazdę bez kamizelek, bez oświetlenia, bez świateł odblaskowych i bez kasków?!

    • 24 17

    • Reytan - pls troche opanowania proponuję. tak jak są beznadziejni kierowcy tak samo sa i beznadziejni rowerzyści. Czy ktoś widział... Moge powiedzieć to samo o kierowcach. Ilu kierowców zatrzymuje sie przed przejsciem aby przepuscic pieszego jeżeli nie ma świateł??
      Co do wyposażenia rowerów/kierowców popieram - oświetlenie i kaski obowiązkowo.

      • 4 9

    • (5)

      a po co rowerzyscie kask? no chyba ze po ulicy jedzie to zrozumiem. nie chcialbym jezdzic rowerem w kasku. moja sprawa czy mi sie cos stanie w glowe czyy nie

      • 6 9

      • (4)

        a po co kierowcy pasy? to jego sprawa czy wyleci z auta przez szybe w razie gwałtownego hamowania albo stłuczki. (!!) Niestety ale czasami trzeba takie przepisy wprowadzic aby ratować życie i zdrowie innym - nawet na siłe :-)

        • 10 3

        • a co do pasow

          w pasach jezdze tylko dlatego by moj kierowca nie dostal mandatu

          • 1 4

        • (2)

          kask za 10 zł baranku w niczym ci nie pomoże

          • 5 4

          • (1)

            No to kup za 400zł, hipsterska łachudro!

            • 2 2

            • może pogadamy na poważnie baranie jakiego starego dziadka na wsi stać na kask za 400 zł palancie?

              • 1 1

    • dlaczego jesteś frustratem forumowym i liczysz ze inni są równie pieniaczem jak ty (24)

      każdy głupek zawsze podaje skrajne przykłady ale sam siebie wybiela .
      nigdzie nie likwiduje sie chodników! Jestem pieszym i nigdy nie miałem problemu z chodzeniem ale ty najwyrazniej powinienes udac sie do przedszkoleniech cie naucza przechodzic przez ulice!!
      Gdybys niebył z prowincji i niebył głupi to bys wiedział ze niema przywolenia na jazde bez oswietlenia i jak wygladaja rowerzysci zagranicą niema obowiazku jazdy wkamizelkach ani na rowerze motorze czy za kierownicą blachosmroda! Kask jest obowiazkowy tylko dla tych na motorach.

      • 9 11

      • (5)

        zazwyczaj droga rowerowa budowana jest na chodniku co oznacza, że większa część chodnika jest likwidowana i w to miejsce powstaje droga rowerowa. Dla pieszych pozostaje wąski pasek chodnika wzdłuż drogi rowerowej. Wyminiecie się dwóch osób z większym bagażem czy wózkiem jest kłopotliwe. Droga rowerowa meandruje z jednej strony chodnika na drugą, zwłaszcza w okolicach przystanków autobusowych. Piesi cały czas są narażeni na potracenie przez rower.

        • 10 5

        • statystyki mówią, że piesi są bardziej narażeni na potrącenie przez samochód (2)

          Zwężanie chodników częściej wynika z parkowania na nich samochodów niż z budowania kosztem ich szerokości dróg dla rowerów. Rozumiem, że poprzesz program budowy dróg dla rowerów na zwężanych jezdniach (w wielu miejscach przewymiarowanych)

          • 3 8

          • (1)

            na pewno nie popieram budowy dróg rowerowych kosztem chodników

            • 5 4

            • to już wynikało z twojego poprzedniego postu

              wymyśl coś bardziej oryginalnego

              • 0 0

        • zazwyczaj to droga rowerowa jest budowana kosztem trawnika a nie chodnika!!! (1)

          • 2 7

          • Nie prawda !!!

            • 2 3

      • taki poziom "kultury" mówi wszystko

        • 2 1

      • (16)

        Może pojedź do Kanady czy Australii i zobacz, że kask jest wymagany. Jesteś z prowincji, masz moc kompleksów i wyzywasz innych. Skończ i wstydu oszczędź, bo nawet poprawnie zdania nie potrafisz napisać.

        • 4 5

        • W Nowej Zelandii popularność rowerów drastycznie spadła po wprowadzeniu obowiązkowego kasku. (9)

          Widać zapał rowerzystów - wolą całkowicie zrezygnować z roweru niż zhańbić się noszeniem kasku.

          • 3 3

          • To jeździj sobie w kasku przy 40 stopniach upału (8)

            Ja jeżdżę ponad 20 lat bez kasku jak na razie bez uszczerbku na zdrowiu. Nigdy nie celuję przy upadku głową w beton. Importerom proponującym "bezpieczeństwo" celem zarobku dziękujemy

            • 3 4

            • Jak się wykolebiesz i przydzwonisz czachą w krawężnik... (3)

              ...to nie życzę sobie,żeby NFZ cię leczył np. ze śpiączki i rehabilitował za moje składki zdrowotne (a płacę niemałe!)... Skoro ci żal paru złotych na kask!

              • 2 4

              • Te kaski za parę złotówek sa dla ozdoby a nie bezpieczeństwa. Bezpieczne zaczynaja sie od około dwustu zlotych. Może nie przekraczaj 50km\h samochodem w mieście a bedzie napewno bezpieczniej

                • 4 0

              • (1)

                a ja pracuję i płacę składki na NFZ ale z nich nie korzystam pajacu i co?Samolubny kretynie?Idąc tym tokiem rozumowania zakładaj kask jak wychodzisz z domu.Skąd palancie wiesz czy nie spadnie ci doniczka z parapetu na ten pusty czerep?

                • 1 4

              • dałem minusa a miał być plus

                Dokładnie, kaski dla wszystkich, nigdy nie wiadomo co na łeb może spaść !!!

                • 1 1

            • (3)

              Post o 40 stopniach to chyba o twojej gorączce w obecnej chwili? Jeździsz gdzieś indziej, może w Afryce a tu bredzisz i trolujesz.

              • 1 3

              • (2)

                Wsadź termometr pomiędzy kask a pusty łeb a się zdziwisz
                Czy rolkarze i hulajnogi też mają w kaskach jeździć ?

                • 2 1

              • (1)

                A dlaczego nie? Wielu to robi.

                • 0 1

              • najwięcej urazów głowy pojawia się w czasie jazdy samochodem

                kierowcy i pasażerowie samochodów: kaski na głowę!
                OBOWIĄZKOWO!

                • 0 0

        • a dlaczego pólmózgu co dziennie widujemy auta co maja tylko jedno przednie światło sprawne (5)

          to teraz piracie drogowy jakas nowa moda?? Knagór cie wydymał bo kasku niemiałeś:)

          • 1 6

          • Bo lampki H7 takie drogie (oczywiście przez Tuska...;))

            • 3 1

          • (1)

            Bo w większości nowoczesnych aut trzeba co najmniej wyjąć lampę by wymienić żarówkę, czasem zderzak. Jak się nie znasz na niczym poza napompowaniem kół w rowerze, to nie pisz.

            • 1 3

            • ale czy w przepisach jest jakaś furtka o tym że trudno jest wyjąć żarówkę itd?Przecież wy samochodowe ciule macie taki sam argument odnośnie jazdy po rozwalających się drogach rowerowych i poboczach najeżonych ostrymi kamlotami i przełomami?Cóż to samochodowe gnoje znowu podwójne standardy?

              • 4 1

          • ???????? (1)

            skąd wy wzieliście to slowo blachosmroda ???? z Kartuz, czy Wiejherowa, mega wiejsko brzmi...

            • 1 3

            • jest blacha i jest smród spalin

              czy to takie trudne do zrozumienia? NIe stosuję tych określeń, ale rozumiem stosujących je.
              Warto kwestionować budowy dróg do szybkiej jazdy samochodami. Drogi dla rowerów mają sens jeśli są budowane obok nich. Na zwykłych ulicach można jeździć jezdnią.

              • 0 0

    • dlatego mają przyzwolenie bo nigdzie ciołku nie wymaga się ani kasków ani kamizelek może sam ubierz sobie lampę stroboskopową na swój pusty łeb.Bez oświetlenia?Przecież nie ma przepisów pozwalających na jazdę po nocy bez świateł?Poza tym czego się dopieprzasz do rowerzystów którym przepisy nakazują korzystanie z tych beznadziejnych ścieżek rowerowych?

      • 2 5

    • w ramach programu budowy dróg rowerowych w Gdańsku (2)

      zbudowano wiele kilometrów wygodnych chodników. Brak kasków nie powoduje zagrożenia dla kogokolwiek - sprawdzone na całym świecie, zwłaszcza w Holandii.

      • 2 3

      • bzdura (1)

        większą część chodników zabrano na drogi rowerowe, a pozostały wąski pasek zostawiono jako chodnik, i ty ti nazywasz budową chodników ? Chyba sobie kpisz.

        • 1 1

        • sprawdź ulicę Grunwaldzką - tam został szeroki chodnik

          Chodniki są bardziej zastawiane samochodami niż budową dróg rowerowych

          • 0 0

  • (13)

    Przyszła wiosna i znowu wróciła wojna między rowerzystami a kierowcami samochodów. Przestańcie, nie ma szans, żebyście się kiedykolwiek dogadali i zaakceptowali siebie nawzajem.

    • 10 4

    • w Polsce fakt niema szans bo niema edukacji i jest epoka pokolenia z chowu bezstresowego

      śmieszne jest to ze gdy praktycznie niebyło drogi rowerowej wcale to kultura była wieksza i rowerzysci nikomu nieprzeszkadzali

      • 3 2

    • w realu nie ma takich konfliktów jak na tym portalu. (5)

      Swoje pesymistyczne prognozy odłóż na półkę.

      • 4 4

      • (4)

        Uwierz mi, że są. Wiem, bo doświadczyłam.

        • 4 2

        • (3)

          kiedyś było ich znacznie więcej

          • 2 4

          • na portalu czy w realu? (2)

            w realu jest względnie dużo mniej

            • 1 0

            • (1)

              Bo w realu wielu boi się odezwać, ale ludzie i tak myślą swoje. Gdyby każdy był taki odważny jak jest względnie anonimowo w internecie to na ulicy co chwila ktoś dostawałby w paszczę za swoje poglądy.

              • 0 0

              • nie wszyscy wylewają swoje frustracje na portalu

                w realu jest dużo więcej ludzi. Codziennie moja droga krzyżuje się z drogą innych ludzi i nie widzę problemu - chyba że z niektórymi kierowcami.

                • 0 0

    • Własnie jakis burak wiek około 50 lat potracił rowerzyste na zaspie!!Policja juz jest

      spisywali jego dane bo wina ewidentna!! nie ustąpił pierwszeństwa na przejeździe rowerowym widoczność miał idealną ale jak zawsze klapki na oczach i widok tylko na wprost !!!

      • 5 4

    • dziwne bo ja jakoś od paru lat widzę w tej materii poprawę jest jeszcze trochę idiotów z małymi wackami co się próbują na rowerzyście dowartościować ubliżając mu czy robiąc mu pod górkę ale takich ch..w łatwo spacyfikować więcej jest natomiast rozsądku i kultury te wszystkie wojny to sztuczny medialny zgiełk.Dogadali?Tu się nie ma co dogadywać są przepisy bo nigdy nie będzie tak że rowery będą miały tylko swoje wydzielone drogi

      • 4 4

    • (3)

      To nie obiad w restauracji, żeby akceptować czyjeś siorbanie albo mlaskanie. Ruch drogowy ma swoje przepisy i tego sie powinni trzymać wszyscy uczestnicy.

      • 6 1

      • dodaj: zwłaszcza jeżdżący pojazdami o większej masie i większej możliwej prędkości (2)

        • 2 2

        • (1)

          Nie ma zwłaszcza - jak wszyscy to wszyscy.

          • 0 1

          • chyba jednak warto rozróżniać

            TIR bez hamulców może nieźle załatwić nawet trolejbus: poczytaj trochę o wypadkach, może coś zrozumiesz.

            • 0 0

  • Banda nieudaczników z UM (5)

    Pogonić to towarzystwo wzajemnej adoracji z UM,co druga inwestycja do bubel
    i nie ma winnych.Przy wyborach podziękujemy niektórym z obecnych władz.

    • 13 6

    • (4)

      A ty jaki sukces w życiu osiągnąłeś? Co zrobiłeś dobrego dla miasta lub chociażby dzielnicy?

      • 2 11

      • (3)

        ale on nie bierze za to kasy kołku panimajesz tę drobną acz ważną różnicę?

        • 7 2

        • popełnianie błędów nie musi dawać pretekstu do bycia obrażanym przez kogokolwiek (2)

          • 1 0

          • popełniajmy zatem tyle bęłdów co urzędnicy z gdyni.po miesiącu zęby w ścianę po dwóch na bruku (1)

            • 0 1

            • zarozumiałość rozśmiesza

              kup sobie lusterko trollu

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane