- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (139 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Drogi wciąż nie ma, jest za to drugi list intencyjny
W listopadzie 2016 roku urzędnicy podpisali list intencyjny w sprawie budowy drogi, która połączy Gdynię z Rumią. W kwestii budowy nic się nie ruszyło, ale w środę podpisany został... kolejny list intencyjny w tej sprawie. Do projektu Drogi Trzech Powiatów dołączył bowiem powiat wejherowski i pucki.
Uroczyste podpisanie listu intencyjnego w sprawie budowy drogi pomiędzy Rumią a Gdynią miało miejsce w Gdyni 4 listopada 2016 roku. Szeroka ulica, zapewniająca dojazd do Doliny Logistycznej była planowana przez burmistrza Rumi Michała Pasiecznego, prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka oraz wójta Kosakowa Jerzego Włudzika.
Siedem miesięcy później podpisano kolejny list intencyjny w tej sprawie. Tym razem dołączyli do niego przedstawiciele powiatów wejherowskiego i puckiego, reprezentowani przez starostów: Gabrielę Lisius i Jarosława Białka.
Obecnie asfaltowa droga pomiędzy ul. Pucką
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- To 530 hektarów terenu, który nie jest skomunikowany i nie przynosi dochodów gminom, to także potencjalne tysiące miejsc pracy i dodatkowa nitka komunikacyjna pomiędzy naszymi gminami - mówi Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.
Droga ma być bowiem dojazdem do Doliny Logistycznej, która miałaby w tym rejonie powstać.
Czytaj więcej: Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto.
- Budowa tej drogi to także działania strategiczne, mające na celu zwiększenie potencjału gdyńskiego portu. Działamy wspólnie, bo od lat projekty realizowane przez kilka powiatów mają większe szanse na dofinansowanie unijne, które będzie podstawą finansowania inwestycji - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Na razie nie rozpoczęto jednak jej projektowania, nie wiadomo więc, ile będzie kosztować. Urzędnicy planują jednak ukończyć inwestycję w ciągu 5-6 lat. Wstępne szacunki kosztów mówią o 30-50 mln zł za 4 km drogi na trudnym, torfowym i podmokłym terenie.
Opinie (152) 7 zablokowanych
-
2020-02-02 23:57
A kiedy bedzie budowana droga OPAT? (1)
Ktoś coś wie moze na ten temat?dawno w tym temacie nic nie slychac. Ma łączyć sie z także planowana Via Maris i Drogą Czerwona.
- 1 0
-
2020-02-03 11:17
wszyskie te nazwy to synonimy (prawie)
Pod którymi usiłuje się sprzedać instytujom centralnym problem przeniesienia obwodnicy nad/pod magistralą kolejową oraz rozwiązanie innych konfliktów kolei z ruchem miejskim Gdyni. Do Trasy Kaszubskiej też "nie dało" się podczepić...
Z różnych względów nie znajduje to zrozumienia/zainteresowania instytucji, do których kierowane są te inwokacje i może coś jest ze skutecznością zajmujących się tym organizacji i ludzi?- 0 1
-
2020-02-03 09:13
Na Przymorzu przy SKMce, koło pętli 139, codziennie i notorycznie ludzie wjeżdżają pod zakaz i pod prąd, a nawet zostawiają samochody na zakazie parkowania na kilka godzin i nic sobie straż miejska z tego nie robi. To co się dziwić, że na jakiejś polnej drodze ludzie łamią zakaz.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.