• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy szukają radykalnych rozwiązań na paraliż ul. Spacerowej

Szymon Zięba
31 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kolejny dzień korka na Spacerowej przez remont Opackiej.

Jeżeli paraliż drogowy na ul. SpacerowejMapka ma zniknąć, to potrzebne są kolejne rozwiązania. Pomysły drogowców na korki spowodowane przebudową ul. OpackiejMapka zmniejszyły problem, ale go nie rozwiązały. Zator na tej ważnej drodze nadal daje się kierowcom we znaki. Teraz pod uwagę brane jest wprowadzenie dwukierunkowego ruchu na Opackiej i prowadzenie robót w weekendy nocą.



Czy zamknięcie ul. Opackiej na noc w weekend to dobry pomysł?

Przypomnijmy: problemy w ruchu na Spacerowej to efekt prowadzonych robót przy ul. Opackiej, które obejmują wymianę nawierzchni jezdni na całej szerokości tej ulicy oraz remont przyległego chodnika.

Wymusiły one wprowadzenie nowej organizacji ruchu:

  • Ulica Opacka na odcinku prowadzenia robót została zwężona do jednego pasa ruchu i wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji do ul. Spacerowej. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Dojazd do posesji przy ul. Opackiej jest jednak zapewniony.
  • Dojazd do ul. Czyżewskiego od strony ul. Spacerowej został poprowadzony przez ul. Stary Rynek Oliwski, Opata Rybińskiego oraz al. Grunwaldzką.
  • Dojazd do ul. Spacerowej od strony ul. Czyżewskiego możliwy jest ul. Cystersów.

W efekcie ul. Spacerowa została praktycznie sparaliżowana.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zareagował na sygnały od kierowców i wprowadził pierwsze rozwiązania.

  1. Wprowadzona została korekta na skrzyżowaniu ul. Opata Jacka Rybińskiego i al. Grunwaldzkiej, która polega na zmianie geometrii, aby skręt w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu był możliwy z dwóch pasów ruchu (podwójny lewoskręt).
  2. Wprowadzona została korekta w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej

Choć zmiany obowiązują od wtorku, 31.05.2022 r., nie udało się rozładować korka, o czym przekonaliśmy się sami, próbując przejechać tego dnia ul. Spacerową po godzinach szczytu (ok. 9:15).

- Wprowadzone zmiany były ulgą dla kierowców, a nie radykalną zmianą - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.

Zamknięcie Opackiej na noc w weekend?



Właśnie dlatego drogowcy szukają kolejnych, konkretnych rozwiązań. Jedną z opcji jest zmiana organizacji robót. Miałaby się ona wiązać z wprowadzeniem ruchu dwukierunkowego na ul. Opackiej - już od przyszłego tygodnia.

Droga natomiast byłaby zamykana na dwie weekendowe noce. Roboty chodnikowe prowadzone byłyby z kolei przy krótkim wahadle.

Dyrektor Kotłowski zaznacza jednak, że plany drogowców zweryfikowała informacja o braku podbudowy na niektórych fragmentach ul. Opackiej. W tej chwili trwa analiza, czy wspomniany wcześniej pomysł ma szansę na wejście w życie.

22:18 9 CZERWCA 22

Ruch na Opackiej w obu kierunkach (25 opinii)

Ruch na Opackiej w Gdańsku Oliwie między Cystersów i Spacerową w obu kierunkach
Ruch na Opackiej w Gdańsku Oliwie między Cystersów i Spacerową w obu kierunkach

Opinie (224) 4 zablokowane

  • Gdyby wzdłuż Spacerowej została zbudowana projektowana już 20 lat temu droga dla rowerów (1)

    to znalazłoby by się wielu chętnych do zmiany sposobów pokonywania tego dystansu - zwłaszcza na rowerach wspomaganych elektrycznie. 15 minut jazdy wyszłoby im na zdrowie, a korki byłyby mniejsze.

    • 24 8

    • Jak chcą to mogą jechać lasem

      • 1 1

  • To efekt błędów rządców Gdańska - braku zrównoważonego rozwoju (2)

    Zrównoważony to taki, że większość ludzi nie musi co rano jechać z sypialni za obwodnicą do centrum w Oliwie, Wrzeszczu itp. bo sklep/pracę/szkołę/urząd i lekarza ma na miejscu. Działania wiceprezydenta Grzelaka "od zrównoważonego rozwoju" są dokładnie przeciwskuteczne - zagęszczają miasto powodując coraz większe korki, tłok i brak miejsca.

    • 30 2

    • Zamiast zageszczac centrum

      To budują na obrzezach

      • 3 0

    • skupienie budowy nowych lokali mieszkalnych w pobliżu stacji SKM

      to niezły pomysł na redukcję skali uzależnienia mieszkańców od samochodów - najbardziej terenochłonnych pojazdów, których nadmiar powoduje korki.

      • 4 0

  • Błazny zarządzają miejską infastrukturą i dlatego Gdańsk, to jeden wielki...paraliż (1)

    • 27 4

    • Ale kto zmusza ludzi spoza Gdańska do przyjazdu tutaj? Przecież tam nie stoją tylko Gdańszczanie.

      • 1 2

  • (1)

    Zrobią remont i wszyscy pojedziecie nową drogą bez korków, nie ma co narzekać

    • 6 11

    • Korki przeniosą się do Elbląga..

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Po prostu taką Opacką należałoby wyremontować w dwa dni w sobotę i niedzielę. (7)

    Kilkadziesiąt metrów to nie autostrada 4 pasmowa.
    Dodatkowo należy rozważyć połączenie Kościerskiej z węzłem Owczarnia i Reja w Sopocie z Osową za Castoramą.

    • 155 29

    • Jak w 2 dni (1)

      jak oni przez tydzien ledwo krawezniki rozgrzebali:/

      • 26 1

      • Rozgrzebali, a kiedy je ułożą? Poza tym jak tam jeżdżę to ruchu na budowie nie widać.

        • 16 2

    • Jeszcze z Kościerzyną Ci połączą, tylko najpierw zrobią Trasę Kaszubską do 2052 roku.

      • 2 2

    • i żeby ten las przestał spowalniać na drodze

      • 1 2

    • Droga miejska to nie tylko asfalt.

      To też infrastruktura podziemna. 2 dni to geodeta nanosi punkty. Wtedy dłubiesz kanalizację, wodociągi, teletechnikę. Na końcu jest asfalt. Przy ładnej pogodzie 100m położysz w 8h.

      • 3 1

    • a na uj to?

      • 0 1

    • taak, zniszczmy więcej lasu, by robotnikom zza obwodnicy ułatwic dojazd

      takiego zobaczysz, a nie Reja jako przelotówkę. Nie pozowlimy na to, mieszkańcy miasta. Nie obchodzi nas wygoda mieszkańców pól za miastem

      • 3 2

  • (2)

    Jak to możliwe że przy planowaniu tego typu remontów pracują ludzie którzy nie mają wyobraźni.

    • 26 2

    • najwyższej klasy magistrze, magistrzynie, inżynierowie i inżynierki pracują

      • 3 0

    • Nie czytają wiadomości ze Karwiny rozkopane.

      • 0 0

  • remont jednej drogi połowa miasta zakorkowana

    Gdańsk coraz bardziej przypomina wiochę na której drzewo na drodze odcina wieś od świata

    • 20 4

  • jest rozwiązanie, które było planowane od początku (3)

    czyli tunel pod Pachołkiem + zmiana charakteru drogi na 2+2 tak jak Słowackiego, połączenie z tunelem pod Martwą Wisłą czyli dokończenie drogi zielonej, oraz równoległa budowa drogi czerwonej, dopóki deweloperskie pieski nie zabudowały całej rezerwy terenowej jaka na to była przeznaczona...

    • 26 14

    • i co jeszcze?

      • 3 1

    • rozbudowa sieci dróg pseudoszybkiego ruchu nie jest lekarstwem na korki (1)

      tylko radykalne postawienie na rozbudowę sieci kolei aglomeracyjnej i poprawa jakości obsługi nowych osiedli pociągami linii PKM i SKM może coś pomóc w temacie korków.

      • 5 1

      • Powiedz to w Gdyni gdzie chcą robić kolejne drogi no i powstaje Trasa Kaszubska

        • 1 0

  • (2)

    Auto zostaw w garażu nie sponsoruj Rosji jedź rowerem a korki znikną

    • 19 7

    • (1)

      Ale ja mam rosyjski rower.

      • 1 4

      • tym bardziej z niego korzystaj

        przypuszczalnie ten rower nazywa się Ukraina

        • 2 0

  • (4)

    Należało jakiś czas temu zakaz budowania bloków do obwodnicy gdzie mieszkańcy większość spraw załatwiać muszą w obrębie centrum.Najpierw się pozwala budować a potem się iskutecznia wypędzanie pojazdów i imne akcje.

    • 19 3

    • Ale po co zabraniać? Niech u siebie pracy szukają albo godzą się z tym, że będą stali w korku. Coś za coś.

      Każdy tak ma.

      • 5 0

    • Zakazuje się zakazywać (1)

      Nieeee, wystarczyłoby tylko zrównać ceny mieszkań na obrzeżach i w centrach miast. Jestem pewna, że wiele osób z chęcią by zamieszkało w Oliwie czy Wrzeszczu, gdyby tylko było ich na to stać. Ceny mieszkań za obwodnicą są niższe i dlatego ludzie tam się wyprowadzają. O staniu w korkach raczej już nikt nie marzy.
      P.S. Uprzedzam komentarze - pomysł zrównania cen mieszkań jest równie nierealny, jak pomysł zakazu budowania bloków za obwodnicą ;-)

      • 0 4

      • A dlaczego nierealne ma być wymaganie od miasta zaplanowania infrastruktury w razie pozwolenia budowania bloków?

        • 3 1

    • Ale nie można inaczej bo straszą betonozą więc miasto będzie się rozlewać

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane