- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Drogowcy szukają radykalnych rozwiązań na paraliż ul. Spacerowej
Kolejny dzień korka na Spacerowej przez remont Opackiej.
Jeżeli paraliż drogowy na ul. Spacerowej ma zniknąć, to potrzebne są kolejne rozwiązania. Pomysły drogowców na korki spowodowane przebudową ul. Opackiej zmniejszyły problem, ale go nie rozwiązały. Zator na tej ważnej drodze nadal daje się kierowcom we znaki. Teraz pod uwagę brane jest wprowadzenie dwukierunkowego ruchu na Opackiej i prowadzenie robót w weekendy nocą.
Wymusiły one wprowadzenie nowej organizacji ruchu:
- Ulica Opacka na odcinku prowadzenia robót została zwężona do jednego pasa ruchu i wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji do ul. Spacerowej. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Dojazd do posesji przy ul. Opackiej jest jednak zapewniony.
- Dojazd do ul. Czyżewskiego od strony ul. Spacerowej został poprowadzony przez ul. Stary Rynek Oliwski, Opata Rybińskiego oraz al. Grunwaldzką.
- Dojazd do ul. Spacerowej od strony ul. Czyżewskiego możliwy jest ul. Cystersów.
W efekcie ul. Spacerowa została praktycznie sparaliżowana.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zareagował na sygnały od kierowców i wprowadził pierwsze rozwiązania.
- Wprowadzona została korekta na skrzyżowaniu ul. Opata Jacka Rybińskiego i al. Grunwaldzkiej, która polega na zmianie geometrii, aby skręt w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu był możliwy z dwóch pasów ruchu (podwójny lewoskręt).
- Wprowadzona została korekta w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej
Choć zmiany obowiązują od wtorku, 31.05.2022 r., nie udało się rozładować korka, o czym przekonaliśmy się sami, próbując przejechać tego dnia ul. Spacerową po godzinach szczytu (ok. 9:15).
- Wprowadzone zmiany były ulgą dla kierowców, a nie radykalną zmianą - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
Zamknięcie Opackiej na noc w weekend?
Właśnie dlatego drogowcy szukają kolejnych, konkretnych rozwiązań. Jedną z opcji jest zmiana organizacji robót. Miałaby się ona wiązać z wprowadzeniem ruchu dwukierunkowego na ul. Opackiej - już od przyszłego tygodnia.
Droga natomiast byłaby zamykana na dwie weekendowe noce. Roboty chodnikowe prowadzone byłyby z kolei przy krótkim wahadle.
Dyrektor Kotłowski zaznacza jednak, że plany drogowców zweryfikowała informacja o braku podbudowy na niektórych fragmentach ul. Opackiej. W tej chwili trwa analiza, czy wspomniany wcześniej pomysł ma szansę na wejście w życie.
Ruch na Opackiej w obu kierunkach (25 opinii)
Opinie (224) 4 zablokowane
-
2022-06-01 03:00
Segregacja wiekowa (2)
Auta powyzej 10 lat - zakaz wjazdu do trojmiasta, od Gdanska przez Sopot i Gdynie. Zakaz takze w Rumii, Redzie i Wejherowie. Jezdzic klepakami po polach i wioskach na festynach. Auta 5 - 10 lat zakaz wjazdu do centrum miast, naokolo mozna. Auta do 5 lat - wjazd do centrum z konkretna oplata parkingowa - 20 pln za godz.. Nie stac - jezdzic rowerami lub skm i autobusami. Sa hulajnogi i wlasne giry. Paiwo po 20 pln za litr. Hamburg, Kopenhaga to rozwiazaly i nie ma smogu, korkow, ludzie zdrowsi i szczesliwsi. Nie podoba sie - powrot do macierzy do suwalk, kartuz i lublina. Prosze sie nie pienic i nie podniecac. Korki sa dla d**ili i prostakow. Nie stac na zycie w trojmiescie - wyjazd na prowincje do krow. Nie narzekac. Pogodzic sie z wlasna ulomnoscia.
- 6 3
-
2022-06-01 10:42
Od dzisiaj (1)
ceny biletów są takie, że na pewno zachęcą ludzi do rezygnacji z samochodu. :)
- 0 0
-
2022-06-01 17:05
Spoko
Wiec powrot do macierzy Bilety w Trojmiescie nie sa drogie Trzeba ograniczc wydatki na uzywki i alkohol i tatuaze i stana sie tanie. Jak niemota to spitalata do chelma i wroclawia. Tak to dziala na zachodzie. Wiocha robi korki w autach bez klimy jak otwieraja okna to syf z potu wiekszy niz z rury wydechowej
- 0 0
-
2022-06-01 06:47
Pomysł
Myślę że najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie zmian czyli jadąc Czyżewskiego w kierunku Spacerowej skręt wyłącznie na katedrę a ul Opacka otwarta wyłącznie dla Spacerowej jadących w kierunku Sopot
- 1 1
-
2022-06-01 06:51
A po co ci ludzie walą tym złomem do miasta?
Obwodnica jest wczęśniej, później lasy, a więc to ci, którzy jadą do centrum.
No to zamknąć tą drogę. Już wystarczy kierowców w centrum. Mają PKM (do Gdyn i do Wrzeszcza), tam parking, autobusy, rowery. Co jeszcze sobie zażyczy ta roszczeniowa nienasycona grupa?- 3 2
-
2022-06-01 07:05
korki sa byly i beda cokolwiek nie zrobia jedyne wyjscie to komunikacja miejska darmowa to moze roladowac
- 2 0
-
2022-06-01 07:06
darmowa komunikacja to moze zalatwic i nie bedzie korkow
- 0 0
-
2022-06-01 07:20
darmowa komunikacja ot i wszystkie problemy znikna bedzie mniej samochodow to nie bedzie korkow
- 0 0
-
2022-06-01 07:23
Miała byc Trasa Zielona z Osowej przez Oliwe do tunelu i co? kiedy budowa?
inaczej nic sie nie odporkuje. Oraz kiedy jakies nowe drogi z kierunku obwodnicy do Trojmiasta? Na razie korzystamy z tych co zaplanowano 100 lat temu. dwie z nich poszeżono ale juz i to za mało
- 3 2
-
2022-06-01 07:25
mniej samochodow to mniej korkow, a jezeli wiecej samochodow to miasto zakorkowane ,proste i logiczne
aleeeeeeeeeee nie ekologiczne
- 0 0
-
2022-06-01 07:28
tylko komunikacja miejska moze nas uratowac i to darmowa ktora nam sie nalezy jak psu buda
- 0 0
-
2022-06-01 07:44
poszerzanie nawet dziesiec pasow bedzie za malo bo samochodow przybywa a nie ubywa
a parkingi tez sa potrzebne, czyli miasto bedzie zawalone samochodami i nie ruszycie sie z miejsca, bedzie tak zakorkowane ze ruch przestanie istniec, wtedy trzeba bedzie pomyslec o helikopterach zeby sie przemieszczac, albo pocwiczyc lawitacje bo kiedys nasi przodkowie to umieli robic tylko zapomnieli ale o tem potem.na razie powinna byc darmowa komunikacja zaslugujemy na nia a pozatym nam sie nalezy bo to wszystko z naszych podatkow.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.