• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy w 2010 roku częściej zaczynali niż kończyli duże inwestycje

Maciej Naskręt
2 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Budowa największej estakady drogowej w Polsce (2,8 km) w ramach realizacji Południowej Obwodnicy Gdańska. Budowa największej estakady drogowej w Polsce (2,8 km) w ramach realizacji Południowej Obwodnicy Gdańska.

Portal Trojmiasto.pl sprawdził co udało się dokonać drogowym budowlańcom w Trójmieście w 2010 r. Okazuje się, że wykonawcy częściej ruszali z budowami niż oddawali do użytku nowe drogi.



Czy jesteś zadowolony z postępu i liczby prac droowych w Trójmieście?

Które budowy ruszyły w 2010 r.?

1. Budowlano-drogowy sezon w Trójmieście w marcu otworzyła inwestycja na węźle Jasień. Zaplanowano tam dodatkowe łącznice, które umożliwią wjazd z ul. Jabłoniowej na Trasę W-Z w kierunku Karczemek. Zjazdy są już gotowe, ale wciąż nie po wszystkich mogą jeździć samochody. Inwestycja ma być gotowa w czerwcu 2011 r.

2. Trzy miesiące później przystąpiono do realizacji ul. Cedrowej, której budowę wyceniono, nie na pięć (jak zakładały władze miasta), a trzy mln zł. Nowa ulica zyska asfalt i parking na ok. 300 aut dla osób odwiedzających Cmentarz Łostowicki. Do dziś wykonano tam liczne prace gruntowe. Ma ona być gotowa za pół roku.

3. Z myślą o organizacji Euro 2012 drogowcy przystąpili w czerwcu do przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska nad torami kolejowymi w Letnicy. Tam od kilku miesięcy wiadukt kratowy utrzymywany jest na podporach, bowiem tuż po rozpoczęciu prac zburzono przyczółki. Jego modernizacja potrwa do połowy przyszłego roku. Zatem podczas Euro 2012 będzie gotowy.

4. W lipcu rozpoczęło się wmurowanie aktu erekcyjnego prace przy przebudowie Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska i brakującego, górnego odcinka Trasy W-Z. W tym roku budowlańcy poradzili sobie z pracami gruntowymi i kanalizacyjnymi. W wielu miejscach, szczególnie na Trasie W-Z, widać już pas drogowy. Na Węźle Karczemki od ok. dwóch miesięcy realizowany jest dodatkowy wiadukt nad Obwodnicą Trójmiasta. Drogowcy nie ustrzegli się tam kłopotów - zaczął przechylać się (o ok. 7 cm) wiadukt nad linią kolejową. Spowodowało to zwężenie Obwodnicy Trójmiasta w tamtym rejonie. Kierowcy od początku robót przedzierają się przez Węzeł Karczemki wśród licznych ciężarówek-wozideł. I tak będzie tam do maja 2012 r.

Tak we wrześniu wyglądał rozbudowywany wiadukt kratowy w Gdańsku nad torami kolejowymi w ciągu ul. Uczniowskiej - tuż przy PGE Arena. Tak we wrześniu wyglądał rozbudowywany wiadukt kratowy w Gdańsku nad torami kolejowymi w ciągu ul. Uczniowskiej - tuż przy PGE Arena.
Wylewanie asfaltu pod przyszłą jezdnie na Południowej Obwodnicy Gdańska w listopadzie. Wylewanie asfaltu pod przyszłą jezdnie na Południowej Obwodnicy Gdańska w listopadzie.
Zimowe betonowanie przyczółków wiaduktu na Węźle Karczemki. Zimowe betonowanie przyczółków wiaduktu na Węźle Karczemki.
Niemal gotowy Węzeł Wzgórze w centrum Gdyni. Niemal gotowy Węzeł Wzgórze w centrum Gdyni.
5. Z początkiem września drogowcy pojawili się na ok. 500-metrowym odcinku ul. Łostowickiej. Rozpoczęła się wtedy rozbudowa drogi wraz ze skrzyżowaniem ulic: Łostowicka, Nowolipie, Kartuska zobacz na mapie Gdańska. Harmonogram opierał się głównie na przebudowie sieci teletechnicznych i wycinkach drzew. Dostarczono również w obręb przebudowywanego skrzyżowania tory tramwajowe, które jak puszczą lody zostaną tam wbudowane, bowiem grudniowa, zimowa aura wyhamowała prace. Realizacja potrwa do jesieni 2011 r.

6. W tym samym czasie, co na ul. Łostowickiej, ruszyły też prace na ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska - na odcinku od ul. Dąbrowskiego do ul. Beethovena. Inwestycja miała potrwać do końca października. Jednak gdański ZDiZ postanowili w ostatniej chwili wykonać dodatkowe ścieżki rowerowe. Zaplanowany koniec przebudowy na ostatnie dni października okazał się fikcją. Drogowcy pracowali jednak, by zdążyć przed śniegiem. Niestety nie udało się. Realizacja dopiero w nowym roku, jak puszczą mrozy.

7. Budowa ulicy Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Orunię Górną w Gdańsku rozpoczęła się w listopadzie - dosłownie - bombowo. dwa tygodnie po rozpoczęciu prac ziemnych w okolicach skrzyżowania ul. Łódzkiej i ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku operator koparki odkrył 100-kilogramową bombę burzącą. To jednak nie przeszkodziło w pracach. Już na drugi dzień wszystko wróciło do normy - wznowiono prace gruntowe. Do dziś usunięto tam warstwy organiczne. Zaczęto przebudowę sieci podziemnych w okolicach ul. Witosa. Tam też zniknęła nawierzchnia.

8. W listopadzie w Gdyni wystartowała również warta 32,5 mln zł przebudowa górnego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Drogowcy jednak niewiele tam wykonali. Niskie temperatury skutecznie zamroziły modernizację drogi w kierunku Chwarzna. Wykonawca przygotował jedynie grunt pod przyszłe podłoże jezdni.

Gdzie prace trwały przez cały 2010 r.?

1. Na Olszynce i w dzielnicy Maćkowy. Tam jest realizowana nitka Południowej Obwodnicy Gdańska. Budowlańcy na całym 18-kilometrowym odcinku skończyli usuwać organiczne - górne - warstwy ziemi. Również w tym roku udało się wykonać podpory pod największą w Polsce, bo 2,8-kilometrową, estakadę. W okolicach Borkowa Gdańskiego wykonano już nawierzchnię asfaltową. Prac nie była wstanie powstrzymać mroźna grudniowa aura o czym pisaliśmy w połowie grudnia. Portal Trójmiasto.pl w tym roku odwiedzał budowę trzykrotnie: w marcu, majuwe wrześniu. Tam też prowadzone były badania archeologiczne - archeolodzy natknęli się średniowieczną osadę.

2. Najtrudniejszą cześć pracy mają już za sobą budowlańcy z firmy MTM pracujący przy przebudowie za 60 mln zł Węzła Wzgórze. Pozostały tam do wykonania prace kosmetyczne - m.in. naprawa chodników i właściwe zaprogramowanie sygnalizacji świetlnej. Prace rozpoczęły się na końcu 2009 r. i potrwają do marca 2011 r.

Z czym uporali się trójmiejscy drogowcy w odchodzącym 2010 r.?

1. W Gdańsku drogowcy w ciągu zaledwie czterech miesięcy przebudowali Nowe Ogrody i zmodernizowali tam torowiska. Nie wszystko udało się jednak zrobić tak jak wymarzyli sobie to mieszkańcy i planiści na wizualizacjach. Inwestycja pochłonęła 29 mln zł z miejskiej kasy.

2. Natomiast w Gdyni udało się do września uporać drogowcom z uszkodzoną Estakadą Kwiatkowskiego. Choć remont trasy wiodącej do gdyńskiego portu rozpoczął się w drugiej połowie 2009 r., harmonogram najbardziej dotkliwych prac dla kierowców ustalono na 2010 r. Przedsięwzięcie pochłonęło ponad 6 mln zł.

W 2010 r. przebudowywano lub remontowano też w mniejszym zakresie drogi m.in.:

- w Gdańsku: rondo ul. Gospody i ul. Rybackiej, al. Jana Pawła II, ul. Jagiellońską, ul. Łanową, ul. Wspólną, ul. Bema, częściowo dziury na: Trakcie św. Wojciecha, ul. Świętokrzyskiej, ul. Małomiejskiej, ul. Jabłoniowej.

- w Gdyni: ul. Bosmańska, ul. Nowowiczlińska, ul. Przybyszewskiego, ul. Rębaczy, ul. Benisławskiego, ul. Chabrowa, ul. Pokładowa, ul. Dworcowa, ul. Krasickiego.

- w Sopocie: ul. Herberta, ul. Fishera, pl. Rybaków.

Opinie (82) ponad 20 zablokowanych

  • co wyremontowano???

    w którym miejscu była remontowana ul. Nowowiczlińska??? Propaganda i nic więcej. Bardzo podobnie ul Chwarznieńska, dziwnie zima zaskoczyła, tak jak z estakadą. A gryzonia to ....(do budy- chyba najdelikatniejsze określenie).

    • 6 4

  • to będzie ciężki rok

    zima niestety po raz kolejny zostawia pamiątki po sobie, np ulica chłopska wygląda jak ser szwajcarski, mam nadzieje ze w miejskiej kasie starczy pieniędzy na bieżące wydatki i w podsumowaniu roku 2011 będę mógł wreszcie przeczytać o wyremontowanych najważniejszych trójmiejskich drogach.

    • 8 0

  • Teraz porozmawiajmy o inwestycjach kolejowych i tramwajowych

    Ile udało się osiągnąć w mijającym roku?

    • 8 0

  • Nowa Słowackiego i Trasa Sucharskiego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą !

    • 8 0

  • (2)

    Kto podpisal odbior Powstańców Warszawskich? Jadąc do góry wszystkie studzienki sa już zapadnięte po kilka centymetrów. PO co remont skoro dalej trzeba jechac slalomem omijając studzienki???

    • 15 0

    • mieszkam na Osiedlu Akademickim i Powstańcó to zawsze była masakra - takich ulic nie ma nawet w Gdyni

      • 1 1

    • z tymi studzienkami to faktycznie jakies nieporozumienie

      bo tak jak mowisz, juz jest roznica paru cm, a co bedzie po zimie? za pare lat? to samo co wczesniej?

      • 3 0

  • (3)

    Zima nie dociągnęła polowy a Grunwaldzka cała nadaje sie do wymiany nawierzchni. I tak samo z połowa ulic w mieście.

    • 9 0

    • Infrastruktura w Gdansku sypie sie duzo szybciej

      niz sie buduje. I to jest tragedia. W tym samym czasie Adamowicz i jego banda marnuje miliardy na bzdety i wciska frajerom mieszkancom zeby jezdzili rowerami i komunikacja publiczna. A cholota na niego glosuje...... To jest chory kraj.

      • 3 1

    • jest to na prawdę dołujący fakt

      • 0 0

    • Al.Zwycieśtwa w stronę Gdańska też

      • 0 0

  • Budowa ulicy Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Orunię Górną

    Znowu to samo?! Ile razy jeszcze będziecie pisać o linii tramwajowej NA Orunię Górną? To nie będzie linia na Orunię Górną. To będzie linia na pole ZA Orunią Górną. Od przystanku autobusowego Orunia Górna to jeszcze szmat drogi. Ta pętla będzie prawie w połowie drogi między Orunią Górną a Ujeściskiem.

    • 8 1

  • CHABROWA W GDYNI REMONTOWANA

    HA HA skąd macie takie wieści. Przyjedzcie i zobaczcie sami co zostało zrobione. Lepiej niech naprawią JASKÓŁCZĄ to wielka koleina i ŁATA NA ŁACIE

    • 1 1

  • Sciezki na Powstancow Warszawskich ?

    To dlaczego na poczatku grudnia wylewano jeszcze asfalt na jezdni? przeciez w koncu pazdziernika był zerwany tylko asfalt na jednej połowie jezdni, ktos mydli oczy kierowcom ,
    Na wiosne jak puszcza mrozy sprawdzcie szerokosc jezdni ktora jest raz szersza raz wezsza , krawezniki kładziono w pospiechu jak pasowalo pracownikom a nie w zachowaniu wymiarow ulicy , chodniki nie skonczone , dziury dookola studzienek , az dziwne ze nikt nie złamał sobie nogi, studzienki w jezdni podwyzszane dopiero po wylaniu asfaltu na liscie i błoto. ciekawe kto zaplaci na wiosne za remont jezdni jak liscie i bloto sie odkleja od podsypki betonowej i beda dziury , zwala jak zwykle na mroz a to zwykłe niechlujstwo przy budowie drogi ktora konczono na potege w dzien i w nocy aby tylko było.

    • 5 0

  • dotyczy:Wiaduktu nad torami ul.Uczniowskiej

    Gdyby to ode mnie zależało to:
    - najpierw obok wybudował bym nowy wiadukt
    - potem remontowałbym stary wiadukt
    byłaby zachowana możliwość ruchu, przejeżdżania przez ul. Uczniowską
    a tak są korki na węźle Kliniczna i w Brzeźnie !!!
    Kto to tak planuje, to wszystko bez głowy i pomyślunku!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane