- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (74 opinie)
- 2 Biegli zbadali list Grzegorza B. (163 opinie)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (358 opinii)
- 4 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (287 opinii)
- 5 Paragon grozy za kurs taksówką (473 opinie)
- 6 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (64 opinie)
Duma, ale i żal. Refleksje o pomaganiu
Od tygodnia obserwuję wielki zryw pomocy dla uchodźców, wygnanych ze swoich domów przez wojnę na Ukrainie. To okazja do spostrzeżeń, jak różnie nasze serca reagują na niesprawiedliwość na świecie. Refleksje są gorzkie - pisze pani Karolina.
Nigdy nie lubiłam tego epatowania umęczonymi ciałkami, podłączonych do kroplówek czy tlenu. Najpierw ogarniał mnie gniew na widok odzierania z godności małego, chorego człowieka. Czy to ledwie żywe dziecko zgodziłoby się, by je wystawiać na widok publiczny jak płaszcz na sprzedaż?
Potem jednak zaczęłam rozumieć twórców takich kampanii - cel uświęca środki. Ludzkie reakcje są proste: widzą cierpienie, będą chcieli je złagodzić. Wspieram takie akcje dość regularnie. W efekcie wciąż na FB widzę informacje o kolejnych osobach potrzebujących pomocy. Przeglądarka wie co ma robić.
Ukraina
Dziś to akcje pomocowe skierowane do dotkniętych wojną i potrzebujących wsparcia Ukraińców zdominowały nie tylko media, ale też media społecznościowe. Każdy kto chce i ma taką możliwość, bez problemu dowie się w jaki sposób może pomóc. I to się wciąż dzieje, na wielką skalę. Zdajemy egzamin z człowieczeństwa.
Nie można jednak nie zauważyć również takich internetowych komentarzy:
"Przez 2 lata nie możemy się dostać się do lekarza, a teraz mamy jeszcze na hurra przyjmować pod opiekę tysiące obcokrajowców? Organizowanie nagle wszystkiego dla Ukraińców jest dyskryminacją Polaków. Bo dla Polaka od lat nie ma pieniędzy. A teraz Polak ma jeszcze płacić za innych?"
"Jak państwo przyjęło to niech im da, a nie nawołują do prywatnych osób."
"A dlaczego ta pomoc naszym kosztem? Co to za rząd co nie dba o swoich obywateli a dba o obcych."
"Dają im za darmo... tak??? naprawdę??? To ja tez chce za darmo"
Ludzie, serio?
Czytałam kiedyś, że są osoby, które nie mają wyobraźni. Zamykają oczy, chcą sobie wyobrazić słonia, a tam nie ma niczego. To problem medyczny. Jakieś badania mówią, że cierpi na to 2,5 proc. populacji. Ale zdrowej reszcie, zwłaszcza tym osobom, które - jak wynika z powyższych opinii - nie są w stanie pogodzić się z tym, że im w wolnym, bezpiecznym kraju czegoś ubędzie, polecam inne ćwiczenie:
"Zamknij oczy. Wyobraź sobie, że siedzisz w piwnicy swojego bloku albo domu. Dokładnie tego, w którym teraz mieszkasz. Nie masz prądu. Nie masz toalety. Nie masz lodówki. Nie wiesz, gdzie jest twój syn/mąż/żona, nie wiesz czy żyje. Słyszysz wybuchy. Nie wiesz co będzie za trzy godziny, a co dopiero za trzy dni".
A teraz, kiedy już masz przed oczami ten obraz, odpowiedz sobie na pytanie: czego w tej sytuacji pragniesz i oczekujesz? Od sąsiada, drugiego człowieka, niezależnie z jakiego kraju pochodzi.
Afryka
W środku tego ukraińskiego piekła, pisze do mnie przyjaciółka:
"pilnie potrzebni są rodzice adopcyjni dzieci ze skrajnej nędzy w Afryce. Wiesz... tam gdzie ja mam te dzieci, na które co miesiąc płacę. Dzieci do wsparcia jest dużo, mało osób się decyduje, bo o Maitri mało kto słyszał. Przecież to jest tylko 70 zł miesięcznie.... Poza tym potrzebne są okulary, ortezy, kule dla dzieci dla ośrodka w Kamerunie. Polka rehabilituje tam niepełnosprawne dzieci. Ich dzieci też miewają porażenie mózgowe albo skręconą nogę."
Myślę sobie... "No faktycznie 70 zł. Jednego stać, drugiego nie, ale to nie majątek" Wysyłam informacje "na grupę" przyjaciół. Są dobrze sytuowani, też mają dzieci.
Odzew? Totalne zero. Żadnego "ok, zerknę" ani nawet "nie mogę". Po prostu nic. Dobra - myślę sobie - to tylko kilkanaście osób. Nie przyswoili przekazu w pędzie. Nie zauważyli. Choć niebiesko-żołte flagi na fb poustawiane mają.
Wysyłam mailem do większego grona znajomych - tym razem około 30 - 40 osób. Widzę, że jedna koleżanka odpisuje. Super! Otwieram maila, ale w nim pyta tylko co u mnie słychać, bo dawno się nie widziałyśmy... Wysyłam w pracy, mail dociera do kolejnych 90 osób. Jedna (naprawdę: jedna) koleżanka pyta jakie te okulary mają być.
Odpisuję do przyjaciółki, że totalnie nie rozumiem co się stało, ale nie ma odezwu. Ona na to: Spoko, jestem przyzwyczajona. Bardzo niewielu ludzi ma otwarte serca na Afrykę.
Ty, właśnie ty mi pomóż
Na kursach ratownictwa uczą, że kiedy reanimujesz osobę leżącą na ulicy musisz wskazać w tłumie gapiów jedną osobę, do której zwracasz się bezpośrednio:
"Pani w niebieskim swetrze, proszę zadzwonić na 112 i wezwać karetkę". - Inaczej jest wielce prawdopodobne, że karetki nie wezwie nikt.
I chyba tak trzeba robić, żeby mniej wrażliwi, obojętni albo wręcz przeciwni pomaganiu, zmienili swoje nastawienie. Zamiast oczekiwać inicjatywy lepiej wskazać kto i co konkretnie ma zrobić. Może zadziałać.
Mój kolega z pracy przyjął do swojego domu sześcioro Ukraińców, w tym kobietę tuż przed porodem. Znajomym powiedział dokładnie jakiego wsparcia oczekuje dla nich. I otrzymał je. Łatwiej jest zareagować na prośbę kogoś znajomego, kogoś godnego zaufania.
A jak przy tym otwierać serca osób obojętnych albo zjeżonych, bo im czegoś ubędzie? Trzeba rozmawiać. To tak jak - przepraszam za błahość tego porównania - jak z segregacją śmieci. To jest proces zmiany mentalności, który trwa lata.
Czasami nie tylko MOŻNA, ale TRZEBA
Rozmawiajmy o tym z przyjaciółmi, wpływajmy wzajemnie na siebie, tłumaczmy czym jest empatia. Każdy ma jakieś obowiązki. Nikt nie powiedział, choć wielu tak myśli, że życie jest tylko fajne, że wszystko w nim MOŻNA, ale niczego nie TRZEBA.
Tymczasem ktoś MUSI rano zaprowadzić dziecko do przedszkola. Ktoś MUSI zająć się starym rodzicem. Każdy coś MUSI. Może trzeba przyjąć, że otwarcie serca na potrzeby drugiego człowieka to taki obowiązek. Mam serce, więc MUSZĘ dostrzec drugiego człowieka.
Nawet jeśli w jakiś sposób przyjdzie mi za to zapłacić.
TiR z darami i karetka pojechały do Lwowa
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (981) ponad 50 zablokowanych
-
2022-03-06 09:29
Opinia wyróżniona
Prawda jest taka, że (59)
1. Państwo nie zdaje egzaminu - pomagają samorządy, organizacje pozarządowe i zwykli ludzie - brakuje przepisów i koordynacji
2. jak ktoś nie reaguje na prośbę na FB, to nie znaczy, że nic nie robi - nie można oceniać na tej podstawie, wiele osób pomaga jak może bez rozgłosu albo pomaga już gdzieś indziej i nie może pomóc każdemu
3.1. Państwo nie zdaje egzaminu - pomagają samorządy, organizacje pozarządowe i zwykli ludzie - brakuje przepisów i koordynacji
2. jak ktoś nie reaguje na prośbę na FB, to nie znaczy, że nic nie robi - nie można oceniać na tej podstawie, wiele osób pomaga jak może bez rozgłosu albo pomaga już gdzieś indziej i nie może pomóc każdemu
3. różne spontaniczne zbiórki powstające bez koordynacji też budzą nieufność
4. nie każdy jest w stanie przyjąć obcych do domu i nie powinien mieć wyrzutów sumienia z tego powodu, ale oczywiście może pomóc inaczej (finansowo, rzeczowo, swoim czasem w wolontariacie)
5. Pomagać trzeba, ludzie: jest wojna! A z niektórych wyłażą potwory - to jest ten czas, kiedy okazuje się czy jesteśmy przyzwoici! Warto być przyzwoitym, nie wyszukujcie usprawiedliwień dla swojej niechęci, już lepiej siedźcie cicho- 307 85
-
2022-03-06 20:35
Niedlugo bedzie po problemie - sami bedziemy potrzebowac pomocy,,
Rosja ostrzega, że jest w stanie WOJNY z każdym krajem goszczącym ukraińskie myśliwce i wskazuje palcem na Rumunię w nowym zagrożeniu eskalacją ponieważ USA dają Polsce zielone światło, aby dać Kijowom Migs ! To nas wlasny rzad zalatwi..
- 8 0
-
2022-03-06 20:33
Prawda
Leży zawsze po środku państwo to my!!!!!
- 3 0
-
2022-03-06 19:38
A tak pomagaja bogaci:
"Książę koronny Fryderyk z Danii składa hołd narodowi ukraińskiemu i mówi, że ważne jest, abyśmy podtrzymywali nadzieję pośród wszystkich okrutnych, gdy zabiera swoje dwoje najmłodszych dzieci do ambasady Ukrainy w Kopenhadze"...
- 3 0
-
2022-03-06 17:21
państwo to my
- 5 0
-
2022-03-06 13:58
(13)
Z innej strony należy zwrócić uwagę, że starzy ludzie w Polsce cale zycie pracowali na to co mają. Sam znam takich cwaniaków co wola dostać wieksza wypłatę ale podzielona na minimalna plus reszta pod biurkiem. Wiec rozumiem, ze trzeba pomagać ludziom, którzy faktycznie pracowali na swoją przyszłość ale vos sie wydarzyło co nie pozwoliło zbierać
Z innej strony należy zwrócić uwagę, że starzy ludzie w Polsce cale zycie pracowali na to co mają. Sam znam takich cwaniaków co wola dostać wieksza wypłatę ale podzielona na minimalna plus reszta pod biurkiem. Wiec rozumiem, ze trzeba pomagać ludziom, którzy faktycznie pracowali na swoją przyszłość ale vos sie wydarzyło co nie pozwoliło zbierać owoców pracy. Ale jeśli mamy pomagać Starcom, którzy przez większość życia żyli w pełnym high lifeie to przykro mi ale stanowczo powiem, nie!
Tak samo samotne matki czy wielodzietne rodziny. Samotnym matka mozna pomoc, zapewniając bezplatna opiekę dla dziecka, ale na tym koniec. Dziecko do żłobka, a mama do pracy.
Wielodzietne rodziny, hym w zależności od sytuacji ale nie oszukujmy się najczęściej kest to patologia, ktora godziła się nie myśląc o konsekwencjach. Dlatego w większości przypadków pomocą moze byc zabranie dzieci, podwiązanie nasieniowodów oraz jajowodów.
Pomagac trzeba, ale wszystko ze zdrowym rozsądkiem. A ukraincy nie są sobie winni, ze Putinowi odwaliło. Do tego mimo swej woli musieli wszystko porzucić, większość z nich za chiny ludowe nie chciałaby opuszczać swojego domu gdyby nie obecna sytuacja. Dlatego tak, szybciej pomogę ukraincom niż polskiej patologi.- 15 15
-
2022-03-06 14:17
Oj mądralo (11)
Co ty wiesz o samodzielnych matkach? One nikogo nie proszą o pomoc. To są tytany pracy, fantastyczne, zorganizowane i odpowiedzialne kobietki. Kochają swoje dzieci nad życie i stawiają czoła wszelkim problemom. Bez narzekania. Do tego wspierają swoich rodziców i rodzeństwo i przyjaciół i całkiem nieznajomych - bo mają w sobie mnóstwo empatii. Nie
Co ty wiesz o samodzielnych matkach? One nikogo nie proszą o pomoc. To są tytany pracy, fantastyczne, zorganizowane i odpowiedzialne kobietki. Kochają swoje dzieci nad życie i stawiają czoła wszelkim problemom. Bez narzekania. Do tego wspierają swoich rodziców i rodzeństwo i przyjaciół i całkiem nieznajomych - bo mają w sobie mnóstwo empatii. Nie mają zupełnie czasu dla siebie, a czasem nawet na sen. Ale jest OK. Dziecko do żłobka a matka do pracy? Wiesz, żeby dobrze wychować dzieci to trzeba z nim być. Obecność rodzica to podstawa, aby wychować szczęśliwe dziecko. Ale zanim to, to przypomnę, najpierw 9 m-cy być w ciąży (i pracować do porodu), potem urodzić, potem połóg, potem noce zarywane latami, potem choroby, potem rehabilitacja i inne kłopoty, a do tego...brak pieniążków na życie bo tatuś jednak zrezygnował i nie ma już ochoty wspierać. Więc do tego jeszcze praca bo z czego trzeba żyć. Ale oczywiście, jak to typowo w PL, obrażajmy samodzielne matki i róbmy z nich takie potworne i leniwe baby. To jest po prostu słabe.
- 16 10
-
2022-03-06 15:57
(4)
Nie rozumiem. Wyobraz sobie, że osobiscie nie mam dzieci, jakos tak wyszło ze z partnerka postanowiliśmy poczekać do podniesienia stopy życiowej na ten ruch.
Nie przeczę, ze przy dzieciach jest ogrom pracy. Ale wiesz co gdyby mi teraz przyszlo dziecko na świat to prqcujac 8h dziennie nawet bez drugiej połówki stac by mnie było naNie rozumiem. Wyobraz sobie, że osobiscie nie mam dzieci, jakos tak wyszło ze z partnerka postanowiliśmy poczekać do podniesienia stopy życiowej na ten ruch.
Nie przeczę, ze przy dzieciach jest ogrom pracy. Ale wiesz co gdyby mi teraz przyszlo dziecko na świat to prqcujac 8h dziennie nawet bez drugiej połówki stac by mnie było na utrzymanie mieszkania, oraz dziecka. Ba nawet na utrzymanie załóżmy niepracujacej zony. Tylko tutaj wychodzi konsekwencja działań, bo my w pierwszej kolejności wykształciliśmy się, nabyliśmy praktyki zawodowej i obecnie oboje jesteśmy specjalistami w swoich dziedzinach. Wybacz ale moim zdaniem to jest właściwy kierunek prokreacji... wspolczuje Ci niezmiernie, nie ze masz dziecko, ale tego ze to Ty przyczyniłaś się do tego ze teraz się męczysz... nikt na siłę nie kazal Ci w wieku, strzelam 20 lat zachodzić w ciążę. Do tego to Ty wybrałaś człowieka z którym zaszłaś w ciążę. I to jest tylko i wyłącznie konsekwencja Twoich działań.
Nie chce Ci wrzucać, bo nie o to chodzi. Ale spojrz prosze prawdzie w oczy, to w jakiej jestes sytuacji to Twoja zasługa.
Mam też wielu znajomych z którymi na codzień pracuje, którzy wyobraz sobie sa na stanowiskach co najmniej kierowniczych i nie maja problemu z czasem dla dziecka, którzy w razie potrzeby mogq zerwać się na chwile z pracy. Którzy nie muszą pracować po 12h dziennie by godnie zyc. Tylko jest jedno ale w tym wszystkim, oni zdecydowali się na dziecko gdy stwierdzili, że ich stac.
Ty myślisz, że my wszyscy od kołyski kawior jedliśmy? Nie zycie dla moich rodziców tez lekkie nie było, tez nie mieli czasu na ciagla obecność ale wychowanie to nie tylko sama obecność, to wpajanie zasad, uczenie prawidłowej postawy. Zapewne moi rodzice nawet nie zdawali sobie sprawy z tego. Jak dobrze wiesz dziecko naśladuje swoich rodziców i bierze od nich przykład. Ja od swoich wzialem taki, że trzeba ciezko pracować i racjonalnie podchodzić do wszystkiego. Wiec prosze Cię zrob wszystko by- 15 5
-
2022-03-06 19:31
Hmm (2)
Tak, wdowy, ofiary gwałtów, kobiety porzucone na hasło ciąża na pewno same są sobie winne. Wy, faceci, to jesteście tacy sprytni, mądrzy, poukładani, a te głupie baby to wszystko łykają i jeszcze same sobie wiatropylne w ciążę zachodzą, żeby sobie zniszczyć życie. Wiesz, naprawdę współczuje twojej drugiej połówce życia z takim ograniczonym szowinistycznym cymbałem. No, ale idąc twoim tokiem myślenia - sama jest sobie winna:)
- 4 6
-
2022-03-06 23:08
(1)
Proszę cie nie porownuj mnie do swoich partnerow. Bo chyba nie myślisz, że będę wymienial kazda z grup społecznych ktora pod regule patologi nie podlega? Niestety liczylem, ze mozna tutaj popisać merytorycznie z kimś o troszkę większym ilorazie inteligencji. Kims, kto nie potrzebuje miec wszystko podstawione przed twarz by połączyć kropki.
Proszę cie nie porownuj mnie do swoich partnerow. Bo chyba nie myślisz, że będę wymienial kazda z grup społecznych ktora pod regule patologi nie podlega? Niestety liczylem, ze mozna tutaj popisać merytorycznie z kimś o troszkę większym ilorazie inteligencji. Kims, kto nie potrzebuje miec wszystko podstawione przed twarz by połączyć kropki. Niestety, mylilem sie. Zabezpieczenia kolezanko istnieją dla obu płci i tutaj nie ma żadnego usprawiedliwienia. Skoro facet zwiał to najwidoczniej oboje jesteście na tym samym poziomie, czyli dzieci w ciałach dorosłych ludzi. Proponuje Ci współczuć samej sobie bo jestes w życiowej du... proporcjonalnie do poziomu inteligencji który tutaj prezentujesz, czyli dość gleboko.
- 3 2
-
2022-03-07 10:19
generalnie
twoje zalozenia sa sluszne, baa sama nawet mam takie samo podejscie, tylko w dluzszej perspektywie sie okazuje ze nie wszystko mozna zaplanowac, nagle pojawia sie choroba i wszystko sie p...i
- 2 0
-
2022-03-06 15:59
Twoje dziecko nie popełniło tych samych błędów. Nie ma co się użalać nad sobą, trzeba się wziac za robotę i przestać liczyć, ze jakos to bedzie. Bo uwierz mi, nie, nie będzie. Sami jesteśmy kowalami swojego losu.
Oczywiście inaczej jest z ofiarami gwałtu.- 8 0
-
2022-03-06 15:05
Ale co Cię obraża? (5)
Stwierdzenie, że każdy kto ma obie ręce i nogi powinien pracować na swoje utrzymanie? Przedmówca wyraźnie napisał, że samotnym czy jak wolisz samodzielnym matkom należy pomóc w zapewnieniu opieki nad dzieckiem tak, żeby mogły pracować. I to jest właściwa forma pomocy, a nie rozdawanie kasy na prawo i lewo, które jak najbardziej rozleniwia
Stwierdzenie, że każdy kto ma obie ręce i nogi powinien pracować na swoje utrzymanie? Przedmówca wyraźnie napisał, że samotnym czy jak wolisz samodzielnym matkom należy pomóc w zapewnieniu opieki nad dzieckiem tak, żeby mogły pracować. I to jest właściwa forma pomocy, a nie rozdawanie kasy na prawo i lewo, które jak najbardziej rozleniwia społeczeństwo. Ty pracujesz - i szacun, ale dziesiątki tysięcy Karyn z Sebkami nie, tylko wyciągają łapę i dej, dej. To należy ukrócić i to jak najprędzej. I nie mówię o 500+, popieram choć się na to nie łapię. Ale co do zasady - tak, dziecko do żłobka czy przedszkola (z dofinansowaniem), a Karyna do sprzątania klatek, jeśli niczego innego nie potrafi. Moja matka w domu nie siedziała. Młodsza siostra do żłobka, a ja od siódmego roku życia z kluczem na szyi - i jakoś wyrośliśmy na ludzi, którzy nie najgorzej sobie w życiu radzą.
- 20 5
-
2022-03-06 15:19
Ty sobie myślisz że ci ludzie z dnia na dzień podejmą pracę? (4)
Jesteś głupi czy bierzesz narkotyki?
- 11 9
-
2022-03-06 17:20
Jacy "ci ludzie"? (3)
Czy Ty i reszta minusujących potrafi w ogóle czytać? Komentowany wątek dotyczył niepracujących polskich Karyn, a nie uchodźców, gamoniu!
- 15 0
-
2022-03-06 23:00
(1)
Szkoda czasu, tutaj uwidoczniona została jaka czesc społeczeństwa czyta komentarze pod tym artykułem. Czyli niezbyt inteligentna grupa ludzi.
Ja osobiście odpuszczam, szkoda czasu. Bedziesz się z nimi kłócił, a oni w pierwszej kolejności sprowadza Cie na swój poziom a później pokonają doświadczeniem. Zreszta zapewne jutro idziesz doSzkoda czasu, tutaj uwidoczniona została jaka czesc społeczeństwa czyta komentarze pod tym artykułem. Czyli niezbyt inteligentna grupa ludzi.
Ja osobiście odpuszczam, szkoda czasu. Bedziesz się z nimi kłócił, a oni w pierwszej kolejności sprowadza Cie na swój poziom a później pokonają doświadczeniem. Zreszta zapewne jutro idziesz do pracy, więc czasu nie będzie a te pokrzywdzone przez los kobiety pewnie z pol dnia spędzają z telefone w ręku, gdy dziecko wychowuje się przed ekranem telewizora ;)- 1 2
-
2022-03-06 23:51
Wio na zachód korpo szczurze
- 1 1
-
2022-03-06 18:44
Lepiej się zamknij
Kup sobie drzwi i się zamknij haha
- 2 2
-
2022-03-06 14:02
Wszystko rozsadne poza ostatnim akapitem. Putinowi wcale nie odwalilo, to jest wrazenie gawiedzi, zawodowi analitycy mowia co innego.
- 19 3
-
2022-03-06 13:39
To dopiero początek (1)
Uchodzcow będzie dużo więcej bo bandyci Putina celowo ostrzeliwuja miasta i ludność cywilna aby zwiększyć ilość uchodzcow na zachód.
- 29 0
-
2022-03-06 20:00
Ukraińców jest 44 miliony, więc racjonalna taktyka, choć okrutna.
- 3 0
-
2022-03-06 11:08
(1)
Pomagać trzeba? A kto mnie pomoże? Na razie to mnie podnoszone są podatki przepraszam, nowe "daniny". Inflacja kilkadziesiąt procent.
- 31 24
-
2022-03-06 12:39
Jak nie masz z czego żyć to idź do mopsu
Tam Ci pomogą
- 15 31
-
2022-03-06 09:34
Kolejny przykład głupoty Państwo Pomaga doskonale ale ty jak zawsze masz klapki na oczach (3)
za to w samorządach właśnie jest chaos !!I Rzad nie rzadzi samorzadami one to robią samodzielnie!!
- 37 21
-
2022-03-06 19:24
To po co on nam, jak nic nie robi i na nic nie ma wpływu?
- 1 0
-
2022-03-06 09:47
Ale jak to? Przecież samorządy na stronach www umieściły ukraińskie flagi (1)
Czy to nie wystarczy?
- 33 15
-
2022-03-06 16:55
i podswietlily neptuna
oraz ZAKA :P
- 7 5
-
2022-03-06 09:32
Ty nie piernicz (32)
Wyłącz TVN i się rozejrzyj. Jak wojewoda pytał ile miejsc będzie możliwe w Gdyni to urzędnicy odpowiedzieli, że zero. Jak z takimi współpracować sensownie? Podobnie Trzaskowski nie ogarnia np. rządowych miejsc na Torwarze. Więc nie piernicz bo trzeba się Putinem przejmować a nie tym co piep. Tusk
- 56 51
-
2022-03-06 17:25
Bylam z 4 osobową rodziną na Dolnej Bramie 8 (1)
Niby są studentki Ukrainki jako wolontariuszki, ktore kierują ruchem przybywających ale poza kanapkami i kawą oraz małpim gajem dla dzieci to moi Ukraincy niewiele sie dowiedzieli. Spisano ich dane, zapisano na kartce ich potrzeby, poinformowano ze lekarz, recepty czy szpital to tak samo jak u Polakow i na NFZ, że do przedszkolu i szkoł nie
Niby są studentki Ukrainki jako wolontariuszki, ktore kierują ruchem przybywających ale poza kanapkami i kawą oraz małpim gajem dla dzieci to moi Ukraincy niewiele sie dowiedzieli. Spisano ich dane, zapisano na kartce ich potrzeby, poinformowano ze lekarz, recepty czy szpital to tak samo jak u Polakow i na NFZ, że do przedszkolu i szkoł nie przyjmują bo nie ma miejsca, moze pozniej gdy rząd zorganizuje dodatkowe klasy, aaaa i jeszcze dalu nr telefonu do urzędu zeby sie dowiadywać. Na koniec na podstawie paszportu wręczono 3 siateczki upominkow i papier toaletowy. To bylo wszystko ze str miasta, serio! Bylismy w koscielnym Caritasie i tam dostalismy nie siateczki tylko wielkie torby potrzebnych rzeczy, podobnie w auli UG gdzie studenci pomagali w przekazywaniu zebranych darów. Tak więc miasto po prostu nie za bardzo sie popisało
- 10 8
-
2022-03-06 18:58
A jak w Elblągu kacperek?
- 4 7
-
2022-03-06 16:40
Kłamiesz (7)
Gdynia, polkownika Dąbka, zespół szkół.
Ok 90 miejsc, od czwartku już pomagają przybyłym ludziom. Moja żona pomaga tam w tłumaczeniu jako wolontariusz (pomoc za darmo, żeby nikt zaraz nie pisał niewiadomo czego)- 20 2
-
2022-03-06 17:48
mogę potwierdzić,
niestety z przykrością patrzę na to, jak politycy Samorządności przypisują sobie sukcesy związane z pomocą Ukraińcom, robiąc sobie fotki na tle łóżek, darów, a tak naprawdę całą ciężką robotę odwalają wolontariusze oraz - też charytatywnie, często po godzinach - pracownicy szkół - oczywiście najczęściej obsługa na najniższej krajowej. (szacunek i
niestety z przykrością patrzę na to, jak politycy Samorządności przypisują sobie sukcesy związane z pomocą Ukraińcom, robiąc sobie fotki na tle łóżek, darów, a tak naprawdę całą ciężką robotę odwalają wolontariusze oraz - też charytatywnie, często po godzinach - pracownicy szkół - oczywiście najczęściej obsługa na najniższej krajowej. (szacunek i chwała im za to) - a potem to urząd zainkasuje 120 zł na dobę za każdego Ukraińca który został ulokowany w jednym z punktów - a ma ich być 20 na terenie Gdyni, czyli pewnie i 2000 łóżek - łatwo policzyć, ile włodarze zarobią dziennie przy pełnym obłożeniu..
- 9 1
-
2022-03-06 16:57
Co ci ugniata kopułkę?
- 0 0
-
2022-03-06 16:56
(1)
Napisz, czy cos trzeba. Duzo tam ludzi?
- 1 0
-
2022-03-06 16:59
Nie trzeba.
Punkt jest zorganizowany/prowadzony przez miasto we współpracy z organizacjami pozarządowymi które mają już wielkie doświadczenie. Żywność, ubrania, miejsce noclegowe jest. Jeśli ktoś posiada książeczki/bajki w cyrylicy, to można, ale nie jest to towar "pierwszej potrzeby"
- 11 0
-
2022-03-06 16:54
a to moze niech polskiego ich nauczy (2)
- 4 17
-
2022-03-06 16:56
Nie zdąży. (1)
Większość przybyłych traktuje Trójmiasto jako przystanek w drodze do Niemiec. Korzystają z okazji
- 13 2
-
2022-03-06 20:16
No i dobrze..
- 4 0
-
2022-03-06 14:50
(21)
A ja pytam wojewody, gdzie rzad oboz dla uchodzcow ma zamiar zbudowac? Czy jest gotowy do objecia uchodzcow opieka zdrowotna i na jakich zasadach? Co z edukacja dzieci?
- 31 12
-
2022-03-07 01:13
Obozu to budował rząd co mu her tusk twój idol służy (3)
Ci biedni ludzie uciekli przed śmiercią i są gośćmi w naszym kraju a gościa zaprasza się do domu
- 2 4
-
2022-03-07 14:22
ilu już przyjał do swojego domu matoołuszek? a ilu duda na swoje pałace? (1)
objaw nam... ilu już?
- 1 0
-
2022-03-07 15:12
Dokładnie tyle samo, ilu przyjęli ich panowie biskupi w swych pałacach. Czyli liczbę nieujemną ;)
- 0 0
-
2022-03-07 07:19
Goście, goście
Z goścmi jest tak, że się ich zaprasza, a nie naprasza. Poza tym goście po 3 dniach zaczynają "śledz ić". Odnosze wrażenie, że retoryka została narzucona. I kto ma odmienne zdanie lub nie politpoprawne szufladkowany jest jako nieomalże hejter. Autorka artykułu sugeruje że niezaangażowanie, nieczułość na niesienie pomocy innym jest chorobą.
Z goścmi jest tak, że się ich zaprasza, a nie naprasza. Poza tym goście po 3 dniach zaczynają "śledz ić". Odnosze wrażenie, że retoryka została narzucona. I kto ma odmienne zdanie lub nie politpoprawne szufladkowany jest jako nieomalże hejter. Autorka artykułu sugeruje że niezaangażowanie, nieczułość na niesienie pomocy innym jest chorobą. Stygmatyzuje, uogólnia. Mam wrażenie, że może i w dobrej wierze autorka mimo wszystko, ale manipuluje. Na plus że chociaż na trojmiasto.pl jest pluralizm i możliwość dyskusji, prezentowania poglądów niekoniecznie narzuconych odgórnie. A na marginesie polecam artykuł w Polityce (google search Adam Bodnar byly RPO o uchodzcach sprzed kilku dni, do przeczytania i wyciągniecia wniosków).
- 9 0
-
2022-03-06 16:56
(9)
Wszystko zostało opracowane. To, że ty nie masz o tym bladego pojęcia, nie znaczy, iż nie istnieje. Czasami warto posłuchać tvpis, a nie tylko fejki z opozycyjnych tzw.. mediów.
- 14 25
-
2022-03-06 20:17
Jedna rzecz, której akurat nie warto robić (3)
to słuchać/oglądać TVPIS
- 13 6
-
2022-03-07 09:07
(2)
a ty przestań słuchać TVN 24 A rząd mnie denerwuje bo Ukraińcy mają już więcej praw niż Polacy Zaczynam się czuć w Polsce jak obywatel 2 kategorii
- 4 3
-
2022-03-07 14:21
bo to prawda - nieuk umysłowo opóżniony zaPiSany w partii wodzowskiej
obw. II-giej kat.+
- 1 0
-
2022-03-07 10:18
to się wyprowadz bucu
- 0 2
-
2022-03-06 19:02
w TVP pis (3)
wszystko jest polukrowane tak, żeby sprzedać mit o wielkości Polski. I Ty to kupujesz. Prawda jest taka że pinokio przespał już tydzień, a niedługo nie będzie gdzie lokować ludzi potrzebujących.
- 17 11
-
2022-03-06 19:12
(2)
Już nie ma. Wystaczy popatrzeć, co się dzieje w Warszawie na dworcu. Pinokio zajęty, deal kręci ws MiG-ów.
- 10 9
-
2022-03-07 15:10
Temu dealowi to ja akurat kibicuję
Wymienić rozsypujące się Migi na choćby 5 F-16 to byłby spory sukces.
- 0 0
-
2022-03-07 14:20
czemu matooluszek nie kupi u swojego zaprzyjażnionego handlarza respiratorów?
a on MiGiem dostarczy ich każdą ilość+
- 2 0
-
2022-03-06 17:03
ROTFL.
- 15 2
-
2022-03-06 16:54
Masz stadiony, masz hale amberekspo. ecs. Spooro tego. (6)
- 8 14
-
2022-03-06 16:55
(5)
To kilkaset osob na obiekt. Kilka mln Ukraincow w Polsce to kilkaset tys. w Trojmiescie.
- 14 3
-
2022-03-06 23:49
Jakie kilka milionów oszołomie (4)
Telewizja Cię znowu okłamała
- 3 11
-
2022-03-07 14:18
1 milion tylko w 1 tydzień
myślisz, że ta wojna skończy się już jutro?
... a Niemcy i Szwecja dosłownie zawaleni są opaleńcami!- 2 0
-
2022-03-07 10:50
! (1)
Na tą chwile mamy ponad 1mln Ukraincow. Nie wierzysz sprawdz!
- 4 0
-
2022-03-07 12:38
żenada
Serio w takiej sytuacji kłótnia PIS-PO? Prawda jest taka, że obie partie są antypolskie, bo są siebie warte drą społeczeństwo między siebie. Do bójki trzeba dwojga a wybór między jedna a druga to jak między dżumą a cholerą. Jedni rozkradli majątek a drudzy tempo trwonią resztki i rozdają na socjal. Za te pieniądze mogliśmy mieć armię na poziomie i
Serio w takiej sytuacji kłótnia PIS-PO? Prawda jest taka, że obie partie są antypolskie, bo są siebie warte drą społeczeństwo między siebie. Do bójki trzeba dwojga a wybór między jedna a druga to jak między dżumą a cholerą. Jedni rozkradli majątek a drudzy tempo trwonią resztki i rozdają na socjal. Za te pieniądze mogliśmy mieć armię na poziomie i chociaż odrobinę nadziei, że nam nic nie grozi. Nie wyobrażam sobie iść teraz i walczyć jak Ukraińcy zagrzewanym przez Kaczyńskiego czy Tuska. Oni mają prawdziwego prezydenta a u nas w rządzie nawet jednej porządnej osoby nie ma. Dlatego trzeba robić wszystko samemu za co w nagrodę podniosą nam podatki.
- 1 1
-
2022-03-07 07:30
Nie mam telewizora. Slucham prognoz ONZ. Oszolomie.
- 10 1
-
2022-03-06 09:12
Opinia wyróżniona
Każdy pomaga, jak może (61)
Bardzo proszę o nieoocenianie niepomgających. Nie wiemy jaką sytuację ekonomiczną ani emocjonalną mają w swoim życiu. Każdy pomaga na tyle na ile może, jeśli nie może to nie pomaga. Żeby pomagać trzeba mieć zasoby.
- 374 25
-
2022-03-07 09:11
Nie istnieje niepomagajacy Polak. Czy tego chce, czy nie, kazdy placi Ukrainie.
- 7 0
-
2022-03-06 16:17
Znam wiele osób z zasobami, nie pomagajacych nikomu , ani w Polsce wcześniej, ani teraz uchodźcom (1)
i znam osoby żyjące skromnie, pomagające- pomoc to także czas, wysiłek, nie zawsze duże pieniądze, wyjście z własnej strefy komfortu
- 17 3
-
2022-03-06 17:34
Za duzo jest przekretow z tymi darowiznami. Przekonalismy sie od czasow sprzedawania krzyzowek
ze to niby na jakis zbozny cel. W ostatecznisci okazywalo sie ze odprowadzano 50 gr a reszta do prywatnych kieszeni, nuw mowiac o kombinacjach z podatkami.
Ja jesli pomagam, a pimagam to tylko bezposrednio osobie potrzebujacej.- 12 3
-
2022-03-06 15:01
Teraz się zrobiło modne "nie oceniać" (2)
A niby dlaczego?
- 16 5
-
2022-03-06 18:23
Bo nie masz do tego prawa, po prostu.
- 7 3
-
2022-03-06 15:05
Bo nie wiesz nic o życiu drugiej osoby.
- 14 3
-
2022-03-06 15:00
Nieprawda (1)
Najwiecej jest takich, których stać na pomoc, jednak są zbyt zapatrzeni w siebie, by komuś potrzebującemu podarować swoje ciężko zarobione 5 zł. Nawet raz w roku. To moj wniosek po ponad 20 lat pracy w wolontariacie.
- 10 9
-
2022-03-07 08:12
no własnie: ciężko zarobionych pieniędzy nie wydaje się tak łatwo
- 6 0
-
2022-03-06 13:54
(3)
pomóc,ale jak? emerytki wdowy same ledwie żyją,leki coraz droższe.?
- 16 9
-
2022-03-06 16:20
a wielu emerytów bardzo biednych na co dzień, wyrzuca ,,wnuczkom" dziesiątki i setki tysięcy przez okno
- 9 3
-
2022-03-06 14:01
(1)
no to jedna paczka fajek/czipsów/innego szmelcu mniej i pomagaj emerytkom wdowom. nie czekaj, aż ktoś to zrobi za ciebie.
- 14 9
-
2022-03-06 14:52
Ten nieudacznik nie jest zdolny do pomocy
- 8 7
-
2022-03-06 12:58
Ja wpłacę na Owsiaka, on uratuje wszystkich uchodźców (2)
- 5 19
-
2022-03-07 09:18
Owsiak jak na razie siedzi cicho od kiedy się wojna zaczęła
liczy ile kasy zgarnął z ostatniego zbioru
- 4 5
-
2022-03-06 14:58
A to on jest z rządu?
Bo to rząd powinien się tym zajmować.
- 15 7
-
2022-03-06 09:42
Jasne, to logiczne (45)
Ale po co te osoby piszą chamskie komentarze w internecie i niejako nawołują do nienawiści drugiego człowieka?
- 29 41
-
2022-03-06 13:43
Czy nienawiścia jest opis historii (23)
? Jak Ukraińcy rozcinali brzuchy ciężarnym Polkom? To tak . Nie wspieram. Wspieram logikę. Polacy jak zwykle wystąp przed szereg i kula w łeb. Nic się nie nauczyli na poprzednich wojnach.
- 19 16
-
2022-03-07 09:12
Historia
to fakty. Zależnie od czasów zmienia się retoryka dotycząca faktów. Nikt nie zaprzeczy zbrodniom popełnianym na Polakach, ale proszę postudiować trochę uważniej. My Polacy też święci nie byliśmy i również dopuszczaliśmy się wielu zbrodni i agresji. Uważam, że ta dyskusja zeszła na złe, emocjonalno polityczne tory. Każdy naród ma swoich bohaterów
to fakty. Zależnie od czasów zmienia się retoryka dotycząca faktów. Nikt nie zaprzeczy zbrodniom popełnianym na Polakach, ale proszę postudiować trochę uważniej. My Polacy też święci nie byliśmy i również dopuszczaliśmy się wielu zbrodni i agresji. Uważam, że ta dyskusja zeszła na złe, emocjonalno polityczne tory. Każdy naród ma swoich bohaterów (bo takie jest zapotrzebowanie polityczne), którzy dla innych narodów są oprawcami. Niestety każda wojna niesie śmierć i cierpienie zwykłych ludzi, którymi manipulują starcy robiący na tym fortuny.
- 2 4
-
2022-03-06 19:17
histori nie jest czarno-biała (1)
liczy się tu i teraz. Od tamtych czasów minęło wiele lat, a ludzie nauczyli się jednego, że wojna nie jest nikomu do niczego potrzebna. Wywlekanie historii w takiej sytuacji to zwykła podłość. Zresztą Polacy podczas II wojny św. też mają swoje czarne historie,chociażby Jedwabne, ale niektórzy wolą to wyprzeć ze świadomości. Czcimy Żołnierzy
liczy się tu i teraz. Od tamtych czasów minęło wiele lat, a ludzie nauczyli się jednego, że wojna nie jest nikomu do niczego potrzebna. Wywlekanie historii w takiej sytuacji to zwykła podłość. Zresztą Polacy podczas II wojny św. też mają swoje czarne historie,chociażby Jedwabne, ale niektórzy wolą to wyprzeć ze świadomości. Czcimy Żołnierzy Wyklętych, jednak mają również na swoim koncie zbrodnie przeciwko niewinnym ludziom. I tak można w kółko. Ci ludzie potrzebują wsparcia, pomocy i naszej empatii, a nie wywlekanie, kto ma więcej, kto ma mniej. Jak Wam tak ubędzie, to się z nimi zamieńcie. Lepiej by widocznie niektórym pod kopułą było gdyby te matki z dzieciakami w łachmanach pod biedrą siedziały i żebrały.
- 7 8
-
2022-03-06 19:36
Oprzytomnij. 2022 jest rokiem UPA i Bandery. To nie jest wywlekanie zapomnianej historii. Oczywiście, ze jej tło jest złożone, ale wyklęci budzą chociaż ostry sprzeciw spoleczny, a faszyzm ukrainski w Ukrainie nie. Piszesz jak ktos bez swiadomosci, co sie w tym kraju dzieje. A dzieje sie tak, ze nazibojowki sa oficjalnie wcielane do służb państwowych. Tego jednak w PL nie mamy.
- 9 1
-
2022-03-06 14:57
Doucz się (9)
Polacy niestety nie byli lepsi. Choćby zamknięcie całej wsi w stodole i jej podpalenie - słyszałeś? Tu nie chodzi o to, kto kogo i kiedy, ale o tu i teraz. Teraz ludzie cierpią, giną w domach, na ulicach, bo jakiś psychol ma takie widzimisię. Jutro to możemy być my - daleko nie ma, a ma ambicje. Gdyby potencjalni pomagacze poczytali niektóre komentarze prawych i sprawiedliwych Polaków, pewnie zamiast pomóc nam, pomogliby drugiej stronie pozbyć się nas wszystkich - i trudno ich winić.
- 12 19
-
2022-03-06 23:16
Doucz nas - a gdzież to żyły "we wsi" te hobbity małe
Co to "całą wieś" można było zamknąć w jednej stodole? Gdzieś na Youkrainie? Ile tych hobbitów z waszych baśni jakoby było i ile przeciętnie miały wzrostu?
- 4 1
-
2022-03-06 15:43
(7)
Nie strasz, bo nie masz do tego podstaw. Putin od lat zapowiadała, ze granica jest Ukraina i Gruzja w NATO. Nie ma planow co do Polski. Co nie znaczy, ze nie mamy pomagac, pomagac, byle z glowa i w sposob zorganizowany, a nie wysylajac na granice niepotrzebnie ubrania.
- 12 5
-
2022-03-07 09:22
Tarcza antyrakietowa jest celem. Wielu od poczatku wprost nazywa ja tarcza strzelecka dla Rosji. Albo krwistoczerwona plachta
na byka.
- 1 0
-
2022-03-06 19:34
Nie ma planów? Putin ci się zwierzył? (2)
Heheheh, pożyteczny i**ota. Żebyś się nie zdziwił.
- 3 5
-
2022-03-07 09:23
Posluchaj oredzia Putina, juz na pewno znajdziesz z zoltymi napisami, to tez nie bedziesz sie dziwil.
- 0 0
-
2022-03-06 20:04
Plany Rosji sa opisane w ich doktrynie polityki zagranicznej, sa jawne i komunikowane Zachodowi. Że ty jesteś ignorantem i panikantem? Cóż.... Nie, Putin nie ma w planach ataku na NATO :)
- 5 1
-
2022-03-06 18:46
(2)
Nie ma planów co do Polski...oj chłopie, żebyś się nie zdziwił.
- 8 5
-
2022-03-06 19:33
(1)
Nie jestem chłopem. Co to za i**otyczne założenie, ze wszyscy wypowiadający się w necie maja penisy? Putin ani nie jest szaleńcem, ani nie podejmuje irracjonalnych decyzji. Wszystko co robi - bez względu na to, jak to oceniamy - jest zapowiedziane.
- 6 2
-
2022-03-06 23:54
A jakiej jesteś płci?
Teraz jest ich około 5
- 0 5
-
2022-03-06 14:51
To czemu jeździsz do Niemiec na truskawki? (9)
Niemieckie Euro nie śmierdzi, co?
- 13 13
-
2022-03-06 15:07
Może się nie znam, ale czy Niemcy wzorem Ukrainy zrobili Hitlera bohaterem narodowym jak Banderę? (8)
Czy to w Niemczech był w zeszłym roku, rok Adolfa Hitlera, czy na Ukrainie rok Stepana Bandery? Poproszę o szczerą odpowiedź.
- 24 10
-
2022-03-06 15:38
Ta sama narracja co Putina (7)
Jesteś wart tyle samo tylko że w przeciwieństwie do niego jesteś nikim, zwykłym zerem
- 9 17
-
2022-03-07 09:20
Prawda to tez jest jakas tam narracja.
- 2 0
-
2022-03-06 16:02
(5)
rotfl narracja Putina ze Ukraina czci Bandere? A nie czci? :D
- 17 5
-
2022-03-06 19:33
Jak nasi żołnierzy wykletych (2)
Którzy mordowali tych, którzy im się nie podobali i mieli inne poglądy.
- 7 5
-
2022-03-06 20:45
(1)
Kult wykletych a Bandery to mzawka vs gradobicie. Chyba nie byłeś/łaś na Ukrainie.
- 8 3
-
2022-03-07 09:21
Skala inna, ten sam problem.
- 2 1
-
2022-03-06 16:53
Putin twierdzi że czci (1)
Pogadaj z Ukraincami i spytaj się o to, biedny głupcze
- 10 3
-
2022-03-06 17:01
i**ota.
- 2 1
-
2022-03-06 12:51
(20)
Chamskie komentarze dostaja tez osoby, ktore zwyczajnie i racjonalnie pytaja, jak ta pomoc bedzie wygladala.
- 46 3
-
2022-03-08 10:51
propaganda
Chamskie komentarze piszą ewidentnie ludzie opłacani, siejący propagandę. W ostatnim czasie bardzo mocno zweryfikowałem mój osobisty 'portfel' stron które zazwyczaj odwiedzałem. Jak na dłoni pokazuje się które strony wręcz w całości sponsorowane są z Rosji. Proponuje każdemu spojrzeć na to chłodno i zweryfikować. To nie są żadne głupki, którzy wypisują takie komentarze, a celowa manipulacja. Widzisz taki tekst i od razu reagujesz emocjonalnie, a to właśnie o to chodzi...
- 0 0
-
2022-03-06 13:06
Myślę że Mateusz Morawiecki nje czyta tutejszych komentarzy (18)
A to pytanie do niego. Jedź do Warszawy i spytaj się go
- 13 13
-
2022-03-06 13:28
(17)
Ja nie jestem dziennikarzem. Moge tylko w przestrzeni publicznej zwrócić uwagę, że nie zadaje się ważnych pytań.
- 15 3
-
2022-03-06 13:47
Przeczytaj wywiad z profesorem (5)
Maciejem Duszczykiem i milcz
- 3 4
-
2022-03-06 14:04
(4)
Deszczyk nie jest profesorem, to po pierwsze. Gdzie ten wywiad?
- 7 2
-
2022-03-06 14:49
Umiesz obsługiwać Google? (3)
Jeśli tak to sobie poradzisz ze znalezieniem.
Albo czekaj pomogę Ci miernoto. Wpisz: Maciej Duszczyk czy polska jest gotowa przyjąć milion uchodźców.- 6 3
-
2022-03-06 15:39
(2)
Umiem, polglowku, po wspisaniu imienia i nazwiska wyskoczylo jedno wielkie gie.
- 5 3
-
2022-03-06 16:51
Czyli nie umiesz obsłużyć przeglądarki internetowej (1)
w celi znalezienia informacji, a chcesz zadawać poważne pytania. Teraz wiem dlaczego boisz się że ukraińskie matki odbiorą Ci pracę
- 1 9
-
2022-03-06 17:00
Ja się boję, że ukraińskie matki odbiora mi prace, frajerze? W takim samym stopniu, jak ty rozumiesz tekst pisany.
- 8 4
-
2022-03-06 13:40
Zadaje się, zmień media (10)
A nie zatruwasz swoim smrodem lokalne artykuły
- 4 25
-
2022-03-06 14:05
(6)
Jesteś agresywny, wolaczku.
- 4 14
-
2022-03-06 14:50
Agresywny jest putin (5)
- 16 4
-
2022-03-07 09:14
Niezbyt wlasnie, spokojny, cieply czlowiek. I w dodatku slowny, zrobil dokladnie tak, jak zapowiadal.
- 1 0
-
2022-03-06 16:59
(3)
Co mnie Putin interesuje? Putin nie pisze na tym portalu. Interesuje mnie, zebys ty nie byl agresywny. A jak masz za duzo energii, to idz komus pomoz.
- 4 8
-
2022-03-06 23:52
Jak cię putin nie interesuje (2)
To po co się wypowiadasz w tym wątku dzbanuszku?
- 0 5
-
2022-03-07 07:35
(1)
Dzbanuszku, nie jest to watek o Putinie, tylko o ksztalcie i zakresie polskiej pomocy.
- 2 0
-
2022-03-07 09:15
Fajnie sie dyskutuje z banderowskim odpadkiem, zdolnym jedynie do trollowania?
- 1 0
-
2022-03-06 14:03
(2)
Nie zadaje się i nie odpowiada się. Trzaskowski zadał w czwartek 3 pytania, odpowiedzi brak.
- 17 8
-
2022-03-06 14:50
No to zadaje się czy się nie zadaje (1)
Zaprzeczasz sam sobie smrodzie
- 3 14
-
2022-03-06 15:37
Nie zrozumiałeś niestety. Pytań się nie zadaje, a jak raz padły 3, to brak odpowiedzi. Teraz kapujesz? Smrodzie?
- 14 2
-
2022-03-06 09:04
Opinia wyróżniona
Prosty test, czy stoimy po właściwej stronie i czy należy wspierać Ukraińców (65)
Zadajmy sobie pytanie:
Dokąd uciekają ukraińscy uchodźcy wojenni w dotychczasowej liczbie już półtora miliona osób (z tego blisko milion do Polski):
na Białoruś? Do Rosji?
Czy na obszar Unii Europejskiej?
Odpowiedź na to pytanie jest równocześnie odpowiedzią, czy Rosjanie wjeżdżają na Ukrainę jako wyzwoliciele, czy jako najeźdźcy-zbrodniarze.- 102 30
-
2022-03-06 19:56
Prosty test, czy stoisz po właściwej stronie i czy należy tamtych wspierać
Jak wiele Polaków i Polek rozstanie się z życiem przez wpuszczenie tu ze dwóch milionów tamtych, a może i na tym się nie skończy? Pół miliona naszych, milion a może półtora wymrze i to w dwa lata? W Polsce nie ma nadwyżek budżetowych. Aby komuś dać, komuś trzeba zabrać. Komu? Najuboższym, najstarszym, najsłabszym Polakom i Polkom. Zabrać opiekę
Jak wiele Polaków i Polek rozstanie się z życiem przez wpuszczenie tu ze dwóch milionów tamtych, a może i na tym się nie skończy? Pół miliona naszych, milion a może półtora wymrze i to w dwa lata? W Polsce nie ma nadwyżek budżetowych. Aby komuś dać, komuś trzeba zabrać. Komu? Najuboższym, najstarszym, najsłabszym Polakom i Polkom. Zabrać opiekę medyczną, socjalną. A dodruk pieniędzy na utrzymanie tłumu ze wschodu tylko nakręci inflację, czyli się obetnie z rent, emerytur z 20% w tym czasie. Ci, co mają 4-5 tys. zł emerytury, poradzą sobie. Ale ci, co tylko 1500 zł?? Już jest łamana przez "polski" rząd konstytucyjna zasada równości wszystkich wobec prawa; zresztą już od 2013: darmowe studia dla tamtych oraz stypendia, kilka tysięcy osób wtedy.
- 0 0
-
2022-03-06 09:53
Cześć polskich konfederackich cebul nie chce pomagać (5)
Bo się boją że im rachunki w przyszłym roku skoczą i możliwe że nie da rady kupić nowego auta.
- 10 27
-
2022-03-06 10:09
(4)
Nie rozumiesz, jak działa mózg. Pomaganie innym to potrzeba wysokiego poziomu - samorealizacja. Niżej jest potrzeba akceptowalnego poziomu życia, stabilności, "bezpieczeństwa", np. mieszkanie, samochód, stała praca z godziwym wynagrodzeniem. Nie da się realizować potrzeb wyższego poziomu, jeśli nie zaspokoi się potrzeb niższego poziomu.
- 14 7
-
2022-03-06 10:25
Tak tak bo jak będziesz pomagać (3)
To nagle wylądujesz na ulicy, zachowaj swój kknfederacki bełkot dla siebie gamoniu
- 7 16
-
2022-03-06 12:36
(1)
Przeczytaj uważnie komentarz, na który odpowiedziałeś. Jak się nie zaspokoi potrzeb niższych, to nie w głowie potrzeby wyższe. Nawet się o nich nie myśli.
- 4 2
-
2022-03-06 15:52
Wow dzięki za to że opowiadasz o piramidzie Maslowa
Może dla kogoś bez wykształcenia średniego będzie to jakaś nowość
- 0 1
-
2022-03-06 12:20
Taki komentarz nie świadczy o intelekcie.
- 2 3
-
2022-03-06 09:39
widać w ogłoszeniach z pracą w języku ukr. (8)
widać też nieciekawe szanse dla sporej liczby Polek i Polaków we własnym kraju spowodowane gardzeniem na rynku pracy.
- 18 17
-
2022-03-06 11:51
Trzeba było się uczyć (5)
To byś się nie bał o pracę. Zawsze możesz spróbować na zachodzie ukraść pracę Anglikowi lub Niemcowi przy zamiataniu
- 5 6
-
2022-03-06 12:19
(4)
Nie kazdy jest tak inteligentny jak ty, wyobraz sobie, d*pku.
- 1 2
-
2022-03-06 13:58
(3)
jeżeli nie styka ci inteligencji do zamiatania w Niemczech, to może postaraj się o jakąś rentę...
- 1 3
-
2022-03-06 14:48
(2)
Styka mi na tyle, ze zatrudniam ludzi, a ty czym sie mozesz pochwalic? Dlatego, ze mi styka, wiem, ze sa tacy, ktorym uchodzcy prace zabiora, bo rynek pracy nie jest z gumy. I wtedy zacznie sie cyrk....
- 3 1
-
2022-03-06 15:49
To się powinieneś cieszyć (1)
Będziesz mógł zatrudniać jeszcze więcej ludzi na czarno, jak to masz w zwyczaju wasaty cebulaku. Pewnie zaraz zadasz pytanie czy kiedyś miałem firmę i wiem ile kosztuje pracownik, oklepana gadka Janusza
- 1 1
-
2022-03-06 23:16
i**ota.
- 0 0
-
2022-03-06 10:32
super, widze ze powoli zaczynamy dostrzegac co sie dzieje (1)
- 9 4
-
2022-03-06 11:52
Dzieje się to
Że wasz moskiewski car doprowadza Rosję do upadku gospodarczego.
- 4 3
-
2022-03-06 09:39
cenna uwaga - większość z was wie, że to Rosjanie zaatakowali Ukraińców (27)
nie wiedząc, że tam wojna ta od lat i giną Rosjanie z rąk Ukraińców.
- 19 23
-
2022-03-06 14:35
To mogli Rosjanie tam nie leźć to nic by im nie było.
- 1 1
-
2022-03-06 11:49
Ile warty jest dziś wasz rubel? (3)
- 3 6
-
2022-03-06 12:13
(2)
pewnie tyle co twój dolar
- 1 4
-
2022-03-06 15:48
Nie sądzę
- 1 0
-
2022-03-06 12:27
Dolar na wojnie zawsze sie pasie, zlotowka natomiast...
- 1 0
-
2022-03-06 10:44
A co Rosjanie robią na ich terenie! (20)
Sama bym to robiła co Ukraińcy
- 10 7
-
2022-03-06 12:11
robią to samo co Polacy na Wileńszczyźnie - jeszcze jakieś pytania?
- 3 2
-
2022-03-06 12:00
(4)
To sa rdzienni mieszkancy tych ziem. Ze Ukraina odciela wode swoim wlasnym mieszkancom na Krymie zapewne tez nie wiecie.
- 4 2
-
2022-03-06 12:05
A Rosja im przywróciła wodę po aneksji (3)
Czy zwerbowała młodzież ogłupiła propaganda i wysłała na śmierć? Ale spoko Putin płaci za zabitego żołnierza rodzinie 11 tysięcy rubli czyli jakieś 450 zł. Przeoczając to na kilogram ciała żołnierza wychodzi ze ruski żołnierz jest wart mniej niż kurczak w Lidlu
- 2 4
-
2022-03-06 13:20
(2)
Przywrocila wode. Kilka lat temu zapytany przeze mnie marynarz z Sewastopola (o pochodzeniu mieszanym, typowym tam), na moje pytanie kogo ludzie miejscowi popieraja, zadał mi pytanie: a czy ty wolisz, jak co miesiąc dostajesz pensję czy jak nie dostajesz? :) Ukraincy postanowili ususzyc Krym, a cale rolnictwo zalezy tam od transportu wody. W
Przywrocila wode. Kilka lat temu zapytany przeze mnie marynarz z Sewastopola (o pochodzeniu mieszanym, typowym tam), na moje pytanie kogo ludzie miejscowi popieraja, zadał mi pytanie: a czy ty wolisz, jak co miesiąc dostajesz pensję czy jak nie dostajesz? :) Ukraincy postanowili ususzyc Krym, a cale rolnictwo zalezy tam od transportu wody. W odpowiedz Rosjanie sfinansowali mechanizacje rolnictwa za kilkadziesiat milionow dolarow i nawet udało im sie symbolicznie podniesc produkcje. Wojny z cala pewnoscia nikt nie popiera, ale narracja o dobrej Ukrainie i zlej Rosji jest o wiele bardziej skomplikowana tam na miejscu.
- 3 1
-
2022-03-06 15:47
O jakie fajne wujki z tych Rosjan (1)
Czyli teraz czołgami, rakietami i trupami uzyzniaja glebę pod rolnictwo. Ma to sens
- 1 1
-
2022-03-06 23:14
Jesli tylko tyle zrozumiales, to gratuluje intelektu.
- 0 0
-
2022-03-06 11:01
Co robią? Mieszkają z dziada pradziada, przecież Ukraina była wcześniej ruska. (13)
- 12 10
-
2022-03-06 12:05
Ukraina wcześniej nazywana Rusią Czerwoną, (4)
była Księstwem Kijowskim ze stolicą w Kijowie przez Rurykowiczów. Państwo Ukraina liczy ponad 1000 lat, podczas gdy Rosja jest sztucznym tworem. Nie było nawet wioski Moskwa (jedynie rzeka o tej nazwie), gdy Kijów był potężnym miastem, w którym krzyżowały się szlaki całej Europy.
- 6 4
-
2022-03-06 13:12
(1)
Hmmm... najstarsze rosyjskie miasto pochodzi z 4 tysiąclecia p.n.e. Tak więc to przerzucanie się nie bardzo ma sens.
- 2 1
-
2022-03-06 14:02
Może jeszcze radzieckie?
Straszno, ale czasami śmieszno
- 1 2
-
2022-03-06 12:26
(1)
A Petersburga tez moze nie bylo mały manipulancie? ;)))
- 1 3
-
2022-03-06 12:43
Oczywiście, ze nie było
Petersburg zbudował dopiero car Piotr w XVIII w., żeby mieć dostęp do Bałtyku.
Ludzie, czy ruski to aż takie głąby, że nawet swojej historii nie znają?!- 2 2
-
2022-03-06 11:54
(2)
Weź jeszcze raz podręcznik do historii i poczytaj. Tylko tym razem może nie rosyjski.
- 1 4
-
2022-03-06 12:18
Ja czytam po angielsku. I jest tam to samo.
- 1 0
-
2022-03-06 12:12
w IPNie może dowiesz się więcej, oni moderują historię na bieżące potrzeby
- 2 1
-
2022-03-06 11:50
To oddajmy Śląsk Niemcom (4)
Albo niech Niemcy nas na jadą i zaczną bombardowac Warszawę bo na Śląsku zabijamy ludzi
- 5 6
-
2022-03-06 12:15
Śląsk dostaliśmy po IIWŚ w ramach rekompensaty za straty wojenne. (1)
Ukrainę oddał pijany Breżniew czy inny car.
- 4 1
-
2022-03-06 15:45
Odpowiedź jeszcze na jedno pytanie
Jak to jest być takim zerem jK ty?
- 0 0
-
2022-03-06 12:07
Śląsk jest ziemią piastowską (1)
i Niemcom nic do tego. Owszem, przybyło tu w przeszłości trochę niemieckich emigrantów uciekających przed biedą w ich Rzeszy, ale to o niczym nie stanowi.
- 3 5
-
2022-03-06 12:16
Gadaj zdrów
Niemiec wie lepiej i zacznie bombardowac Warszawę a jak zaczniesz machać polska flaga na ulicy żeby im wytłumaczyć że Śląsk to ziemia piastowska to dostaniesz serię z karabinu
- 1 2
-
2022-03-06 10:34
Bzdura
- 4 8
-
2022-03-06 09:39
Należy zamknąć
Granice
- 17 14
-
2022-03-06 09:21
Kopiuj-wklej (2)
- 5 12
-
2022-03-06 09:54
Lepsze to niż kopiuj wklej moskiewskie
Które tutaj jest w nadmiarze
- 5 9
-
2022-03-06 09:33
Znakomity apel: Kopiuj-wklej
Warto, by internauci go posłuchali, kopiowali i wklejali ten prosty test, a jeszcze lepiej tłumaczyli go na różne języki i rozsyłali po świecie, bo niektórym tę oczywistość jednak trzeba tłumaczyć
- 7 5
-
2022-03-06 09:20
. (16)
Ukraińcy uciekają również do Rosji. Nie można każdego przypadku zestawiać 0-1. Matka z dziećmi ucieka tam, gdzie jest bezpieczniej, a nie flaga Unii Europejskiej, a bezpiecznie jest tam, gdzie nie spadają bomby.
- 26 14
-
2022-03-06 09:23
Ci, co uciekają do Rosji (15)
to nie Ukraińcy, lecz Rosjanie, którzy popierając politykę zbrodniarza Putina dopuścili się na Ukrainie zbrodni
- 27 22
-
2022-03-06 12:16
Brednie, to rdzenni mieszkancy tych ziem.
- 2 0
-
2022-03-06 10:30
Przeczytaj siebie 2014rok, jak ukraincy spalili 114 czy 116 osob, gdzie wtedy byles? jakos nie krzyczales (5)
- 14 15
-
2022-03-06 11:48
Mózg sobie spaliłeś ruski bocie
- 5 6
-
2022-03-06 10:56
Nauczyli cię czytać ale nie nauczyli myśleć, współczuję rodzinie
- 6 8
-
2022-03-06 10:33
(2)
Ruskom nie wierzymy, spadaj
- 10 17
-
2022-03-06 12:09
(1)
w sądzie brana jest pod uwagę opinia drugiej strony - w jakich mediach możemy posłuchać drugiej strony? weźcie się z tą waszą demokracją walcie, teraz kto ma media ten ma władze i z każdego można zrobić zbrodniarza i mordercę. obecnie usa góruje w kneblowaniu 'drugiej' strony!
- 5 4
-
2022-03-06 12:14
Jakiej drugiej strony?
Na pewno żadnej strony nie znajdziesz w komentarzach portalu takiego jak to
- 2 2
-
2022-03-06 10:02
Ludzie uciekają tam, gdzie mogą przeżyć. (7)
przed śmiercią skoczyłbyś i w ogień
- 14 4
-
2022-03-06 10:20
No, proszę: jest nadzieja (6)
Dzienniki informują, że jeden z oligarchów rosyjskich wyznaczył nagrodę 1 miliona dolarów dla tego, kto zlikwiduje zbrodniarza Putina
- 10 7
-
2022-03-06 11:00
Włosi zabrali oligarchom majątek za 140mln euro, więc ten milion dolarów to jakieś kpiny. (5)
- 10 2
-
2022-03-06 12:06
(3)
a to można tak sobie zabierać komuś majątek? no to fajne czasy - napisz gdzie mieszkasz, jutro wpadnę i zajmę twoje mieszkanie.
- 3 7
-
2022-03-06 12:14
Można i trzeba
Zabrać i rozdać innym, a Putlera odstrzelić
- 4 2
-
2022-03-06 12:14
Jesteś ruskim oligarchą który się uwłaszczyli na krzywdzie ludzkiej? (1)
- 3 2
-
2022-03-06 20:08
Oligarcha ruski tak samo sie uwlaszczyl na krzywdzie ludzkiej jak i ukrainski.
- 1 0
-
2022-03-06 11:40
Propozycja dla Rosjan:
Może by tak zaproponować Rosjanom licytację, kto da więcej dla tego (tych) spośród nich, którzy we właściwy Irakijczykom i Rumunom sposób usuną swego przywódcę (czytaj: zbrodniarza wojennego Putina).
To już chyba ostatnia dla nich szansa, by wyszli z tego kotła z jakim takim honorem i nie byli powodem obrzydzenia dla wolnych narodów przezMoże by tak zaproponować Rosjanom licytację, kto da więcej dla tego (tych) spośród nich, którzy we właściwy Irakijczykom i Rumunom sposób usuną swego przywódcę (czytaj: zbrodniarza wojennego Putina).
To już chyba ostatnia dla nich szansa, by wyszli z tego kotła z jakim takim honorem i nie byli powodem obrzydzenia dla wolnych narodów przez kolejne 100 lat.
Rosjanie, obudźcie się! Nie wszyscy przecież spośród was macie geny mordowania, straszenia i grabieży, czego przykładem jest gnębiona w Rosji opozycja i np. Aleksiej Nawalny.- 3 3
-
2022-03-06 09:06
Nie było by tych obraźliwych komentarzy (82)
Gdyby były wyłączone.
Większość portali tak zrobiła...bo krytyka wylewa się z większości nas.
Okrucieństwo i śmierć za granicą a Polak jak zwykle utopił by w szklance wody.- 32 79
Wszystkie opinie
-
2022-03-06 09:01
(9)
To jest komedia że cały zachód Europy jak właśnie teraz trzeba użyczyć mieszkań etc to niestety reakcji zero..jedynie protesty.Oczywiście narracja jest taka że z Białorusi biednych uchodźców z ajfonami nie braliśmy...nie rozumieją że tam była akcja specjalna i wpychanie na siłę celem destabilizacji.. a tu jest faktyczna wojna i trzeba pomóc matkom z dziećmi.
- 88 41
-
2022-03-06 09:05
Warujesz jak pies przy kompie? (1)
- 15 24
-
2022-03-06 09:12
To PiSowski troll
- 12 23
-
2022-03-06 09:11
Misiu o małym rozumku, przecież sam pisałeś, że pomaga najbliższy kraj nie objęty wojną, a teraz masz pretensje do Zachodu?
- 18 12
-
2022-03-06 09:23
.
Fala migracji do Europy była w 2014 r., o nią przede wszystkim chodzi Zachodowi. Skądinąd słusznie.
- 2 6
-
2022-03-06 09:30
Fajnie się wydaje cudze pieniądze, prawda?
- 18 1
-
2022-03-06 10:07
Polacy też nie byli solidarni w 2015 (2)
Teraz zostaną sami z kryzysem uchodźczym związanym z wojną na Ukrainie. Powinno to być nauczką dla Polski, ale nie będzie.
- 16 10
-
2022-03-06 10:29
Nie zostajemy sami, EU i USA wyasygnują środki pomocowe, może czas powiedzieć, że nie będziemy wszytskiego płacić z budżetu. (1)
- 4 14
-
2022-03-06 12:39
Oczywiście, że będziemy. Po pierwsze, to nie będą piwniądze na zasiłki, a tylko na tworzenie miejsc pracy. Po drugie, te pieniądze nue zostaną sporzytkowane właście, a rozdane przed wyborami.
- 7 2
-
2022-03-06 10:28
Twój iloraz jest na poziomie Puchatka.
Ahahahaha.
- 3 8
-
2022-03-06 09:04
Opinia wyróżniona
Prosty test, czy stoimy po właściwej stronie i czy należy wspierać Ukraińców (65)
Zadajmy sobie pytanie:
Dokąd uciekają ukraińscy uchodźcy wojenni w dotychczasowej liczbie już półtora miliona osób (z tego blisko milion do Polski):
na Białoruś? Do Rosji?
Czy na obszar Unii Europejskiej?
Odpowiedź na to pytanie jest równocześnie odpowiedzią, czy Rosjanie wjeżdżają na Ukrainę jako wyzwoliciele, czy jako najeźdźcy-zbrodniarze.- 102 30
-
2022-03-06 09:20
. (16)
Ukraińcy uciekają również do Rosji. Nie można każdego przypadku zestawiać 0-1. Matka z dziećmi ucieka tam, gdzie jest bezpieczniej, a nie flaga Unii Europejskiej, a bezpiecznie jest tam, gdzie nie spadają bomby.
- 26 14
-
2022-03-06 09:23
Ci, co uciekają do Rosji (15)
to nie Ukraińcy, lecz Rosjanie, którzy popierając politykę zbrodniarza Putina dopuścili się na Ukrainie zbrodni
- 27 22
-
2022-03-06 10:02
Ludzie uciekają tam, gdzie mogą przeżyć. (7)
przed śmiercią skoczyłbyś i w ogień
- 14 4
-
2022-03-06 10:20
No, proszę: jest nadzieja (6)
Dzienniki informują, że jeden z oligarchów rosyjskich wyznaczył nagrodę 1 miliona dolarów dla tego, kto zlikwiduje zbrodniarza Putina
- 10 7
-
2022-03-06 11:00
Włosi zabrali oligarchom majątek za 140mln euro, więc ten milion dolarów to jakieś kpiny. (5)
- 10 2
-
2022-03-06 11:40
Propozycja dla Rosjan:
Może by tak zaproponować Rosjanom licytację, kto da więcej dla tego (tych) spośród nich, którzy we właściwy Irakijczykom i Rumunom sposób usuną swego przywódcę (czytaj: zbrodniarza wojennego Putina).
To już chyba ostatnia dla nich szansa, by wyszli z tego kotła z jakim takim honorem i nie byli powodem obrzydzenia dla wolnych narodów przez kolejne 100 lat.
Rosjanie, obudźcie się! Nie wszyscy przecież spośród was macie geny mordowania, straszenia i grabieży, czego przykładem jest gnębiona w Rosji opozycja i np. Aleksiej Nawalny.- 3 3
-
2022-03-06 12:06
(3)
a to można tak sobie zabierać komuś majątek? no to fajne czasy - napisz gdzie mieszkasz, jutro wpadnę i zajmę twoje mieszkanie.
- 3 7
-
2022-03-06 12:14
Jesteś ruskim oligarchą który się uwłaszczyli na krzywdzie ludzkiej? (1)
- 3 2
-
2022-03-06 20:08
Oligarcha ruski tak samo sie uwlaszczyl na krzywdzie ludzkiej jak i ukrainski.
- 1 0
-
2022-03-06 12:14
Można i trzeba
Zabrać i rozdać innym, a Putlera odstrzelić
- 4 2
-
2022-03-06 10:30
Przeczytaj siebie 2014rok, jak ukraincy spalili 114 czy 116 osob, gdzie wtedy byles? jakos nie krzyczales (5)
- 14 15
-
2022-03-06 10:33
(2)
Ruskom nie wierzymy, spadaj
- 10 17
-
2022-03-06 12:09
(1)
w sądzie brana jest pod uwagę opinia drugiej strony - w jakich mediach możemy posłuchać drugiej strony? weźcie się z tą waszą demokracją walcie, teraz kto ma media ten ma władze i z każdego można zrobić zbrodniarza i mordercę. obecnie usa góruje w kneblowaniu 'drugiej' strony!
- 5 4
-
2022-03-06 12:14
Jakiej drugiej strony?
Na pewno żadnej strony nie znajdziesz w komentarzach portalu takiego jak to
- 2 2
-
2022-03-06 10:56
Nauczyli cię czytać ale nie nauczyli myśleć, współczuję rodzinie
- 6 8
-
2022-03-06 11:48
Mózg sobie spaliłeś ruski bocie
- 5 6
-
2022-03-06 12:16
Brednie, to rdzenni mieszkancy tych ziem.
- 2 0
-
2022-03-06 09:21
Kopiuj-wklej (2)
- 5 12
-
2022-03-06 09:33
Znakomity apel: Kopiuj-wklej
Warto, by internauci go posłuchali, kopiowali i wklejali ten prosty test, a jeszcze lepiej tłumaczyli go na różne języki i rozsyłali po świecie, bo niektórym tę oczywistość jednak trzeba tłumaczyć
- 7 5
-
2022-03-06 09:54
Lepsze to niż kopiuj wklej moskiewskie
Które tutaj jest w nadmiarze
- 5 9
-
2022-03-06 09:39
Należy zamknąć
Granice
- 17 14
-
2022-03-06 09:39
cenna uwaga - większość z was wie, że to Rosjanie zaatakowali Ukraińców (27)
nie wiedząc, że tam wojna ta od lat i giną Rosjanie z rąk Ukraińców.
- 19 23
-
2022-03-06 10:34
Bzdura
- 4 8
-
2022-03-06 10:44
A co Rosjanie robią na ich terenie! (20)
Sama bym to robiła co Ukraińcy
- 10 7
-
2022-03-06 11:01
Co robią? Mieszkają z dziada pradziada, przecież Ukraina była wcześniej ruska. (13)
- 12 10
-
2022-03-06 11:50
To oddajmy Śląsk Niemcom (4)
Albo niech Niemcy nas na jadą i zaczną bombardowac Warszawę bo na Śląsku zabijamy ludzi
- 5 6
-
2022-03-06 12:07
Śląsk jest ziemią piastowską (1)
i Niemcom nic do tego. Owszem, przybyło tu w przeszłości trochę niemieckich emigrantów uciekających przed biedą w ich Rzeszy, ale to o niczym nie stanowi.
- 3 5
-
2022-03-06 12:16
Gadaj zdrów
Niemiec wie lepiej i zacznie bombardowac Warszawę a jak zaczniesz machać polska flaga na ulicy żeby im wytłumaczyć że Śląsk to ziemia piastowska to dostaniesz serię z karabinu
- 1 2
-
2022-03-06 12:15
Śląsk dostaliśmy po IIWŚ w ramach rekompensaty za straty wojenne. (1)
Ukrainę oddał pijany Breżniew czy inny car.
- 4 1
-
2022-03-06 15:45
Odpowiedź jeszcze na jedno pytanie
Jak to jest być takim zerem jK ty?
- 0 0
-
2022-03-06 11:54
(2)
Weź jeszcze raz podręcznik do historii i poczytaj. Tylko tym razem może nie rosyjski.
- 1 4
-
2022-03-06 12:12
w IPNie może dowiesz się więcej, oni moderują historię na bieżące potrzeby
- 2 1
-
2022-03-06 12:18
Ja czytam po angielsku. I jest tam to samo.
- 1 0
-
2022-03-06 12:05
Ukraina wcześniej nazywana Rusią Czerwoną, (4)
była Księstwem Kijowskim ze stolicą w Kijowie przez Rurykowiczów. Państwo Ukraina liczy ponad 1000 lat, podczas gdy Rosja jest sztucznym tworem. Nie było nawet wioski Moskwa (jedynie rzeka o tej nazwie), gdy Kijów był potężnym miastem, w którym krzyżowały się szlaki całej Europy.
- 6 4
-
2022-03-06 12:26
(1)
A Petersburga tez moze nie bylo mały manipulancie? ;)))
- 1 3
-
2022-03-06 12:43
Oczywiście, ze nie było
Petersburg zbudował dopiero car Piotr w XVIII w., żeby mieć dostęp do Bałtyku.
Ludzie, czy ruski to aż takie głąby, że nawet swojej historii nie znają?!- 2 2
-
2022-03-06 13:12
(1)
Hmmm... najstarsze rosyjskie miasto pochodzi z 4 tysiąclecia p.n.e. Tak więc to przerzucanie się nie bardzo ma sens.
- 2 1
-
2022-03-06 14:02
Może jeszcze radzieckie?
Straszno, ale czasami śmieszno
- 1 2
-
2022-03-06 12:00
(4)
To sa rdzienni mieszkancy tych ziem. Ze Ukraina odciela wode swoim wlasnym mieszkancom na Krymie zapewne tez nie wiecie.
- 4 2
-
2022-03-06 12:05
A Rosja im przywróciła wodę po aneksji (3)
Czy zwerbowała młodzież ogłupiła propaganda i wysłała na śmierć? Ale spoko Putin płaci za zabitego żołnierza rodzinie 11 tysięcy rubli czyli jakieś 450 zł. Przeoczając to na kilogram ciała żołnierza wychodzi ze ruski żołnierz jest wart mniej niż kurczak w Lidlu
- 2 4
-
2022-03-06 13:20
(2)
Przywrocila wode. Kilka lat temu zapytany przeze mnie marynarz z Sewastopola (o pochodzeniu mieszanym, typowym tam), na moje pytanie kogo ludzie miejscowi popieraja, zadał mi pytanie: a czy ty wolisz, jak co miesiąc dostajesz pensję czy jak nie dostajesz? :) Ukraincy postanowili ususzyc Krym, a cale rolnictwo zalezy tam od transportu wody. W odpowiedz Rosjanie sfinansowali mechanizacje rolnictwa za kilkadziesiat milionow dolarow i nawet udało im sie symbolicznie podniesc produkcje. Wojny z cala pewnoscia nikt nie popiera, ale narracja o dobrej Ukrainie i zlej Rosji jest o wiele bardziej skomplikowana tam na miejscu.
- 3 1
-
2022-03-06 15:47
O jakie fajne wujki z tych Rosjan (1)
Czyli teraz czołgami, rakietami i trupami uzyzniaja glebę pod rolnictwo. Ma to sens
- 1 1
-
2022-03-06 23:14
Jesli tylko tyle zrozumiales, to gratuluje intelektu.
- 0 0
-
2022-03-06 12:11
robią to samo co Polacy na Wileńszczyźnie - jeszcze jakieś pytania?
- 3 2
-
2022-03-06 11:49
Ile warty jest dziś wasz rubel? (3)
- 3 6
-
2022-03-06 12:13
(2)
pewnie tyle co twój dolar
- 1 4
-
2022-03-06 12:27
Dolar na wojnie zawsze sie pasie, zlotowka natomiast...
- 1 0
-
2022-03-06 15:48
Nie sądzę
- 1 0
-
2022-03-06 14:35
To mogli Rosjanie tam nie leźć to nic by im nie było.
- 1 1
-
2022-03-06 09:39
widać w ogłoszeniach z pracą w języku ukr. (8)
widać też nieciekawe szanse dla sporej liczby Polek i Polaków we własnym kraju spowodowane gardzeniem na rynku pracy.
- 18 17
-
2022-03-06 10:32
super, widze ze powoli zaczynamy dostrzegac co sie dzieje (1)
- 9 4
-
2022-03-06 11:52
Dzieje się to
Że wasz moskiewski car doprowadza Rosję do upadku gospodarczego.
- 4 3
-
2022-03-06 11:51
Trzeba było się uczyć (5)
To byś się nie bał o pracę. Zawsze możesz spróbować na zachodzie ukraść pracę Anglikowi lub Niemcowi przy zamiataniu
- 5 6
-
2022-03-06 12:19
(4)
Nie kazdy jest tak inteligentny jak ty, wyobraz sobie, d*pku.
- 1 2
-
2022-03-06 13:58
(3)
jeżeli nie styka ci inteligencji do zamiatania w Niemczech, to może postaraj się o jakąś rentę...
- 1 3
-
2022-03-06 14:48
(2)
Styka mi na tyle, ze zatrudniam ludzi, a ty czym sie mozesz pochwalic? Dlatego, ze mi styka, wiem, ze sa tacy, ktorym uchodzcy prace zabiora, bo rynek pracy nie jest z gumy. I wtedy zacznie sie cyrk....
- 3 1
-
2022-03-06 15:49
To się powinieneś cieszyć (1)
Będziesz mógł zatrudniać jeszcze więcej ludzi na czarno, jak to masz w zwyczaju wasaty cebulaku. Pewnie zaraz zadasz pytanie czy kiedyś miałem firmę i wiem ile kosztuje pracownik, oklepana gadka Janusza
- 1 1
-
2022-03-06 23:16
i**ota.
- 0 0
-
2022-03-06 09:53
Cześć polskich konfederackich cebul nie chce pomagać (5)
Bo się boją że im rachunki w przyszłym roku skoczą i możliwe że nie da rady kupić nowego auta.
- 10 27
-
2022-03-06 10:09
(4)
Nie rozumiesz, jak działa mózg. Pomaganie innym to potrzeba wysokiego poziomu - samorealizacja. Niżej jest potrzeba akceptowalnego poziomu życia, stabilności, "bezpieczeństwa", np. mieszkanie, samochód, stała praca z godziwym wynagrodzeniem. Nie da się realizować potrzeb wyższego poziomu, jeśli nie zaspokoi się potrzeb niższego poziomu.
- 14 7
-
2022-03-06 10:25
Tak tak bo jak będziesz pomagać (3)
To nagle wylądujesz na ulicy, zachowaj swój kknfederacki bełkot dla siebie gamoniu
- 7 16
-
2022-03-06 12:20
Taki komentarz nie świadczy o intelekcie.
- 2 3
-
2022-03-06 12:36
(1)
Przeczytaj uważnie komentarz, na który odpowiedziałeś. Jak się nie zaspokoi potrzeb niższych, to nie w głowie potrzeby wyższe. Nawet się o nich nie myśli.
- 4 2
-
2022-03-06 15:52
Wow dzięki za to że opowiadasz o piramidzie Maslowa
Może dla kogoś bez wykształcenia średniego będzie to jakaś nowość
- 0 1
-
2022-03-06 19:56
Prosty test, czy stoisz po właściwej stronie i czy należy tamtych wspierać
Jak wiele Polaków i Polek rozstanie się z życiem przez wpuszczenie tu ze dwóch milionów tamtych, a może i na tym się nie skończy? Pół miliona naszych, milion a może półtora wymrze i to w dwa lata? W Polsce nie ma nadwyżek budżetowych. Aby komuś dać, komuś trzeba zabrać. Komu? Najuboższym, najstarszym, najsłabszym Polakom i Polkom. Zabrać opiekę medyczną, socjalną. A dodruk pieniędzy na utrzymanie tłumu ze wschodu tylko nakręci inflację, czyli się obetnie z rent, emerytur z 20% w tym czasie. Ci, co mają 4-5 tys. zł emerytury, poradzą sobie. Ale ci, co tylko 1500 zł?? Już jest łamana przez "polski" rząd konstytucyjna zasada równości wszystkich wobec prawa; zresztą już od 2013: darmowe studia dla tamtych oraz stypendia, kilka tysięcy osób wtedy.
- 0 0
-
2022-03-06 09:05
Niestety ale patrząc na media społecznościowe często można natknąć się (14)
na pseudo zamożnych pokazujących ile to oni nie mają pieniędzy a jeśli chodzi o pomoc to nawet nie kiwną palcem lub udają jakby nic się nie działo. Przykro patrzeć na taką znieczulicę i brak empatii.
- 99 37
-
2022-03-06 09:29
zgadza sie bogaci mogą pomoagac wiecej niz 100 biedaków ale maja to gdzies własnie chodzi oto ze zawsze najbardziej pomagaja
pomoc nawet biedni emeryci oferują a bogacze ze swoimi furami i 5 mieszkaniami praktycznie zero!
- 14 22
-
2022-03-06 09:34
bogaci wspierają fundacje
- 6 14
-
2022-03-06 09:42
na mediach społecznościowych można zauważyć ilu Ukraińców mamy wśród znajomych - Polak swoją flagę umieszcza na profilu, Ukrainiec swoją
- 8 8
-
2022-03-06 09:50
A to jest jakiś przymus pomagania?
- 21 5
-
2022-03-06 09:50
Każdy niech robi ze swoimi pieniędzmi to co chce. (6)
Ja nikomu nie zaglądam do portfela i nie pouczam na co ma wydać kasę.
- 33 2
-
2022-03-06 10:12
(5)
To cecha "czerwonych", że chcą innym mówić, co mają robić ze swoimi pieniędzmi.
- 21 5
-
2022-03-06 10:20
i czarnych (4)
- 7 4
-
2022-03-06 15:36
A propos czarnych (3)
Czy komuś obiło się może o uszy, ile miejsc dla uchodźców przygotowali Książęta Kościoła w swoich biskupich pałacach?
- 5 1
-
2022-03-06 19:30
Sprawdz baranku boży co robi Caritas (2)
Dokąd wożą dary i jak organizuja pomoc. Bo jakos cicho szaaa zeby Janina Ochojska cokolwiek robiła odkąd jest w europarlamencie
- 2 2
-
2022-03-06 23:14
Nie pytałem o Caritas
Dotowany z budżetu i niepublikujący sprawozdań finansowych, tylko o panów chadzających w purpurze, obwieszonych złotem i mieszkających w pałacach niczym udzielni książęta. Jeśli nie zrozumiałeś pytania to trudno, ja Cię czytać ze zrozumieniem nie nauczę.
- 2 1
-
2022-03-06 23:20
Tepawy, zły człowieku, Janina Ochojska jest w tej chwili w Ukrainie.
- 3 1
-
2022-03-06 10:04
Dlaczego zaglądasz innym do portfela Tomaszu?
To każdego prywatna sprawa na co wydaje swoje pieniądze, zechce to sobie kupi nowe auto, zechce to pomoże uchodźcom, nie twój w tym interes.
- 33 0
-
2022-03-06 10:08
Niestety gdyby pomagać na wszystkie apele jakie do mnie docierają różnymi drogami
czyli mówiąc wprost wpłacać pieniądze, to nie starczyłoby mi pensji. Praktycznie codziennie gdzieś się natykam na jakieś zrzutki
I każdy z potrzebujących ma szczytny cel i każdy może napisać taki sam artykuł o braku emaptii.
Tego zbieractwa na różne cele jest za dużo. Z racji rozwoju możliwości komunikacyjnych jakie daje dzisiejsza technologia, możliwość docierania do szerokich rzesz odbiorców jest bardzo duża- 18 3
-
2022-03-06 10:15
To właśnie brak empatii prowadzi do bogactwa !!!
- 7 11
-
2022-03-06 09:06
Takie komentarze to wrzutki rosyjskich trolli (5)
Każdy to widzi
- 50 92
-
2022-03-06 09:50
pamiętaj, są ludzie którzy wyciągają wnioski z przekazów medialnych i wiedzy historycznej. tak, wiem, na obecną chwilę wszyscy mamy myśleć jak 'góra' nakazuje! towarzyszu, to już było i nie wracamy do tego
- 18 4
-
2022-03-06 11:24
Tak samo pomagają ci z magistratu.
Przykład idzie z góry.
- 3 3
-
2022-03-06 12:17
tzw. nowi gdanszczanie bez wlasnego zdania.
faszyzm gdański
- 4 9
-
2022-03-06 13:37
a ty co? banderowiec? (1)
że każdego kto ma inne zdanie niż bezmyślny tłum nazywasz ruskim trolem. spójrz na to czym sam jesteś. powinni trafiać tak jak we francji - do obozu z którego dopiero po dokładnym sprawdzeniu i potwierdzeniu miejsca dalszego pobytu byliby rozsyłani dalej. słyszałeś o repatriantach? wiesz jak są traktowani przez ukraiński rząd? ty wogóle wiesz coś więcej niż to co w tv usłyszysz?
- 10 1
-
2022-03-06 13:42
a ty co? antysemita?
bo przecież każdy Polak to antysemita ;)
- 1 5
-
2022-03-06 09:06
Nie było by tych obraźliwych komentarzy (82)
Gdyby były wyłączone.
Większość portali tak zrobiła...bo krytyka wylewa się z większości nas.
Okrucieństwo i śmierć za granicą a Polak jak zwykle utopił by w szklance wody.- 32 79
-
2022-03-06 09:26
Opinia wyróżniona
Bo teraz już nie można mieć innego zdania, z automatu staje się trollem Putina. (46)
PiSowcom ta wojna na Ukrainie z nieba spadła, ostatnio reporter Polsatu pytał Morawieckiego o inflację, to został zbesztany, że jak śmie pytać skoro jest wojna. Żaden inny temat dzisiaj nie istnieje, ani #nowy wał, ani inflacja, ani ceny paliwa, prądu i gazu, bo przecież Ukraina i każdy kto pyta o sprawy Polski zostaje automatycznie nazywany ruską onucą.
- 615 105
-
2022-03-06 10:25
(13)
Pytanie o inflacje jest rzeczywiscie od czapy.
- 15 92
-
2022-03-06 11:04
Ty jesteś od czapy
- 60 9
-
2022-03-06 12:09
(6)
Absolutnie nie jest. Infacjabjest zwiazana z wojna i ma bardzo doze znaczenie, jezeli chodzi np. o nasza zdolnosc niesienia pomocy. Wojna faktycznie spadla rzadowi z nieba.
- 38 7
-
2022-03-06 12:20
Czy ty syneczku tam napisałeś "dóże"? (5)
Słabo was tresują w tym Kaliningradzie
- 8 23
-
2022-03-06 12:42
(3)
Napisalam dize, coreczko.
- 11 3
-
2022-03-06 14:53
Ciężko bez cyrylicy co? (2)
- 1 12
-
2022-03-06 15:49
Nie wiem, nie znam cyrylicy. Zapytaj moze w pulku Azow, moze oni cos wiedza.
- 13 2
-
2022-03-06 20:54
Nazywasz gościa ruskim trolem w komentarzu, gdzie OP napisał, że tacy jak ty nazywają wszystkich ruskimi trolami.. Inflacja = wojna? Ciekawe ciekawe analityku
- 0 1
-
2022-03-06 22:21
od kiedy ukr szkolony jest w Kaliningradzie,coś przeoczylem?
- 1 0
-
2022-03-06 13:52
(4)
serio cymbale jak dojdzie do 15 czy 20% będzie od czapy?
- 22 1
-
2022-03-06 15:42
Trzeba było nie brać kredytu z rata 3 koła miesięcznie (3)
- 5 16
-
2022-03-06 20:54
(2)
Jak dla ciebie 3k to dużo to powodzenia
- 1 3
-
2022-03-06 23:57
To bardzo dużo (1)
3k miesięcznie na kredyt to w uj dużo i tylko dureń się na tyle zadłuża na 30 lat i teraz macie pełne gacie hahaha
- 2 1
-
2022-03-07 15:25
Masz radochę prawda?
Nam nie trzeba ruskiego najazdu, sami się powybijamy.
- 1 0
-
2022-03-06 10:28
co minusujecie?? prawde wam napisal (12)
- 49 11
-
2022-03-06 10:31
bo lubię (10)
a 40 zl za osobe to już coś.
- 4 12
-
2022-03-06 11:57
(9)
40 zl dziennie na osobe to 1 200 000 000 na miesiac za kazdy jeden milion uchodzcow. Ma ich w Polsce byc 5 mln wg ONZ.
- 21 1
-
2022-03-06 12:22
I dobrze (8)
Świat się zrzuci na te pomoc, nie bój żaby. Turcy dostali od Unii 6 miliardów euro żeby Arabów zatrzymali, nam też dadzą chociaż dla ciebie to się wydaje niemożliwe. Nawet stany sypna kilkoma miliardami
- 6 24
-
2022-03-06 12:43
Kilka mld wystarczy na 1 miesiac.
- 17 0
-
2022-03-06 13:10
Kiepsko to liczysz (6)
Poza tym5 milionów tu nie zostanie bo Polska nje ma takich możliwości, zostaną rozlokowani po świecie. U nas zostanie jakieś pol miliona uchodźców cześć z nich się usamodzielni
- 6 10
-
2022-03-06 13:33
(4)
Po jakim swiecie? Kto zadeklarowal ile? To sa uchodzcy wojenni, kobiety z dziecmi, oczywiscie, ze w ogromnej mierze beda ciazyc ku pozostaniu w Polsce ze względu na bliskosc terytorialna / nadzieje powrotu, jezyk, bliskosc kulturowa, to ze sa tu inni Ukraincy itd. 5 mln to szacunek sprzed 2 tyg., przypominam, kiedy wojna miala byc krotka.
- 19 3
-
2022-03-06 15:43
Twoje urojenia są twoim mokrym snem (3)
Kasa będzie, zachód się dołoży, ale na uchodźców a nie dla ciebie nieudaczniku
- 3 10
-
2022-03-06 20:08
(2)
Nieudaczniku, mnie pieniedzy nie brakuje, mam ich wystarczajaco duzo, zeby sie nimi dzielic. Natomiast martwie sie o twoja pisowska dezynwolture budzetowa.
- 3 4
-
2022-03-06 23:59
Gdyby co nje brakowało to by Ci nogawką nie ciekło nieudaczniku (1)
- 1 1
-
2022-03-07 15:27
Wracaj pod MOPS inteligencie pisowski, bo ci kolejka do socjalu przepadnie.
- 0 0
-
2022-03-06 14:01
Wjechał do Polski już milion.
- 10 0
-
2022-03-06 10:34
Smutne ale prawdziwe, niema innych informacji jest tylko wojna , a co z karami za izbę ,,dyscyplinarną,,?
- 34 8
-
2022-03-06 10:46
Dokładnie
Polityczne złoto. Po raz kolejny.
- 30 5
-
2022-03-06 10:50
Ale przecież ty jesteś trollem putina :D
Po prostu.
- 7 26
-
2022-03-06 11:03
Bo takim trolom jak tu nie nareke ze ziałes ninawiscią a teraz nagle wszystcy przestali i sam zostałes (1)
- 2 22
-
2022-03-06 11:09
Niech ci ciemnogrodzka słownik zakupi, ja stawiam.
- 21 2
-
2022-03-06 11:54
Powtarzasz się bocie
Ten twój komentarz można znaleźć pod każdym artykułem. Won
- 3 10
-
2022-03-06 11:59
Życzę Ci żebys zasmakował ucieczki przed wojną (11)
I żył w skrajnej nędzy. Gdybym miał trzy życzenia od złotej rybki to to było by jedno z nich. A drugie żebym mógł Cię obserwować 24 godziny na dobę a trzecie żeby Ci się nigdy nie poprawiło
- 2 35
-
2022-03-06 12:10
(2)
A wystarczyłoby jedno z nich przeznaczyć na np "aby nie było wojny".
- 26 0
-
2022-03-06 12:23
Nie, wolę żebyś Ty cierpiał (1)
- 1 21
-
2022-03-06 15:14
Nie ma to jak szczere życzenia polskiego katolika w niedzielę.
- 12 5
-
2022-03-06 12:15
(4)
I ty sie uwazasz za osobe empatyczna? :D
- 14 1
-
2022-03-06 12:25
Owszem (3)
Sprawdź sobie w słowniku co to znaczy empatia, bo chyba sobie ubzdurałeś że jest to wyłącznie określenie niepejoratywne
- 1 9
-
2022-03-06 12:49
(2)
Widze, ze jez. pol nie jest twoim ojczystym. EOT
- 7 1
-
2022-03-06 13:11
Łyso ci przygłupie, co? (1)
EOT to jest dopiero polskie określenie. Odpowiem Ci w twoim ojczystym : won
- 1 6
-
2022-03-06 14:13
Idi na wuj.
- 1 3
-
2022-03-07 09:31
co za d**il, chyba kazdy moze wlasne zdanie a nie klepac propadande
dobrymi uczynkami jest pieklo wybrukowane
pomagac to trzeba z głową, bo inaczej same konflikty o dyskryminacje
w niemczech czy angli nigdy nie było równości na lini obywatel-imigrant (nizsze stanowiska , nizsza placa; inne wsparcie panstwa)- 4 0
-
2022-03-07 10:37
Kto niby zyje w skrajnej nedzy? Ukraincy?!
- 3 0
-
2022-03-07 14:35
Jak dzieci się przepychacie.
Dorośli ludzie. Słabe.
- 1 0
-
2022-03-06 13:25
Zgoda.
Żadne problemy nie zniknęły i nie powinniśmy złodziejom u władzy tego darować. Na początek wywalić Ziobrę i wziąć nasze miliardy euro, które ciągle jeszcze są do wzięcia. Ale Ukrainie pomagać, bo ich sytuacja jest dla nas niepojęta....i oby tak zostało...
- 23 1
-
2022-03-07 05:00
Dziki trener wyjaśnił o co chodzi z tymi zbiorkami charytatywnymi.
- 2 0
-
2022-03-06 09:26
What?? (8)
W szoku jestem, że Polacy piszą tak negatywne komentarze nt.pomocy/uchodźców, którzy uciekają od wojny toczącej się za granicą swojego państwa
- 29 68
-
2022-03-06 10:07
uciekają od wojny toczącej się za granicą swojego państwa (3)
Jeżeli wojna toczy się za granicą Ukrainy to po co uciekają? Pisz z sensem.
- 30 21
-
2022-03-06 12:54
(2)
To ze ktos sie przejezyczyl nie oznacza ze musisz go pouczac i sztorcowac.
- 13 11
-
2022-03-06 13:29
Jak można się przejęzyczyć w tekście pisanym, (1)
który można sprawdzić pięć razy, zanim kliknie się przycisk "wyślij"?
- 14 12
-
2022-03-06 14:06
Gratuluję pedanterii i czasu.
- 8 9
-
2022-03-06 10:34
Gdzie jest jachira i sterczewski? (2)
- 40 12
-
2022-03-06 10:58
Razem z Kaczyńskim i Macierewiczem w szafie.
- 26 21
-
2022-03-07 09:19
ile osob przygarnela jachira i czrzasty i zandberg?
czy tylko naganiają slepą tłuszcze?
- 4 1
-
2022-03-06 13:11
To tylko kilka nieudaczników ziejących nienawiścią
- 6 8
-
2022-03-06 09:27
No tak bo ty bys dzbanie chciał cenzury jak u Putina bo własnego zdanie nie mozna miec! (1)
cenzura na onecie jest oddawna to nic nowego i to własnie przez takich jak ty teraz wojna jest w Ukrainie!
- 54 13
-
2022-03-06 20:41
czy wiesz "dzbanie" o co komentujesz?
prawda jest że jak bóg chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera
- 1 5
-
2022-03-06 10:23
(22)
Propaganda lejąca się szerokim strumieniem nie pozwala ludziom mieć innego zdania, tu można chociaż zobaczyć że jest mnóstwo ludzi mających odmienne zdanie niż narzucane przez media! Pomoc jest konieczna ale nie kosztem własnych obywateli a tak to u nas niestety wygląda!
- 70 17
-
2022-03-06 11:53
(14)
Przede wszystkim jest problem chaosu w dzialaniach wladz wszystkich szczebli. Szczurek woli wiece organizowac zamiast, jak ktos napisal, kupic pralke dla szkoly, w ktorej beda spac uchodzcy. A dyskusja o zakresie i formie pomocy wydaje mi sie pilna. Jak bedziemy ich leczyc? Czy dzieci ida do szkoly/przedszkola? Z czego to finansujemy? Gdzie bedzie spac 5 mln ludzi miesiacami? Czy oczekuje sie, ze w prywatnych domach? Czy zywic uchodzcow ma spoleczenstwo? Itd. itp.
- 25 6
-
2022-03-06 11:57
Głupcze jak ty sobie to wyobrażasz (13)
Setki tysięcy cy ludzi uciekają przed wojną i straż ma ich pałować jak Arabów z Białorusi? Bo rząd musi najpierw uruchomić obrady? Puknij się z pusty łeb, obyś kiedyś ty by lw takiej sytuacji życzę Ci tego, jadowity człowieku
- 9 37
-
2022-03-06 12:06
(11)
Ty masz cwierc mozgu czy 1/8???? Gdzie ja napisalam, ze nie wpuszczac uchodzcow?????
- 22 5
-
2022-03-06 12:20
Z twoich pytań tak wynika pusta hieno! (10)
- 0 32
-
2022-03-06 12:42
(7)
Jestes zwyczajnie glupi.
- 11 5
-
2022-03-06 13:59
(6)
Powinny być zorganizowane obozy dla uchodźców,wtedy łatwiej by było zorganizować dla nich potrzebną pomoc.W tej chwili to jest pomaganie po omacku w kraju.Mnóstwo zebranego dobra się marnuje.
- 17 2
-
2022-03-06 14:08
Oczywiście. Organizacje pomocowe o tym mówią od wielu dni, że na granicy marnuje się żarcie, ciuchy, pieluchy... Jak ktoś nie ma czasu, a może, lepiej wpłacić na np. PAH, wiadomo, że każda złotówka będzie sensownie wykorzystana.
- 9 1
-
2022-03-06 14:53
Przecież już są głąbie takie obozy (4)
- 0 9
-
2022-03-06 15:30
Naprawdę? (3)
Są obozy przygotowane do przyjęcia (w perspektywie), kilku milionów ludzi? To wskaż gdzie.
- 11 0
-
2022-03-06 15:40
Jakich milionów? (2)
Te miliony to twój mokry sen, ponad połowa jedzie dalej na zachód
- 1 18
-
2022-03-06 16:04
Zadna polowa nigdzie nie jedzie, slyszysz glosy.
- 14 1
-
2022-03-06 17:29
S*akich ignorancie
Po tygodniu wojny przybył do nas prawie milion uchodźców. I jak myślisz (o ile myślisz), z biegiem czasu będzie ich coraz więcej czy coraz mniej?
- 12 0
-
2022-03-06 15:28
Lecz się frustracie (1)
To są normalne, racjonalne pytania w kwestii tego jak ogarnąć kwestie wynikające z przyjęcia miliona/ów uchodźców pod nasz dach i jakie to będzie mieć konsekwencje dla naszego społeczeństwa, a nie żadne nawoływanie, żeby się na nich wypiąć. Czaisz różnicę? Głupek żyje jak zwierzę - jest tylko tu i teraz, a człowiek rozumny zadaje pytania, zastanawia się i myśli perspektywicznie, jak to co się dzieje w kraju i poza nim wpłynie na jego życie i przyszłość.
- 14 0
-
2022-03-06 17:38
Ja obywatel chce wiedziec.
- 6 0
-
2022-03-06 12:08
W twoim przypadku objawił się jeden z podstawowych problemów Polski: analfabetyzm.
- 5 5
-
2022-03-06 13:58
(5)
Zgadzam sie. Teraz jak myslisz inaczej niz tylko o pomaganiu jestez zly. Jaka jest sprawiedliwosc w udostepnianiu komunikacji miejskiej ukraincom czy bezplatnego wejsci do aguaparkow skoro juz slysze jak korzystaja z tych przywilejow ukranicy ktorzy mieszkaja u nas od 2 czy 4 lat? Czy my jako obywatele jestesmy gorsi? Ok mozna pomoc ale najpierw powinien byc jakis system weryfikujacy kto tu jest od dawna a kto od 24 lutego...
- 25 2
-
2022-03-06 14:12
(1)
Tak, miasto powinno najpierw wiedzieć, jak to zrobi, zeby bezpłatny przejazd przysługiwał faktycznemu uchodżcy, a potem ogłaszać bezpłatną komunikację. Odwrotna kolejność jest konfliktogenna.
- 12 2
-
2022-03-07 11:51
Oczywiscie,skoro PO nie przyznała niepełnosprawnym w stopniu umiarkowanym ulg lub bezpłatnej komunikacji w swoim mieście,bo o to wnioskował PiS.Takim chorym ludziom jest zawsze ciężej,a dojeżdżają do pracy lub na rehabilitacje.
- 1 1
-
2022-03-06 14:33
To tu
Proszę o źródło informacji o bezpłatnym aquaparki. Bo tak to tylko plota, żeby podburzać. Takie trollowanie, granie na prawie do odmiennego zdania, zwykły trolling nic więcej.
- 4 10
-
2022-03-06 19:45
zamień się (1)
weź jedna walizkę z domu, resztę zostaw za sobą, to też pomoczysz się za darmo, obślinisz się z radości, bo jak coś za darmo, to Polaka cieszy najbardziej, potem wróć do hali z setką łóżek i się ciesz ze swojego losu.
- 2 6
-
2022-03-07 10:43
A pomagałeś jak ludzie tracili domy, życia w Syrii? W Iraku? Jemenie?... Nie, to było daleko i nikogo to nie obchodziło.
- 4 0
-
2022-03-06 19:42
a czego Ci ubędzie
bo nikt nie zmusza Ciebie do pomagania
- 2 3
-
2022-03-06 11:54
Wtedy trolle których sens życia polega na pisaniu tu komentarzy by musiało się powiesić z rozpaczy
- 3 8
-
2022-03-06 09:08
(15)
Pomaganie pomaganiem, ale wszystko ma swoje granice i my się już do tej granicy zbliżamy.
- 205 31
-
2022-03-06 09:12
(12)
Obawiam się dwóch rzeczy.
Jedna to taka, że ta pomoc to tylko słomiany zapał, jak i te sankcje...
Druga taka, że państwo polskie - rząd, wszystko chce oferować tym biednym ludziom, a dla nas Polaków nie mają. I tu pojawia się pytanie, kiedy z współczucia nasza postawa zmieni się w złość i nienawiść do tych biednych ludzi, których tak los potraktował...- 64 7
-
2022-03-06 09:27
Polak obywatelem drugiej kategorii we własnym państwie, do tego zmierza nasz kochany Rząd. (6)
- 56 16
-
2022-03-06 09:35
weż leki (5)
- 12 40
-
2022-03-06 11:31
40zł dziennie za przyjęcie uchodźcy. 5tys zł bezzwrotnej pożyczki dla ukraińskich studentów. (4)
Darmowa, specjalistyczna opieka medyczna od ręki, zwolnienie z podatku dla pracodawców zatrudniających uchodźców, darmowe przejazdy komunikacją miejską, autostradami, PKP i wiele innych gratisów za które zapłaci obywatel drugiej kategorii z obywatelstwem polskim.
- 46 2
-
2022-03-06 12:40
Jeśli w ogóle będzie miał pracę.
- 19 1
-
2022-03-06 13:13
Widzę że im zazdrościsz? (2)
Zamieniłbyś się pewnie z nimi miejscami, co nieudaczniku?
- 3 26
-
2022-03-06 14:01
(1)
poznaj definicję słowa zazdrość cymbale mam firmę dostałem w nowym wale 250 zł podwyżki składki zus najwięcej w historii teraz wiem na co ma ona iść bezczelność
- 19 2
-
2022-03-06 15:07
na co ma iść? czy ty sugerujesz, że nowy wał był przygotowany pod wojnę na Ukrainie? xD
- 3 11
-
2022-03-06 09:31
(4)
Jak dla nas nic nie mają?? Ludzie to wojna, a wy tylko o nas/ dla nas... co wy?? Serc nie posiadacie??
- 14 45
-
2022-03-06 09:51
Sercem się nie najem i nie zapłacę rachunków. (1)
- 48 8
-
2022-03-06 10:33
A czym się najesz?
Mieszkaniem - będziesz jadł tynk? Samochodem - opony? Smartfony będziesz jadł? Serca np. kacze są jak najbardziej jadalne. Jak będzie głód jak w 1933, to nikt nie będzie chciał od Ciebie tych bogactw kupić, bo nikomu one nie będą potrzebne.
- 6 31
-
2022-03-06 09:52
(1)
Choćby mieszkania socjalne, dostęp do szybciej pomocy lekarza/szpitala... Choćby to. Wojna jest i to bardzo bardzo źle! Ale jak nie widzisz to zobaczysz, coś jest kosztem czegoś.
- 20 3
-
2022-03-06 15:49
"Nie ma darmowych obiadów"
Za wszystko trzeba zapłacić i tak czy owak zapłaci za to podatnik. Pomagając (oczywiście, że tak!), ludziom doświadczonym przez wojnę, po prostu należy zdawać sobie sprawę z tego, że ta sytuacja będzie mieć znaczący wpływ na nasze życie, bo niestety nie jesteśmy Kuwejtem.
- 9 0
-
2022-03-06 09:29
Jak pomogłeś?? (1)
Dużo treści mało działań
- 6 14
-
2022-03-06 09:54
To kto jak pomaga to nie powinno cię interesować :) Ale jak chcesz to pochwal się jak ty to robisz. Nie każdy ma potrzebę lansu, bo pomaga. Wiele osób robi to bez poklasku!
- 20 3
-
2022-03-06 09:08
(26)
Pomoc jest potrzebna oczywiście ale nie kosztem własnych obywateli! Dlaczego inne kraje nie przyjmują uchodzców tylko polska... czy nasz kraj na to stać w tak ogromnej ilości? Słuszne są uwagi że szpitale nagle stoją otworem dla uchodzców a dla polaków pomocy nie ma, ludzie umierają bo nie ma miejsc w szpitalach, nie można się normalnie dostac do lekarza, na nic nie ma pieniędzy a dla uchodzców nagle się znalazły? Skąd nagle wezmiemy środki na opłacenie tego wszystkiego za darmo dla uchodzców?
- 229 52
-
2022-03-06 09:15
Już ONZ zajęła się tą sprawą (10)
i pomoc dla Polski popłynie, a my dzięki naszej postawie bardzo zyskujemy w oczach świata. Dobroć zawsze procentuje i wraca zwielokrotniona.
Agresja zbrodniarza Putina na taką skalę zaskoczyła cywilizowany świat i potrzebował nieco czasu, by ochłonąć, ale już ochłonął- 32 30
-
2022-03-06 09:17
(3)
Super, tylko żeby te pieniądze trafiły tam gdzie powinny trafić, a nie że rząd coś sobie z tego skubnie, co jest bardzo prawdopodobne...
- 49 9
-
2022-03-06 09:21
Dokładnie
Te pieniądze zostaną nam skradzione.
- 29 6
-
2022-03-06 09:39
nie tylko rząd bo i klechy , tak jak Rydzyk zrobił ze stoczniową kasą ,która miała być na odbudowę stoczni ,
a zniknęła
- 30 2
-
2022-03-06 09:51
Pieniądze przede wszystkim powinny trafić dla własnych obywateli, bo to my ciężko na te pieniądze pracujemy! Płacimy na wszystko a nic dla polaków nie ma... ja mam juz 3 raz przełożoną operację bo nie ma miejsca w szpitalu a tu słyszę że dla uchodzców są nagle miejsca, są otwarte szpitale, mało tego za wizyty w prywatnych gabinetach ukraińcy nie będą płacić.... jak mam w mojej sytuacji byc wyrozumiała? Całe życie ciężko pracuję płacę składki a w sytuacji ratowania mojego życia nie ma dla mnie miejsca w szpitalu, przeklada mi się operację a tu słyszę że dla uchodzców jest wszystko za darmo i od ręki...?
- 49 7
-
2022-03-06 09:38
w punkt
- 16 2
-
2022-03-06 10:51
Pieniądze pójda na 500+, nierobówi i inne szczególnie ważne grupy przed wyborami.
- 17 1
-
2022-03-06 10:57
Pomoc popłynie chyba że opozycja nie zablokuje jej.
- 2 15
-
2022-03-06 11:57
tak załaszcza od naszych przyjaciół z USA
którzy chwalą naszą postawę pomocy ale dalej ciągną ropę z Rosji i tak ich wspierają ale o tym nie usłyszysz w telewizji. Tak jak nie ma nic o tym, że w większości przez Ukrainę przechodzą imigranci z innych krajów bo nikt tego nie sprawdza.
- 8 3
-
2022-03-06 18:34
Moj szef zawsze mowil: jak masz miekkie serce to musisz miec twarda duxxe. (1)
- 6 0
-
2022-03-06 23:16
Pisze się dudę, a nie duxxe.
- 2 1
-
2022-03-06 10:01
U nas ale nie tylko za nasze (2)
Jesteśmy najbliżej, ale spokojnie pomoc jest finansowana przez różne kraje UE, wysyłają niezbędne rzeczy, bo Ludzie tu są, to nie jest tylko na barkach Polski. Nie martw się.
- 5 15
-
2022-03-06 15:57
Przestanę się martwić
Gdy usłyszę konkretne informacje o pomocy UE i USA dla Polski w kwestii finansowania długofalowej pomocy dla uchodźców. Póki co konkretów jakby brak.
- 6 1
-
2022-03-07 09:04
Taaa wysyłaja i wysyłają i pomoc i sprzęt wojskowy tylko dojść nie może.
- 2 0
-
2022-03-06 10:20
(2)
Wiekowej sąsiadce kolejny raz odwołano operację biodra. Tym razem z powodu przeznaczenia miejsc "na chirurgii" w szpitalu dla Ukraińców. To, że nie może się ruszać, nikogo nie obchodzi. Jest człowiekiem drugiej kategori we własnym kraju.
- 45 5
-
2022-03-06 10:27
(1)
wymyśl coś lepszego
- 6 26
-
2022-03-06 10:54
Jasne, bo nie pasuje do twojego wyobrażenia świata? Nie mam w zwyczaju wymyślać. Piszę o tym, co widzę. Sąsiadka czeka ba opwrację od 2019, ma 85 lat i już tylko śmieje się przez łzy, że chyba nie dożyje tej operacji.
- 28 3
-
2022-03-06 10:24
Niemcy chca przyjmowac (1)
ale tam nie chca jechac Ukraińcy. To samo z małymi miejscowosciami, ktore chca przyjmowac, a ci tylko do duzych miasta jak warszawa Poznań czy Wrocław.
- 19 3
-
2022-03-06 23:40
taaa u nich jest póki co 37 tys uchodźców, a już piszczą, że są na skraju wydolności
nie wspominając o Bawarii, która w ogóle nie przyjmie żadnego Ukraińca
- 4 0
-
2022-03-06 10:24
mateusz da po 40 zl za uchodzce. (4)
- 8 2
-
2022-03-06 11:03
Ze swoich da? (3)
- 20 0
-
2022-03-06 11:27
Unia wplaca miliony euro (2)
Zeby nie dawal z polskich podatkow. Pewnie I tak bedziesz niezadowolony?
- 1 15
-
2022-03-06 11:38
A Unia ma zaczarowany ołówek i sobie rysuje gotówkę? (1)
Skąd wy się barany bierzecie?
- 21 0
-
2022-03-06 12:21
otóż to, tu piszą ludzie którym płaci się za pisanie głupot i wyzywanie od trolli aby zniekształcać obraz całego konfliktu
- 10 0
-
2022-03-06 12:53
Nie jest prawdą, że tylko Polska przyjmuje uchodźców.
- 3 6
-
2022-03-06 14:05
Przypomnę fakty: na Polaka OPS / MOPS daje w dużym mieście zaledwie 800 zł miesięcznie
Kogoś, kto się tu urodził, nieraz przepracował dziesięciolecia, płacił podatki. Zasiłek okresowy 380 zł oraz obiady po 14 zł. Na Ukraińca jednak "polski" rząd dawać za udostępnienie lokum chce 40 zł dziennie. I pewnie do tego wiele będzie dodawane, środki higieny, czystości, jedzenie. Polak mógłby teoretycznie dostać i 520 zł/mies., bo takie są widełki, ale od lat "nie ma pieniędzy". Przecież to i naruszenie przyzwoitości i zasady sprawiedliwości społecznej, no i polskiej konstytucji. Dla swoich nie ma iluś tysięcy złotych, dla tłumów 0bcych bez problemu w "polskim" rządzie znajdują miliony. Wielu Polaków chodzi w gorszych kurtkach zimowych, niż przyjeżdżający to tłumnie Ukraińcy. Dorosły Polak (np wiek 60+, nie najlepsze zdrowie): zasiłek 380 zł. I to jakimi wymogami obwarowane. Dziecko ukraińskie - niemal od ręki 500 zł. Czy tu coś trzeba dodawać?? To jest program zastąpienia tu ludności polskiej - 0bcymi, po prostu.
- 18 0
-
2022-03-06 09:09
Jeszcze chwila. (3)
Pamiętajcie że jednak jako naród (oczywiście nie wszyscy) jesteśmy mocno zgorzkniali, więc po chwilowym zrywie raczej wrócimy do codzienności. Nie sztuką jest zmobilizować się na chwilę. Sytuacja jest tak nieprzewidywalna i dynamiczna, że uchodźcy będą tu miesiącami a nawet latami. To będzie prawdziwy sprawdzian człowieczeństwa i pomocy. Czas jego trwania.
Wielu nie będzie miało do czego wracać bo rosjanie zniszczą im domy oraz infrastrukturę co już widzimy.
Teraz przed nami prawdziwy kryzys. Cena paliwa rośnie w oczach, więc wszystko znów podrożeje.- 150 10
-
2022-03-06 09:58
I wtedy pozostaną ci, co pomagają ubogim i w potrzebie zawsze (2)
W mojej parafii na Dąbrowie księża zebrali w Środę Popielcową 14 tyś zł - przekazane na żywność uchodźcom, którzy będą kwaterowani w szkole obok. Wczoraj i dziś kolejne zbiórki. Ale o tym portal nie napisze, bo tu nie ma Tuska w akcji ani gdańskich urzędników z PO.
- 16 17
-
2022-03-06 12:18
no i nie wspiera to deweloperow i innych reklamodawców.
- 1 4
-
2022-03-06 16:32
Księża zebrali? Od kogo? Ile dali sami?
Pics or didn't happen :P
- 10 2
-
2022-03-06 09:11
Nie pomagam dzieciom w Kamerunie, żebrakom na ulicy czy zbiórkom na alternatywne terapie za miliony złotych. (7)
Mieszkańcom sąsiedniego kraju, których domy są bombardowane przez wojsko - nie mam żadnych obiekcji. Oczywiście bezpośrednia pomoc, bez żadnych podejrzanych zrzutek czy fundacji założonych 2 dni wcześniej.
- 117 20
-
2022-03-06 09:56
(2)
od kiedy zacząłeś pomagać? tam wojna od 8 lat trwa tylko nie była nagłaśniana bo to Ukraińcy zabijali ludność rosyjską... pomagałeś wcześniej Rosjanom tracącym domy?
- 12 34
-
2022-03-06 10:08
Ty pisz lepiej o Tatarach krymskich, co im Rosjanie zrobili
Rosjanom Putin pomagał odkąd wywołał tę wojnę. Podobnie jak wcześniej w innych państwach typu Gruzja. I jak niby Ukraińcy zabijali to gdzie to w rosyjskich mediach masz? Nie ma bo to fejk Putina. Kto ci płaci?
- 20 8
-
2022-03-06 10:22
A kto tamtą wojnę zaczął? Czyje były "zielone ludziki"?
- 18 6
-
2022-03-06 10:27
jak zarabiasz kilkadziesiat tysiecy miesiecznie to pomagaj stac cie
- 13 5
-
2022-03-06 11:26
Wspieram przez zaufane fundacje. (2)
Akurat bezpośrednia pomoc jest mniej efektowna. Fundacja jest w stanie kupić po hurtowych cenach to czego naprawdę potrzeba oraz zorganizować transport. Indywidualnie kupując paczkę ryżu lub bandaż, robisz to po cenach detalicznych bez wiedzy na temat tego czego potrzeba a cały proces przepakowywania i wysyłki kosztuje więcej nakładu pracy.
- 9 6
-
2022-03-07 06:15
(1)
Fundacje mają również zespół na wypłacie, wydają duże kwoty na marketing i PR. Kwota przekazana przez ciebie zostaje rozparcelowana i ci w potrzebie otrzymują okruchy. Podróżuję dużo, wolę sama skontaktować się z osobami/ instytucjami którym jest potrzebna pomoc. Kupuję to co jest potrzebne i przekazuję sama podczas pobytu.
- 3 0
-
2022-03-07 15:42
Ja wspieram "siepomaga"
Fundacja na swoje utrzymanie przeznacza jedynie 8% środków, publikuje najbardziej szczegółowe rozliczenia jakie widziałem, a zarząd nie pobiera wynagrodzenia. Mają też zbiórkę na rzecz pomocy uchodźcom.
- 0 0
-
2022-03-06 09:11
Człowiek człowiekowi wilkiem! (3)
Smutna prawda w wykonaniu Wolaków...
- 15 97
-
2022-03-06 09:41
ja uważam ,ze ludzie są różni , wiele w życiu przeżyłam i wielu wspaniałych ludzi poznałam jak i złych , pożyjesz (1)
zobaczysz
- 17 7
-
2022-03-06 10:00
On tak chyba za kasę
Nie dziw się, zarabia jak może. Eurocenty PO czy Sorosa nie śmierdzą mu chyba
- 9 10
-
2022-03-06 12:52
wolaki to ci
w glupiej glówce zaległy, albo inne boloki.
Jak tej karolince.- 7 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.