• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże korki na Podwalu Przedmiejskim. Przez sygnalizację?

Maciej Naskręt
18 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 19:49 (18 marca 2014)
Korek na ul. Podwale Przedmiejskie z minionego poniedziałku. O godz. 14 trudno było swobodnie przejechać  do centrum. Korek na ul. Podwale Przedmiejskie z minionego poniedziałku. O godz. 14 trudno było swobodnie przejechać  do centrum.

Od kilku dni kierowcy skarżą się na korki na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. W ostatnich dniach zatory zwiększyły się tam dwukrotnie. Zdaniem części kierujących winni są inżynierowie ruchu, którzy zmienili program sygnalizacji świetlnej. Postanowiliśmy to sprawdzić.



Co radziłbyś kierowcom, którzy stoją w korku na Podwalu Przedmiejskim?

Aktualizacja godz. 19:49 Dobra wiadomość dla kierowców. Skontaktował się z nami Tomasz Wawrzonek i poinformował, że drogowcy sprawdzili koordynację obu sygnalizacji. - Okazało się, że kabel łączący światła między Węzłem Groddecka a ul. Okopową został uszkodzony. Nie wiadomo co było przyczyną jego przerwania. Awaria do jutra zostanie usunięta i światła powinny zacząć działać jak przed tygodniem - mówi kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Aktualizacja godz. 17:40 Skontaktował się z nami nasz czytelnik, który jest motorniczym komunikacji miejskiej w Gdańsku. Zaprzecza on informacjom podawanym przez pracowników ZDiZ, jakoby w ostatnich dniach nie zmieniano świateł na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i Okopowej.

- Dotąd było tak, że wjeżdżając na skrzyżowanie od strony ul. Elbląskiej można było płynnie wjechać pod wiadukt, a następnie - po odstaniu na przystanku Centrum - płynnie przejechać przez Węzeł Groddecka i pojechać w kierunku Chełmu. Teraz tak się nie da, ponieważ światła zapalają się w innej niż dotąd kolejności - tłumaczy.

Jego zdaniem dziś (wtorek, 18 marca) pracownicy pogotowia sygnalizacji świetlnej Eldro co najmniej dwukrotnie byli wzywani do skontrolowania świateł na feralnym skrzyżowaniu.

***


Od kilku dni kierowcy narzekają na większe korki na ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska w centrum Gdańska. Dotychczas korki sięgały najwyżej Starej Motławy zobacz na mapie Gdańska. W tej chwili trzeba ustawić się w kolejce nawet przy Bramie Żuławskiej - ul. Długie Ogrody. zobacz na mapie Gdańska

- Przed tygodniem nie musiałam stać w korku, by wjechać do centrum Gdańska. Sytuacja w ostatnich dniach się zmieniła, tracę tam nawet 30 minut dziennie - mówi Anna Matuszak, nasza czytelniczka.

Zdaniem kierowców problem tkwi w źle wyregulowanej sygnalizacji.

- O wiele mniej aut przejeżdża przez skrzyżowanie z ul. Okopową, tak jakby światła na Węźle Groddecka zobacz na mapie Gdańska nie przepuszczały tylu samochodów, co jeszcze tydzień temu. Wcześniej przejeżdżało kilkanaście rzędów aut na jednej zmianie świateł - uważa Jan Drabowicz, czytelnik, którzy codziennie korzysta z wspomnianej ulicy.

O dolegliwe korki zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, a konkretnie w dziale inżynierii ruchu, który jest odpowiedzialny m.in. za programy sygnalizacji świetlnych.

- Sprawę doskonale znamy. Nie zmienialiśmy funkcjonowania sygnalizacji przy ul. Okopowej i na sąsiednim Węźle Groddecka. Światła działają w niezmienionym trybie od dłuższego czasu. Nie ma mowy też o ich rozregulowaniu. Sygnalizacja pracuje zgodnie z przyjętym przez nas dużo wcześniej projektem. Przyjrzymy się jeszcze koordynacji obu sygnalizacji, ale raczej tu także nie powinno być problemu - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu.

Co więc może być przyczyną większych, niż dotychczas, korków na ul. Podwale Przedmiejskie?

Inżynierom trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Ich zdaniem nie bez znaczenia pozostaje fakt częstych zamknięć zapór na przejazdach kolejowych na Oruni - w ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska. Spadła tam przepustowość. Wielu kierowców rezygnuje z objeżdżania centrum Gdańska, kierując się na południe, przez Olszynkę - m.in. ul. Olszyńską zobacz na mapie Gdańskaul. Wspólną zobacz na mapie Gdańska.

Na korki wpływa też fakt, że dni stają się dłuższe i chętniej niż zimą podróżujemy autem z domu do pracy lub szkoły. - Nawet nieduży, kilkuprocentowy wzrost liczby aut na drodze, może się przełożyć na wyjątkowo dolegliwe korki. Warto o tym pamiętać - podkreśla Wawrzonek.

Kierowcy nie bardzo chcą w to wierzyć, ale nie bardzo mają co zrobić. Pojazdom na Podwalu Przedmiejskim trudno uciec przed korkiem. Alternatywa - przejazd ul. Toruńską przez Dolne Miasto i Stare Przedmieście do ul. Okopowej - jest także zakorkowana. Trzeba więc rozważyć niemal zawsze pewną i szybką podróż Południową Obwodnicą Gdańska, pod warunkiem, że jedziemy w kierunku południa Gdańska.

Miejsca

Opinie (150) 2 zablokowane

  • Jakie korki? (2)

    Poczekajcie Panowie Redaktorzy, aż spełni się marzenie Waszego redakcyjnego kolegi Krzysia (który cierpi na fobię anty-tunelową) i zasypią wszystkie tunele dla pieszych na trasie WZ i gdzie tylko są, zastępując je przejściami w poziomie z sygnalizacją, a wtedy dopiero dowiecie się co to są korki.
    Dobrze jeszcze, że "święte krowy na bicyklach" nie jadą na Podwalu kontra-ruchu.

    • 27 9

    • jak stoisz w korku to wprowadzenie krótkiego cyklu świateł dla pieszych

      nie zmieni sytuacji. jak się inni przesiądą do tramwajów, bo nie będą musieli pokonywać tuneli, to dla takich jak ty będzie więcej miejsca na jezdni. Być może to jest jednak dla ciebie zbyt trudne do ogarnięcia, bo jazda w samochodowym korku wyjaławia wyobraźnię

      • 4 6

    • jak jest korek to jaka jest różnica, jeżeli przed maską twojego blachosmrodu przejdą ci piesi? korona ci z glowy spadnie?

      • 2 4

  • Oczywiście, że zmienione są ustawienia ....

    .... świateł, na obu skrzyżowaniach. Zaczęło się chyba od środy w zeszłym tygodniu. W tym tygodniu jest trochę lepiej.
    Nie wiem dlaczego nie przyznają się do tego ?

    • 22 1

  • W zeszłym tygodniu kilka razy auta blokowały rano tory tramwajowe na Węźle Unii Europejskiej. To nigdy wcześniej się nie zdarzało... dziwne.

    • 10 0

  • Do redakcji

    Wasze motto: "90% czegokolwiek nie nadaje się do użytku. Zasada sturgeona"

    zapewniam p.T. Redakcję, że 90% roztwór alkoholu etylowego nadaje się do wielokrotnego użytku.

    cytowane przez was motta są coraz częściej "mądre inaczej".

    • 0 3

  • Do pana redaktora

    Prosze zaczac walczyc z brudem smieciami i balaganem oraz ze zgnilizna w miescie gdansk

    • 6 1

  • rano jade na kokoszki

    I rzeczywiście światła na armi krajowej-3maja zapalają się pozniej i trwają krócej

    • 6 1

  • Nie przeszkadzajcie Urzędnikom (1)

    Według "ekspertów": nie ma problemów z organizacją ruchu, a wszystko wynika ze złośliwej aktywności kierowców. Za to mamy nieużywany buspas.

    • 16 4

    • są eksperci mówiący że korki powoduje nadmiar samochodów w mieście

      i ci mają rację. W Berlinie 330 carów na 1000 mieszkańców, w Wawie 550. i to są stare dane.

      • 3 2

  • Podwale (1)

    często tam przejeżdżam i faktycznie stoi się więcej w korkach niż przeważnie. I to jest chyba właśnie przez sygnalizacje. Jak ja jeździłem prawie bez korków. Teraz jeżdżę bardzo długo

    • 7 3

    • spieszysz się w mieście?

      kup rower składany, parkuj na Długich Ogrodach i dalej śmigaj samodzielnie nie korkując miasta innym.

      • 3 2

  • Mam rozwiązanie tego problemu (1)

    Najlepiej byłoby zbudować nową szerszą drogę na przykład wyburzając te stare rudery aż do ulicy Długiej. Resztę Głównego Miasta trzeba by zamienić na tak potrzebne w centrum miasta parkingi.

    • 18 4

    • Nie karmić trolla.

      • 3 0

  • hj

    najpierw niech naucza sie kierowcy jezdzic , bo jeden przez rugiego wymusza

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane