- 1 Spalarnia Port Service zostaje w Gdańsku (220 opinii)
- 2 Nie uprzątną chodnika, bo nie ma pieniędzy (194 opinie)
- 3 Ruiny dawnej osady rybackiej pod ochroną (63 opinie)
- 4 Jacht nie tylko dla bogatych. Używała go armia (69 opinii)
- 5 Wpuszczą rowery na al. Niepodległości? (212 opinii)
- 6 Będzie trudniej wyjechać z Witomina (123 opinie)
Duże zmiany na S7 z Gdańska do Warszawy. Nowy MOP i 57 km trasy jeszcze w tym roku
Najpóźniej z końcem lutego 2022 r. przy drodze ekspresowej S7 między Gdańskiem a Nowym Dworem Gdańskim zostanie otwarte nowe Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Mała Holandia. Tuż przed zjazdem do Nowego Dworu Gdańskiego budowany jest parking, stacja paliw Lotosu oraz bar McDonald's. Z kolei na przełomie roku drogowcy planują oddać trzy z czterech budowanych odcinków S7 między Mławą a Płońskiem. Tym samym ekspresówka w kierunku Warszawy wydłuży się o kolejnych 57 km.
Na nowym odcinku do tej pory brakowało stacji paliw i parkingu dla kierowców jadących w kierunku Warszawy. Wkrótce się to jednak zmieni, bo między węzłami Dworek a Nowym Dworem Gdańskim rozpoczęła się budowa pierwszego MOP-u "Mała Holandia". Swoją stację paliw otworzy na nim grupa Lotos, powstanie też parking oraz bar McDonald's.
- Zgodnie z kategorią przewidziano tam powstanie parkingów wraz ze stacją benzynową. Zakończenie tych prac i udostępnienie użytkownikom drogi S7 jest przewidziane na koniec grudnia br. - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przedstawiciele Lotosu dodają z kolei, że realny termin oddania nowej stacji to koniec lutego 2022 r.
Wizualizacja nowej stacji, parkingu i baru McDonald's
57 km nowej ekspresówki jeszcze w tym roku
Ale to nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców. Jeszcze w tym roku drogowcy planują oddać trzy z czterech budowanych odcinków trasy S7. Chodzi o 57-km fragment między Mławą a Płońskiem (fragment z Napierek do Mławy zostanie udostępniony kierowcom kilka miesięcy później).
Przypomnijmy, że obecnie kierowcy mają do dyspozycji 203 km trasy S7 od węzła Gdańsk Południe do Napierek przy granicy z woj. mazowieckim.
Na jakim etapie są poszczególne odcinki?
Napierki - Mława
To jeden z czterech odcinków obecnie budowanej trasy S7 i jednocześnie odcinek, który zostanie oddany najpóźniej z nich. Jak informuje GDDKiA na 14-km odcinku wykonano już większość robót ziemnych, a roboty konstrukcyjne na znaczącej części obiektów mostowych zostały zakończone. W ostatnich tygodniach wykonawca przełożył ruch z drogi DK7 na drogę obsługującą na odcinku około 2 km. Wprowadzenie czasowej organizacji ruchu pozwoliło rozpocząć prace rozbiórkowe fragmentu drogi DK7 leżącego w śladzie jednej z jezdni przyszłej drogi ekspresowej.
Realizowane są także prace w obrębie przyszłych MOP-ów Pepłowo I i Pepłowo II dla obu kierunków ruchu. Zaawansowanie całej inwestycji wyniosło na koniec czerwca 2021 r. około 52 proc., a nawierzchni betonowej około 19 proc. Przewidywany termin zakończenia to II kwartał 2022 r.
Koszt prac to niemal 366 mln zł.
Mława - Strzegowo
Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku 2019 r. Na budowie wykonano znaczącą część robót ziemnych, a roboty konstrukcyjne na większości obiektów mostowych zostały zakończone. W nadchodzących tygodniach planowana jest kontynuacja robót nawierzchniowych, prac na ustrojach nośnych obiektów mostowych oraz w pozostałych branżach.
Zaawansowanie rzeczowe całej inwestycji wyniosło na koniec czerwca około 68 proc., zaś nawierzchni betonowej około 31 proc. Przewidywany termin zakończenia to IV kwartał 2021 r.
Koszt budowy to niemal 543 mln zł.
Strzegowo - Pieńki
Pod koniec maja na 22-km odcinku S7 rozpoczęło się układanie nawierzchni betonowej. Obecnie trwają też roboty ziemne, układanie kolejnych warstw podbudowy, układanie nawierzchni bitumicznej, montaż ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych. Prowadzone są także prace brukarskie oraz montaż barier ochronnych i ogrodzenia. W budowie jest odwodnienie drogowe oraz prace wykończeniowe takie jak: humusowanie skarp z obsianiem trawą. Mocno zaawansowane są prace na wszystkich obiektach inżynierskich, na niektórych są to już prace wykończeniowe. Kilka obiektów oddano już do użytkowania i odbywa się po nich ruch.
Zaawansowanie rzeczowe na koniec czerwca wyniosło prawie 64 proc., a nawierzchni betonowej około 18 proc. Drogowcy planują puścić ruch po trasie głównej w grudniu 2021 r.
Koszt budowy wyniósł ponad 620 mln zł.
Pieńki - Płońsk
Budowa trwa też między Pieńkami a Płońskiem. Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku zaczęły się również, tak jak na sąsiednim, we wrześniu 2019 r. Wykonawca od maja 2021 roku rozpoczął układanie nawierzchni betonowej. Na ukończeniu są roboty ziemne, a na drogach zbiorczych i poprzecznych trwa układanie nawierzchni bitumicznej. W ciągu trasy głównej montowane są ekrany akustyczne i ogrodzenie. Wykonawca wykonuje prace brukarskie, odwodnienie drogowe, montuje bariery ochronne oraz prowadzi prace wykończeniowe.
Mocno zaawansowane są prace na wszystkich obiektach inżynierskich, na niektórych są to już prace wykończeniowe.
Zaawansowanie rzeczowe na koniec czerwca wyniosło ponad 69 proc., a nawierzchni betonowej około 32 proc. Planowane puszczenie ruchu po trasie głównej to także grudzień 2021 r.
Koszt budowy to niemal 400 mln zł.
Cała trasa gotowa w 2025 r.
W kolejnych latach drogowcy planują prace na kolejnych pięciu odcinkach między Płońskiem a stolicą.
- Realizacja S7 między Płońskiem a Czosnowem została podzielona na trzy zadania: Siedlin-Załuski, Załuski-Modlin i Modlin-Czosnów. Dla dwóch z nich złożone zostały do Wojewody Mazowieckiego wnioski o wydanie decyzji o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a dla trzeciego stanie się to w III kwartale 2021 r. Zadaniem wykonawców jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie wybudowanie w sumie ok. 35 km trasy ekspresowej. Zakończenie robót dla odcinka najbliżej Warszawy przewidziane zostało na koniec 2023 r., a dwa kolejne zakończą się wiosną 2025 r. - dodaje Piotr Michalski z GDDKiA.
Czwartym odcinkiem trasy S7 - już przed samymi Łomiankami - będzie fragment z Czosnowa do Kiełpina. Obecnie przygotowywane są dokumenty do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy.
Z kolei dla odcinka Kiełpin-Warszawa przygotowywane są dokumenty do zlecenia opracowania dodatkowych analiz prognoz ruchu w rejonie połączenia projektowanej trasy S7 z S8. Ogłoszenie przetargów na realizację tych odcinków będzie możliwe dopiero po zapewnieniu środków finansowych.
Obecnie drogowcy szacują, że będzie to możliwe w systemie "Projektuj i wybuduj", a trasa powstanie w latach 2022-2025.
Opinie (236) 9 zablokowanych
-
2021-08-02 08:22
80 baniek za kilometr autostrady? (4)
A pracownicy pewnie za 2500 brutto... WTF?
- 12 6
-
2021-08-02 08:36
(3)
tyle kosztują przyjemności kierowców, którzy twierdzą, że władze lokalne są rozrzutne, bo budują drogi dla rowerów.
- 1 8
-
2021-08-02 08:57
(2)
drogi to rozwój kraju,jak Ci nie pasuje wyjedź do Amazonii lub na Syberię
- 5 3
-
2021-08-02 09:08
wszystko można podciągnąć pod rozwój kraju ;) (1)
drogi w mieście to co najwyżej uciążliwość dla większości by mniejszość miała wygodnie.
oczywiście muszą być bo zaopatrzenie, bo służby ale nie oszukujmy się. 95% ruchu nic poza smrodem i hałasem nie "rozwija"- 2 7
-
2021-08-02 09:52
a ta wieś po NDG to miasto? wracaj do siebie lepiej i nienarzekaj
- 3 1
-
2021-08-02 08:26
Koniecznie bramki z poborem opłat postawić.
- 1 8
-
2021-08-02 08:43
Kiedy normalne jedzenie? (2)
Dlaczego na autostradach nie można zjeść obiadu a nie tylko jakieś świństwa ?
- 16 5
-
2021-08-02 09:18
Zamawiasz coś z dostawą na MOP i jest.
- 2 0
-
2021-08-02 13:41
w słoikach obiad zabierz
- 0 0
-
2021-08-02 08:49
s7 (2)
no i skąd ta radość , droda ładna ,szybka i co z tego dojedziecie do łomianek i jesteście w czarnej pie ...czas nadrobiony po drodze stracony we wspomnianej miejscowośco . Jedyny zysk to brak opłaty jak za A1
- 12 1
-
2021-08-02 09:41
A1 a2
Jedziesz jeszcze wolniej
- 3 1
-
2021-08-02 09:51
To zależy kiedy ziomek
Łomianki w tygodniu w godzinach szczytu faktycznie stoją. Jak jedziesz tamtędy w niedzielę przed południem to jest luzik.
- 1 0
-
2021-08-02 08:49
Godną nazwę powinien mieć ten MOP !!!!
MOP dobrej zmiany.
MOP udanych podwyżek dla aparatu dobrej zmiany.
MOP Polaka, który już nie musi klęczeć.
MOP przekonanej mierzei.
MOP wykarczowanej puszczy białowieskiej.
Oto dobre przykłady dobrych nazw !!!!- 10 14
-
2021-08-02 08:57
To jest sukces na miarę naszych czasów i możliwości obecnego rządu!! Otwarcie stacji benzynowej i McDonald'sa! (2)
Dobrze byłoby przypomnieć, kiedy to owe odcinki S7 miały być gotowe. Podaję: miała to być jesień br. No, ale to były informacje sprzed roku, gdy Duda walczył o reelekcję.
Teraz najważniejszy jest Przekop Mierzei...- 6 12
-
2021-08-02 14:06
no tak, najlepiej zeby nic nie bylo i zeby kierowcy wpie*rzali buly po krzakach i zapyzialych parkingach. przeciez takie rzeczy jak mop, stacja czy bar szybkiej obslugi to w trasie rzecz niezbedna.
- 0 1
-
2021-08-02 17:52
Te odcinki miały być oddane latem tego roku, a nie jesienią
Przecież pisze na "wiki"
- 0 1
-
2021-08-02 09:02
mop super
ale po ch... lotos nową stację buduje skoro ma 80 % stacji oddać a cała marka zniknie z rynku bo je....ny pis sprzedaje naszą najnowocześniejszą rafinerię do im pieniędzy brakuje
- 12 11
-
2021-08-02 09:10
Łomianki i tak skutecznie blokują S7
- 14 1
-
2021-08-02 09:24
W końcu
Brakowało mi odcinka Napierki - Mława. A przypadkiem MOP "Mała Holandia" Nie miała powstać przy moście i jednocześnie węźle przy Wiśle?
Po za tym mam nadzieje, że sporządzają plany rozbudowy S7 na odcinku Gdańsk-Elbląg do 3 pasów. Droga pomału zaczyna przypominać obwodnicę sprzed 4 lat, duży ruch ale jedzie się 100km/h.- 3 6
-
2021-08-02 09:45
No fajnie tylko
trasa podzieli pewno losy s6 na kolbaskowo.pieknie sie jedzie a reszta zajazdow tuz za plotem
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.