• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel

Maciej Naskręt
1 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku

Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.


W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.



Do pociągów dalekobieżnych wsiadasz najcześciej:

Zima na razie jest lekka i nie wpływa na przebudowę peronów stacji Gdańsk Główny. Podróżni korzystają już z nowego, przebudowanego peronu dalekobieżnego nr 2. W przebudowie jest wciąż peron nr 1. Wykonawca rozpoczął budowę fundamentów nowej konstrukcji. Dach wiaty już jest w renowacji.

O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.

W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.

- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.

Połączenia kolejowe dla wytrwałych



Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego. Organizacja ruchu obowiązująca od 4 lutego.

Stacja dostępna dla podróżnych



- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.

Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.

Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."



Zmiany w komunikacji miejskiej

Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.

W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.

Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.


Miejsca

Opinie (366) 9 zablokowanych

  • To wejdziemy na peron drugi od strony centrum czy nie? Mapka mogłaby to opisywać...

    • 3 0

  • Mam pomysł

    Przenieść główny do Wrzeszcza :D

    • 4 0

  • Ciekawe czy miasto przeorganizuje jakoś z tego powodu zbiorkom? Bo teraz mamy tam dwa tramwaje od pon do pt do 17 i jeszcze jeżdżące stadnie, tuż po sobie.

    • 2 0

  • A aktywiści nie chcą zamknąć tunelu i zrobić przejścia naziemnego? Pociągi poczekają.

    • 3 0

  • Czekam na budowę tunelu dla pieszych na dworcu Gdańsk Oliwa (1)

    od strony południowej - dojście od ulicy Droszyńskiego i Śląskiej.

    Oczywiście także wygodny dojazd rowerem publicznym lub prywatnym.

    • 3 1

    • Jeszcze lektyka i hulajnoga ci zostala, ped**arzu..

      • 1 2

  • Hi

    Bareja by tego nie wymyślił... Żenada...

    • 8 3

  • Czekam na staranny audyt warunków dojścia pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji SKM i PKM (2)

    oraz działań prowadzących do poprawy dostępności do tych stacji ze wszystkich kierunków. Jako pierwsze działanie proponuję budowę tunelu dla pieszych ( i rowerzystów, niekoniecznie separowanych od siebie) do południowych krańców peronów stacji Gdańsk Oliwa od strony ulicy Śląskiej/ Droszyńskiego.

    Budowa bezkolizyjnej cyklostrady wzdłuż linii SKM od Wrzeszcza do Gdyni także jest warta poważnego rozważenia.

    • 6 4

    • Na poważnie to Ty powinieneś rozważyć zmianę pracy na taką w której płacą tak aby było Cię stać na bilet w zimę. Ewentualnie na poważnie rozważ przeniesienie się na wieś skoro chcesz wszędzie jeździć rowerem i zamieniać drogi na ścieżki rowerowe.

      • 3 2

    • Sobie poczekasz..schowaj swoje mrzonki w ciasne majty, miasto nie bedzie tworzylo dziwnych rozwiazan, bo jasnie pan ped**arz chce...

      • 4 2

  • Koszmarny pks gdansk (2)

    Niech sie odrazu wezmą za ten pks bo to jest dopiero" wizytowka" Gdańska,najbardziej mnie te tablice rozwalaja na peronach z numerem stanowiska,sa tak nisko zawieszone ze mozna dzwona zaliczyc w HEDA jeden z najobrzydliwszych dworców pks w polsce ,capi PRL-em i ten bar jeszcze PRL-owski

    • 17 1

    • Zapytaj Górskiego czemu nie naprawia

      To jego własność. Gdańsk już nie ma dworca autobusowego.

      • 2 0

    • Dworzec PKS

      Kiedy ów dworzec oddano do użytku,był on naprawdę funkcjonalny.Mial także b.dobry nowoczesny bar szybkiej obsługi z normalną kuchnią i normalnym jedzeniem,nota bene b.smacznym,lepszym,niz w WARS-ie na dworcu PKP.W dodatku bar ów czynny był tak jak cały dworzec od 5.00.I tak było Prze dość długi okres a potem jak to u nas,wszystko zaczęło
      "pisać"i doszło do takiego stanu jaki teraz mamy Podobnie było z gastronomia na Dworcu Centralnym w Warszawie,gdzie funkcjonowały nowoczesny bar szybkiej obsługi wraz z restauracją.Po nich nie został żaden ślad.Sa tylko niewielkie punkty gastronomiczne tzw.fast foody z "egzotycznym"jedzeniem.

      • 1 0

  • Dlaczego na czas remontu nie zrobią przejścia naziemnego ! (1)

    Jezeli nie to podrozujacy przesiadajacy sie na pks lub pkp powinni za darmo korzystac z tramwajow jadoacych od dworca pks do dworca pkp i odwrotnie. Raptem 4 przystanki tramwajowe. Trudno z bagazami na piechote przechodzic 1100-1300m . Masakra.

    • 8 2

    • Mi jest zawsze trudno, dlatego powinienes mi zasponsorowac cale zycie.

      • 0 1

  • Masakra

    Powinni zrobic na czas remontu przejscie naziemne . Jezeli nie, to zapewnic transport zastepczy dowozacy podroznych z dworca pks do dworca pkp i odwrotnie.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane