• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie

Maciej Korolczuk
5 marca 2024, godz. 13:30 
Opinie (274)
Najnowszy artykuł na ten temat Trzy dni bez tramwajów między Zaspą a Wrzeszczem
Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu. Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. RzeczypospolitejMapka. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.



Jesteś za budową naziemnych przejść dla pieszych?

Na budowę nowego przejścia na granicy Wrzeszcza i Zaspy miasto zabezpieczyło 4,7 mln zł.

We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:

  • Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł

Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie


Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • Mieszkańcy mówią - NIE, urzędnicy (2)

    Robią swoje beż względu na liczne protesty mieszkańców i kierowców. Pewnie zapłacone.

    • 18 5

    • Mówię tak

      I jestem mieszkańcem

      • 4 1

    • mieszkancy elblaga nas nie interesuja

      • 2 0

  • A kiedy przejście -dojście

    Z ulicy Abrahama na Zaspe

    • 9 0

  • Tak, najlepiej nawalić przejść co 50m i oczywiście sygnalizację świetlną do kompletu.

    • 14 0

  • Skandal (1)

    Budowa przejść naziemnych obok przejść podziemnych to skandal i marnotrawienie publicznych pieniędzy. Włodarze miasta z uporem maniaka robi tego typu inwestycje, pomimo, iż jak to wynika z licznych sondarzy większość mieszkańców jest temu przeciwnych. Na domiar złego, nie robi się przejść tam gdzie ich w żadnej formie nie ma, nawet tych obiecanych, a by się przydały. Jak np. na Al. Zwycięstwa, na wysokości Teatru Miniatura.

    • 21 4

    • To przejscie

      Obiecywał już odtworzyć Paweł Adamowicz!!!!

      • 1 1

  • Co to jest za pytanie?

    Miasto jest dla ludzi czy dla aut? A kto tymi autami kieruje, jak nie ludzie, a w tym również mieszkańcy?!

    • 16 1

  • Likwidować naziemne

    • 11 2

  • Głupota!

    Zapraszam pieszych do spacerów gdzieś na wieś, na plażę, do lasu

    • 8 4

  • Trzeba być otwartym

    Proponuje rezygnację z planów budowy przejścia a ponadto likwidację przystanku tramwajowego i zasypanie tunelu. Dzięki temu przyśpieszy się ruch tramwajów w mieście a najbliższy przystanek i naziemne przejście jest tylko sto metrów dalej więc przejście tych 100 m nie powinno być dla nikogo problemem. Mało tego taki spacer jest bardzo dobry dla zdrowia.

    Mam nadzieje, że pomogłem.
    Nie dziękujcie ludziska, zrobiłem to bo lubię pomagać.

    • 9 0

  • Chore miasto

    Przejście pod spodem jest a oni 4,700 miliona wydają na taką bzdurę.Zamiast tego zbudować wiadukt nad łostowicka to nie lepiej takie chore dziwadła.

    • 22 3

  • Kolejne zebry na ruchliwej alejii

    "Gratuluję pomysłu":(, proponuję jeszcze zmniejszyć aleje do jednego pasa i postawić co 100m spowalniacze , Oskar dla pomysłowości :jak utrudnić życie w już mega zakorkowanym mieście

    • 21 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane