• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie

Maciej Korolczuk
5 marca 2024, godz. 13:30 
Opinie (274)
Najnowszy artykuł na ten temat Trzy dni bez tramwajów między Zaspą a Wrzeszczem
Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu. Dotychczas piesi, aby pokonać ruchliwą al. Rzeczypospolitej, musieli skorzystać z podziemnego tunelu.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. RzeczypospolitejMapka. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.



Jesteś za budową naziemnych przejść dla pieszych?

Na budowę nowego przejścia na granicy Wrzeszcza i Zaspy miasto zabezpieczyło 4,7 mln zł.

We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:

  • Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł

Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie


Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.

Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką. Nowe przejście to część większych zmian na głównej arterii między Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem i Żabianką.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.

Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

  • Co za (2)

    "geniusz" wymyśla takie kretyńskie rozwiązania w tym mieście. Zamiast udoskonalić przejście podziemne, które jest super rozwiązaniem(wystarczy dodać windy) tzn. Piesi przechodzą bezpiecznie, a kierowcy mają płynniejszy ruch., miasto musi wybrać przeważnie tę głupszą opcję.

    • 23 5

    • Wiadukt i windy

      Kiedy przy Alei Jana Pawła II postawiono przy Wiadukcje 5 koszmarnych blokowisk,zamontowano windy.Jedna od samego poczatku a to juz kilkanaście lat stoi " w polu".Kiedy mieszkańcy ul,Burzyńskiego 3 i 6 prosili o przeniesienie tej windy na ich stronę przy wysokich i wyjątkowo niebezpiecznych schodach, zignorowano taka prosbę.Tak mieszkańcy drepczą po schodach "dla zdrowotności" a winda rdzewieje.

      • 3 0

    • dziadziusowie z dziećmi robią sobie plac zabaw i jazdy w góre i w dół

      • 1 0

  • Zaden kierowca sie nie obrazi jak pod przejściem przejedzie

    Czas kopać tunele i robić deptaki na górze. Do roboty nieroby miejskie

    • 10 0

  • tylko naziemne (2)

    podziemne są męką dla matek z dziecmi ,dla starszych i dla inwalidow

    • 5 11

    • No i?

      To jest argument aby bezsensownie korkować miasto, ale widać że masz myślenie nieudacznika życiowego

      • 4 2

    • Żenada

      Kawałek dalej jest przejście naziemne. Nie chce się wózka pchać? Lepiej zmarnować 4 bańki na kolejne przejście? Za te pieniądze dzieciom można sporo sprzętu do szkół kupić.

      • 0 0

  • Jak makowski coś zalatwia to naobiecuje i nie zalatwi

    • 1 0

  • Halina Królczyk

    To dzięki jej działaniom. Przyszła radna, to właśnie ta szanowana Pani działa na rzecz zmian w infrastrukturze.

    • 5 1

  • Patologia Obywatelska

    Patologia buduje fonntany , przejścia naziemne gdzie są tunele, kupują rydwany rzymskie itd ... A Gdańsk potrzebuje dobrych dróg, odkorkowania, czystości i bezpieczeństwa, rozwijanie Gdańska a nie betonowaniem

    • 15 0

  • No to czas na likwidację w pełni kolizyjnego trójpoziomowego skrzyżowania na Jana Pawła II i Rzeczypospolitej.

    • 5 3

  • nie głosować to proste

    • 3 0

  • A ile milionów jest zabezpieczonych na zasypanie tych wrednych tuneli dzięki którym nie dochodziło do wypadków i ludzie mogli bezpiecznie przechodzić pod jezdnią? Po drugie po co powielanie utopii mówiącej o ograniczeniu prędkości z 70 do 50kmh. Kto jeździ Al. Zwycięstwa czy Grunwaldzką wie że 50kmh to jedzie tramwaj bo reszta po asfalcie jedzie jak jeździła przed zmianami na znakach. Kiedy z Urzędu Miasta zostanie usunięte lobby anty tunelowe?

    • 11 0

  • (1)

    Proponuje przejścia co 5m i bramki jak na autostradzie, będzie łatwiej się jeździło.

    • 6 0

    • Przynajmniej nedzie bezpiecznie

      Co drugi kierowca to dzban

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane