- 1 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (137 opinii)
- 2 Premier i prezydent w sobotę w Gdańsku (379 opinii)
- 3 Koniec rejsu dookoła świata. "Muszę wymienić silnik" (113 opinii)
- 4 Słynna wizyta cyrku Hagenbecka w Gdańsku (44 opinie)
- 5 Wspólny problem Bałtyku i... Alp (91 opinii)
- 6 Obchody rocznicy wybuchu II WŚ (320 opinii)
Duży krok do budowy przejścia na Zaspie. Dwie oferty, obie mieszczą się w budżecie
Dwie oferty wpłynęły w przetargu na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przy al. Rzeczypospolitej. Obie mieszczą się w zakładanym budżecie. Budowa przejścia ma potrwać pół roku.
We wtorek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty na budowę przejścia. Realizacją inwestycji zainteresowane są dwie firmy:
- Grupa Flize Gres sp. z o.o. - 3,2 mln zł
- WPRD Gravel sp. z o.o. - 4,1 mln zł
Budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem ma potrwać pół roku.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie
Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej. Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (274) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-05 16:07
Co za (2)
"geniusz" wymyśla takie kretyńskie rozwiązania w tym mieście. Zamiast udoskonalić przejście podziemne, które jest super rozwiązaniem(wystarczy dodać windy) tzn. Piesi przechodzą bezpiecznie, a kierowcy mają płynniejszy ruch., miasto musi wybrać przeważnie tę głupszą opcję.
- 23 5
-
2024-03-05 16:16
Wiadukt i windy
Kiedy przy Alei Jana Pawła II postawiono przy Wiadukcje 5 koszmarnych blokowisk,zamontowano windy.Jedna od samego poczatku a to juz kilkanaście lat stoi " w polu".Kiedy mieszkańcy ul,Burzyńskiego 3 i 6 prosili o przeniesienie tej windy na ich stronę przy wysokich i wyjątkowo niebezpiecznych schodach, zignorowano taka prosbę.Tak mieszkańcy drepczą po schodach "dla zdrowotności" a winda rdzewieje.
- 3 0
-
2024-03-05 17:56
dziadziusowie z dziećmi robią sobie plac zabaw i jazdy w góre i w dół
- 1 0
-
2024-03-05 17:15
Zaden kierowca sie nie obrazi jak pod przejściem przejedzie
Czas kopać tunele i robić deptaki na górze. Do roboty nieroby miejskie
- 10 0
-
2024-03-05 17:21
tylko naziemne (2)
podziemne są męką dla matek z dziecmi ,dla starszych i dla inwalidow
- 5 11
-
2024-03-05 18:25
No i?
To jest argument aby bezsensownie korkować miasto, ale widać że masz myślenie nieudacznika życiowego
- 4 2
-
2024-03-06 18:41
Żenada
Kawałek dalej jest przejście naziemne. Nie chce się wózka pchać? Lepiej zmarnować 4 bańki na kolejne przejście? Za te pieniądze dzieciom można sporo sprzętu do szkół kupić.
- 0 0
-
2024-03-05 17:39
Jak makowski coś zalatwia to naobiecuje i nie zalatwi
- 1 0
-
2024-03-05 18:03
Halina Królczyk
To dzięki jej działaniom. Przyszła radna, to właśnie ta szanowana Pani działa na rzecz zmian w infrastrukturze.
- 5 1
-
2024-03-05 18:13
Patologia Obywatelska
Patologia buduje fonntany , przejścia naziemne gdzie są tunele, kupują rydwany rzymskie itd ... A Gdańsk potrzebuje dobrych dróg, odkorkowania, czystości i bezpieczeństwa, rozwijanie Gdańska a nie betonowaniem
- 15 0
-
2024-03-05 18:56
No to czas na likwidację w pełni kolizyjnego trójpoziomowego skrzyżowania na Jana Pawła II i Rzeczypospolitej.
- 5 3
-
2024-03-05 19:06
nie głosować to proste
- 3 0
-
2024-03-05 19:21
A ile milionów jest zabezpieczonych na zasypanie tych wrednych tuneli dzięki którym nie dochodziło do wypadków i ludzie mogli bezpiecznie przechodzić pod jezdnią? Po drugie po co powielanie utopii mówiącej o ograniczeniu prędkości z 70 do 50kmh. Kto jeździ Al. Zwycięstwa czy Grunwaldzką wie że 50kmh to jedzie tramwaj bo reszta po asfalcie jedzie jak jeździła przed zmianami na znakach. Kiedy z Urzędu Miasta zostanie usunięte lobby anty tunelowe?
- 11 0
-
2024-03-05 19:55
(1)
Proponuje przejścia co 5m i bramki jak na autostradzie, będzie łatwiej się jeździło.
- 6 0
-
2024-03-06 07:07
Przynajmniej nedzie bezpiecznie
Co drugi kierowca to dzban
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.