• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • Powyższa sonda publiczna ma się nijak do witryn sklepowych. Poza tym ludzie zawsze będą jedli i pili, taka ich natura. Jest popyt jest podaż.
    Dobra reklama i to za darmo.

    • 4 0

  • Fajną reklamę artykuł im sprawił

    :-)

    • 4 0

  • uchwała krajobrazowa

    W pierwszej kolejności teatr szekspirowski do zburzenia a za nim cudowne centrum handlowe zwane FORUM no i siding na wyspie spichrzów w kolorze białym. Może tu się wykażą urzędowniki od wizerunku

    • 13 3

  • nic się ciekawszego nie dzieje w 0,5mln mieście niż jakiś napis na sklepie?

    • 6 1

  • Esteci teraz...

    a jak gdańska uchwała krajobrazowa ma się do planów postawienia w bezpośrednim sąsiedztwie gargamela godnego niesławnych lat 90-tych projektu arch. Kozikowskiego z paskudnym nawisem nad chodnikiem (zagarnięcie przestrzeni "powietrznej" w imię maksymalizacji zysków)?

    • 10 1

  • Nie dali w łapę komu trzeba

    Przecież gdańscy urzędnicy potrzebują datków

    • 9 0

  • Gdanski pirat

    ....a bylo zostawic ten syf ktory tam byl na swoim miejscu komu on przeszkadzal tak po naszemu bylo teraz to jest zle.Jakie to wszystko napuszone az kolana owywijaja sie na druga strone to kolor nie taki to swiatlo nie dochodzi ehhhhhh az mi sie chce zebrac d*psko by wyskoczyc gdzies i zrobic murala z moczu

    • 5 2

  • A zaraz obok szpecący budynek lotu. Piękna hipokryzja władz miasta:)

    • 12 2

  • A ,,Zieleniak" to nie szpeci (1)

    To badziewie brudne i zapyziałe powinni rozebrać. Tak samo powinno sie przymusić właścicieli n ieruchomości do odnowienia elewacji jak choćby na przeciw PZU .

    • 10 4

    • Zieleniak nie szpeci. Najwyżej reklamy na nim.

      • 2 0

  • Obciachowe kolory i nie pasuje do elewacji tej kamienicy .Totalny brak wyobraźni!!!!!

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane